|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-02-28, 10:34 | #1 |
Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 1098SVS andytoothstone amatör Stats: 10 - 12 - 0 ROI: 90.23% Vinstprocent: 45.45% |
Nytt V75-bolag med statistik som bas
Hej.
Nu kör jag andra veckan i mitt nystartade bolag på ATG-Tillsammans. Tills vidare 200 kr/andel. Kort om mig, jag har spelat på V75 i många år, de senaste åren spelar jag konsekvent utifrån Jens Sjödins statistikbibel (travbibeln) som utgång. I mitt bolag går ni med om ni gillar statistik och att nörda ner er i siffror. Liksom jag ser ni också fram emot att spela långsiktigt. V75 kräver ju som de flesta vet att systemen blir relativt stora för att kunna täcka in loppen bra. Laget heter "Andreas T - statistik som bas" (lagom träigt namn jag vet) https://tillsammans.atg.se/inbjudan/5TT7-3C7S-32030 Jag kommer också föra statistik över lagets resultat löpande, summering läggs in på presentationssidan av laget. En mer detaljerad översikt läggs upp på google drive/onedrive eller liknande. |
2017-03-03, 21:50 | #2 |
Sharp$: 1098SVS andytoothstone amatör Stats: 10 - 12 - 0 ROI: 90.23% Vinstprocent: 45.45% |
Nu ör grunden till veckans rad klar, andelar finns förstås kvar då vi än så länge bara är 5 i bolaget. Går ni in växer systemet först och främst i lopp 2.
Välkomna! |
2017-03-06, 13:37 | #3 |
Nu är omgången till Bollnäs V75:a aktiverad. Laget växer sakta men säkert och förra veckan var bibeln rätt ute i 6 av 7 lopp, för oss blev det 8 femmor, lopp 2 var svårlöst men guld är jag självkritisk för statistikmissen på 9 västerboonthenews (läge att ge upp allabalakaitoz nu)
200 kr andel som vanligt och Jens Sjödéns statistikbibel som grund. Nytt är länk i bolaget med statistik över spelade omgångar för dig som är med. Själv är jag statistiknörd. Välkomna! |
2017-03-09, 10:08 | #4 |
Nu börjar jag känna mig klar med raden för den här veckan även om det bara är torsdag hitills.
Trots Piraten igen så ser det enligt statistiken svårt ut. Lopp 1,2,4,5,6 och till och med lopp sju som också blir en spik är alla lopp som det enligt statistiken kräver många streck denna omgång. Svårast är lopp 5 som förutom rank 1-2 (som vinns av hälften av hästarna) är helt jämnt i vinstchans för övriga. Jag chansar och går kort här ändå för att nå fler hästar i de övriga loppen. Även kallblodsloppet finns dåligt underlag för statistik med dubbla tillägg på lång distans. Låg/medel stoloppet är också svårt. 15 Qatrine Gel var förvisso bra sist men eftersom vi spelar på statistik så garderas hon. 200 kr/andel, välkomna! |
2017-03-13, 14:35 | #5 |
Laget fortsätter att växa och förra veckan spelade vi 4000 rader.
Trodde att omgången skulle bli svårare än den var, statiistikbiblen var i alla fall rätt ute i alla lopp, trots detta fick vi bara sex rätt då vi missade 4 Linus Boy i sista loppet (första reserv men vad hjälper väl det) Omgången är aktiverad nu för jackpotomgången i norska Momarken. Inte riktigt samma förutsättningar som Sverige först och främst då pga deras förbud mot spödrivning. Jag plockade bort de som ej deltog förra veckan, man blir ju medlem automatiskt när man klickar på länken ovan så jag förstår att det kan bli fel 200 kr är andelen som vanligt, välkomna om ni gillar statistik och långsiktigt spel. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/5TT7-3C7S-32030 Omgångspecifik statistik bygger jag ut i molntjänsten onedrive. |
2017-03-16, 10:53 | #6 |
Tillägg: Nu är vi 14 medlemar och 12 sålda andelar
Den här veckan visade sig raden bli rätt annorlunda mot tidigare vecka. Trots statistiken får vi med en hel del roliga skrällar vilket förstås blir intressant om man drömmer om kosing i plånkan. Den roliga raden har egentligen inte att göra med att omgången körs i Norge utan snarare med att hästarna i loppen fått både intressanta startspår samt att några lopp körs med tillägg. 5-6 rätt med hyfsad utdelning känns inte helt omöjligt att nå. Den enda spiken denna vecka hittar vi i avdelning 3: 5 Thai Navigator är både rankad överst på strecken samt har bästa spåret enligt statistiken, heller ingen överdrivet stor favorit vilket ju är bra om man vill få högre utdelning. I avd 4 garderar vi storfavoriten som krossade motståndet sist. Myhreng Jerker har faktiskt ”bara” 46% segrar i karriären och dessutom väldigt många galopper 16 st på 37 starter. (43%!) Utan galopp vinner han troligt, men vi hoppas på rens just i detta lopp. Lätt att bli blind och bara spika men statistiken säger alltså annorlunda Kort om övriga lopp: V75-1, brons är överdrivet garderat av mig med 8 hästar, ev strykningar här innebär mer hästar i andra lopp. 7 Moni viking hamnar utanför pga spåret. V75-2 ska enligt statistiken vinnas av: antingen a) favoriterna på tillägg, eller b) skrällar på främre volten, vi får med 2 hästar på tillägg och 2 spårskrällar i främre ledet. V75-5 Fav 2 Ulisse kronos garderas upp med spårhäst nr 1 Revenue Lavec samt 6 Ferrarri B.R V75-6 intressant halvkort streckat lopp, 4,5 har spåren på sin sida även 9, 10 är spårvinnare i statistiken. Jag vill egentligen ha med även 1 och 2 här men de får bli reserver. V75-7 ska - tvärtemot vad man kanske tror – vinnas oftast av hästar rankade 1-3 (73%) om favoriten är så svag som den är här. Då får vi med 2,4 och 5. Spår 5 har plus och är rankad 4:a. 9 och 10 är dåliga spår för lopptypen, därav att dessa rankas lägre. Systemet är i skrivande stund på 5760 rader, då utgår jag från förra veckans system samt att vi blivit några flera. Jag hoppas vi blir ytterligare 3-4 st andelar. Får vi inte ihop systemet reducerar jag det först och främst i lopp 4 och 1. Senast redigerad av andytoothstone den 2017-03-17 klockan 15:00. |
2017-03-20, 10:52 | #7 |
Laget har växt ytterligare och vi är nu 19 medlemmar och förra veckan såldes 17 andelar. 6 rätt förra veckan och raden blev återigen lättfunnen, vi spikade tyvärr i fel lopp men inte ens med favoritvinst hade raden återbetalat sig.
Som jag skrev i början av denna tråd så spelar vi enligt statistik och med en lång spelhorisont. Jens eminenta travbibel hade rätt även denna vecka. Det var nära att det blev intressant redan i första loppet där 0%:aren 3 Sugarboy Petoj som var en tokskräll på 100 ggr pengarna höll på att trilla in. Lopp 2 vanns av både spårplus och rankplus nr 1. Pandora Face. Lopp 3, Alvena Take it: 2:a rank. Kall Favoriten Myhreng jerker (igen) Lopp 5 6 Ferrari B.R som till slut blev streckfavorit. Guld 9 Mosaique Face och slutligen avslutande loppet av 2-rankade och spårplus 2 Sheriff BI Vi fortsätter att spela så här så ramlar vinsten in till slut. Välkomna att delta. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/5TT7-3C7S-32030 200 kr även denna vecka och ny jackpot. |
2017-03-24, 10:33 | #8 |
Raden den här veckan ser enligt statistiken ut vara mer lättfunnen än förra veckan.
Propositionerna för loppen känns mer normala och lopptyperna blir också lättare att urskilja. Det som sticker ut är lärlings/spårtrappan som jag ärligt talat har dålig koll på, samt årgångsloppen som också saknas mängdstatistik. Jag har just nu skrivit raden på 1200 kr och bygger ut i lopp 2 vartefter andelarna fylls på. Jag kör med bara en spik även denna vecka. Även denna gång nr 5 Djiali Boko i Silver som har vettig chans, både spår och rank är plus enligt travbibeln, dessutom lång distans som generellt är mer lättlöst. Lopp 4 Femåringsloppet går jag kort i, ingen specifik statistik här men årgånglopp brukar vara lättare att lösa ju högre upp i ålder man kommer. Här har vi en stor favorit som vi garderar med andrahandaren som kan rensar väldigt bra, ett extremt litet startfält med bara 7 hästar brukar också göra lopp mer lättlösta. Guld. Lopp 3 denna vecka är en riktigt svaga gulddivision. El Mago Pellini gör andra loppet för säsongen och bör väl gå framåt men har idagsläget svaga 35% streckfördelning, Shadow Woodland gör årsdebut men är ändå andrahandare. Sätter Harry Haythrow som förste reserv, man vet aldrig… har rensat många gånger som 1%-are Lopp 6 brons, vinns normalt av rank 1-5. Lopp 7 Här först och främst rank och sen spårplushästar t.ex. 1 Dust Collector samt jättesusaren 5 Flashing Victory som har 2 vinster på senaste 5 starterna. Lopp 1 vinns normalt av rank 1-5 men vi kör rank 1-3 här, alla har för lopptypen bra spår samt statistiken på sin sida. 14 % vinns t.ex. av spår nr 1 och 10% av spår nr 12. 200 kr andel som vanligt, välkomna. |
2017-03-31, 21:54 | #9 |
Vi letar 5 raka gröna pluppen i rad på ATG-tillsammans.
Inga utdelningar ännu att tala om men det kommer förstås. (självsäkert...) I mitt lag är det långsiktigt spel efter travbibeln som är mantra. Veckans omgång ser lättlöst ut då det är finaler. I inledande sto-eliten är Delicius U.S motiverad favorit, enligt bibeln ska hon bara vinna så stor favorit som hon är, i ett nio hästars spelar inte heller spår större roll. Lopp 2 klass II skulle jag vilja täcka upp med fler hästar än nuvarande, rank 1-7 är heltäckt enligt bibeln. Lopp 3, Guld, Nuncio men Piraten måste förstås med. Lopp 4, diamanstoet, skulle egentligen också vilja ha med rank 1-5 men får bli rank 1-2 så länge om inte fler andelar säljs. Lopp 5, brons täckt på rank 1-4, 1-7 hade varit heltäckt. Lopp 6 klass I får vi med flera intressanta hästar på rank 1-5. och avslutande silver blir det rank 1-5, här är också rank 1-7 täckt, svag favorit kräver alltid många streck i silver. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/5TT7-3C7S-32030 200 kr andel! Välkomna! |
2017-04-20, 21:48 | #10 |
Nu startar vi om bolaget igen efter några veckors paus. Jag sätter ner insatsen from denna vecka till 100 kr så kan vi som har budget som passar köpa fler andelar istället. Jag kommer själv höja min budget för att kunna öka upp om så behövs vid behov. Vi är 12 st medlemmar just nu.
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/B4Z7-W4P5-32030 |
2017-04-22, 14:29 | #11 |
12 andelar sålda just nu och jag toppar upp själv om vi inte blir fler idag för att få systemet på 2880 rader inlämnat. 100 kr andelen alltså från och med denna vecka.
Avd 1, Klass I 2640 Volt. 94 av vinnarna är här rankade 1-7, jag har med rank 1-5 samt spårhästen 11 x-factor. 8,5,3 skulle man egentligen kunna ha med med men vi går djupare i andra lopp. Favoriten 10 har stor chans att vinna. Avd 2, Guldbjörken, kallblod över kort distans. Korta distansen är det som gör att jag garderar storfavoriten här, bör vinna men har bakspår och kort distans emot så jag får med 4 hästar på systemet som rensar bra. De med bra spår samt tipsen. 4 Tangen Haap är mest intressant. Avd 3. Storfavoriter i guld vinner oftast, inte helt förtjust i spår 7 men Propulsion bör vinna detta stort. 5 Nahar är inte riktigt i form. Avd 4, Klass II och 2140. Här vinner i försöken 61% rank 1-3, spär 1 är mkt bra att ha och spår 10-12 har bra siffror. 2 Vic de luxe är första reserv, som alltid vinner ju dessa men systemet är för litet för att få med den ännu. Avd 5, Brons 1640 A, Toppspåren är 2,4 och 5, speciellt favoriter vinner ofta härifrån. Spår 1 är dåligt och vi chansar bort 3 rankade 1 Fighting Bax. Spår 5 vinner 20% av loppen som icke-favorit här blir det dock 1 reserv på 5 Victory Streamline, vi hoppas på skräll här. Avd 6. Vår andra spik i femåringsloppet, storfavoriter vinner ofta här som vi sett tidigare. 5 Tobin Kronos möter inte ett svårt motstånd och har bra spår, bör vinna detta. Ingen superbra vinnarstatistik dock 36%. Avd 7, Silver 2640 Auto. Här vinner ofta streckfavoriterna. Jag har med 1-2 rankade samt 4 rankade 7 Västerbo Hard Cash. 5 Make It quick har gjort det bra och kommer med på bra spår. Hästar rankade långt ner vinner sällan dessa lopp så 5 bör egentligen inte vara med. Rank 1-4 vinner 84% av loppen. Välkomna! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/B4Z7-W4P5-32030 |
2017-04-26, 13:19 | #12 |
Jag är glad att så många fler hittade till bolaget, det verkade ha varit bra att sänka andelspriset till 100 kr. Vi blev 18 andelar förra veckan och systemet landade på 24:a femmor. Pokemon ås nådde vi inte i lopp 5 samt tyvärr inte 3:e rankade Spitcam Jubb som jag borde haft med. Här gick jag på spår och inte streck vilket var fel.
I övriga lopp var analysen rätt ute. Systemet är nästan klart och andelar går bra att köpa. Välkomna att gå med länken i förra inlägget. Återkommer senare i veckan med raden. |
2017-04-29, 12:47 | #13 |
Nu bjuder jag in till fler i vårt statistikbolag med Jens Sjödens bibel som grund. 24:a femmor förra veckan och båda spikarna inne. 100 kr insats numera. Nu är vi 21 st medlemmar. Som vanligt lägger jag hela bolaget själv. Välkomna!
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/B4Z7-W4P5-32030 Avd 1 Brons 2140 Auto, här vinner egentligen rank 1-4 nästan alla lopp (80%) men jag vill ha med några spårhästar. Spår 1 ska egentligen inte ha någon chans men kommer med på tipsen. Detta lopp byggs inte ut om systemet blir större. Avd 2 Klass II 2140 Auto, även detta lopp är fullt nu, närapå helgardering förvisso, det är alltid surt att missa ett lopp pga att man nästan helgardarat. Men vi chansar här. Innerspåret är här mkt bra. Höga spår har också bra chans att vinna. Favoriten har låg chans att vinna i detta lopp så vi hoppas på skräll här. 8% av vinnarna har spår 6. Avd 3 Stayer hög klass, betyder ofta fav på tillägg eller start. De med 1 tillägg brukar ha låg chans. Vi får med 1 häst på varje distans. 3 bör vinna detta. Avd 4 Klass I 1640 Auto Detta lopp bygger vi ut om fler andelar säljs. Svag favorit 36-57 (gamla sättet att räkna) då vinner rank 1-6 92% av loppen. Andrarankade har större chans än fav att vinna. Avd 5 Sto låg/mellanklass, storfav har stor chans, nu ströks andrahandaren varpå spiken känns ännnu bättre. Avd 6 Silver 1640 Auto, ser chansartat ut med spik här men spåret är bra, spår 2. Varannan gång vinner rank 1-2 i dessa lopp. Om fav har spår 2,4 eller 5 vinner den 44% av gångerna. Nr 2 har bra statistik på vinnare och plats och de flesta segrarna senaste året. Avd 7. Bör väl Nuncio ta men så lite streck på övriga fina hästar gör att vi garderar. Piraten 5%!!! vårens gigant! |
2017-05-05, 21:09 | #14 |
Nu är vi 29 medlemmar och bjuder in till fler. Andelen är 100 kr och jag kan bygga ut själv med andelar om bolaget riskerar att bli för litet för att lämna in. Systemet just nu på 1728 kr.
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/B4Z7-W4P5-32030 Avd 1: Silver 2100 Auto. Spår 5 överlägset bäst i silver 2140. I lopp med svaga favoriter är det jämnt om vilka som vinner på rankingen. Bakspårshästar har rätt bra chans att vinna, vi tar med 6 hästar här om vi får ihop ett så stort system. Utgång nu när ca 17 andelar och vi har 8 sålda. Avd 2: Lördagsloppet som jag saknar statistik, verkar dock som det lockar både bra hästar och ök och de gånger jag spikat här här det gått bra, vi tar spik på omgången största favorit 6 Athos Race. I dagsläget 60%, motsvarande gamla 80%-ranken. Dessutom lång distans som överlag brukar betyda mindre skrällrisk. Avd 3: I guld över kort distans kör vi också spik. 5 Food Money har mött bättre motstånd än detta, har bra spår och bör vinna enkelt. Avd 4: Klass II över sprint brukar betyda enligt travbibeln att vem som helst kan vinna, därför kör vi här en helgardering som också betyder att vi får in dubbelt system om någon häst blir struken, eftersom vi då har alla hästar även som reserv. Dock så vinns hälften av loppen av rank 1-2 och därefter är det jämnt skägg om vem som vinner. Avd 5: Klass I lång distans är skrällhämmande, så här går vi kort med 4 hästar i dagsläget, favoriten struken och det betyder att nya streckfavoriten har större chans att vinna. Avd 6: Rank 1-7 vinner det mesta, fav på vingen har svårt att infria. Avd 7: Stayerlopp, favoriter på bakre startled vinner oftast. Här har vi två fina hästar i 14 Sauveur och 10 Alfas Da Vinci. Nahar blir reserv, förstås bästa hästen i grunden men har inte övertygat på sistone. Kanske dags för paus? |
2017-05-12, 22:24 | #15 |
Spännande omgång denna vecka med årgångslopp. 100 kr andelen som vanligt.
Jag har rensat många inaktiva igen. Tänk på att om ni klickar på länken blir ni medlem automatiskt. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/B4Z7-W4P5-32030 Avd 1: Drottning Silvias Pokal 2140 Auto. – I stoloppen för 4-åringar medeldistans brukar låga spår vinna om spåren väljs själva. I drottningen och konungens lopp lottas det dock. Kollar vi istället på statistiken för bara ston så ser vi favoritinfriande på 32 %. Rank 1-5 vinner de mesta av loppen och jag tar med rank 1-7 i detta lopp. Blandad och gett i kvalloppen och tidigare favoriter har kommit tvåa. Avd 2: Brons 2640 Volt – 9 av 12 hästar med här preliminärt, brons brukar man kunna gå kort i rank men jag tror inte helt på favoriten 7 Donato E. här. Hästar ”på tur att vinna” vinner sällan enligt min mening. Spikar hellre i andra lopp och garderar här. Enligt bibelns rank bör man gå ner till rank 6 här och vi går ner till rank 9. Favoriten vinner i 24 % av dessa lopp (eller förlorar i 76 % beroende på hur man ser det) Avd 3: Silver 2640 Auto – Om inte 6 Bravo Navarone toppade formen i förra loppet som han spurtade extremt fort, bör det här loppet vinnas med längder. Bättre startläge nu och motbudet 2 Sorbet hade årsdebut i förra starten. Avd 4: Klass II 2140 Volt – Med svag favorit vinner favoriten i måttliga 6 % av fallen. Sjukt dåligt. 4-handaren vinner 23 % dvs 4 gånger oftare än favoriten! Egentligen borde vi gå ner till rank 8 här men vi får bara med rank 5. Spår 1 är bäst och 12 är sämst och vinner bara 3 % men övriga hästar har så låg streckprocent att vi går lite på vad spelarna tycker här. Reserver blir efter spår 8 och 7 som vinner vardera 9 % av loppen. Avd 5: Guld 1609 Auto – Lite klurig gulddivisnion. Tycker piraten borde vara större favorit än han är. Favoriter från spår 6-10 har 38 % chans att vinna. Spår 7 vinner 31 % av loppen. Vi lägger till 5 Billy Flynn här som reserv bara på spåret som är det bästa på kort distans. Jag har gått lite mer på känn här och tycker de hästar jag har med har bäst chans. 8 Canari Match kan jag inget om. Avd 6: Klass I 2140 Auto – Spår 1 är bra här och denna gång har vi dessutom en stor favorit i 1 Springfield. Jag skulle säga att bara trafikproblem och galopp är emot denna som spik. Så här starka favoriter vinner i 44 % fallen. ”Alla” spikar dock här så det de flesta system kommer att vara kvar och liksom vi gardera i övriga loppen = med låg risk för utdelning. Avd 7: Konung Gustaf V:s pokal. 2140 Auto. – Här går vi kort rank 1-2 vinner de flesta loppen för hingstar (78 %) och dessa två har dessutom bra spår. Risk för att en tredje häst blandar sig i dock om dessa två träter. Senast redigerad av andytoothstone den 2017-05-12 klockan 22:27. |
2017-06-02, 10:15 | #16 |
5 Rätt senast och nu bjuder vi in till fler andelar i det här långsiktiga statistikexperimentet:
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/9GSA-ZDCG-3203 Avd 1: Brons 2640 V Dessa bronslopp vinns i regel av rank 1-7, vi får gå lite kort här och går på rank-spår då får vi med rank 1-5 som har bra spår i statistiken. 7 har bara bra statistik som favorit, annars vinner spår 7 enbart 6% av loppen. Avd 2: Klass II 2140 A Innerspåret som vanligt bra spår (många spår 1 med denna vecka…) höga spår inte missgynnade förutom spår 9, här får vi med 7 hästar och några skrällar. Mycket svag favorit här och då vinner till och med andrarank oftare. Spår 8 har också rätt dålig statistik men får åka med som förste reserv på ranken. Avd 3: Lördagsloppet, saknar jag som vanligt statistik på men har läst mig till att Dear Money bör kunna vara en bra spik bara den kommer rätt till på från start, rätt lågt streckad vilket förstås rensar bra om den vinner. Avd 4: Klass 1 2140 A. Vi har spikat 5 Springfield tidigare men garderar nu. Många intressanta hästar får vi med på rank 1-5 samt spår. Spår 4-5 och 1 är jättebra spår i lopptypen. Spår 3 och 10-12 är usla spår men vi tar med 3 Tiger Williams ändå på tips och rank. Avd 5: Silver 2140 A Dagens andra spik i 7 Re Doc. Förra veckans galopp säger ingenting om formen och jag är alltid lite förtjust i att ta med hästar som får lägre streck pga galopp. Rank 1-3 vinner dessa lopp i 78% av fallen så det är ok att spika här, Re Doc är också jämn spelat på vinnarspelet i dagsläget. (fre kl 10.) Avd 6 Fyraåringslopp 2140 A. Vi går kort här på två streck, storfavoriten från bra spår samt andrahandaren med det fina Depeche Mode-namnet: Policy of truth. Avd 7: Gulddivisionen över 2640 för ovanlighetens skull. Vi får med rank och spårhästar här och därför faller 6 Västerbo… bort pga dåliga resultat över distansen. Känns heltäckt med 5 långskubbare här. Välkomna! |
2017-06-10, 11:36 | #17 |
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/9GSA-ZDCG-32030
Tänk på att om ni klickar på länken blir ni medlem automatiskt. Avd 1: Normala favoriter vinner detta klass I lopp över lång distans 34% av gångerna, från spår 6 36% vinst. Egentligen en vansklig spik men vi behöver gardera i andra lopp i högre grad och börjar med spik här. Övriga hästar har inte heller imponerat tycker jag. Avd: 2 Stoloppet här för medelklasshästar spelar vi med spår som förstaval. Därför går 3 och 1 bort på systemet. Vi får med en hög av hästar och skrällen kommer om den gör det här. Avd: 3 Klass II över 1640 har jag byggt ut nu till 4 hästar. Om inte de översta på strecken vinner så vinner vem som helst enligt lopptypen. Avd 4: Kallblodsloppet tar vi med de sex översta på strecken. 9 Fender är en stor favorit men enlig statistiken vinner den inte särskilt ofta. (23%) Avd 5: Jag spikar 5 Valeur här på kusk, spår och statistiken som säger att häst nr 1 ska vinna detta lopp i 21% av fallen som favorit. Det är en chansning som vi hoppas går in. Avd 6: Återigen tycker jag guldloppen blir konstiga, att On track piraten har 9%! är tokigt. Känns helgarderat med våra 5 hästar. Avd 7: 4 Linus Boy var stark senast och befogad favorit, övriga streck går enbart på spår. Spår 11 och 10 ska inte vinna dessa lopp normalt. |
2017-06-16, 14:28 | #18 |
Kort reflektion från förra veckan: ingen skräll i stoloppet där fav vann. I klass II hade två streck som från början räckt, i kall torskade korrekt nr 9 Fender, 1 Spitcam jubb vann inte, så heller inte vår egen chansspik, fjärderankade nr 11 queer fish vann istället. Spår 2 i lopp 7 var precis så bra som det skulle enligt statistiken och rensade bra till sist.
Dags för midnattstrav i Boden. Speciell statistik för dessa omgångar har jag inte men fortsätter ändå långsiktiga spelet efter pengar. 6 rätt förra veckan. Vi är nu 16 medlemmar men blir gärna fler för större bolag. Avd 1: Silver 2140 Auto. Spår 2 anser spelarna vara favoritspåret, den här veckan har favoriten det och blir motiverat. Lopp med så stark favorit som denna vinner rank 1-2 oftast. Jag har med 12 Make it Quick också på tips. Spår 5 är ett jättebra spår att ha om fav sviker. Avd 2: 2140 Volt Stolopp med två tillägg . Egentligen borde det helgarderas här, jätteskrällar vinner i snitt var 7:e gång. Jag tar med topprankade samt spårgynnade. Detta lopp bygger jag ut i första hand om systemet blir större än 1575 kr. Avd 3: Klass II 2640 Auto. Min bibel saknar statistik för denna lopptypp, så här går jag på rank 1-5. Dessa är relativt jämnt spelade och lång distans brukar överlag betyda mindre risk för skräll. Avd 4: Kallblod 2140 V. Det är verkligen en chansning att spika här. 2 Art Nökkve är inte stor favorit och det är 15 hästar i loppet. Rank 1-5 brukar vinna dessa lopp. 10 Tangen Haap har en del att hämta in så vi får hoppas Håkan Skoglund rider ut detta från framvolten. Avd 5: Brons 1640 Auto. Här har jag gått efter top 3 rank samt spårhästar. Topppår anses vara 2,4,5 och vi får se om 2 Copimade blir favorit till sist. Spår 5 vinner 20 % av loppen om favoriten försvinner. Där får vi hoppas på storskrällen 5 Nochebuena Face. Riktigt dåliga spår är 1,7 (favoriten…) 8,9 och 10, som tillsammans vinner bara 15% av loppen. Avd 6: Klass I 1640 Auto. I lopp med svag favoriter bör man gå en bit ner på ranken för att täcka upp detta. Här har de med dåliga spår också hamnat lång ner i ranken. Nr 8 är reserv på spåret som vinner 7% av loppen märkligt nog. Avd 7: Storlopp med i min mening inte jättebra startfält. Jag tror det betyder att storfavoriten 2 Propulsion får straffspark, vi hoppas på det iaf och avslutar med en spik. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/9GSA-ZDCG-32030 Välkomna! |
2017-06-16, 17:38 | #19 |
Tycker det här med v75 och v86 tillsammans är mkt bra koncept att vinna stora pengar.Det finns många bra tippare i Sverige.Klart har man 5-10 tusen kr att spela för så är det betydligt lättare att vinna än för en ynka 100-ing.
|
|
2017-06-25, 11:26 | #20 |
Dags för jackpott igen i Kalmar. 5 rätt förra veckan men ingen utdelning. Vi har en ram på 3024 rader just nu så jag kommer öka upp andelar om vi inte blir fullt bolag.
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/B4Z7-W4P5-32030 Avd 1: Stoeliten 2140 Auto 10 hästars. Här vinner rank 1-3 de flesta loppen. Jag läste på här och dubblade systemet istället för bara 5 Indoor Voices. Tänkte först byta spik men byter i annat lopp. Kim Eriksson sitter bakom 4 In Toto Sund som Örjan kört ett antal gånger, tänker mig att Örjan kan läsa detta lopp. Avd 2: Klass II 2140 volt. Spår 1 bäst och 12 sämst men rank 1-7 vinner ”allt”. Höga spår 10-12 är dåliga. Här kan det rensa lite grann iaf. Avd 3: 3140 Stayer Volt. Hade till en början 4 hästar här men valde att dubbla i andra lopp. Nobel Amok har framvolt, distansplus och bra spår. Därför tar jag bort även 15 Grant Boko. Vinnarspelet på 6 Nobel Amok är också överlägset. Alla andra hästar än rank 1-3 rensar rejält på strecken. Avd 4: Brons 1640 Auto. Här spikar vi 4 Talassio på tips och rank. Spår 5 är överlägset i rank om inte favoriten vinner men spår nr 4 vinner i 53 % av loppen. Avd 5: Klass I 2140 Auto. Spår 1 kraftigt gynnat som vanligt. Det är en skräll. Spår 10-12 missgynnade. 1-5 vinner allt vi har med 1-6 i ranken. Spår 11 är uselt men åker med på ranken. Avd 6: Kalmarsundspokalen. Ingen rank för detta men jag tar med topp 3 ranken samt gamla godingar som Harry och B.B.S Sugarlight. 8 Royal fighter kommer också med på gamla meriter. Feellingen här är väl annars att 2 Canari Match vinner. Avd 7: Silver 2140 Auto. Alla pratar om 5 Tjacko Zaz, jag glömmer inte Aron the baron eller 12 Bravo Navaronne. Silver vinns normalt av rank 1-5 men 8 Monark Newmen åker bort på det dåliga spår 8 som i silver vinner 4 % av gångerna. Välkomna! |
2017-06-25, 13:54 | #21 |
Här är en giltig inbudningslänk https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QT97-6V99-32030
|
2017-06-25, 23:58 | #22 |
Ranken satt bra denna vecka, 1 6:a och 22 5:or gav 3741 kr tillbaks och 233kr per andel.
|
2017-06-29, 12:21 | #23 |
6 rätt förra veckan och 223 kr tillbaka på satsad 100:- Vi missade bara 11 Iago Zon, I övrigt satt statistiken bra i bolaget. Systemet är i dags dago 1960 kr så vi behöver 7 andelar till. 100 kr andelen som vanligt.
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QT97-6V99-32030 Avd 1: Jippolopp 2140 Auto - motsvarar guld. Vi tar en favorit och gammal goding. 1 Volstead och 5 On track piraten. 2 In vain sund kommer med beroende på storlek på systemet. Avd 2: Klass I final . Rank 1-3 vinner de flesta lopp, men vi börjar raden ner till rank 5. 9 Springfield har dåligt spår men rank 3 just nu. Avd 3: E3 final ston. I stoloppen vinner favoriten oftare än i hingstklassen, vi prövar att spika här och går djupare i hingstfinalen i strecken. Avd 4: Klass II final, här hade jag egentligen velat gå djupare men våra två hästar har övertygat stort och vi tar detta som ett sparlopp för att nå djupare i övriga lopp. Spåren är dessutom bra! Ända ner till rank 7 hade man behövt gå för att känna sig säker. Avd 5: Silverfinalen. Många fina hästar här så vi går djupt i ranken. Tom. 8 Make it Quick åker med. Avd 6: E3 hingstar. Här går vi på rank 1-4. 3 Coin Perdu är storfavorit och övriga rensar rejält. Avd 7: Bronsfinalen. Även här bra hästar från försöken och vi går ner till rank 7 för att täcka in allt. |
2017-07-08, 13:04 | #24 |
Jackpott igen vilket alltid är kul. Välkommen in i statistiklandet med mitt bolag med långsiktigt fokus. 100 kr andelen som vanligt. 14 andelar sålda idagsläget, lopp 4 är det lopp som byggs ut.
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QT97-6V99-32030 Lite kort statistikanalys för dagens lopp. Avd 1: Klass I 2140 Volt. Spår 1 som vanligt bäst, vinner i 12% av loppen. 85% av loppen vinns av rank 1-6 så vi ska vara heltäckta här i detta lopp. Avd 2: Silver 1640 A. Hade från början spikat Tjacko Zaz men ändrar och garderar med nr 2 som har bra spår och form. 50% av loppen vinner rank 1-2, Då favoriten har spår 1 eller 6-12 vinner rank 1-4 allt. Avd 3: Stosprintern. 1609 A, såna här lopp i stoeliten på kort distans är inte skrällbenägna. Rank 1-3 vinner de flesta loppen, hade från början rank 1-5 men tog bort 1 och 5 för att fylla på i övriga lopp. Avd 4: Wången cup, lärlingar och ungdomar och stolopp med spårtrappa. En proposition från helvetet för spelaren? Saknar statistik, och här går vi på streckranken och fyller på. Avd 5: Klass II 1640 A, även här går jag kort. Rank 1-2 vinner de flesta lopp men om inte så skräller det hej vilt. Det är därför vi tar med superjumbon 12 mega star, spår 12 vinner 11% av loppen. Avd 6: Guld 2140 Auto. Vinns av Jag bytte spik mot 6 Cruzado dela noche efter att ha läst på. 1 Mosaique face som var första spik har inte heller presterat på topp senaste två loppen. Streckrank 1 vinner 42 av loppen. Avd 7: 4 hästar i det avslutande Bronsdivisionen. 5 Nobel Amok är mångas spik men vi garderar med 3 till. Om 12 Talassio inte galopperar? Snackhäst senaste loppen… |
2017-07-22, 09:53 | #25 |
Avd 1 klass I 2640 Volt.
Här vinner i normala fall streck 1-4 men 4 Tiger Williams hamnar utanför pga sämre prestationer. Avd 2 Lärling 2140 Auto. Ingen statistik här utan går på tips, 2 Sete med rutinerade Oscar J Andersson är första tipset. 8 Bålsta palema kommer också med. Men det här blir tunnaste loppet för att täcka in resten bra. En chansning! Avd 3 Guld 2640 auto. Här vinner streck 1-3 82%. Våra hästar bör vinna detta. Avd 4 2640 Volt. Dåligt underlag men stayerlopp vinns i hög grad av de överst streckade, men vi får med tokskrällen 3 Rambo Rivner också. Avd 5. Klass II 2140 Auto. Streck 1-2 vinner 50% Spår 1 vinner 14%. Inte heltäckt men vi får nöja oss med dessa. Avd 6 2140 Volt. 2 Barkevious Mingo eller alla. statistiken säger 1-7 93% Avd 7 Brons 2140 Auto. Vinns mest av streck 1-3 Men spiken kommer här på 2 Linus Boy som övertygat stort, helt annat motstånd idag. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QT97-6V99-32030 Senast redigerad av andytoothstone den 2017-07-22 klockan 10:16. |
2017-07-28, 10:29 | #26 |
5 rätt förra veckan men med storskrällarna Rambo Rivner inprickade. Dags för Hagmyren med sitt extremt korta upplopp. Lågklassig omgång brukar kunna bädda för överraskningar. Systemet på 1800 kr just nu så det krävs några fler sålda andelar än tidigare veckor.
Avd 1 Klass II 2140 Volt. 1 Higland Park är motiverad favorit men vi garderar ändå med 4 till beroende på sålda andelar. Enligt bibeln är detta ett lopp som de flesta hästar kan vinna. 29% av loppen vinns av rank 5 och lägre... trots det tar vi streck 1-5. Avd 2 Stolopp 2640 Volt med ett tillägg. Favoriter på ett tillägg har god chans här att vinna, vi går kort med favoriten nr 9 samt 1 från bra läge. Annars krävs stor gardering. Avd 3 Guld 1640 Auto Ingen högklass, detta vinns av streckfavoriterna men plockar med några gamla godingar på låga procent. Reven d'amour tex. Avd 4 Kallblod 2140 Volt med tillägg. Här måste man ha med flera streck enligt statistiken. 1-6 kommer vi dock långt med, speciellt nu när en av favoriterna 2 Fender ströks. Avd 5 Silver 2140 Auto. Med så stark favorit som 4 Tjacko Zaz räcker det enligt statistiken med streck 1-2 men vi får även med 2 Nappa Scar och 5 Valeur på bra spår. Avd 6 Brons 2140 Auto. Lopp med mellanfavoriter vinns oftast av streckfavoriten så spiken kommer här, andrahandsfavoriten har bakspår och med Hagmyrens korts upplopp hoppas vi på att nr 2 ramlar in snabbt över upploppet. Avd 7 Klass I 1640 Auto. Svag favorit i detta lopp och då kan egentligen alla vinna. Men streck 1-3 vinner 40% av loppen. Strykningar i andra lopp så fyller vi på här. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QYW7-ZCBY-32030 |
2017-08-04, 22:08 | #27 |
Avd 1 guld 1640 Auto. Ett tunt lopp med bara ynka 5 hästar efter strykningen på Star Advisor Joli. En av veckans spikar hamnar nu istället här. 1 Seedorf O.M.F har stora chanser att ro hem detta. Ju färre hästar i guld desto större vinstchans för streckfavoriten.
Avd 2 Klass II 1640 Auto. Rank 1-2 vinner 50% sen vinner vem som helst. Vi får med översta halvan på tipsen. Avd 3 Klass I. 2140 Auto. 1 och 2 är givna streck här och bör göra upp. Men lopptypen säger rank 1-5 så vi får med några fler på spår. Tex 7 Qahar Q.C och 5 Masitij Avd 4 Kall 1640 Volt ett tillägg. Favoriter infriar sällan, så här garderar vi. 92% vinns dock av streck 1-6. Här får vi med 3 hästar som rensar rejält. Avd 5 Brons 1640 Auto. Vinns av rank 1-3 men vi måste spika här... Bra spår och häst i form. Synd att alla andra också spikar 4 Broadway Apollo. Avd 6 Silver 2140 Auto. Rank 1-2 vinner 51%. 4 streck hade känts bättre men garderingar krävs i andra lopp. 3 Bottnas Commandeur gjorde vansinningt lopp senast och 1 Re Doc står på tur till vinst. Spåren är dock mindre bra. Avd 7 Jippolopp för långskubbare 2640. Egentligen kanske två streck kunde räckt gott men får med några fler intressanta hästar än bara On Track Piraten och Nobel Amok. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QYW7-ZCBY-32030 Välkomna! |
2017-08-12, 10:48 | #28 |
Dags för finaler samt Åby stora pris. 20 andelar sålda idagsläget och ramen på 2600 kr.
100 kr andel som vanligt. Avd 1, åby stora pris heat 1. Jag har ingen riktig koll på storloppen men Jens Sjöden skriver själv här på Sharps om dessa. Första heatet brukar inte favoriten vinna, vi får med 4 hästar här till slut då jag möblerar om i övriga lopp för att få med 4 B.B.S Sugarlight i första heatet. Avd 2. Klass II 2140 Auto. Vinns normalt av streckfavoriterna, här får vi förstås med dem men även intressanta spårhästar. Notera att endast 17% av gångerna vinner favoriter från spår 9. Avd 3. Silver 2140 Auto. Jag hade 3 hästar här från början men plockade bort 3 Re Doc. Hausad lite för många gånger utan att prestera. Galopp igen? Även 5 Bravo Navaronne tar jag bort för att få med fler streck i övriga avdelningar. Spiken på 1 Zenit Brick som vi tyvärr inte haft med tidigare omgångar då den skrällt. Men formen är där, spåret är bra, och vi har dubbla open strecth att förlita oss på, vi vänder kappan efter vinden och spikar. Avd 4 Klass I 2140. Här får vi med en rad bra hästar på rank och spår, däremot får vi inte med 12 Bålsta Palema med uselt spår. 8 Joe Hoo Lee är den ende med dåligt spår vi får med här. Avd 5. Heat 2 Åby stora pris. Enligt Jens vinner ofta vinnaren av första heatet även här, vilket ställer till det i tippandet för de flesta. Jag tror dock inte att vinnaren hittas från spår åtta i heat 1, däremot tror jag att Muscle Hustle kan vara långt framme i första heatet, det blir alltså en chansspik på nr 1 här i heat 2! Avd 6. Stayer 3140 Auto. Här segrar oftast de högst rankade. Får med bra långskubbare. Feelingen här är för 10 Udo's Oiler eller 11 Spring Erom. Avd 7. Brons 2140 Auto. Vinns normalt av rank 1-3 i de flesta lopp, tipsen säger dock skräll. Vi kör lite blandat här med gamla godingar. 8 Nobel Amok är dock givna första tipset men svek sist. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QYW7-ZCBY-32030 Välkomna. |
2017-08-18, 21:37 | #29 |
Välkomna till statistikbolaget som utgår från Jens Sjödens Travbibel, nu 29 medlemmar. 100 kr andelen som vanligt.
Avd 1 Brons 2140 Volt. Svagt underlag men spår 1 och 2 överlägset i statistiken, förutom dessa tar vi med nr 4 och 6 som är streckade högt. Rank 1-3 vinner 64% Avd 2 E3 ston. E3 brukar betyda skräll, alla kan vinna då hästarna har snabb utveckling. I detta lopp tar vi alla, men i hingstarnas lopp tar vi 3 hästar. Avd 3 Guld 2640 Auto. Riktigt stora favoriter i guld infriar över 50% av gångerna, nu över lång distans har 5 Carabineri goda chanser. Avd 4 Klass II 2140 Auto. Spår 1 är som vi vet mkt bra, Eskilsson varnar för sin styrning Nillans Kavat, lucka? 2 Higland Park och 3 It's Showtime Zaz känns annars bra täckt. Avd 5 Klass I 2640 Auto. Väldigt svagt statistikunderlag att gå på här men lång distans betyder oftare överst streckade. Våra 2 har bra chans. Bara nu nr 8 står på bena... Avd 6 E3 Hingstar. Som tidigare nämnts, ingen helgardering här men likväl 3 som står ut och som alla vunnit på distansen. Avd 7 Silverdiv 2640 Auto. Ännu ett lopp över lång distans. Här får vi med 4 översta streckade samt spår 2 som nu fått bra spår och påstås gilla distansen. Välkomna! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QYW7-ZCBY-32030 |
2017-08-25, 22:32 | #30 |
Väldigt många omgångar avklarade i rad denna vecka och också många extramiljoner som vi ska försöka nå med hjälp av statistik.
Utgångsraden är i dagsläget på hela 8640 rader men måste bantas om vi inte får ihop alla andelar. 100 kr andelen som vanligt. Avd 1: Klass II 2640 Volt. Dessa lopp vinns till 75% av rank 1-4, dvs här kan man gå kort. Vinnare streckade under 10% är 12%. Har 4 hästar här men kan behöva stryka ner beroende på hur många andelar som säljs. Notera att favoriten har ett riktigt dåligt spår för lopptypen, 20% av favoriter från spår 10 och bara 3% totalt vinner från detta spår. Avd 2: Silver 1640 Auto. Favoriterna behöver bra spår, dvs 2-5 för att vara "bra" favoriter rent statistiskt. 4 Officier C.D har just ett bra spår. Men jag vågar inte spika här pga tidigare lopp. I dagsläget har jag 3 översta strecken samt spårhästar. Nr 8 åker med på tips också även om spåret är mkt surt. Avd 3: Kallblod 2640 Auto. Klart intressant lopp, 9 Månprinsen A.M är favorit i skrivande stund men jag tror mer på 7 Odin Tabac. 6 hästar är med i detta lopp i dagsläget och får vi inte ihop raden så är det här jag tar bort några hästar. Avd 4: Lärling 2140 Volt. Som vanligt alla ingredienser för skräll. Ungefär halva startfältet har vi med. Några intressanta skrällar. Det här loppet rör jag inte några hästar just nu. Avd 5: Klass I 1640 Auto. En del bryderier av detta lopp, tänkte till en början spika 3 Vincent Zas men varken magen eller statistiken säger att han bör vinna, har varit fin på sistone dock. Jag tar med nr 5 och 2 som tidningar rankar högt samt har bra spår. Avd 6. Guld 2140 Auto. Det är verkligen svårt att gå emot 8 Propulsion i tipsen, det blir helt enkelt inte ärligt att försöka fälla favoriten här. Även om spåret är mindre bra bör Propulsion åter igen klara av det. Inte ens fine 3 On Track Piraten kommer med på systemet. Så här stora favoriter infriar för övrigt väldigt ofta i Guld. Spik. Avd 7: Brons 2640 Auto. Rätt svagt statistikunderlag i travbibelen. Brons är en klass där man ofta behöver gå ner 3-4 hästar men där spiken ändå kan vara svårfunnen. Om vi är med till slutet får vi hoppas att bara 2,4 och 6 gör upp om det. Välkomna https://tillsammans.atg.se/inbjudan/QYW7-ZCBY-32030 |
2017-09-01, 22:00 | #31 |
Vi tar nya statistiktag efter megajackpotten. Vi spikar i två första loppen denna gång
Avd 1 2140 V fyraåringslopp. Brukar vara mindre skrällbenägna än 3-åringsloppen, storfavoriter har god chans. Här har vi en fin häst med bra startspår. Vi börjar med en spik. Avd 2 2140 V Klass I Svag favorit vinns ofta av de överst streckade, här med spår 1 som vinner oftare än övriga spår. Vi spikar men förstås på chans. Systemet blir mindre denna vecka till skillnad från förra veckans megajackpott. Avd 3 1640 A Guld. Volstead är förstås favoriten men vi tar med tre till. 7 DDs hitman la jag dit i sista skede fastän statistiken säger 1% vinst från spår 7. Avd 4 2640 V Bege? vilket namn på lopp? Ingen annan statistik här än generell för långlopp. Vi målar på även om det kanske går att gå kortare. Avd 5 1640 A Klass II Spår 2 är bra spår för lopptypen, stark favorit vinns av översta två strecken 10 gånger av 17 Avd 6 2140 A Silver En bit ner på strecken måste man gå i silver, vi börjar med 5 hästar som når långt. Avd 7 Brons 1640 A Brons Till skillnad från 2140 måste man gå djupare i brons på kort distans, vi. streckar sju! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/KG4R-262C-32030 |
2017-09-09, 09:30 | #32 |
Avd 1 Klass I 2140 A
Spår 1,2,4,5 är bästa spåren, nr 5 får vi inte med på låg streckrank. 86% av vinnarna är rankade 1-6. Avd 2 Klass II 2640 A Svagt underlag för statistik. Men översta två bör göra upp om detta. Annars bör man måla på rejält. Avd 3 Guld 2140 A Som vanligt brukar guld vara favoritdivisionen, våra två höjer sig mer än övriga. Avd 4 Kall 2140 V tillägg. Detta lopp byggs ut utifrån andelar sålda, just nu har jag streckat alla. Svag favorit och alla kan vinna. Avd 5 Stolopp 2140 A Chansspik här på fina 3 Quantum Estelle, stora favoriter har stor chans att vinna här, stoet är dagens 3: e största favorit. Bra spår också. Avd 6 Brons 2640 V Här tar vi alla. Det är svag favorit och oerhört jämnt streckat och då kan alla vinna. Rank 1-7 är ett måste. Spår 1 bäst. Avd 7 Silver 1640 A Här har vi en motiverad favorit, möter sämre hästar än senast då det blev för tufft. Spik. Välkomna! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/KG4R-262C-32030 |
2017-09-15, 19:29 | #33 |
Veckans statistikrad, sex rätt förra veckan. 14 andelar sålda och 37 medlemmar just nu.
Avd 1: Silver 2640 V Silver och lång distans betyder att vi behöver gå ner till minst 5:e streckade för att vara säker. Just nu är ramen på 7 hästar i detta lopp. Det bör vara heltäckt. Avd 2: Diamanstoet - 2140 A, Extremt jämnt streckat i detta lopp. Det här är en lopptyp där det ska skrälla, ramen är inte på alla hästar men vid fler sålda andelar helgarderar vi här. Avd 3: Klass II 2140 V. Alla startspår vinner ungefär lika ofta här, favoriter från spår 1 vinner 42% av loppen. I lopp med svag favorit räcker det dock att gå ner till rank 6, vi har 7 hästar med i utgångsläget. Avd 4: Kallblod 2140 V. Här kommer veckans första spik, B.W Sture har bra spår för honom (enligt kusken) Det var ett val mellan honom eller Gustav E. men till slut bestämde jag mig för Sture. Icke favoriter med 1 tillägg vinner för övrigt 5% av loppen så där är en variabel för att inte spika Gustav. Avd 5: Guld 1640 A. Alla faktorer talar för att 2 Nadal Broline vinner detta. Bra spår, bra form, veckans största favorit och i Guld. På pappret är det iaf en bra spik (men trav är ju alltid trav...) Avd 6: Brons 2140 A. 1 Generaal Bianco spikade vi tidgare vecka, nu är det spår 1 och risk för att fastna. I brons brukar man kunna gå kort, vi tar med 3 hästar här Avd 7: Klass I. 2640 A. Statistikunderlaget är svagt i detta lopp. Spår 1 vinner 18% av gångerna dock. 3 Översta bör räcka långt, men vi har inte råd med 3 här och därför tar jag bort 6 Kung Edward som jag inte tycker verka vara en vinnartyp överhuvudtaget. Hästen har bara varit först med nosen 3 gånger på 28 starter. Välkomna! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/KG4R-262C-32030 |
2017-09-23, 10:17 | #34 |
En i mitt tycke av de svåraste omgångarna i år, vi måste spika i 2 lopp och det är inte optimalt för 5 öre. 18000 rader hade varit perfekt att röra sig med men så många andelar säljs tyvärr inte... 15 sålda andelar just nu. Systemet på 1944 kr.
Avd 1: Silver 2140 A En vanlig lopptyp med bra statistik. I lopp med svaga favoriter som detta så måste man gå ner till ungefär streck 8 för att täcka upp helt. Ursprungsidén var att spika nr 1 men efter strykningen var jag tvungen att hitta en annan spik. Vi får med nr 5 som har spetsläge och kanske får vinnarhålet? Avd 2: Klass II 2140 A Med svaga favoriter är det heltäckt ner till rank 7 som vinns av 98% av hästarna. Vi får med rank 1-7, spårhästar är 1 och 5. Spår 9 vinner i 40% av loppen som favorit. Avd 3: Guld 2140 A Ett lopp med en svag favorit även om 4 Your Higness har bra med streck trots svaga insatser. Spåret är dock det bästa enligt statistiken. Jag chansar här och tar inte med nr 1 och 9 även om de är rankade 2-3 på strecken. Jag vill ha med årstidshästen 5 Art on line som slagit mycket bättre hästar än så här tidigare. Spåret är dessutom mkt bra. 10 och 8 är också intressanta. Får vi in 25 andelar bygger jag ut detta med nr 7 också, även om statistiken inte är bra för spåret. Avd 4: Kall 2140 A Jag kan inte annat än helgarera detta lopp, alla hästar har övertygat förut i princip och favoriten har bara presterat på topp 4 gånger på 21 starter senaste 2 åren. Tom nr 1 Art Kjarvald var ju en lågoddsare för inte så länge sedan, nu 1% streck! Lopptypen kräver en storfavorit, utan det är det helt jämnt. Avd 5. Klass I 1640 A. Ett sparlopp på chans. 1 Wellino Avenue är motiverat favorit men spåret är inte särskilt bra för lopptypen och vinner bara i 28% av fallen med hästen är dokumenterat starsnabb och emot är bara att nr 2 sätter press eller strular till det för favoriten genom galopp. Vi garderar sedan med danska derbyfyran 4 Balotelli och potentiell skrällhäst med bästa spåret för lopptypen, 5 Lukas Bris som dessutom är ute på rätt distans. En chans gardering kan man säga. Avd 6. Brons 2140 A. Här ska man egentligen inte spika men vi behöver göra det till slut. 5 Obi Degato har också ett bra spår för lopptypen där 44% av favoriterna segrar. Streckad på bara 26% rensar det också bra vid vinst. Här hade 8 och 10 behövt vara med för att känna sig relativt säker. 4,2,9 och 7 hade betytt heltäckt. Avd 7. Unionsstayern. Här avslutar vi med en stark spik i nr 14 Västerbo Hard Cash som är en riktig långskubbare, starka favoriter från 2 tillägg har också god chans att vinna. 5 Bula Bula Am är bra men har ett tillägg och ickefavoriter från 1 tillägg vinner inte ofta. Vi räknar kallt med att Goop ror hem detta lopp från en bra läge i andra spår. Välkomna! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/KG4R-262C-32030 |
2017-09-29, 20:09 | #35 |
Förra veckan fick vi sex rätt men nådde inte hela vägen fram med statistiken då favoriten i sista inte infriade, omgångarna innan hade vi 5 resp 6 rätt.
Den här veckan ser omgången rolig ut som vanligt med finaler, jag hade gärna rört mig med 6400 rader men då krävs 32 sålda andelar, men 26 andelar tror jag vi får ihop åtminstone. Avd 1 Stayerlopp 3140 med två tillägg, här vinner om det enligt bibeln i loppet återfinns den 5-7 starkaste favoriten av rank 1-3 i 17 av 25 lopp. Vi garderar 2 rigel face här med rank +roliga Avd 2 European... 2140 A. Upplagt för 1 Readly Express här både statistiken och tipsen. Så här starka favoriter torskar "aldrig". (vilket de ju gör ibland förstås) Avd 3 Silver 2140 A 2 Zenit Brick är motiverad storfavorit men vi garderar här kort då det finns bättre spikar. Finaler vinns i silver i 77% av rank 1-4 . Medelstark favorit vinns 78% av rank 1-3, jag vill ha med 12 Aron Palema här men då krävs de 32 andelarna.. Avd 4 Grand Prix fyraåringar 2140 A Loppet vinns i högre grad än femåringar av skrällar, alla kusar har inte blommat ut ännu. Här finns storfavoriter i 4 och 5 men vi får med några roliga hästar. Avd 5 Klass I 2140 A Svag favorit i loppet och då vinner 1-3 de flesta loppen (73%) men därefter jämnt. Finns många intressanta hästar med bra spår här, tex 1,2 och 5. Avd 6 Brons 2140 A Finaler vinns i 54% av rank 1. Favoriten har varit enorm på sistone och här kommer spik nr 2. Generalen bör inte fastna, övertygade sist stort och tipsarna som säger 3 Bålsta Palema vill nog bara fälla spiken. Troligen lila bra spik som lopp nr 2 Avd 7 Grand Prix 3 åringar 2140 A Skräller egentligen ännu mer än fyraåringar men vi får bara med 6 hästar här. Streck 1-5 samt storskrällen 7 Visitor bör dock räcka långt. Välkomna! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/KG4R-262C-32030 Senast redigerad av andytoothstone den 2017-09-29 klockan 20:58. |
2017-10-06, 19:51 | #36 |
Veckans tankar för vårt statistikbolag som utgår från Jens Sjödens Travbibel. Vi har nu haft 6,5,6 och 7 rätt förra veckan. Raden är just nu 2916 kr eller 30 andelar a 100 kr. Förhoppningen är att inte behöva banta ner den.
Avd 1 Stolopp 2140 V 2 tillägg. En lopptyp som ofta bjuder överraskningar. Lopptypen kräver storfavorit för att gå kort, ingen sådan här så vi målar på med först och främst streckrank men även några spårhästar. Skulle vilja ha mer här men vi måste gardera andra lopp också. Avd 2 Klass II 1640 A En lopptyp där det är helt jämnt vilka spår som vinner. Här får vi med storskrällar med påstådd form av den anledningen. I lopp med svag favorit vinns hälften av loppen av streck 1-2 därefter jämnstreckat. Spår 7,8 och 12 är intressanta här utifrån statistiken. Avd 3 Kall 1640 A Lopptypen kräver storfavorit och en sådan finns här, nr 2 Månprinsen A.M blir veckans första spik trots att distansen inte påstås passa honom optimalt. Avd 4 Stayer 3140 V Jag var inne på att spika här men väljer att gardera då lopptypen kräver det. Rank 1-3 vinner 2/3 av loppen. Här har vi överst streckade på start vilket är bra. Ickefavoriter på tillägg har enligt statistiken svårt att infria, de vinner 4% av loppen dvs 1 ggr av 25. Vi streckar 4 hästar. Avd 5 Silver 2140 A. Vanligaste lopptypen med jämn statistik. Spår 2 vinner 38% som favorit. Angle of attack spikas pga förra insatsen även om han då inte räckte, spiken bygger på att han når spets och får vara ifred. 6 var struken senast och 7 är notoriskt ojämn, vi hoppas det går vägen, så fall rensar det mkt bra. Avd 6 Klass I 2140 A Medelstark favorit betyder här att man måste gå en bit ner på strecken för att vara säker. 2 och 3 är storfavoriterna sen tar vi med spårplusarna 1,4 och 5 som rensar bra. Avd 7 Brons 1640 A 2 Malkin har toppspår, då vinner fav 44% av gångerna, spår 1 är uselt och vinner bara 1% av loppen, men har ändå rank 2 och kommer med. Spår 10 är också dåligt spår och hamnar utanför. 5 är toppspår som vinner 20% av loppen. Välkomna! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/5Q28-U5XG-32030 |
2017-11-24, 22:16 | #37 |
Dags för finaler den här veckan. Omgången känns rolig med många fina hästar. Är också nöjd med raden som är relativt klar.
100 kr andelen som vanligt för dig som gillar statistik. Avd 1: Brons 2140 Auto Här vinner 84% av streck 1-5. Vi har med 1-5 + 3 och 11 som är intressanta. 8 och 4 står på tur vid utbyggnad av systemet. Spår är inte särskilt avgörande i denna klass i finaler. Avd 2: 2140 Volt Ett tillägg Diamanstoet, ingen riktigt bra statistik här, 6 Kash Brodda är mkt bra tillsammans med 1 Stella kommer man långt men vi får med 3 till fina hästar. Avd 3: Silver 2140 Auto Silver och final kan man gå kort, jag går på spelvärde här och spikar nr 5 Springover, trots min fabless för 7 Generaal Bianco! Han kan förlora och har för honom krångligt spår, nr 1 Cab Horline riskerar också att fastna. 5 har bra spelvärde och rensar fint. Avd 4: Klass II 2140 Auto Finaler är jämna i denna klass, ner till rank 7 bör man gå vilket vi gör. Vi får med alla hästar utom nr 12 och 9. 9 är uselt spår. Avd 5: Guld 2140 Auto Här kommer veckans andra spik. 1 Västerboonthenews har bra spår för klassen, form, samt är storfavorit. Det hade visserligen 1 Nobel Amok förra veckan... Men guld är alltid bästa loppet att spika favoriten i, de vinner oftast, speciellt i finaler. Avd 6: 4-åringslopp final. 2140 Auto. 2 Diamanten och 3 Cyber Lane gör upp om detta. 2 översta rankade vinner 60% av loppen. De lär kubba mot varandra och vi hoppas att de inte serverar en tredje häst vinsten. Avd 7: Klass I 2140 Auto. Många strykningar här så vi får med nästan hela fältet. Här är spår lite mer viktigt än i andra klasser. Rank 1-3 vinner förvisso det mesta men spår 1,2,4 och 5 vinner 42% av alla lopp. Välkomna! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/H656-NTBE-32030 |
2017-12-01, 22:52 | #38 |
Veckans rad är klar. 6 rätt förra veckan. 100 kr kostar andelarna som vanligt. 23 medlemmar är vi och 10 sålda andelar hittils.
Avd 1: 3-4 åringar 2140 V Udda lopptypp utan ordentlig statistik, vi börjar med en spik här på nr 6 då tipsen säger bra spår och spetschans. Avd 2 Klass II 1640 A Jämn lopptyp, hälften av loppen vinns av rank 1-2. Vi tar rank 1-3 dvs 1 och 5, 7 är ett mindre bra spår, dubblar med två skrällar med spår 11 och 12 Avd 3 Silver 2140 A Många spikar nr 5 här men favoriten förlorar i 81% av alla lopp med normalstark favorit, vi tar med rank 1-5 Avd 4 Svensk uppfödningslöpning för 2-åringar. Totalt har 12 hästar gjort 52 starter, det ger ett snitt på 4,33 starter = orutin. Vi strekar hela fältet och hoppas på favoritfall. Avd 5 Klass I 2140 A Några spår är ju bättre hör, 1 och 5 tex. 5 hoppar vi, med svag favorit vinner 1-3 73% av loppen. Spår 7 är bara bra som favorit. 9 uselt spår men med i form av streckrank. Avd 6 Brons 2140 V Spår 1 vinns av 18% av loppen, annars är rank vägledande. Rank 1-4 vinner de flesta loppen. Avd 7 Guld 2140 A Favoriten har som vanligt störst chans i Guld. 3 Dante Boko står på tur och bör vinna detta. Näst bästa spiken denna omgång på förhand I skrivande stund 2880 rader men stryks nog ner i lopp 2 eller 6 om vi inte får ihop andelar nog. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/H656-NTBE-32030 |
2017-12-08, 21:31 | #39 |
Inte riktigt lika knastertorr statistikanalys denna vecka även om jag gjorde mitt bästa. 11 Andelar sålda och raden är på 1570 rader. Bygger ut lopp 1 vid fler sålda andelar.
Avd 1 Klass I 2640 V Denna klass vinns av med svag favorit av rank 1-4, vi streckar dessa samt nr 7 Avd 2 Sto 2140 V tillägg. I låg klass vinner antingen favoriten eller vem som helst. Vi hoppas på vem som helst och streckar alla. Avd 3 Guld 2140 A 8 hästar. 2 är bra spår och så starka favoriter vinner 75% av loppen. Vi spikar. Avd 4 Sto 2140 A 4 Kash Brodda är en bra favorit, i högklassiga stolopp över medel har favoriten bra chans. Här är dessutom spåret bra. Spik nr 2 kommer här. Avd 5 Klass II 2140 A I lopp med riktigt svag favorit som detta räcker det med rank 1-7 som vinner 98% av loppen. Avd 6 Brons 1640 A Klurig lopptyp. spår 1 uselt men vi går på ranking och streckar rank 1-6 Avd 7 Silver 2640 A Det blir en 3:e spik i detta lopp även om det bär emot. 6 Spring over har övertygat på sistone men statistikunderlaget här är dåligt. Rank 1-4 vinner iaf 75%. Systemet borde dubblas här med 1 Angle of Attack som var bra senast men spåret är dåligt och spelvärdet bättre på 6. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/H656-NTBE-32030 |
2017-12-15, 22:26 | #40 |
Det är svårt att hitta två spikar denna vecka så vi spikar en stark och en mindre stark i inledningen. 100 kr andelen.
Avd 1 Silver 1640 Auto Streck 1-4 är så djupt man behöver gå, rank 1-2 vinner 50%. Stora skrällar ska man inte behöva leta. Jag vill egentligen inte spika här men behöver fler hästar i lopp 5 och vågar inte spika där. Spik på nr 1. Avd 2 Klass II 2640 Volt Svag favorit hör och då skräller det ofta. Ner till rank 8 är ett krav. Spår 2,4,5 10 och 12 är sämsta spåren. Avd 3 Guld 2640 Auto Rank 1-4 är så långt man måste gå ner i fältet men vi går djupare och tar med några spår hästar. Avd 4 Kall 2140 Volt Månprinsen ör ute över rätt distans denn gång men vinner numera även på fel. Starka favoriter i dessa lopp vinner ofta. Vi spikar. Avd 5 Klass I 1640 Auto Tänkte spika till en början men vi får med 4 streck, lopptypen är för svår för spik. 1,3,5,8 Avd 6 E3 revansch ston Vi tar med de översta 3 här, hästar som alla övertygat tidigare. Vill egentligen ha fler här men måste gå kort. Avd 7 Brons 2140 En oerhört jämn lopptyp som vi vet, alla spår vinner ungefär lika ofta, dessutom med svag favorit får vi gå ner till rank 6. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/H656-NTBE-32030 |
2017-12-15, 22:44 | #41 |
Hur har det gått för statistikprojektet? Några sjuor eller starka sexor än?
|
|
2017-12-18, 21:57 | #42 |
Det har blivit 1 ynka sjua hittils och den gav heller inte mycket tillbaks.
Några siffror 4,65 rätt per omgång i snitt 44,62% av spikarna rätt 18,41% av insatsen tillbaks. Så jag är inte nöjd förstås, det är ofta analysen är rätt dock men sen så gäller det ju fortfarande att spika rätt. Det är också några lopptyper jag saknar underlag för då min bibel inte är senaste utgåvan. (Jag väntar på att Jens gör en ny...) |
2017-12-30, 14:14 | #43 |
Lördagens omgång för statistikbolaget bjuder på en extra knastertorr analys. 100 kr och 10 andelar sålda just nu.
Avd 1 Stolopp 2140 1 tillägg volt Lopptypen är skrällbetonad, spår 5 på tillägg är dåligt (12) men vi har bara råd med halva fältet. Avd 2 Klass II 2640 Auto Har dåligt underlag här men lång distans är något mindre skrällbetonad i brons, 7 hästar får vi med. Avd 3 Guld 1640 Auto Spring Eroms sista lopp och vi tar med honom också, lopptypen är förvissoe skrällhämande men vi tar med årstidshästen 9 Art on line (igen), samt nr 4 Highspeed Call. Avd 4 Stolopp 2140 1 tillägg volt. Medelklass. Ytterligare ett stolopp men lägre klass, det blir spik även om det är en chansning på 13 Julia af Solnäs Avd Brons 1640 Auto Många spår är dåliga här tex nr 1, så vi gatderarc spår 5 är mkt bra. Avd 6 Silver 2140 Medelfavorit och rank 1-3 vinner det mesta, vi tar med nr 4 och 10 Avd 7 Klass I 2140 Auto Spår 10 är dåligt för klassen, 1 är bra. Dessutom är P untersteiner för stor favoritkusk, allt vinner han inte. Spik nr 1 på spelvärde. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/98B5-NBC9-32030 |
2018-01-05, 22:47 | #44 |
Nytt år och gör en liten förändring i hur jag bygger upp systemet utifrån statistiken i vårt bolag. Prövade några gånger förra året att spela några lopp utifrån spelvärde för att kunna täcka upp garderingsloppen lite bättre. Det blev visserligen ingen succe dessa gånger men de gånger jag vunnit pengar tidigare år har det just varit när jag spelat på detta sätt. Vi får se hur det går men jag hoppas ni är med mig även i framtiden. Den här veckan kommer avd 6 vara ett sådant lopp. Systemet är just nu 1890 kr och 19 andelar med 12 andelar sålda.
Avd 1: Stolopp blandad klass 2640 V 2 tillägg. Sådana här lopp med starka favoriter brukar storfavoriten 15 ha mkt stor chans. Annars är det jämnt, men tilläggshästar har flera gånger större chans än de på start, även som skrällar. Vi garderar kraftigt och hoppas på storskräll. Avd 2: Klass II 2140 A. I lopp med så svaga favoriter som detta vinns loppen av rank 1-3 75%, vi tar med 1-2 då spår 9 bara vinns av 2% Avd 3: Guld 2140 A 5 Zenit Brick är berättigad storfavorit, guld är bästa loppet att spika i och spåret är bra för favoriter (däremot inte bra för ickefavoriter), ser bara 3 digital ink emot. Avd 4: Kall 2640 V 2 tillägg. 15 Odin Tabac är berättigad favorit men har långt fram. Favoriter med 2 tillägg vinner 33% av loppen. Statistiken i min bibel är lite missvisande och motsägelsefull men tar med 9 hästar totalt. Avd 5: Silver 2640 A Vårt sparlopp, omgångens största favorit garderar vi med bakspåret 10 Lincoln Lawyer som övertygat. Hade egentligen velat gå ner till rank 6 här för att vara safe men har inte råd. Avd 6: Brons 2140 V Omgångens spelvärdelopp (och nyckel till framgång?) 3 Persos Smokie är favorit, spår 3 är uselt och vinns totalt bara av 4% av loppen. Spår 1 vinns av 18% av hästarna, här har vi Mika Forss som jag gillar som säger att hästen är gynnad av volt, och har bra form. Spår 12 vinns "bara" av 7% men hästen står kvar i klassen. Avd 7:Klass I 1640 A I lopp med svaga favoriter måste man gå ner lite i ranken. Vi får med 1-4 samt rensaren 2 Andreas Boy (bra namn!). Spår 2,4 och 5 är riktigt bra spår som tillsammans vinner 45% av loppen. Välkomna! https://tillsammans.atg.se/inbjudan/98B5-NBC9-32030 |
2018-01-26, 22:45 | #45 |
Jackpot igen denna vecka vilket passar det här torra statistikbolaget bra. V65 kan vi kallad det redan nu efter 3 strykningar i guld.
Lite kortare summering denna vecka dock pga VAB samt att jag är bortrest i morgon. 100 kr andelen som vanligt och 13 sålda just nu. Avd 1: Silver 2140 A. Både bibeln samt tipsen säger att 3 hästar gör upp om detta. 1 är bösta hästen trots galoppen förra veckan, 3 lär leda men 6 Jairo får antagligen loppet. Avd 2: Lärling 2140 A och spårtrappa. Ingen statistik här men kvaliten på hästarna är inte den bästa så vi streckar ca hälften av dem. Avd 3: Guld 1640 A Hade spikat 3 Västerboonthenews redan innan de 3 strykningarna, favoriterna får i små fält ännu större vinstchans. Bör vara överlägsen och omotiverat att försöka fälla fav här. Avd 4: Stolopp 2140 V Tillägg. Det här är bästa lopptypen att hitta skräll, helgardering är alltid motiverat. 1 gång av 7 vinner rank 9-14. Vi hoppas favoriterna gör bort sig, reservstrecka för dubbla rader på spelvärda hästar. Avd 5: Klass II 2640 A Dålig underlag här, bygger tipset på att 7 spetsar. Dubblar med 2 som är streckfav och som förhoppningsvis får vara kvar i andra spår. Avd 6 Brons 2140 A Man behöver gå en bit ner på strecken hör, vinstchanserna för spår är jämna och favoriten ör svag. 6 streck. Avd 7 Klass I 1640 A Spelvärde att spika här, nr 2 har god chans för ledningen, streckad som låg favorit och spåret är mkt bra för lopptypen. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/U967-6D53-32030 |
2018-03-31, 21:34 | #46 |
Jag liksom många andra spellläggare har lagt extra mycket tid den här veckan för att skriva en lockande rad och även här försöker jag mig på en lagom fräsch ingress för att bjuda in er godisstinna travnördar till att försöka dela på 70 miljoner kr.
Avd 1: Kall 2140 V. Månprinsen är ju motiverad favorit men har tillägg och i kallblodslöpen kan det alltid ställa till det speciellt med tillägg. Favoriter med tillägg vinner bara 1/3 av loppen. 6 gånger av tio förlorar alltså Månprinsen. Skulle vilja måla på och ha med alla men vi måste gardera sista loppet och tar bara med 4 streck här. Avd 2: Klass II 2640 V. Ett klart intressant lopp, känns öppet, många av favoriterna ser inte ut att vara mycket för världen om man kollar lopparkivet. Vi får med några intressanta här på strecken och spår. Nr 4 och 9 känns mest spelvärda. Avd 3: Guld 2140 A. 1 5 Zenit Brick och 1 On Track Piraten får anses dela på favoritskapet här. Dessa två är givna men vi tar även med 5 Digital Ink som kan få loppet. Spår 5 är bra för icke-favoriter och årsdebuten är avklarat. Tre översta strecken vinner tillsammans 77% av loppen i guld. Avd 4: Stolopp 2140 V företrädesvis låg klass. Det är har vi har störst skrällchans om favoriten försvinner. Vi målar på så långt plånkan räcker enligt streckrank och spår. Avd 5: Silver 1640 A Här kommer omgångens första spik. 5 Globalsatisfaction har övertygat rejält vid tidigare segrar. Ingen raket till startare men har visat att han kan vinna till och med från dödens. Får han ledningen vinner han. Avd 6: Klass I 2140 A. De tre översta strecken har alla för klassen dåliga spår. Tillsammans vinner de 16% av loppen, men kollar vi på rank så vinner de 70%. Det är förstås förvirrande om man ställer rank mot spår men så ser det ut ibland. De bästa spåren i lopptypen är annars 5,1,2,4 som tillsammans vinner 42% av loppen. Avd 7: Brons 2640 A. Omgångens lopp som jag gjort om några gånger. Tänkte först spika nr 3 men bytte till nr 9 och sen 2. 2 är inte upphetsande men är den som övertygast mest på lång distans, har läge för att ta ledningen dessutom. 9 Handsome brad vore en rolig spik om det inte var för att kusken alltid verkar överskatta sin hästs förmåga och gå för sent. Spurtar heroiskt men vad hjälper det om man gör det för sent? Kanske denna gång. Är vi med ända till sista loppet på söndag så har vi ett riktigt bra lås här. 2520 rader och 26 andelar a 100 kr. Jag själv tänker köpa upp så många andelar det går denna gång då det är superjackpot. Vore kul om vi kan sälja in den här raden fullt ut. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/UN4P-M2SD-32030 |
2018-04-03, 20:34 | #47 |
7 rätt i lördags, förvisso bara +400 kr men mer än sju kan man ju inte ha. Gå in redan nu på länken om ni vill vara med på lördag igen när jackpotten är 54 miljoner. Lyckas vi sälja 28 andelar igen kan det bli en fin rad. Återkommer med analys senare i veckan.
|
2018-04-06, 21:34 | #48 |
7 rätt förra veckan och här är veckans torra analys. 100 kr andelen som vanligt och 14 andelar är nu sålda.
Avd 1: Stoelit 1640 A. Statistiken säger att fem översta gör upp om det, efter koll i arkivet så är det också dessa som vi tar med. Speciellt 4 Unique Juni har bra spelvärde. Avd 2: Diamanstoet Final 2140 Volt. Även här streckar vi de 5 översta. Tycker Keycard var så bra senast att han egentligen borde vara spik men vi går efter siffrorna. Avd 3: Guld 2140 Auto. Min statistik är klen i boken men i finaler brukar de översta strecken dominera. Lämnar 5 och 9 utanför, övriga streck har alla övertygat. Avd 4: Klass I 2140 A. Tänk att dessa fina hästar bara är i klass I! Övertygad att några av dessa kommer klättra ända till guld. Klassen anses mer lättippad, vi tar med 4 översta samt 12 Demolitian Man F, allt är statistiskt fel med den, streck och spår. Men näst sist hamnar han inte! Spelkollektivet har helt fel. Avd 5: Silver 2140 A Final, även här fantastiska djur. Generalen är förstås favorit men övriga hästar vi tar med har ju gjort fantastiska prestationer även de. Finaler vinns faktiskt bara av 35% av favoriterna i klassen. Rank 1-4 77% Vi tar med nr 4 också som var fin sist trots förlust. Avd 6: Klass II 2140 A final. Här kommer veckans enda spik, tycker nr 7 Who´s Who är snäppet över de andra hästarna. 7 är ett rätt bra spår för favoriterna i klassen, men sämre för icke-favoriter, vinner 47% av loppen. Kusken säger också att hästen aldrig startar bra så utgångsläget spelar ingen roll, övertygad om att hästen inte fastnar iaf därför spikar vi. 37% är bra spelvärde. Avd 7: Brons 2140 A final. Även här riktigt fina hästar. 1,10 och 11 har alla gjort bra lopp på sistone. Vi nöjer oss med detta lås och har liksom förra veckan bra chans på 7 om vi är med så här långt. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/CQDU-AJT7-32030 |
2018-04-07, 19:37 | #49 |
7 rätt för andra veckan i rad. Dock bara 69 kr tillbaks per andel på satsade 90. Kommer rensa bort inaktiva till nästa vecka så det kommer finnas lediga platser för de som önskar köpa andelar.
Senast redigerad av andytoothstone den 2018-04-08 klockan 18:30. |
2018-04-13, 19:34 | #50 |
Dags för en småklurig omgång för statistiklaget. Det är ju en klyscha men "formen är god!". 7 rätt två veckor i rad och fem senaste veckorna 6,6,5,7,7 antal rätt. Välkommen till ett lagom småtråkigt lag alltså. Här nedan följer nu självklart en rätt tråkigt genomgång av veckans lopp. 100 kr andelen, 4320 rader och 20 andelar sålda redan.
Avd 1: Derby Trial 2640 Auto Fyraåringslopp för hingstar vinns i princip av de två översta. 2 Harran Boko verkar helt galet kapabel, felfri vinner han förstås. Jag har kollat arkivet och bara de 4 översta ser ut att kunna vinna, vi får dock inte med alla 4 då vi måste gardera i övriga lopp. Vi dubblar istället med spelvärde på 5 Neelix som ser riktigt bra och musklad ut, dock galoppbenägen. Rensar mkt bra om han vinner! Avd 2: Lärlingslopp och ston, 2140 och INTE tillägg? trots 15 hästar? När favoriten ströks gavs det alla förutsättningar att uppfylla lopptypens utfall. Visserligen ser 2 Volita Go ut att ha bästa klippet i steget men vi går lite efter statistiken här och tar med hela 9 hästar. Avd 3: Guld 2140 A. Ett litet fält blev ännu mindre efter strykningar. Ingen av dessa 5 hästar är någon favorit för mig, rent statistiskt behöver man dock aldrig gå djupare än streckrank 4, vi tar med även nr 3 som var bra i Frankrike. Avd 4: Klass II 1640 Auto. Lopptypen är ofta jämn och kräver egentligen många streck, men så som nr 3 och 4 ser ut så gör vi ett lås här för att få med fler hästar i andra lopp. Hälften av dessa lopp vinns alltid av rank 1-2 ändå. MEN en chansning! Avd 5: Brons 2640 Auto. Brons vinns som vanligt av de översta strecken, vi streckar 3 som alla ser bra ut i lopparkivet. Avd 6: Silver 2140 Auto. Lopptypen är ju den vanligaste som vi vet, vinns i försöken i 73% av fallen av rank 1-4. Jag lämnar ute 8 Rajesh Face som förutom att ha det sämsta spåret inte levererat på sista tiden. Dessutom Ludde som kusk borgar för ett sedvanligt optimistiskt upplägg som inte räcker hela vägen (slutar fyra eller femma till sist) Vi tar med nr 6 Springover istället som har fått det bästa spåret efter strykning av nr 5 Dragster. Avd 7: Klass I 2140 Auto. Danske Bandit brick har vunnit 23 av 25 lopp men inte vunnit stora pengar, vi tar med honom och 1 Waffle som kan få loppet. Spår 5 är bra för klassen men 5 Aramis Amok verkar inte gilla det. 4 Shorthanded Jag tycker jag inte heller imponerat i de senaste loppen. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/CQDU-AJT7-32030 Senast redigerad av andytoothstone den 2018-04-13 klockan 19:35. |
2018-04-20, 21:12 | #51 |
Inga 7 rätt förra veckan som veckorna innan men åtminstone 5 i det fnösktorra statistikbolaget. Vi är nu 45 medlemmar och har plats för fler (jag tar bort några icke-köpare) 11 andelar sålda i dagsläget och raden är på 2160 kr. Omgången ser rätt kul ut och inte lättlöst, spikar i lopp 1 och 3.
Avd 1: Femåringslopp 2140 Auto. Statistiken är klen för 5-åringslopp, det finns mer siffror på 3 och 4-åringsloppen tyvärr. Har kollat i arkiven och 2 Makethemark känns just mkt hetare än Diamanten som favorit. Känns som en fin spik att börja med. Läget är bättre och Diamanten och Muscle Hustle gör dessutom årsdebut. Bra spelvärde på spiken här. Avd 2: Klass I 2640 Volt. Rank 1-7 vinner "allt". Med svaga favoriter räcker det egentlige att strecka 4 hästar. Jag vet inte vad det var för lopp på mantorp sist men där såg favoriten Prosperus ut som sirap. Kanske bara ett testlopp? Vi får med 6 hästar rank 1-5 men även 1 Cash´em som såg fin ut på vinterbana tidigare. Spåret är också det bästa. Avd 3: Guld 2140 A 12 hästars. Underlaget i min bibel är lågt och där är spår 2 inte bra alls. Men 2 Digital Ink bör ändå ha en straffspark här, möter denna gång en helt annan klass av hästar än tidigare. Cruzado dela noche är enda emot men den hästen är en notorisk icke-vinnare, hästar som inte vill vara först ska man inte ha med på bongen. Spik nr 2 gör att vi får med desto fler hästar i övriga lopp. Tex i nästa intressanta lopp där vi får med ganska galna skrällar. Avd 4: Klass II 2140 Auto. En intressant lopptyp, innerspåret är bra och får ofta luckor. Där har vi 2:a handsfavoriten. Vi tar med alla. Avd 5: Kallblod - Vårbjörken 1640 Auto. Kanske blir Månprinsen AM igen? men den här gången finns motbud och 1 gång av 3 förlorar han faktiskt. Den här gången rensar det också rejält. Givna motbuden är då Tekno Odin och Lome Brage men vi får med spännande 2 Järvsörappen också som verkar kunna mycket när humöret fungerar. Avd 6: Brons 1640 Auto Toppspåren i lopptypen är 2,4 och 5. Har favoriten andra spår är loppen jämnare. Streck 1-7 är då bra att ha med. Spår 1 och 4 är inte särskilt bra spår så dessa tar vi inte med. Flera hästar är dessutom "nästa-gång vinnare" t.ex. 5,3 och 8 med bra spelvärde. Avd 7: Silver 2640 A - Veckans sparlopp. Rank 1-4 vinner 75% av loppen och rank 1-2 vinner ca 50%. Det är dock en nödgad chansning här med bara dessa två då 4 Linus Boy tyvärr blandar och ger. Gör han dock bort sig så får favoriten ännu bättre vinstchans och blir då i princip ytterligare en spik. https://tillsammans.atg.se/inbjudan/CQDU-AJT7-32030 |
2018-04-21, 15:37 | #52 |
30 sålda andelar sålda 1 ledig plats i bolaget om man vill delta.
|
2018-05-26, 13:30 | #53 |
Välkommen till statistikbolaget som kör utifrån Jens Sjödéns bibel. Lördagens rad är klar och omgången ser intressant ut. Vi är nu 25 medlemmar eftersom jag rensat bort några av dem som inte vet hur man köper en andel. Tips! sätt in 100 kr på atg och klicka "köp andel"
Analysen är inte fullt lika tråkig som vanligt, jag försökte skriva riktigt träigt men det gick så där, hoppas ni har överseende med detta. 21 andelar a 100 kr är bolaget på och 16 är sålda så det kommer att lämnas in. Avd 1: Brons 2140 A final Allt talar för Disco Volante förutom just statistiken. Bronsfinaler vinns i högre grad än i försöken av hästar streckade 2-3 så vi börjar med gardering och räknar med renssmäll redan i första. 4 och 2 är streckade på 9 resp 7% Avd 2: Klass II 2140 A. Finalerna är svårare än försöken för favoriten, 24% av streckrank 1 vinner jämfört med 30% i försöken. Vi streckar många här, nr 5 har bäst spår och vinner var tionde gång. Spår 9 vinner 1 gång av 50 försök och blir bara 1:e reserv. Avd 3: Stoelit 1640 A 10 hästar. Riktigt starka stofavoriter har bra vinstchans, här har också favoriten ett ännu bättre spår efter strykning. Vi spikar och litar på att Örjan grejar det. Avd 4: Diamantstoet 2140 v tillägg. Namnet till trots är detta ett lågklassat lopp för ston, enbart på v75 för att göra det svårare. Vinstsummorna är låga och hästarna har alla startat få gånger. På medeldistans och låg klass bör man gå djupt ner i strecken. Vi streckar minst sju. Spår 1 är bästa spåret. Avd 5: Silver 2140 a final. Cocktail Fortuna får bli andra spiken, här blir det på spelvärde. Har övertygat stort tidigare och har bara 27% streck vilket är väldigt bra för kupongen om den vinner. Avd 6: Klass I 2140 A final. En högre andel vinnare rankas 1-3. Några av dessa har övertygat stort så vi går halvkort i detta lopp och streckar 4 hästar. Tillsammans ska dessa vinna 82% av loppen dvs 4 ggr av 5 Avd 7: Harper 3140 två tillägg. Om favoriten är omgångens 5-7 svagaste favorit vinner rank 1-3 de flesta loppen, däremot torskar favoriten 9 gånger av 10. Dvs rank 2-3 vinner 50% av loppen. Om allt går vägen med våra spikar i övriga lopp har vi bra chans att nå 7:an denna vecka. Vi målar i sista, jag gillar mest Qahar QC https://tillsammans.atg.se/inbjudan/AE3M-4KVK-32030 |
2018-08-17, 13:47 | #54 |
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/F243-3J9S-32030
Välkommen till ny höst med statistikbolaget, jag skriver ingen analys nu men utgår som vanligt från statistikbibeln samt tips. 100 kr andelen. Välkomna! Spik på Hugo och Ural |
|