|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-09-17, 09:43 | #1 |
GS75 Travbolag 2021
Hej alla travvänner.
Tänker köra ett travbolag på GS75 enligt en statistikmodell som grundar sig på Jens Sjödéns metoder. Det är tänkt att gå till enligt följande: 10 andelar med 10 omgångar kvar i år på spelet GS75. Varje omgång blir insatsen per spelare max 220kr. Totalt 2200kr för systemet som helhet. Insatsen per spelare blir totalt 2200kr för de 10 spelen och behöver betalas in i förskott. (Jag vill inte att kollektivet ska stå utan spel om någon enskild spelare inte betalar in). Systemet varvas inte, inga avgifter eller provisioner. insatsen 2.200kr swishas in senast tisdag 28/9. Första spelomgång är sönd. 3/10 på Årjäng. Det finns såklart inga vinstgarantier men resultatet för detta spel har sett ut så här under tidigare år: År insats vinst netto netto/andel 2019 69.984 128.493 58.509 5.850 2020 78.732 190.166 111.434 11.143 maila till ************************* för anmälan och mer info. mvh H Senast redigerad av Gotland den 2021-09-17 klockan 12:07. Anledning: Swishbolag rekommenderas ej |
|
2021-09-17, 10:30 | #2 |
Administrator
|
Förvisso har vi inga regler som detta inlägg bryter mot så jag låter det vara kvar MEN varför ens köra ett bolag via swish i dagens läge?
Känns lindrigt seriöst!
2021-09-17, 10:33 | #3 |
Varför inte använda befintliga och avsedda plattformar för andelsspel? Det vill säga ATG Tillsammans eller genom Andelsspel, och därefter posta i avsedd forumsdel för detta.. Jag hoppas att ingen här inne swishar 2200 till en främmande människa i förskott, utan skriftliga avtal. Även banker och skattemyndigheten kan ha synpunkter på den här typen av transaktioner.
Gör om, gör rätt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10) |
|
2021-09-17, 10:56 | #4 |
Varför Swish?
Det är hur lätt som helst att starta ett Lag på ATG tillsammans. * alla köper sina andelar i laget * alla som köpt får sitt kvitto på sitt atg.konto * vid vinst får alla sin del av vinsten insatt direkt på sitt atg.konto Jag ser noll anledning till att ta betalt i förväg via Swish. vad gör du om ni vinner 200 K? alla andelsköpare skall sitta hemma och hoppas få en swishbetalning på 20 K var? hur ska de som köpt veta om du över huvud taget har lämnat in raden? Jag påstår inte att du är en bedragare men det har tidigare skett massvis av bedrägerier med just detta upplägg. Antingen har den som ska sköta inlämning inte lämnat in alls eller så har raden lämnats in och den som hållit i spelet går under jorden om laget fått in en större vinst. När det är så enkelt att via atg anordna andelsspel där ingen kan bli lurad så undrar man varför du vill lägga upp ditt andelsspel via Swishbetalningar. alt 1: starta ett lag på ATG tillsammans alt 2: sälj dina andelar via ett vanligt andelsspel via länk som alla andra gör i andelstråden. Dessa andelar har ett tak på max 50 sålda andelar. Du vill ha ihop 2 200 i spelkassa. Sälj då andelarna för 44kr/st så har du dina 2 200 i spelkassa när de 50 andelarna sålt slut. Vill du ha 10% själv i systemet så köper du 5 av de 50 andelarna. Det är inte svårt alls att sälja ut 50 andelar a' 44kr/st om du bara lägger ut länken i Sharps andelstråd 1-2 dagar innan. Lämpligen på Fredagen. Det är hur enkelt som helst att starta ett andelsspel enligt alternativ 2. steg 1: gå till GS75 kupongen på ditt atg.se steg 2: klicka på "Skapa andelsspel" - finns precis till vänster om den den gröna lämna in knappen steg 3: Ange andelspris - i ditt fall 44kr andelen steg 4: köp dina 5 andelar så har du dina 10% i systemet du ville ha. steg 5: när du köpt dina 5 andelar är andelsspelet startat. Du hittar det under "pågående kuponger" som ligger under fliken mina spel till vänster om mitt konto högst upp i högra hörnet när du är inloggad på dig atg konto. Du kan ändra systemet ända fram till inlämning. steg 6: när du är klar med systemet så är det bara att trycka på "lämna in andelsspel" i samma sekund du lämnar in så får alla andelsköpare ett spelkvitto på sin andel och kan följa systemet. De ser exakt hur det ser ut och om ni vinner så får alla sin del av vinsten automatiskt insatt på sitt atg konto. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10) |
|
2021-09-17, 11:13 | #5 |
Problemet är att ATG bara erbjuder filspel på V86 o V75.... Jag skulle vilja ha den möjligheten på GS 75 o V64 med. Vore smidigt.
|
|
2021-09-17, 11:39 | #6 |
|
|
2021-09-17, 12:10 | #7 |
Hej alla.
Tråkigt att höra att det florerar bedragare på det sätt som beskrivs. Jag deltar i flera bolag, där betalning sköts via swish och det fungerar utmärkt. Jag har inga problem med att köra enstaka omgångar via atg tillsammans. Problemet är när man ska ha långsiktighet och systemet är räknat på en låst summa. Vill inte sälja för många andelar, det vattnar ur systemet. Vill heller inte ha för få andelar, för då fungerar inte matematiken. Att köra detta system reducerat skulle kunna gå, men reducerar också chansprocenten på ett sätt som inte är önskvärt. Jag gör detta med öppna kort för den som deltar med kvitto på betald insats, samt redovisning i excel-ark på respektive omgång. Men jag kanske får tänka om och och lägga upp idén på ett annat sätt, eller söka mig till ett annat forum. |
|
2021-09-17, 12:15 | #8 |
Administrator
|
Jag stänger den här tråden nu. Någon särskild regel åberopas inte men man skulle kunna hänvisa till att det i sektionen för andelsspel finns en strof som säger att "endast bolagsspel hos Svenska Spel och ATG-tillsammans är tillåtna här".
Jag förstår att man eventuellt skulle vilja köra ett reducerat bolagsspel på GS75 (vilket ATG inte har öppnat upp för än via sina plattformar) men svårigheterna och utmaningarna kring detta har redan tydligt belysts genom flera olika duktiga användare. Frågor kring detta ställs enklast till mig via PM.