Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-08, 18:19   #1
 
Mightys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 3055
Standard

Anmäla spelbolag


I veckan ordnade jag ett konto på Whitebet.com. Satte in pengar, fick
bonusen och satsade allt på en CL-match., spelet gick in. Men när jag
skulle logga in och gotta mig åt vinsten var det ”låst av kundtjänst”. Till svar
fick jag att jag sedan tidigare hade ett Redbet-konto som
blivit låst. Eftersom Redbet och Whitebet ligger under samma spellicens
gäller samma regler. Redbetkontot blev låst för ca 1år sedan då de ansäg
att jag hade ett märkligt spelmönster, tror de misstänkte missbruk av
deras bonusar. Hur ska jag veta att spelbolagen har samma spellicens? Om jag är spärrad där borde jag inte kunna skapa konto och börja spel, de låser det efteråt och lägger beslag på mina pengar.

Är det någon som har råd till mig? Jag vill i första hand ha tillbaka min insats + vinst sedan kan de stänga kontot för gott. Eller kan det vara lönlöst att vara trevlig och be dem göra det? Har känslan att de kan stänga konton och lägga beslag på saldot utan någon större motivering och man som kund har ingen att klaga hos. De nämnde spellicens, finns det ingen spel och lotteriinspektion man kan lämna in klagomål/anmälningar hos som kan ta spelbolagen i örat?




Ladda ner detta
Mighty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 18:41   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

http://ibas-uk.com/registeredOperato...t=w&bookId=720

Redbet är registrerade hos ibas-uk som ska lösa denna typ utav problem. De fåtal jag känner till som gjort anmälningar via dom har lyckats. Bra respons och fick dessutom rätt i sina fall.
Det ibas ger utslag på ska redbet rätta sig efter också. Så kontakta ibas är mitt råd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nordik (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 02:56   #3
 
Mightys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 3055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
http://ibas-uk.com/registeredOperato...t=w&bookId=720

Redbet är registrerade hos ibas-uk som ska lösa denna typ utav problem. De fåtal jag känner till som gjort anmälningar via dom har lyckats. Bra respons och fick dessutom rätt i sina fall.
Det ibas ger utslag på ska redbet rätta sig efter också. Så kontakta ibas är mitt råd.
Tack för rådet. Jag har kontaktad Whitebet och bett dem låsa upp kontot/få tillgång till saldot. Jag nämnde IBAS-UK i meddelandet.

Annars känns det som man är riktigt chanslös mot spelbolagen i liknande ärenden. De gömmer sig bakom skärmarna och man kan inte prata med face to face.
Mighty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-12, 02:22   #4
 
Mightys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 3055
Standard

Whitebet.com gick med på att låsa upp mitt konto och jag kan fortsätta spela som jag vill. Men de har tagit bort bonusen och kommer inte erbjuda mig några i fortsättningen.
Mighty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td