|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-03-10, 11:20 | #1 |
GS75 analys + andelsspel
Pluggat mycket på denna omgången som jag tycker ser spelmässigt intressant ut. En sammanfattning kommer här och jag kör även ett andelsspel för 102kr/andel
https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...f-b48679685f59 GS75-1 Ett ojämnt lopp inleder omgången där tre hästar sticker ut ganska kraftigt från resten. 6, 10 och 12 är också de som delar på strecken och spelarna har hittat rätt på de som gör upp om det här. Jag blev väldigt imponerad av 10 Derby Simoni senast som såg väldigt fin ut barfota runt om och vann säkert efter att ha körts fram utvändigt om ledaren tidigt och bara var bäst till slut. Hästen tål att göra en hel del jobb själv och har även fått perfekt spår här med springspår och mycket talar för att Kim kommer att kunna lasta iväg bra från början och kanske räcker det hela vägen till spets. Han är dock inte alls beroende av ledningen och har visat att han kan vinna med flera olika upplägg. Tränare Thomas Madsen är mycket optimistisk inför dagens uppgift och ger hästen 5/5 i segerchans. Då både 6 Raja Piraya och 12 Adde S.H. gav sig från ledningen senast så talar det mesta för att jag tar ställning för danskens häst och spikar i inledningen. GS75-2 Även detta ett väldigt ojämnt lopp där tre hästar sticker ut kraftigt på förhand. 1, 2 och 4 delar också på strecken här och och i 9 av 10 fall så är en av dessa vinnaren i loppet. Hade jag varit säker på att 1 Xanthis De Roi höll upp ledningen så hade jag tagit ställning och spikat även här. Det är dock långt ifrån säkert att han gör det så jag kommer nog att strecka alla tre hästar som skapar ett lite tråkigt, men samtidigt oerhört starkt lås i omgången. GS75-3 Här gör 6 Höwings Unbeatable spännande debut i Robert Berghs regi. Hästen har inte varit någon stjärna i Norge men Rober thar trollat förr och hästen uppges träna riktigt bra inför det här. Hästen har visat rätt bra startsnabbhet och bland starttröga konkurrenter ska man ha bra chans att hitta till spets här. Därifrån är det hästen att slå även om man står lite tufft inne på pengarna här. Favorit ser 7 Ironman Pellini ut att bli och det är nog också den bästa hästen i fältet rent kapacitetsmässigt. Han tål olika upplägg men från det här läget ser det ut som att han återigen kommer få göra allt jobb själv då går jag gärna emot honom som favorit. 8 Elof Palema är ett roligt skrällstreck som kuskförstärks med Johan Untersteiner nu. Man har väntat länge på barfotasäsongen med den här då den är klart mycket bättre barfota än med skor. Hästen håller fin form och lär höja sig en hel del utan skor. Hittar man bara ner i vettig position så kan han bli farlig till bara 3% GS75-4 Väldigt svårlöst lopp som kan kräva en del streck. 6 Totti Face tror jag kan vara den som spetsar i loppet och från ledningen ska han ha vettig chans att rinna undan i detta klena lopp. Det krävs nog en hel del streck för att känna sig trygg här och det kan även skrälla rejält. 12 King Moneyfee har gått bra utan att vinna hittills och är en vass spurtare. Tränar förbättrat inför det här enligt stallet och skulle man hitta position från det här läget så kommer man att fälla många i spurten. 1%! GS75-5 Här ser 3 Tyfon Brodde ut att ha en mycket vettig uppgift på förhand. Han har varit ute i väldigt tuffa lopp tidigare och kommer nu från två raka startgalopper i voltstart. Det fungerar inte alls med den startmetoden för hästen men nu är det autostart igen och då har han visat sig väldigt travsäker och aldrig galopperat med framspår bakom bilen. Han öppnar också snabbt och det klara huvudscenariot är att han sitter i spets här och då ska han ha en toppchans att vinna det här loppet. Tränaren håller med och menar att hästen borde vinna det här loppet. Blir klar favorit med all rätt och det här är en stark spik att luta sig mot. GS75-6 10 Muscle Hustle gör comeback här och det här är en riktig elithäst när han fungerar som bäst. Det gör han dock inte alltid och han är rätt ojämn i sina prestationer. När han dessutom inte startat sedan Oktober så är det givet att gå emot den här gången. Skulle det bli barfota runt om på 8 Vischio Holz så hade det vart en solklar spik för mig. Nu låter det som att det blir skor igen och han har inte alls fungerat lika bra med skor på hovarna. Mycket talar ändå för att Jepson är först ut av de betrodda och kan köra sig till ledningen efter en bit. Därifrån blir han väldigt svårtuggad och klar förstahäst i loppet för mig. Det finns dock på kartan att Adrian i vanlig Kolgjini-anda svarar ledningen med 2 Turbulance Face även om den inte visat någonting alls av värde ännu. Över tre varv är det tungt att harva i dödens.. 4 Kosmopolit Du Gull är klart den formstarkaste hästen i fältet och ska absolut inte nonchaleras här till 6%. Hästen trivs bra över lång distans och gick bra över tre varv näst senast. Har även vunnit över distansen tidigare och lyckas Persson servera hästen ett fint lopp medan hästarna där bak får göra mycket jobb så kan han absolut skrälla här. GS75-7 En väldigt öppen avslutning där 9 Velegance blir enorm favorit. Hon gjorde debut för Peter Untersteiner senast och såg väldigt fin ut vid en enkel spetsseger. Men det här är ingen stjärna och båda segrarna har blivit väldigt billiga spetssegrar. Hon har inte visat att hon tål att göra något jobb själv som och aldrig varit bland de tre första i mål från bakspår. Det kan hända att Peter har fått till ett förvandlingsnummer här igen men innan det är bevisat är det givet att gå emot den här som storfavorit. Loppet är väldigt öppet bakom och jag kommer att strecka på så mycket jag kan. Värdet sticker iväg ordentligt när storfavoriter förlorar i sista avdelningen. 6 Miss Mythos och 7 Thanasi Bob gör upp om ledningen och båda är givna i segerstriden. Den förstnämnda ska gå barfota runt om för första gången och är mitt givna förstastreck i loppet då det antingen blir ledning eller rygg på ledaren. 5%! 2 Frederique K. har visat hög kapacitet de få gånger hon fungerat. Nu har hon bytt regi och fått ett lopp i kroppen. Har regibytet gett en liten kick och Karlstedt fått travet att flyta bättre på den här så har den helt klart kapacitet för att vinna det här loppet oavsett resa. 1% läser jag just nu och det är givet streck! |
|
2019-03-10, 13:22 | #2 |
Två av de roligaste skrälldragen jag nämnt (Elof Palema och Frederique K.) har blivit strukna och även kusken på draget Vischio Holz. Den sistnämnde är en väldigt svår häst och kuskändringen ses som kraftigt minus.
Det har samtidigt kommit in ett par intressanta balansändringar redan. 4 Kosmopolit Du Gull samt 9 Juan i GS75-6 ska båda gå barfota runt om idag. Den förstnämnda kommer med väldigt fin form och skorycket kanske ger det där extra lilla som behövs för att han ska räcka till mot dessa tuffa hästar. Den sistnämnda har aldrig gått barfota runt om i Sverige tidigare och det är såklart mycket intressant. Med kraftigt kuskminus på 8 Vischio Holz så håller jag nu 9 Juan som klar förstahäst i loppet. 4 Cinnamon Spitfire i den öppna avslutningen ska gå barfota runt om för första gången samt med rycktussar för första gången. Hästen är snabb ut och lär få en fin resa i t.ex. ledarryggen. Med lucka i tid är det ett mycket intressant skrällstreck i avslutningen till 1%! 5 Alea Iacta Est GS75-7 rycker man bakskorna på för första gången. Hästen har inte visat något märkvärdigt som gör att hon ska vara segeraktuell men när bakskorna åker av för första gången kan det ge enorm effekt. Jättehet är hon inte men lyfts upp en hel del i rankingen. Peter Untersteiner ligger riktigt lågt med 7 Ironman Pellini som har tränat dåligt inför det här. Han tycker att det är helt fel att han är favorit i loppet och vill lämna in en stor brasklapp för den hästen. Då draget 8 Elof Palema blivit struken så är det troliga att jag plockar bort även 7 Ironman Pellini från systemet för att istället få plats med fler skrällar i övriga lopp. Robert Bergh har anmält 6 Höwings Unbeatable barfota runt om direkt och mycket talar för att hästen är väldigt bra i ordning på en gång. Då man ligger väldigt lågt på värsta motståndet i loppet kan det vara läge att ta betalt den här gången på Berghs nya springare. Ser hästen bra ut i värmning så är det möjligt att hästen spikas! Senast redigerad av dingo1337 den 2019-03-10 klockan 13:31. |
|
|