Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-30, 20:44   #1
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 1
Sharp$: 6
Standard

Andelsspel stryk-/Europatipset eller trav?


Hej alla!

Är nybörjare inom betting, har visserligen oddsat ganska friskt ”back in the days”, men då var det många fyrlingar/femlingar etc, där jag mest hoppades på tur. Nu har jag tagit upp spelandet lite och kör mest dubblar/singlar, för det är väl det som fungerar bäst i längden om jag läst på rätt.

Jag tycker även det är kul att lira stryk/europatips i form av bolagsspel där man får fördelen i att man kan lira fler andelar (och nackdelen att man splittar ev. vinst ). Det fick mig att tänka på att det också finns bolagsspel inom trav. Jag tänker att det enda som räknas när jag lirar ett bolagsspel är den potentiella vinsten. Därför känns det också rimligt för mig att försöka ta reda på vad som ger störst chans till vinst. Om man tar ett exempel på bolagspel med 10 andelar för 100 kr st på stryk-/europatips kontra V75/V86 (eller vad det heter, jag är inte så insatt i trav jämfört med mitt fotbollskunnande) – var är chansen ”störst” att vinna ’lite’ pengar? Jag fattar så klart att de beror på kunskapen i personen som sätter själva spelen, men om vi utgår från att de är lika bra på sina områden så att säga.


Hoppas ni förstår min fundering.

Tack!
Kallepaspangen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 21:17   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kallepaspangen Visa inlägg
Hej alla!

Är nybörjare inom betting, har visserligen oddsat ganska friskt ”back in the days”, men då var det många fyrlingar/femlingar etc, där jag mest hoppades på tur. Nu har jag tagit upp spelandet lite och kör mest dubblar/singlar, för det är väl det som fungerar bäst i längden om jag läst på rätt.

Jag tycker även det är kul att lira stryk/europatips i form av bolagsspel där man får fördelen i att man kan lira fler andelar (och nackdelen att man splittar ev. vinst ). Det fick mig att tänka på att det också finns bolagsspel inom trav. Jag tänker att det enda som räknas när jag lirar ett bolagsspel är den potentiella vinsten. Därför känns det också rimligt för mig att försöka ta reda på vad som ger störst chans till vinst. Om man tar ett exempel på bolagspel med 10 andelar för 100 kr st på stryk-/europatips kontra V75/V86 (eller vad det heter, jag är inte så insatt i trav jämfört med mitt fotbollskunnande) – var är chansen ”störst” att vinna ’lite’ pengar? Jag fattar så klart att de beror på kunskapen i personen som sätter själva spelen, men om vi utgår från att de är lika bra på sina områden så att säga.


Hoppas ni förstår min fundering.

Tack!
I långa loppet spelar det egentligen ingen roll om man spelar singlar, dubblar eller femlingar. Har du värde kommer du gå plus på sikt oavsett.

Det som skiljer sig är det mentala. Du kommer få ruskiga svängningar ju mindre sannolikheten är att något sitter. Därför är det oftast enklare att hålla sig till färre objekt och med lägre varians som följd. Att spela en trippel där varje lag har 50% chans att vinna eller att spela ett lag som har 12.5% chans att vinna kommer inträffa lika ofta vad gäller att sätta den. Men har du inte värde i kupongen spelar det ingen roll. Så värde är A och O!

Det är nog mest en smaksak ifall man vill spela på trav eller fotboll i bolagsspel. Själv tycker jag att Stryk- och Europatips är överlägset då travet ofta är sönderspelat i större utsträckning. Nackdelen med tipsen är dock att det är enklare att veta varje lags chans att vinna. Fler har den fördelen där nämligen. Inom hästarna är det dock mycket mörkningar etc, men det kan ge riktigt bra om man har sina idéer och är väldigt insatt. Dock är min känsla att det oftare blir favoritrader inom travet. Men nu på slutet stämmer ju inte det precis Så det är nog en smaksak och på vilket sätt man vill spela.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td