Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-12, 09:09   #1
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

V75 Åby analys + reducerat andelsspel


Bjuder in lite nya medlemmar till vårt V75-lag!

Här spelar vi endast speciellt utvalda omgångar som ser riktigt intressanta och spelvärda ut. Vi spelar ett reducerat system där varje andel kostar 252kr.

Nu på lördag öppnar vi upp för spel igen för första gången på länge och jag är riktigt taggad inför en fin jackpotomgång på Åby! Vi kommer att köra den här veckan och sedan laddar vi först och främst upp för att få ihop ett riktigt slagkraftigt system till multijackpoten på nyårsafton.


Inbjudan till laget: https://tillsammans.atg.se/inbjudan/32P2-3B64-28493


Kommer att bjuda på mina första tankar om loppen här nu och återkommer med analyser och lite mer om hur systemet kommer se ut innan lördag.

V75-1
Det var länge sedan 1 Sir Q.C. stod för någon riktigt bra prestation. Formen ser dock ut att vara på väg uppåt och nu är det dock verkligen hans förutsättningar. Utan speciellt startsnabba hästar i loppet finns det ganska goda möjligheter att hålla ledningen här eller komma ut och få överta i ett andraskede. I ledningen trivs hästen riktigt bra och har 8 segrar och 1 andraplats på 9 försök i positionen. Han tävlar alltid med skor och gynnas av att flera av motbuden är sämre med skor. Senaste loppet han vann var just från ledningen över lång distans och då slog han Antonio Tabac som har gått rätt hyfsat efter det...? En idé i loppet men verkligen inget singelstreck. Några roliga som ser ut att bli bortglömda är 9 Stepping Spaceboy som har toppform för dagen samt 11 Antonio Trot som är distansgynnad och obesegrad under vintern på 4 försök. Betrodda med all rätt blir Velvet Gio som har toppform men kanske missgynnas med skor? Olle Rols är på gång igen och han däremot gynnas kraftigt av skotvånget.

V75-2
3 Arch Lane är en klassklättrare som nog kan bli riktigt bra. Ser dock ut att bli enorm favorit och har endast gjort 6 starter i karriären. Möter inte så lätt motstånd här och 4 Silent Hill var ruskigt bra näst senast. Gör han om den prestationen blir han inte lätt att stå emot! Överoptimistiske Tony Löfqvist tror att hans 6 Vikings Preacher leder det här loppet runt om. Bra spetschans och var riktigt bra vid dödensseger senast. 10 Farlander Am har vunnit väldigt lätt två senaste starterna och har toppform. Men svårt för en 3-åring att bara runda bra hästar härifrån?

V75-3
1 Nadal Broline slog propulsion senast och ska väl ha toppchans att fälla detta gäng också om han bara hittar ut. Kan bli långt bak om han blir fast på innern då 3 Art On Line öppnar riktigt bra och släpper i sin tur till 4 Västerboonthenews. Svårt att se någon annan än 3 och 4 blanda sig i segerstriden och utan strul ska Nadal vinna det här loppet. Tidigt spik/utgångsförslag. Vid gardering ska 3 Art On Line med som borde hitta till ledarryggen och får BG i vagnen samt 6 Turno Di Azzurra som går bra varje gång och kommer att vinna guldlopp snart.

V75-4
3-åringslopp som är stängt på 300.000kr. Här tror jag en del på förhand på 5 Rudisha som jag tror kan hitta till ledningen här. Gick i spets och höll bra som tvåa i derbykval och hittar man dit igen nu så tror jag han blir riktigt svårslagen. Den här hästen har haft en del aktionsproblem och har alldeles för lite pengar på sig i förhållande till sin kapacitet. Berghs hästar gick även riktigt bra förra helgen och verkar på gång för dagen. Hästen att slå tror jag!
4 Velten Versailles är obesegrad hittills och det hade 11 Amerindienne också varit om han inte galopperat i debuten. Den sistnämnde är ruskigt bra och kommer nog att klättra i klasserna framöver även han men bakspår nu och lär få göra en hel del jobb, då kan det bli svårt att slå Rudisha som lär få mycket lättare resa.

V75-5
6 Waffle Cone gjorde debut för Adrian Kolgjini senast och kördes snällt i ett tufft Silverdivisionslopp. Bara ston emot och hon står bra inne i loppet. Lär spetsa enkelt och där kör nog Adrian den här gången. Har varit som bäst över kort distans men sitter formen där så håller hon länge även över full väg.
3 Catch My Love ser fin ut för dagen och får Adielsson upp. Varit ute i tuffa lopp på slutet och gjort det riktigt bra, lär få fin position härifrån. 7 Ile Saint Louis är och 8 Stonewashd Diamant är riktigt bra för klassen men har dåliga spår här. Detsamma gäller 11 Ginny Weasley som fick tufft lopp senast där hon tvingades ut i fjärdespår i sista sväng men ändå höll bra in mot mål.

V75-6
4 Bear Hope har fått lopp kroppen och har bra spår. Blir säkert favorit och borde nog vara det. Han var dock inte som bäst senast även om han säkert gått framåt till det här och det är bra hästar emot.
5 Martin De Bos fick stentufft upplägg senast men höll ändå bra. Är riktigt bra för klassen och kan segerstrida oavsett resa. Skrällen kan vara 8 Invincible H.C. om man kommer till från spåret. Var bra senast bakom en överlägsen Illuminati och förstärks med Örjan i vagnen den här gången.

V75-7
Här kom min första spikidé när jag öppnade listorna i 8 Hawk Cliff. Han har åter igen dragit ett dåligt spår men vann härifrån näst senast och Björn brukar hitta de rätta vägarna. Var ute i en tuff bronsfinal senast där han kördes bort lite av kusken men står fortfarande kvar i klassen nu och möter betydligt enklare hästar. Loppet näst senast var sjukt bra då han trots att han fick dra tåget i tredjespår hela sista varvet bara fick undan och vann. Klockan visade 10,5 sista 1000 i tredjespår och gör han en prestation som är i närheten av det nu så ska han bara vinna det här loppet. Han har dock tänt till en del på barfota och jänkarvagn på slutet. Vagnen sitter såklart på igen men skorna kan vara ett frågetecken hur mycket det gör för prestationen. Det ser ut att bli jämnstreckat på förhand i loppet och blir så fallet så kommer jag att ta ställning och spika här!

Senast redigerad av dingo1337 den 2018-12-14 klockan 22:39.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 09:17   #2
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Finns möjlighet att gå med i laget ända fram till fredag kväll: https://www.sharps.se/redirect?url=h...2P2-3B64-28493

Analyserna är i full gång och här har jag plockat ut den mest intressanta statistiken i omgången.

V75-1

1 Sir Q.C har 8 segrar och 1 andraplats på 9 försök i ledningen. Har tagit samtliga segrar i karriären med skor runt om.


4 Gigant Invalley har varit bland de tre första i mål i samtliga 3 starter han gjort i Sverige. (Dock högst 30k k förstapris)

6 Baron Gift har som bäst en sjätteplats på 5 starter över längre distans än 2140m.

11 Antonio Trot är obesegrad under vintern efter 4 starter.


V75-2

3 Arch Lane har bara startat 6 gånger vilket är minst av alla i fältet. Han har vunnit 5 av dessa och vid enda förlusten galopperade han.

Hästarna 1,2,3,5 och 7 gör samtliga debut över distansen.

4 Silent Hill är den som hittills hunnit visa att han trivs väldigt bra över distansen då han vunnit 2 av 3 försök.

V75-3

1 Nadal Broline har statistiskt sett gått nästan exakt lika bra med skor som utan, faktiskt med liten marginal bättre med skor på fötterna. Han har varit bland de tre första i mål i samtliga 9 starter under vintern.

6 Västerboonthenews har 16 segrar på 20 försök från ledningen. Är klar spetsfavorit i det här loppet.


V75-4

4 Velten Versailles och 6 Djohndjohn är båda obesegrade i Sverige efter varsin start.

5 Rudisha har gått i ledningen 3 gånger och varit tvåa alla de gångerna.

11 Amerindienne är obesegrad efter debuten då han galopperade.

V76-5

2 Paduca Dream gör debut i Björn Goops regi.

3 Catch My Love har aldrig varit bland de tre första i mål på 5 försök på V75.

4 Absolut Gehör är utan seger i lopp med mer än 50k i förstapris efter 13 försök.

7 Ile Saint Louis har som bäst en tredjeplats på 4 starter på Åby.

V75-6

1 Baxo Epice har bara gjort en start i Sverige och galopperade då i sista sväng.

4 Bear Hope har vunnit båda gångerna han gått i ledningen samt båda startena han gjort under vintern.

8 Invincible H.C. har körts av Örjan Kihlström en gång tidigare och vann då. 5 av totalt 6 segrar är tagna utan bakskor.

V75-7

1 Global Raceway har tagit samtliga sina 8 segrar med skor på alla fötterna.

3 Exclamation mark har vunnit 5 av de 6 gånger han gått i spets.

5 Vischio Holz har tagit samtliga sina 4 segrar i Sverige på någon form av barfotabalans.

8 Hawk Cliff har körts av Björn Goop 3 gånger och de har 2 segrar och 1 tredjeplats tillsammans.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 22:39   #3
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Uppbyggnaden av systemet börjar ta form och jag tycker det ser ut som en omgång som kan ge smaskigt betalt om man kommer rätt på det!


Inbjudan till laget: https://tillsammans.atg.se/inbjudan/32P2-3B64-28493


Här kommer min rank just nu och tankar om systemuppbyggnaden:

V75-1

Rank A: 1, 9 B: 12, 2, 4, 11 C: 8, 6, 3 D: 7, 10

1 Sir Q.C. har nu ett lopp i kroppen och visade lite smygform senast. Trivs med förhållandena här med lång distans och att alla måste gå med skor. Min förhoppning är att Örjan kan få fart på honom från start och då det saknas startsnabba hästar som vill gå i ledningen ska det finnas chans att köra sig till ledning efter en bit där han trivs väldigt bra. Spelar på det scenariot och då jag tycker att hästen har högst segerchans i loppet så är spelvärdet bra då han bara är tredjehandare på spelet i skrivande stund. Tipsetta!

Med sig i a-gruppen får han 9 Stepping Spaceboy som jag alltid haft ett gott öga till. Det är riktigt hög kapacitet i den här hästen och han blir märkligt bortglömd den här gången. Senast fick han ett perfekt lopp inför det här då han kördes snällt och fick backa sig sist i sista kurvan och avslutade vasst med massor av krafter och växlar kvar. Han trivs över distansen och vann lätt över aktuell distans näst senast där bland annat Olle Rols sågs i det slagna fältet. Han har bättre spår än denne nu men blir ändå mindre än hälften så mycket spelad.

12 Olle Rols
tjänade 1,1 miljoner på 7 raka starter under förra vintern/våren. Efter att han vann den bronsfinalen har han fortfarande inte vunnit lopp. Han har provat på distansen två gånger tidigare med en fjärdeplats som bästa resultat. Kapacitetsmässigt är han inte sämre än de i A-gruppen men som mer spelad än dessa är spelvärdet lågt från sämsta spåret.

2 Velvet Gio är den enda 4-åringen i fältet och möter äldre hästar. Han är dessutom den enda hästan i fältet som inte ännu vunnit på V75, trots 12 försök. Han har gjort det riktigt bra på slutet och han har fått ett klart lyft att gå barfota runt om. Osäkert hur han klarar att gå tillbaka till skor nu. Det har också gått en stund sedan den senaste starten och han har inte vunnit med aktuellt startintervall (21-30 dagar) på 8 försök. Rankas högt på sin kapacitet men känns inte het som favorit och lämnas utanför A-gruppen.

4 Gigant Invalley är den som visat mest startsnabbhet och mycket talar för att han spetsar initialt. Han lär sedan kunna släppa till en bra häst och rygg ledaren över lång distans är en riktigt bra position på Åby. Han har gått bra över distansen och går bra med skor. Positionsvinnaren i loppet!

11 Antonio Trot är obesegrad under vintern efter 4 starter och blir bara bättre ju längre distansen är. Tål tuffa upplägg och kan absolut segerstrida oavsett resa här om formen sitter där den ska.

Det känns som att det är en bra bit ner till nästa häst och dessa 6 hästar känns mycket starkt. Samtliga kommer nog att streckas på systemet men det kan hända att insatserna viktas mot hästarna i A-gruppen.

V75-2

Rank A: 3, 6 B: 4, 1, 10 C: 12, 11, 7, 5 D: 2, 9, 8

3 Arch Lane blir en av omgångens absolut största favoriter och det är utan tvivel att han ska vara favorit i loppet. Värdet i omgången ligger dock på att gå emot honom och det finns en del saker som talar emot en häst som är spelad på 70%. Han har endast gjort 6 starter i karriären och enda gången han har varit ute och rest utanför Solvalla hittills så var han riktigt dålig och galopperade som slagen från ledningen. Han är inte startsnabb och eftersom spänstige Tony Löfqvist säger att man absolut inte släpper ledningen med 6 Vikings Preacher så kommer han med största sannolikhet få göra allt jobb på egen hand. Bakom favoriten är 9 av 11 hästar spelad på 0-5% och då loppet är ganska öppet bakom favoriten så är det för mig givet att gardera och jag ser detta som det lopp i omgången där det är störst chans till skräll.

6 Vikings Preacher var riktigt fin senast när han vann från dödens och det här är en häst som Löfqvist hade derbyplaner med och det kan nog bli en riktigt bra häst om han får hålla honom frisk. Det borde vara bra spetschans från springspåret om Anders bara träffar starten någorlunda bra och då är det hästen att slå. Han har vunnit 2 av 3 i ledningen och visade senast att formen är på topp. Med toppkusk i sulkyn hade det här kunnat vara en chansspik men Christiansson som endast har gjort tre starter på V75 är ingen man vill gå så hårt på.

Stark A-grupp och möjligt lås på ett mindre system. Jag kommer dock att strecka på och kommer att strecka minst 9 hästar på systemet.

Nämnas borde 1 Moneykeeper som är favorit att hitta rygg på ledaren och därifrån ska segerchansen vara betydligt högre än den 1% han är spelad på. Han var bra och visade fin fart för tre starter sedan och bevisade att han duger i ett lopp som det här med rätt resa.

V75-3

Rank A: 1 B: 4 C: 3, 6, 7, 9 D: 5, 8, 2

1 Nadal Broline visade förbättrad startsnabbhet senast och det är inte ofta man har laddat med honom. Då 2 Rokkakudo är långsam ut så borde han kunna hitta ut omedelbart och kuskar som Adielsson sitter aldrig fast. Oavsett lopp ska det här vara en toppchans och jag tycker att segerchansen är större än den Zenit Brick hade förra veckan. Då han vinner det här loppet 8-9 gånger av 10 så kan det i en annars öppen omgång bli en kompletterande spik för att istället kunna fylla på i andra avdelningar. Eventuellt en ensam A-häst/utgångshäst på systemet där jag isåfall plockar med B- och C-gruppen bakom för att öka potentialen ännu mer för riktigt hög utdelning.

4 Västerboonthenews är såklart värst emot som den troliga ledaren men han ska ha ett långt försprång in i sista sväng för att kunna stå emot Nadal Broline hela vägen. Han var riktigt bra under vintern förra året men han har inte visat något bevis på form hittills. Då han är den enda som blir streckad bakom favoriten är det inte aktuellt att dubbla systemet med bara honom.

V75-4

Rank: A: 5, 11, 9, 4 B: 10, 2, 1, 8 C: 7, 6, 3, 12 D:

Öppet lopp där jag plockat ut en stark A-grupp. Min förstahäst är 5 Rudisha som Bergh håller högt och tycker att den har alldeles för lite pengar på sig sett till sin kapacitet. Borde ha rätt bra spetschans här och från ledningen är det absolut hästen att slå.

11 Amerindienne är den häst som visat mest hittills och är given i A-gruppen. Kommer med fem raka segrar och har sett riktigt, riktigt bra. Bakspår på Åby är dock inte enkelt då det alltid finns någon som får en bättre resa och Jorma är inte den bästa på att planera loppen från kön.

4 Velten Versailles har bara gjort 4 starter hittills i karriären och vunnit samtliga. Har sett fin ut men lite svår att sätta in mot motståndet här. Han har dessutom tävlat utan bakskor på slutet och osäkert hur han hanterar skor runt om. Är startsnabb och lär få en fin position och ska ha en plats i A-gruppen.

9 Stand By Ken var riktigt bra på Bjerke senast när han gick först i tredjespår sista 800 och slog ledande Tokarev innan han blev slagen av en smygkörd häst. Han står på kronan helt perfekt inne i det här loppet och har siktats mot den här starten. Johan Untersteiner är optimist och tror på rätt bra chans!

En stark A-grupp som täcker upp alla möjliga olika scenarion. Kan vara ett alternativ att nöja sig med att endast strecka dessa men som det känns just nu kommer jag att vikta insatserna mot dessa på det reducerade systemet och plocka med många eller alla bakom. Det är orutinerade hästar och det skräller ofta i den här typen av lopp. Det finns flera hästar runt 1% som inte alls är chanslösa om de får rätt resa.

V75-5

Rank A: 8 B: 6, 3, 10, 7, 2 C: 4, 5 D: 12, 1, 9

8 Stonewashd Diamant har varit helt enorm på slutet och senast var hon verkligen inte sämre. Efter en resa i kön gick hon på i tredjespår för att sedan lägga in attacken med 300 kvar och flög bara undan från det övriga fältet. Det var ett mäktigt intryck och jag tycker det nästan är märkligt att hon inte är klar favorit i loppet. Hon har vunnit 4 av de senaste 5 loppen på imponerande sätt och vid förlusten för två starter sedan var hon ute i tufft bronsdivisionslopp där hon var trea bakom Hawk Cliff och Track Angle. Bara ston emot och löser sig det bara från spåret så ska det vara en toppchans, ensam A-häst och trolig utgångshäst.

Då hon inte är startsnabb kan det strula från spåret jag vågar inte gå rakt ut och spika henne den här gången. 6 Waffle Cone står bra inne i loppet och var senast ute mot tuffa hingstar och valacker. Hon spetsar härifrån och oavsett om man kör i spets eller släpper och får rygg på ledaren så kommer hon att vara i segerstriden även om kort distans varit hennes bästa tidigare.

10 Bikini har hög kapacitet för ett sånt här lopp när hon fungerar och även om hon inte imponerat märkvärdigt på slutet så är hon ett tidigt streck vid gardering på sin kapacitet. Endast 3%!

Kommer förmodligen att spela med 8 Stonewashd Diamant som utgångshäst på systemet med åtminstone hela B-gruppen bakom.

V75-6

Rank A: 5 B: 2, 3, 8, 10, 4, 1 C: 7, 9, 6 D: 11, 12

5 Martin De Bos är bästa hästen i fältet och ska vara favorit. Han kan segerstrida oavsett upplägg men han är långsam ut och kommer att få göra allt jobb igen. Det finns hästar som kommer att få bättre resor än honom och även om han är bästa hästen kan det bli tufft att vinna på V75 med för tufft lopp. Sticker ut som klar förstahäst och lämnas ensam i A-gruppen. Men loppet är riktigt öppet bakom honom och skulle han inte vinna kan det skrälla ordentligt.

Nästan lika mycket spelad just nu är 4 Bear Hope även om gapet mellan dessa kommer att bli större innan spelstopp. Han gjorde comeback senast och var inte alls bra och såg bara tråkig ut. Björn ligger lågt och tror att det är en bit kvar till formen och som andrahandsfavorit känns han inte alls het och rankas ner.

Riktigt öppet bakom tipsettan men 2 No Comment tar nog ledningen här och ska också köras där. Kommer favoriten bort så finns det inte många andra i loppet som kan sätta upp tempot och då ska han ha bra chans att leda det här loppet runt om.

Som skräll nämnde jag i första tankarna 8 Invincible H.C. och som spelad på endast 4% känns han riktigt intressant! Nämnas måste även 10 Claude Debussy som var ruskigt bra för tre starter sedan när han slog Handsome Brad trots galopp! Näst senast stod han återigen för ett fint sistavarv där han gick bra som trea bakom Rajah Silvio. Han hängde med bra även senast och duger mycket gott i den här klassen. Jorma passar bra på den här typen av "sega" hästar och det har gått bra med de ihop tidigare. Borde vara mer spelad!

På systemet spelar jag mest troligt med 5 Martin De Bos som utgångshäst med hela B- och förmodligen också C-gruppen bakom.

V75-7

Rank A: 8 B: 5, 3, 2, 1 C: 11, 9, 7, 4 D: 10, 12, 6

8 Hawk Cliff var ute i en tuff bronsfinal senast där han slutade fyra. Hade förmodligen varit i segerstriden om inte kusken hade kört som att han stulit hästen. Hade han vunnit loppet så hade han såklart gått ur klassen och upp i silverdivisionen. Han är förmodligen redan en klass bättre än det motståndet han möter nu som är klart dåligare än de han mött i de senaste starterna. Att Björn kör igen är ett klart plus och han har riktigt hög segerprocent på Timo Nurmos hästar (36%). Hästen har nog höjt sig ett snäpp barfota runt om men 8 av 10 segrar är tagna med skor runt om och jänkarvagnen som nog också gett effekt sitter såklart fortfarande på. Han är ingen raket ut men Björn borde kunna köra fram utvändigt om ledaren direkt och kontrollera loppet därifrån. Den troliga ledaren, 3 Exclamation Mark, ska han plocka ner utan större bekymmer och allt i allt så ska han vara klar, klar favorit i det här loppet. Är i skrivande stund inte ens favorit! Och även om procenten lär stiga en del under morgondagen är det en bra bit kvar till att han inte är spelvärd längre. Omgångens bästa spik!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)

Senast redigerad av dingo1337 den 2018-12-14 klockan 22:40.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td