|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2023-12-09, 10:32 | #1 |
Tillsammans Jokersystem intresse?
God lördag!
Tänkte höra mig för hur intresset skulle vara att delta i ett ATG tillsammans lag där vi spelar Jokersystem med inriktning att spela mot kollektivet och mer viktat mot att vinna sällan och stort. Spelar idag ett tillsammans joker (3-stjärnigt) med små medel, reducerat mellan 200-800 kr som mest per omgång. Med deltagare som fort tappar tålamodet när man inte vinner lite och ofta. Inte alltid ranken sitter och raderna räcker att få med flera riktiga rensare. Min tanke med att starta upp detta är att förhoppningsvis hitta en grupp som är intresserade att testa detta under en längre period för att ge det en chans. Som start kommer systemet att kosta upp till ca 2000 kr reducerat (utifrån alla simuleringar jag gjort under hösten). Tänker mig också att vi som mest är 7-10 st och att det är en sluten grupp och siktar på ett andelspris mellan 200-300 kr. Tills vi byggt upp en riktig spelrulle! Vi kan även ha en sluten FB grupp eller något för informationsdelning. Jag behöver heller inte vara ensam styrande kring spikar etc utan är öppen för ett upplägg där vi gemensamt tar ställning eller roterar på de som vill. Systemupplägget ser ut enligt följande: 3 spikar 4 helgarderade lopp Poängkrav: Sätts poäng utifrån spelarkollektivets rakning, dvs en favorit får 1p och en femtehandare får 5p. Kravet kommer vara minst 21p max 40p, vilket innebär att ju fler lägre spelade desto bättre för systemet (istället för poängbegränsning där man viktar bort lågprocentare) En utgång kommer spelas på 1 av 2 ska vinna. En nyckelkusk utses och spelas faktor x2 på i alla lopp den kör, om den vinner får vi dubbla rader (ej på utgångshäst) Bifogar en länk till jokersystemet hur det hade t.ex. sett ut i lördags: https://www.jokersystemet.se/t/uKswNyFUawVn OBS systemet är bara en simulering av upplägget, tyvärr inte äkta.. Hoppas det är ett gäng som tycker att detta kan va något, jag tror att detta kan bli ett riktigt vasst upplägg! Tufft med spikar och utgång men sitter det och smäller så kan ett sånt här system potentiellt ta potten själv! |
|
|