Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-05, 19:26   #1111
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Så att ha med ett x som komplettering till en "favorit-etta" är aldrig spelvärde ?
Kan det absolut vara på vissa matcher. Men så mycket spelvärde det tappas på rader där Fiorentina, Liverpool, Man U och Chelsea samtliga måste vinna tar bort det lilla spelvärdet på rader där ett kryss mot en favorit får vinna!

Speciellt eftersom det ofta gnälls att bolaget åker på en halvgardering etc. Om man ens tror det är lätt att sätta tre halvgarderingar ska man nog tänka om och när det alltid enbart spelas på den sidan som är överstreckad ska man också tänka om.

Idag åker bolaget på ett kraftigt överstreckat United t ex. Jag ser ofta att när t ex ett hemmalag har runt 50% chans att vinna men är streckade på 65% eller mer så hittar jag allt som oftast ett singelstreck även här.

Idag var det enda rätta att singelstrecka Patrick imo!

(sen kan man ju inte enbart bygga ett stryktips på värde överallt men du måste hämta värdet så att ett bolag går plus i längden på säg 10 år eller liknande)
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 00:32   #1112

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 833
Standard

Vet inte varför MU var så stor favorit. Det var ju cup match och det är känd att de vilar några bästa spelare samt att Swansea satsar för fullt på cup-en. Men ändå synd för detta mål i sista minuten
mdani är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 08:24   #1113

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1311
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Kan det absolut vara på vissa matcher. Men så mycket spelvärde det tappas på rader där Fiorentina, Liverpool, Man U och Chelsea samtliga måste vinna tar bort det lilla spelvärdet på rader där ett kryss mot en favorit får vinna!
?? Fiorentina, Man U och Chelsea var ju garderade...

Senast redigerad av Fatpipe den 2014-01-06 klockan 08:25.
Fatpipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 13:16   #1114

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fatpipe Visa inlägg
?? Fiorentina, Man U och Chelsea var ju garderade...
Jag tror han menar att det känns onödigt att betala för rader som skulle kunna ge 500 kr på 13 rätt om alla dom lagen vinner.

Är ju samma när man tex spelar på trav så betalar man ofta för massor av rader som inte ens skulle ge över 200 kr på 7 rätt.
Gammal 2014-01-06, 13:30   #1115

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1311
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Jag tror han menar att det känns onödigt att betala för rader som skulle kunna ge 500 kr på 13 rätt om alla dom lagen vinner.

Är ju samma när man tex spelar på trav så betalar man ofta för massor av rader som inte ens skulle ge över 200 kr på 7 rätt.
Kanske han gör, men han skriver måste vinna. Håller med om att det i sådana fall är onödigt, men man vill ju gärna inte spricka på en favorit om det blir kryss i de andra matcherna. Finns ju utdelningsreducering i trav, kanske finns på fotbollen också?
Fatpipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 13:40   #1116

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 5330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg

jag vet inte med säkerhet vad han menade...men...jag tror att han menade samma sak som jag påpekade i ett inlägg för ett tag sen.
att istället för att halvgardera en 70-80 %:are.
så går man hela vägen och helgarderar..... eller spikar!
i alla fall om man är ute efter lite större slantar.
(men det är min filosofi)

sen håller jag med dig sandro, att det är onödigt att betala för rader som ger kass utdelning!
men vad jag vet så finns inget verktyg för stryktips där man kan göra utdelningsreduceringar, typ copema bomben!
jag har i alla fall sökt efter det med ljus och lykta och inte lyckats hitta nåt.

nån som har bättre koll? hör gärna av er!

(ursäkta kladdet i din tråd grobarbn)
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 16:06   #1117
Banned

WinterIsHere

Standard

Ja, jag menade att x antal rader måste de fyra lagen jag nämnde vinna t ex. Samtliga av de raderna blir väldigt ospelvärda ifall det inte skräller rejält i övriga matcher och de skrällarna finns inte.

Vidare var Port Vale (tror jag det var) väldigt överstreckade.

Så ifall vi nu antar att ni fått 13 rätt igår hade den gett runt 10 000 kronor. Hade t ex Man U vunnit pratar vi en utdelning på kanske runt 3 000 kronor även om ni enbart fått 12 rätt då, men ändra i en annan match och det blir fortfarande låg utdelning på 13 rätt för er.

Speciellt sannolikheten är att dessa rader inte infaller så ofta som 1 på 3000 vilket gör att det saknar spelvärde där. Och skulle det funnits spelvärde så är det ju bättre att bomba in den raden 10-50 gånger.

Jag har påpekat sådant här förr och säger det igen. Det handlar om spelvärde till slut. Ska ett bolag kunna gå plus måste det när man sätter 13 rätt ge mer än vad insatserna är alla de gånger då man itne sätter 13 rätt. För det är svårt att sätta 13 rätt oavsett hur man spelar i stort sett. Men när man gör det måste man få betalt...
Gammal 2014-01-06, 17:36   #1118
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril Visa inlägg
Ja, jag menade att x antal rader måste de fyra lagen jag nämnde vinna t ex. Samtliga av de raderna blir väldigt ospelvärda ifall det inte skräller rejält i övriga matcher och de skrällarna finns inte.

Vidare var Port Vale (tror jag det var) väldigt överstreckade.

Så ifall vi nu antar att ni fått 13 rätt igår hade den gett runt 10 000 kronor. Hade t ex Man U vunnit pratar vi en utdelning på kanske runt 3 000 kronor även om ni enbart fått 12 rätt då, men ändra i en annan match och det blir fortfarande låg utdelning på 13 rätt för er.

Speciellt sannolikheten är att dessa rader inte infaller så ofta som 1 på 3000 vilket gör att det saknar spelvärde där. Och skulle det funnits spelvärde så är det ju bättre att bomba in den raden 10-50 gånger.

Jag har påpekat sådant här förr och säger det igen. Det handlar om spelvärde till slut. Ska ett bolag kunna gå plus måste det när man sätter 13 rätt ge mer än vad insatserna är alla de gånger då man itne sätter 13 rätt. För det är svårt att sätta 13 rätt oavsett hur man spelar i stort sett. Men när man gör det måste man få betalt...
Där har du helt rätt, är ju lite som travet, när det väl slår ska man bli rikligt betald. Så allt handlar självklart om spelvärde. Det jag reagera mot här var din spydiga kommentar mot bolaget. Men dina efterföljande kommentarer & förklaringar köper jag till fullo.

Sen kan man väl även konstatera att gårdagens kupong inte var så rolig, är svårt att hitta spelvärda % i cupmatcher, tycker jag iaf.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 20:19   #1119
Banned

WinterIsHere

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Där har du helt rätt, är ju lite som travet, när det väl slår ska man bli rikligt betald. Så allt handlar självklart om spelvärde. Det jag reagera mot här var din spydiga kommentar mot bolaget. Men dina efterföljande kommentarer & förklaringar köper jag till fullo.

Sen kan man väl även konstatera att gårdagens kupong inte var så rolig, är svårt att hitta spelvärda % i cupmatcher, tycker jag iaf.
Lite magsugare får man tåla när jag skriver

Just eftersom jag följer hur ramen här ser ut varje vecka och alla dessa "vi åkte på en halvgardering igen etc". Har man fyra halvgarderingar och dessa kanske ger 70% vinstchans var, så blir det 25% att samtliga sitter.

Jag skakar ofta på huvudet när jag ser lag som har 45% vinstchans men är streckade på 65% blir singelstreck här etc.

Sen att det är svårt att få 13 rätt oavsett vilka rader som lämnas in är en annan femma. Men ska man spela måste det väl finnas något tänk om spelvärde i raden?
Gammal 2014-01-06, 20:21   #1120

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1763

Skidor 17/18
Stats: 13 - 59 - 0
ROI: 181.92%
Vinstprocent: 18.06%

Standard

Samtidigt är oftast de flesta favoriter överstreckade på stryktipset. Man behöver ju inte hitta värdetecken i varenda match, men däremot måste man se till att systemet har potential att ge hög utdelning. Finns det t.ex. fyra stora favoriter så har jag inget emot att spika de två man tror mest på även om de är lite översteckade. Det räcker oftast att några av de stora favoriterna ska bränna för att att utdelningen ändå ska bli rätt så bra.
Salinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 20:27   #1121
Banned

WinterIsHere

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Salinger Visa inlägg
Samtidigt är oftast de flesta favoriter överstreckade på stryktipset. Man behöver ju inte hitta värdetecken i varenda match, men däremot måste man se till att systemet har potential att ge hög utdelning. Finns det t.ex. fyra stora favoriter så har jag inget emot att spika de två man tror mest på även om de är lite översteckade. Det räcker oftast att några av de stora favoriterna ska bränna för att att utdelningen ändå ska bli rätt så bra.
Men varför singelstrecka ett lag som vinner 50% av matcherna men har nästan 70% streck på sig? Är det inte bättre att gå halvgardering mot detta laget då?

Klart att vissa överstreckade lag vinner men ska man hänga upp systemet på detta?

Sen är det ofta favoriter är understreckade. T ex Patrick igår, nästan tio procentenheter understreckade. Och Juventus var även de understreckade om än marginellt.

Och jag har ju sagt du inte kan leta värde i varje match men det är ju dumt att ge upp 20 procentenheter och sen jobba in detta värde i övriga matcher...
Gammal 2014-01-06, 21:13   #1122

Grobarbns avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 3392

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härlig diskussion grabbar. Jag har ingenting emot att ni redan på onsdag tar hand om systemet och hittar vägen till 13 rätt.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 21:28   #1123

Grobarbns avatar

Standard

Under helgen var jag tvungen att inaktivera några medlemmar och några lämnade bolaget. Jag vill så gärna att alla som tänker fortsätta och vill bli återaktiverade, skickar PM, att jag slipper återaktivera dom som vill inte fortsätta. Nu har vi några platser lediga i båda bolag.

Senast redigerad av Grobarbn den 2014-01-06 klockan 21:29.
Gammal 2014-01-07, 09:39   #1124

Grobarbns avatar

Standard

Hristos se rodi!
Gud Jul till alla på Sharps och i bolaget som firar idag!
Gammal 2014-01-08, 08:55   #1125

Grobarbns avatar

Standard

1. Man City - West Ham
2. Fiorentina - Chievo
3. Alcorcon - Espanyol