|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-07-27, 16:29 | #1 |
Andelspel generellt
Jag har sett att det var en som lade ut ett andelspel på 50 andelar á 50 kr det som förvånade mig sen var att systemuppläggaren hade bara en andel själv då spelet lämnades in OBS detta såg jag inte här på Sharps men det tyckte jag var tänkvärt. Känns som att det finns en del som kan lägga ut ett andelspel som en större Harry Boy
Jag är alltid med på mina andelspel på minst 10 % och uppåt i regel kan jag ha 30-40 % då jag köper upp andelar till fullt innan start och då är jag dessutom påläst. När jag lägger ut systemen har jag i regel minst 10 % Anledningen till att jag lägger ut andelspel är att man får mer muskler och större chans att vinna stora pengar än om man gör ett system själv Att spela system på 1000-1500 kr det genererar större vinstmöjligheter och större chans att tåla x-antal skrällar dessutom är det mycket roligare om man är fler som vinner Tankar om det? |
|
2019-07-27, 18:09 | #2 |
Håller med dig till fullo.
När jag lägger ett andelsspel, Så ska jag vara påläst och gått igenom loppen i badkaret! Har legat på att jag köpt minst 25% av andelarna. |
|
2019-07-27, 19:03 | #3 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Det viktigaste är ju att rätt information delas när man lägger andelssystem. Finns ju folk som spikar en och låter Harry välja resten och skriver det. Ser inte det som sämre än att själv göra allt arbete så länge den som ska ha en andel vet vad som gäller.
Ibland är jag riktigt bra påläst. Ibland mindre men jag försöker alltid förklara läget samt vilka tankar jag har vad gäller omgången. Att ha runt 10% själv som lägst ser jag som givet men det stör mig inte om den som gör systemet har 2% eller 90% så länge informationen är korrekt i hur man tänker kring omgången. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7) |
2019-07-28, 13:13 | #4 |
Själv tycker jag det viktigaste är, som Amaerilde är inne på(?) att info om systemet delas, det monetära är sekundärt om jag vet vad strategin bakom är . Förutsatt att vi talar andelar likt de här på Sharps delar. Kommersiella andelar (med avgift) må vara en annan sak.
Ibland väljer jag att köpa en del för att jag gillar spiken och eller systemet ibland för att jag har förtroende för personen som gör det och aldrig bryr jag mig om denne har halva eller 5% av systemet. Jag delar det färdiga systemet efter inlämning då jag själv gärna granskar andras system i efterhand, hur ska man annars hitta nya spelläggare att ha förtroende för? Är ju inte alltid att man kommit över en andel för insikt i systemet. På ett vis kan man se det som ett plus om spelläggaren har större del (i ett vakuum av annan info) men hjälper det verkligen att denne har gott om pengar? När jag har gott om pengar spelar jag solo, visserligen mest för att kunna spela med filinlämning, men inte fan tippar jag bättre då Ibland får jag för mig att förhållandet är det omvända - lite pengar mer tid till systemet - mycket pengar vårdslöst alla alla system med streckssons sparlopp o spikar i någon slags ansats att köpa alla rätt . Nu ska sägas att jag spelar rätt lite på streckspel allmänt och vill hålla det så. Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-07-28 klockan 14:06. |
|
2019-07-28, 14:24 | #5 |
En sak till, visst är det roligare vinna tillsammans och helst slicka i sig äran , absolut
Det har hänt att jag gjort ett andelsspel och till och med gått ned i insats bara för att det är roligare! Dessvärre är atgs verktyg för andelsspel rätt trubbiga, krångligt med flera lappar och risk att man säljer för många delar - när en v4 når ett högre antal rader avtar värdet... Lite debakel tex i denna tråd även om där blev en liten vinst: https://www.sharps.se/forums/spela-a...v4/#post623615 |
|
|