|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-01-04, 01:08 | #1 | ||
Administrator
|
Diskussion ang redovisning av inlämnade spel
Jag bryter ut den här diskussionen från lördagens V75-tråd och hoppas få lite inputs från er som lägger spel här i andelssektionen. Kom gärna med inputs om såväl fördelar som nackdelar kring detta.
Citat:
Citat:
2021-01-04, 09:15 | #2 |
Personligen lägger jag nästan alltid ut den lirade kupongen. Är lite jobb att göra som Basse att redovisa/kommentera löpande också men det är inte alltid jag hinner men försöker.
Tycker det är det mest korrekta att redovisa mina system och samtidigt roligt att jobba in/glädjas med andra om man ser raderna. Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-01-04 klockan 09:18. |
|
2021-01-04, 11:47 | #3 |
Tycker det är en självklarhet att man redovisar det man spelar och sålt andelar för.
Tycker absolut ni kan ha det som krav
2021-01-04, 11:48 | #4 |
Jag tycker det är minst lika viktigt med info innan inlämning i tråden.
Många öppnar bara upp en tråd med "V4-xxx 10kr" Sen en länk i tråden på länken kan man se ett färdigt system jag har köpt några sådana andelar men när jag sen ser systemet bland mina kvitton ser det helt annorlunda ut med spik där det helgarderats från början t.ex...Sånt kan göra mig lite galen. Ok om det står att lappen är preliminär eller att lappen görs klart tätt på start då vet man ju åtminstone att det finns chans till att det ändras. Jag håller också med om att det bästa vore om alla kopierar in sitt system efter inlämning så man kan få en hum om hur hen spelar, spikar man alltid dagens största eller spikar men hellre ett drag osv...Lite info om sina tänka spikar är aldrig fel heller. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
2021-01-07, 16:28 | #5 |
Håller fullständigt med föregående talare, någon form av hint på hur systemet kommer se ut kan absolut vara ett krav - oavsett om det är trav eller stryk/EU/topptips. Vet många som inte vill ”köpa grisen i säcken”. Personligen har jag funderat på att köpa andel till något topptips eller eu-tips vid bra omgångar, men när jag länkat mig in på de andelarna så är det nästan aldrig ifyllt något preliminärt som man kan göra på svs med ”det lutar åt”. Många är duktiga här och kanske vinner ofta, det har jag ingen koll på men lägg gärna ut preliminära rader eller iaf en hint om hur det blir uppbyggt.
|
|
2021-01-07, 16:47 | #6 | |
Jag tänker så här. När jag köper andelar av någon här så förlitar jag mig helt på dom. De får fritt ändra och bygga systemet hur de vill. Mycket info kommer nära start som helt kan kasta om ett system. Så att behöva visa ett preliminärt system där man som spelläggare känner att man inte får ändra alltför mycket känns fel. Plus att preliminära rader inte ska användas av icke deltagande spelare för att hitta drag och spikar.
Däremot några rader om tankar kring omgången och liknande är ju trevligt, samt även redovisning av systemet när omgången väl börjat så att även de som inte spelat kan se raden. Dock att "liverätta" och uppdatera raden i inlägget löpande är kanske overkill och mest en trevlig bonus så länge raden lever Uppskattas dock! Tycker de flesta som lägger andelsspel här gör ett fantastiskt jobb och jag köper ofta andelar här som har genererat en hel del mindre vinster senaste tiden
SistaStallskriket (+50) Senast redigerad av linfre den 2021-01-07 klockan 16:48. |
||
2021-02-06, 16:49 | #7 |
Administrator
|
Det KAN inte vara så svårt att klistra in sina spel i sina trådar.
Att klicka på kvittot och hitta knappen "dela" nere till höger och sedan välja visa som text och kopiera det som kommer upp borde de flesta klara av.
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2021-02-06 klockan 17:38. Anledning: edit |
2021-03-29, 22:51 | #8 | |
Administrator
|
Citat:
Jag förstår inte varför man inte kan stå för sina spel och lägga ut raden så folk kan följa upp hur det går och hur man spelar. Snälla, posta era andelsspel. Det kan inte vara så svårt.
2021-03-29, 23:21 | #9 | |
Citat:
Lycka till!
2021-03-30, 00:04 | #10 | |
Administrator
|
Citat:
Personligen tycker jag att huvud-/diskussionstrådarna numera mest består av okommenterade kvitton. Där saknar jag diskussionerna och tankarna i mångt och mycket. Visst är det bra att man presenterar sina kvitton där men det är ju tankarna bakom lappen som är det intressanta. Men när det kommer till andelsspelen är jag mest frustrerad över att folk kränger andelar till höger och vänster men vägrar ge köparna möjlighet att följa upp och se resultaten. Det finns redan flera seriösa andelsläggare som lägger ut alla sina spel samt även liverättar ibland men många pushar ut en länk och bumpar den sedan sjutton gånger med noll och ingenting mer än att man vill att ”fler” ska köpa in sig. Det gillar i alla fall inte jag.
Fulsprit (+10) Senast redigerad av Gotland den 2021-03-30 klockan 00:05. Anledning: Edit |
|
2021-03-30, 00:22 | #11 | |
Citat:
Andelsspelen håller jag dessutom även detta helt med om - det kan slungas ut upp till 5, 6 system, på olika banor på en och samma dag och många kommer till efter att en bana slutfört sina tävlingar - det är enkom desperation och inte god spelfilosofi! Det säger sig självt att man inte kunnat analysera alla dessa spel/system! Det blir då ett Lotto som inte Sharps skall premiera... Kanske ni borde införa ett system med Guldstjärnor för de system med utförliga analyser och där medlemmarna av Sharps får sätta dessa. Då ser man fort vilka som är något att ha och de som inte lägger analyser får då snabbt sämre och färre Guldstjärnor... Med tanke på att ni gör detta frivilligt och gratis så gör ni ett kanonjobb, tro inget annat och det tycker nog de flesta! Keep up the good work! Ni/vi behövs i denna djungel!
2021-05-28, 10:36 | #12 | |
Citat:
Fulsprit är inne på något som dock kräver lite "systemering", guldstjärnor exempelvis låter också attraktivt men kan missgynna nya andelspostare, rätt eller fel. Krav känns överarbetat och säg att tex Basse inte har tid till intro uppföljning vid ett enstaka tillfälle så vill man kanske ändå köpa delar!? Jag själv ser det oxå som självklart att ge någon form av beskrivning och att åtminstone offentliggöra raden efter spelstopp. // Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
||
2022-01-05, 10:02 | #13 | |
Citat:
Som andelsköpare undviker jag de som inte redovisar. På så vis gör jag vad jag kan för att låta marknaden styra, köper bara av de som gör uppföljning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+10) |
||
2022-01-07, 17:26 | #14 |
Banned
|
Framför allt är det dåligt av ATG att inte ha en bättre spelhistorik med information om ROI, genomsnittlig systemstorlek, etc för varje tillsammans-bolag. Markeringen med 0-3 stjärnor som visas ger i princip ingen vägledning eftersom det inte finns någon beskrivning om hur de beräknas.
|
2022-05-20, 16:44 | #15 | |
Banned
|
Citat:
Senast redigerad av Gotland den 2022-05-21 klockan 11:48. Anledning: Länkar raderade |
|
|