Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-05, 13:55   #1

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3146
Standard

V64 Jägersro Tisdag 100kr/ Andel Max 15 andelar

Slutsåld slutsåld slutsåld

Häng gärna med på kvällens begivenheter V64 från Malmö och Jägersro. Började dagen med att sätta lunch V4 på 54 rader så formen är bra och vi siktar såklart på vinna betydligt mer ikväll! Med vänlig hälsning, Smoking

V4
Inlämnat: 2019-11-04, 22:10
Bollnäs
Tisdag 2019-11-05
Start: 12:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Ajlexes Leif (12, 4)
2: 2, 3, 4, 5, 8, 11 (10, 12)
3: 8 Banzai Merci (10, 6)
4: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11 (1, 7)

1x6x1x9 = 54 rader.
54 x 1 x 2,00 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: XFS ZHH SFK
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+2)

Senast redigerad av smoking05 den 2019-11-05 klockan 18:13.
smoking05 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-05, 16:12   #2

Standard

10 sålda häng gärna på Med vänlig hälsning,
Gammal 2019-11-05, 18:12   #3

Standard

Slutsåld
Gammal 2019-11-05, 18:17   #4

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 4635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smoking05 Visa inlägg
Slutsåld
Ska du inte stänga nu då???20 sålda nu.Grrrrr
Intradisc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-05, 18:23   #5

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Smoking.. är det inte bättre du sätter 25-30 kr andelen så får man välja själv hur många procent man vill ha. Det stod 15 och nu uppe i 20 och vem vet vart det slutar på. Inte lika roligt att va med när man måste dela med 25-30 andra i slutändan när man köpte för 15 st
Mvh
smoking05 (+10)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-05, 20:38   #6

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Nu får du sluta spika omgångarnas största favoriter ...
Gammal 2019-11-05, 20:41   #7

HuBBaBuBBas avatar

Standard

varje gång jag köpt av dig sen du satte v64 som gav 23.000 så spikar du alltid omgången största och på ett andelsspel är det helt meningslöst. som din v4 där spikar du en 5 %are ???? Vill inte klaga men skriv nästa gång att du tänker spika omgångens största mest ospelvärda spik så kommer jag hoppa den omgången mvh
Gammal 2019-11-05, 21:50   #8

Standard

Jag förstår man blir frustrerad När vi missar. Att hästar galopperar händer och kommer hända igen storfavoriter eller inte! Generellt tycker jag utan att peka ut nån speciell person att det är rätt mycket gnäll på dom som tippar. Man får privata Pm hur man ska lägga upp det osv. Om man ska spika största favoriten eller inte bestämmer jag personligen först efter värmningar och info . Om jag ska spela V64 eller inte avgör jag oftast efter jag bestämt hur jag ska lägga upp systemet. Att folk köper andelar fast man skrivit slutsåld och tagit bort länken är inte mycket att göra åt då det inte finns någon stäng knapp utom att lämna in eller sälja slut. Spikar man inte största favoriten och den brak vinner är det någon som gnäller om det också Vet inte hur det är för andra men själv har jag fru, två barn och man tjänar ju inga pengar på att lägga ut andelar heller samt att man har andra saker som är viktigare än om det råkar bli 22 andelar sålda fast man skrivit 20. Finns ju så många som lägger ut andelar att de måste ju vara bättre köpa andelar av någon man tycker gör rätt eller lägga ut andelar själv kanske än att reta sig och gnälla! Bara några tankar från min sida Och jag kommer nog fortsätta tippa på samma sätt som tidigare sen är det ju valfritt vara med eller inte Med vänlig hälsning,
Gammal 2019-11-05, 21:54   #9

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

Dela upp systemkostnaden i 50 andelar så slipper du påhopp sen hur du tippar är din business det är bara att gilla läget att vara med eller inte i regel kan jag ge en förhandare vilken jag tänker spika eller vilka jag kommer att gå på men det kan alltid ändras idag gjorde jag en rockard på Boden det har jag gjort på enga spel men aldrig på nåt andelsspel nån gång

Ha en fortsatt bra kväll annars
smoking05 (+5)
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-05, 22:05   #10

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Jag förstår man blir frustrerad När vi missar. Att hästar galopperar händer och kommer hända igen storfavoriter eller inte! Generellt tycker jag utan att peka ut nån speciell person att det är rätt mycket gnäll på dom som tippar. Man får privata Pm hur man ska lägga upp det osv. Om man ska spika största favoriten eller inte bestämmer jag personligen först efter värmningar och info . Om jag ska spela V64 eller inte avgör jag oftast efter jag bestämt hur jag ska lägga upp systemet. Att folk köper andelar fast man skrivit slutsåld och tagit bort länken är inte mycket att göra åt då det inte finns någon stäng knapp utom att lämna in eller sälja slut. Spikar man inte största favoriten och den brak vinner är det någon som gnäller om det också Vet inte hur det är för andra men själv har jag fru, två barn och man tjänar ju inga pengar på att lägga ut andelar heller samt att man har andra saker som är viktigare än om det råkar bli 22 andelar sålda fast man skrivit 20. Finns ju så många som lägger ut andelar att de måste ju vara bättre köpa andelar av någon man tycker gör rätt eller lägga ut andelar själv kanske än att reta sig och gnälla! Bara några tankar från min sida Och jag kommer nog fortsätta tippa på samma sätt som tidigare sen är det ju valfritt vara med eller inte Med vänlig hälsning,
Men för att vinna pengar som är meningen med andelssytem så kan man inte spika en häst som står i 1.30 och över 60% med 2400kr att spela för.
Finns noll värde i detta. Och utdelningen hade blivit 1500 kr typ.

Sen gör du fina system och spikar en andrahandare har jag sett vid några tillfällen och då blir det genast intressant (som på GS75 och som du då satte) Men jag ska inte klaga för du är duktig. Tycker bara att man tappar spelvärde när man spikar en sådan stor favorit. Mvh

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-11-05 klockan 22:07.
Gammal 2019-11-05, 22:08   #11

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 232

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Då jag inte skickar PM - vad jag vet i alla fall - om hur man ska lägga upp det kan det inte vara mig du menar om att vara kritisk. Jag kan gnälla mycket på min egen "otur" på forumet. Ett sätt att spy av sig och sen går jag vidare I lördags när jag var nära så blev det bara som det blev och det var inte mer med det! Vill bara försäkra mig om att du inte menar mig för då kan du skriva det.

Jag är rak i min kommunikation och försöker få folk att tänka till ett extra varv varför man spelar på ett visst sätt. En del kan ta det bra, andra inte alls. Men jag tror att ska man utvecklas som människa så behöver man vara lite lyhörd samt att vara lite självkritisk. Jag funderar ju själv på om jag värderar kusken lite för lite ibland på spikar. Hela tiden tror jag det är bra att fundera på om man kan utveckla sina system på ett eller annat sätt.

En evig diskussion är ju detta om att spela V6 eller V64 och jag menar på att i 99 fall av 100 så är det V6 som är det bästa. Andra kan komma fram till en annan slutsats och det är helt okej.

Att folk gnäller på en spelläggare rent generellt tycker jag är fel. Dock bör man som spelläggare inte ändra på det som man skrivit åtminstone. För skriver nån spik på en 12%-are som jag gillar (och den nu inte värmer som nr 5 i avd 2 på Jägers i dag) så skulle jag bli helt snetiltad om jag ser att när systemet lämnats in så är det spik på omgångens största till 65%.

Jag kan köpa en halv gris i en säck men jag vill veta något om uppbyggnaden - om jag inte litar blint på den som gör andelarna. Jag har dock köpt andelar ibland när det är jackpott utan att studera något alls i hur tankarna går hos spelläggaren. Senast när det blev sju rätt (för mig) på V75 så hade jag köpt några andelar, men direkt efter studerade jag lappen och undrade vad jag hade gjort. Strecklistan uppifrån och ned i samtliga lopp med spik på stora favoriter etc. Fanns inte mycket potential där. Nu gav det lite återbäring men det är inte sådana slantar jag siktar på i de stora poolspelen. V4 etc är andra saker.

De flesta av oss som spelar mycket blir mest frustrerade på oss själva. Det är min erfarenhet. Det tar mycket på psyket att ha en dålig period och "spela för andras pengar". Jag försöker att inte bry mig om just den biten men det är klart att man vill leverera. De fåtal som gnäller efter att loppen är körda för att man inte vann har jag dock inte mycket till övers för, men det kan inte vara speciellt många?

När det gäller antalet andelar så är det som skribenten ovan nämner. Utgå från 50 andelar och sen sätter du andelspriset efter det. Istället för 100 kronor och "15 andelar" så har du 50 andelar och sätter 30 kronor stycket. Det ökar också möjligheten för den som enbart vill ha 1/25 eller 1/50 del att plocka det. Du riskerar inte heller att någon får en mindre andel än den har trott när den tagit t ex 1/15 men sen står där med 1/25. Jag undrar vilka fördelar som väger över för att begränsa det till färre andelar än 50? Jag ser två små fördelar med det men de är så små och väger så tunt i förhållande till det andra.

Tror jag fick med det mesta här

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
joppe59 (+7), HuBBaBuBBa (+5), smoking05 (+5)

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2019-11-05 klockan 22:11.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-05, 22:16   #12

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Självklart ska man inte kritisera som jag gjorde eftersom jag själv lägger andelsspel och vill ej bli kritiserad hur jag spelar. Men tankar tar jag gärna emot men i slutänden är det ju spelläggaren som fattar beslutet. Men det är betydligt roligare att vara med på ett system där en andrahandare spikas och ett spelvärde finns såklart. Andrahandare vinner rätt ofta oxå så chansen att sätta ett system om man kör så hela tiden ökar ju chansen till bra pengar i längden. Mvh
smoking05 (+5)
Gammal 2019-11-05, 22:49   #13

Standard

Är inte dig jag syftar på Amarilde minns inte ens namnet nån som skrev dom skulle inte vara med om jag inte slutade spela V6 när det var Jackpot och vice versa. Vad gäller Andelspriset kan det visst vara bättre att lägga ett system på 50 andelar som ni föreslår. Efter att fått in V75 som gav över en miljon med Järvsöfaks och Victory Tilly som båda vann som mega favoriter har jag slutat säga att de inte kan bli bra utdelning trots att man spikar stora favoriter... Dock kanske det smartaste är att inte lägga ut något alls som prel rad så har man inte lovat någon och ingen behöver bli besviken över ev ändringar osv. Ibland kan jag bara känna mig styrd av alla regler , summor att förhålla sig till osv när man spelar Andels spel
Och så länge man har folk som köper ens andelar tar jag det som ett tecken på att man gör något rätt och kan fortsätta på den inslagna linjen, även om man såklart ska
Ta till sig både tips och kritik. Alla är vi olika och själv köper jag helt enkelt inte eller lägger upp ett eget om det jag ser inte känns bra. Och att tex spika andrahandare för att dom är det varje omgång är ingenting för mig . Jag vill spika den eller de hästar jag tror på i förhållande till spelprocenten. Önskar alla en trevlig kväll och vill betona att mitt förra inlägg inte var riktad till någon speciell . Med vänlig hälsning, Smoking
Gammal 2019-11-05, 23:24   #14

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 232

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Är inte dig jag syftar på Amarilde minns inte ens namnet nån som skrev dom skulle inte vara med om jag inte slutade spela V6 när det var Jackpot och vice versa. Vad gäller Andelspriset kan det visst vara bättre att lägga ett system på 50 andelar som ni föreslår. Efter att fått in V75 som gav över en miljon med Järvsöfaks och Victory Tilly som båda vann som mega favoriter har jag slutat säga att de inte kan bli bra utdelning trots att man spikar stora favoriter... Dock kanske det smartaste är att inte lägga ut något alls som prel rad så har man inte lovat någon och ingen behöver bli besviken över ev ändringar osv. Ibland kan jag bara känna mig styrd av alla regler , summor att förhålla sig till osv när man spelar Andels spel
Och så länge man har folk som köper ens andelar tar jag det som ett tecken på att man gör något rätt och kan fortsätta på den inslagna linjen, även om man såklart ska
Ta till sig både tips och kritik. Alla är vi olika och själv köper jag helt enkelt inte eller lägger upp ett eget om det jag ser inte känns bra. Och att tex spika andrahandare för att dom är det varje omgång är ingenting för mig . Jag vill spika den eller de hästar jag tror på i förhållande till spelprocenten. Önskar alla en trevlig kväll och vill betona att mitt förra inlägg inte var riktad till någon speciell . Med vänlig hälsning, Smoking
Absolut går det att spika de största. Min uppfattning är dock att en del som gör det sen målar övriga lopp efter strecklistan också och har x antal procent av raderna som ger både dåligt och underbetalt.

Tror det finns omgångar där de tre största och då pratar vi runt 50-70% på minst två av dessa som vunnit och det blir likväl miljonutdelning. Sen betyder det inte per automatik att hög utdelning är värde och låg utdelning utan värde. Dock tenderar det oftare att finnas värde på skrällar än favoriter.

Spikar man de största måste man ju rata de stora i övriga typ - samt strecka nedifrån. T ex alla under 5% i något lopp och alla under 10% i något lopp. Då kan det ge riktigt bra ändå. Så jag håller helt med dig att det gäller att leta upp de som har hög vinstchans samtidigt som man behöver få in värdet och skrällarna någonstans dessutom. Sen finns det ju guldkorn överallt, speciellt på de som är andrahandare! Så jag tror faktiskt att det kan vara en bra idé att börja leta spikförslag där. Själv föll jag på det i lördags (letade dock inte andrahandare - "bara" blev så) när favoriten vann med Björn. Men favoriter generellt runt 50-60% tror jag inte vinner i närheten lika ofta som en andrahandare på 15-20% vad gäller förhållandet mellan segerchans och streckprocent.

Kämpa på! Viktiga enligt mig är att man har en tanke bakom det hela - sen behöver det inte alltid vara den bästa. Samt att man är tydlig på om man är påläst eller inte och om man har tankar åt ett eller annat håll.

Trodde inte du menade mig... men man vet ju aldrig, då jag skriver mycket och "kritiserar" en del tänk vad gäller hur man spelar så optimalt som möjligt. Så ibland kan jag nog bli feltolkad, men det med PM stämde inte in på mig även om jag skriver en del PM men av andra anledningar

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-05, 23:34   #15

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Vinner dom två största på v64 blir det garanterat inga pengar men på v86 med två lopp mer kan det ju bli bra betalt. Sen får man ju spika vem man känner. Då kan man ju spika en 5%are som du gjorde på v4an och jag är på om du tror på den. Köpte andel av AmaerildeRimfrost som spikar en 3%are på v64an idag. Inte så dyra andelar men det va en idé och sånt gillas. Och som du gjorde när du spikade Betting Gangster sist till 13%. Nåt du såg redan innan alla tipsexperter kom in i bilden. Tack för den mvh.
AmaerildeRimfrost (+1), smoking05 (+5)
Svara

td