Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-30, 13:31   #1

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

ATG Tillsammans -måndagsfråga

Jag såg nu hm att på ATG kan man skapa ett tillsammansbolag men vad jag förstår är det bara för V75 och V86 och då kan man spela reducerade system? Hade jag gjort ett sånt i tisdag hade jag fått in det med krafter kvar

Sen är det väl som vanligt att man bjuder in folk som när man gör vanliga andelsspel via ATG kontot eller? Är et 50 andelar där oxå som är taket och pris per andel bestämmer spelläggaren

Jag är nog inte smartare än en femteklassare när det gäller sånt här
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 13:36   #2

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17766
Standard

I ett tillsammanslag kan du lira reducerat på V75 & V86, svar ja!
Folk kan gå med i ditt lag som medlemmar men det finns max 50 plaster i ett privat lag.
Man kan välja som "lagkapten" om det är fritt att gå med i laget eller om du måste bjuda in/acceptera vilka som går med i laget.

När du aktiverar omgången så får du välja priset på varje andel och hur många andelar varje medlem får köpa mellan 1-10 så maximalt kan du sälja 500 andelar om alla 50 väljer att köpa 10 t.ex.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+11)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 13:45   #3

Standard

Då är det max 500 andelar i ett tillsammansbolag eller tänker jag fel hm
Om jag som exempel gör ett reducerat på 2K ska jag då ta 4 kr i andelspris eller kan jag begränsa antal andelar till max 50 och ta 40 kr i andelspris

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
I ett tillsammanslag kan du lira reducerat på V75 & V86, svar ja!
Folk kan gå med i ditt lag som medlemmar men det finns max 50 plaster i ett privat lag.
Man kan välja som "lagkapten" om det är fritt att gå med i laget eller om du måste bjuda in/acceptera vilka som går med i laget.

När du aktiverar omgången så får du välja priset på varje andel och hur många andelar varje medlem får köpa mellan 1-10 så maximalt kan du sälja 500 andelar om alla 50 väljer att köpa 10 t.ex.
Gammal 2020-07-30, 14:00   #4

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17766
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Då är det max 500 andelar i ett tillsammansbolag eller tänker jag fel hm
Om jag som exempel gör ett reducerat på 2K ska jag då ta 4 kr i andelspris eller kan jag begränsa antal andelar till max 50 och ta 40 kr i andelspris
Jag brukar vara lite mer flexibel än så, men det är ju helt personligt givetvis...
Jag öppnar vanligtvis upp nån dag innan och då är jag inte klar med hur systemet kommer bli så kostnaden vet jag inte när jag aktiverar jag rättar mig helt enkelt lite efter kassan där....

I ditt exempel kan du ju begränsa om du har 50 medlemmar att de endast får köpa en var...Men många vill nog ha större del av ett system än 2% samtidigt kan du ju inte vara säker på att alla 50 kommer köpa, likadant om du väljer 4 kr (vilket jag är osäker på om det går att sätta, tror kanske 5kr är minimum) så lär inte alla 50 köpa 10 var...

I mitt lag varierar det en hel del visa väljer att köpa 10 (trots att jag misslyckats med att ge nån vidare återbäring.....:( ) visa väljer att köpa endast 1... osv...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+11)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 14:52   #5

Standard

Härligt då är jag med tackar å bockar
Svara

td