|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-09-22, 18:31 | #1 |
Andelsspel generellt
Jag gör tyvärr många andelsspel själv då jag lägger x-antal timmar på att gå igenom loppen och får jag puls skickar jag ut ett andelsspel i regel
Jag hinner inte läsa in mig på alla banor men är inte sämre att jag kan hoppa på ett andelsspel som jag tycker ser intressant ut men en fundering som jag har om man tar 50 kr per andel då kommer kanske 50 andelar att säljas och jag skulle uppskatta om andelsläggaren då delar upp det i 50 andelar Jag vill gärna vara med på 10 % och uppåt om jag är med men framgår det inte så står jag över. Även om man säljer 10 andelar á 100 kr så kan det bli 15 andelsköpare snabbt Jag var med på ett system tidigare på 100 kr som såldes i 50 andelar och meningen var att det skulle vara på 1000 rader...det blev ett störningsmoment för mig Jag kör alltid 50 andelar nu då det var en andelsköpare som påpekade det för mig då jag inte hann med och det blev fler andelar sålda Det är mer juste att dela upp det i 50 andelar då vet man hur mycket man köper och är med på sen är det valfritt hur många andelar man tar jag har många köpare på allt från 1 andel och upp till hela systemen emellanåt och det tycker jag är bra. Till GS75, V86, V75 kan jag vara med på en 50 del om det skulle vara så..men inte till V64, V4 Synpunkter på det? Thats all Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
2019-09-22, 20:24 | #2 |
Administrator
|
Precis så!
Har man en tilltänkt systemstorlek så delar man med fördel upp den på 50 andelar. Då slipper man sitta och passa. Bra om man anger detta i tråden som läggs upp såklart. Ju mer info desto bättre. Tilltänkt köpstopp mm. Vidare är det bra att man anger vilka gränser man har för inlämning (om det inte blir slutsålt etc). Slutligen så bör man även posta spelat system när det är inlämnat så vi tillsammans kan heja in det!