Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-21, 14:16   #1291

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Nånstans måste vi börja, så jag "tuggar" igång ett förslag så vi har ngt att utgå ifrån

Peking-DIF: Håller Norrköping som knappa favoriter här, utesluter dock inte att Dif kan skrälla. Som nämnts tidigare är Norrköping ganska målglada trots att de bästa lämnat, man lirar en offensiv fotboll, tror inte man går mållösa här. 1,2,3 -0,1,2 (9 komber)

Esbjerg-St Etienne: EL, St Etienne ska vara favoriter här, man står på 2 segrar av 2 möjliga i franska ligan, 2-0 målskillnad tyder på att man lirar tajt. Har svårt att se danskarna göra mer än max 1 mål i denna match, St Etienne lär backa hem för att få ett bra resultat till returen. 0,1 - 0,1,2,3 med reducering att Esbjerg inte får vinna. (7 komber)

Elfsborg-Nordsjälland: Klurig match, Elfsborg kanske inte gått så bra iv allsvenskan sista tiden, men ser inte ut som danskarna heller rosat marknaden. Knapp hemmafavör i mina ögon. Har svårt att se ngn tydlig matchbild då jag är dåligt insatt i Nordsjälland. 0,1,2,3 - 0,1,2 med reducering att det ej får bli bortaseger. (9 komber)

Tromsö-Besiktas: Här tycker jag vi ser en klar favorit i Besiktas, man ska helt klart vara klassen bättre. Tromsö ligger i botten på norska ligan & fokus kanske borde ligga på att säkra mark där, även om såklart EL också slår högt. 0,1 -0,1,2,3 med reducering att Tromsö inte får vinna.

Totalt 3969 rader
Norrköping - Djurgården: Såg i tillägg till mitt tidigare inlägg att Nkpg släppt in mål i alla sina hemmamatcher i år och bara hållit nollan i 2 av 10 bortamatcher.

Esbjerg - St. Etienne: Håller med om att Etienne ska vara favoriter, men är inte säker på att vi ska reducera bort hemmasegern. Tycker även vi ska ge esbjerg lite mer målutrymme. Etiennes vinster har kommit mot Ajaccio och Guingamp vilket är två lag som förmodas hålla till i den absoluta botten i Ligue 1 i år. Samtidigt så har Esbjerg inlett Superligaen bra och har 14-6 på fem matcher och är dessutom ett mycket starkt hemmalag. Det är skillnad på danska och franska ligan men jag tycker 2:an på Esbjerg, till 19% i skrivande stund, lockar mer än 3:an på Etienne till 15%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 14:23   #1292

Fotboll 13/14

Standard

Citat:
Nånstans måste vi börja, så jag "tuggar" igång ett förslag så vi har ngt att utgå ifrån

Peking-DIF: Håller Norrköping som knappa favoriter här, utesluter dock inte att Dif kan skrälla. Som nämnts tidigare är Norrköping ganska målglada trots att de bästa lämnat, man lirar en offensiv fotboll, tror inte man går mållösa här. 1,2,3 -0,1,2 (9 komber)

Esbjerg-St Etienne: EL, St Etienne ska vara favoriter här, man står på 2 segrar av 2 möjliga i franska ligan, 2-0 målskillnad tyder på att man lirar tajt. Har svårt att se danskarna göra mer än max 1 mål i denna match, St Etienne lär backa hem för att få ett bra resultat till returen. 0,1 - 0,1,2,3 med reducering att Esbjerg inte får vinna. (7 komber)

Elfsborg-Nordsjälland: Klurig match, Elfsborg kanske inte gått så bra iv allsvenskan sista tiden, men ser inte ut som danskarna heller rosat marknaden. Knapp hemmafavör i mina ögon. Har svårt att se ngn tydlig matchbild då jag är dåligt insatt i Nordsjälland. 0,1,2,3 - 0,1,2 med reducering att det ej får bli bortaseger. (9 komber)

Tromsö-Besiktas: Här tycker jag vi ser en klar favorit i Besiktas, man ska helt klart vara klassen bättre. Tromsö ligger i botten på norska ligan & fokus kanske borde ligga på att säkra mark där, även om såklart EL också slår högt. 0,1 -0,1,2,3 med reducering att Tromsö inte får vinna.

Totalt 3969 rader
Tromsö - Besiktas: Håller med om favoritskapet och här ska det vara klasskilnad. Tromsö snittar dock 2 mål på hemmaplan i Tippeligan och Besiktas släppte in mycket mål förra året, både hemma och borta.
one (+1)
Gammal 2013-08-21, 16:11   #1293
one

ones avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:

Totalt 3969 rader
Peking-DIF är jag enig med dig om, känns bra med 3 resultat på varje lag, Allsvenskan är Allsvenskan... Eventuellt blir Kujovic klar för IFK till matchen och det ska väl vara en förstärkning med tanke på vad man har tappat framåt under sommaren.

Esbjerg-St Etienne, här är min första känsla att det blir målsnålt. Har svårt att se Etienne göra 3 mål och håller nog med Slindoffer där att 2:an på Danskarna känns bättre.

Elfsborg-Nordsjälland är jag enig med dig om, känns täckt med 0,1,2,3-0,1,2.

Tromsö-Besiktas tycker jag också ser ut som du "prickat" bra Skulle eventuellt vilja ta bort reduceringen.

Nu ser vi till att sätta den här!!
slindoffer (+1)
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 16:32   #1294
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Kan köpa att 3an på st Etienne inte är trolig, kanske mer troligt med 2 på danskarna, men så var det där med kostnad också....& tar vi bort reduceringen på danskarna, ja då lär vi minska ngn annanstans, vilket man givetvis kan göra.

Slår Tromsö Besiktas studsar jag på k-khuvet sthlm & tebax till Karlskoga...
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 16:39   #1295
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
Kan köpa att 3an på st Etienne inte är trolig, kanske mer troligt med 2 på danskarna, men så var det där med kostnad också....& tar vi bort reduceringen på danskarna, ja då lär vi minska ngn annanstans, vilket man givetvis kan göra.

Slår Tromsö Besiktas studsar jag på k-khuvet sthlm & tebax till Karlskoga...
den ska vi komma ihåg

Du har helt rätt med kostnaden, får fundera vidare lite... ska bli intressant att se hur strecken ser ut när omsättningen ökar lite men ett bra förslag att utgå ifrån
Gammal 2013-08-21, 19:57   #1296

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1763

Skidor 17/18
Stats: 13 - 59 - 0
ROI: 181.92%
Vinstprocent: 18.06%

Standard

Tycker Robfris förslag ser bra ut.

Norrköping-Djurgården: Ska det rinna iväg någonstans så är det kanske den här matchen. DIF förlorade 3-0 borta mot BP förra bortamatchen och 4:an är lite intressant till 2% även om Norrköping givetvis måste sakna Khalili och Thorwaldsson. Men får man ett tidigt mål så kan det nog bli uppgivet i DIF. Men 1,2,3 - 0,1,2 känns ju säkert och 4:an skulle ju vara ett lyxstreck som vi antagligen inte har råd med. Kanske är 2 på DIF lite överflödig i och med att man bara gjort 3 mål på 9 matcher.

Esbjerg-St Etienne: Fransmännen målsnåla överlag. Stark defensiv och borta gjorde man heller inte så många mål själva förra året. Tror man sätter tonen här och ser till att ha ett bra utgångsläge inför hemmamatchen. Men håller med om att det känns lite snålt utan 2 på Esbjerg...

Elfsborg-Nordsjälland Nordsjälland har startat ligan svagt med 10 insläppta på de första fem matcherna. Får Elfsborg igång sitt spel så skulle det kanske kunna rinna iväg här men 1,2,3-0,1,2 känns stabilt.

Tromsö-Besiktas Borde vara klasskillnad, 0,1-1,2,3
slindoffer (+5)
Salinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 20:36   #1297

Fotboll 13/14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Peking-DIF är jag enig med dig om, känns bra med 3 resultat på varje lag, Allsvenskan är Allsvenskan... Eventuellt blir Kujovic klar för IFK till matchen och det ska väl vara en förstärkning med tanke på vad man har tappat framåt under sommaren.

Esbjerg-St Etienne, här är min första känsla att det blir målsnålt. Har svårt att se Etienne göra 3 mål och håller nog med Slindoffer där att 2:an på Danskarna känns bättre.

Elfsborg-Nordsjälland är jag enig med dig om, känns täckt med 0,1,2,3-0,1,2.

Tromsö-Besiktas tycker jag också ser ut som du "prickat" bra Skulle eventuellt vilja ta bort reduceringen.

Nu ser vi till att sätta den här!!
Om vi är överens om favoritskap i vissa matcher så är ju ett alternativ till att reducera borta hemma-/bortaseger att ta bort 0:orna på St Etienne, Elfsborg och Besiktas.

Jag skulle dock vilja ha kvar nollan på St. Etienne. Är inne på att Djurgården gör mål och kan tänka mig 1,2 där, även om det är ett visst risktagande.

För att hålla igång diskussionen så kontrar jag med ett eget förslag. Det hamnar dock på 4608 rader, men jag blir inte riktigt klok på det annars

Resultaten inom parentes är förslag, bara ett av dessa ska vara med.

IFK Nkpg - DIF: (0),1,2,3,(4) - 1,2
Norrköping har riktigt bra form och har visat att man klarar sig utan Khalili och Thorvaldsson. Samtidigt släpper man allt som oftast in mål (alltid på hemmaplan) och DIF har ju egentligen kapacitet för att göra mål, även om man bara mäktat med 3 mål på 9 bortamatcher. Det är väl konstgräs på Tele2 Arena så Peking bör inte ha någon större fördel av att Parken har detta underlag. Inte säkert att Begovic är en förstärkning från första matchen. Lagen möttes för en månad sen på Stadion i en match som slutade 1-2.

Esbjerg - St Etienne: 0,1,2,(3) - 0,1,2,3
Har inget att tillägga till vad som redan sagts om matchen. Bestämmer vi oss för att det är målsnålt så plockas Etiennes 3:a bort till förmån för ytterligare ett "parentes-tecken".

Elfsborg - Nordsjaelland 1,2,3,(4) - 0,1,2 (Bortaseger bortreducerad)
Elfsborg har visat sig bra i Europaspelet men går knackigt i AS. Nordsjaelland kan vara på väg att räta upp skutan efter en bedrövlig inledning på säsongen. Man har spelat oavgjort mot Köpenhamn och slog nu senast Ålborg med 2-1. Nordsjaelland är enda danska lag som spelar sina matcher på konstgräs så underlaget bör inte vara en fördel för Elfsborg. Tror ändå boråsarna är snäppet bättre hemma.

Tromsö - Besiktas 0,1 - 1,2,3,(4)
Ska vara klasskillnad och Besiktas kan nog göra ett par mål här. Tromsö är dock mitt i säsongen och snittar 2 mål/match. Långresa för turkarna som förra säsongen var målrika åt båda håll. skrällraden har 1,2 på hemmalaget.
Gammal 2013-08-21, 22:51   #1298

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4944
Standard

håller med om mkt ni sagt.
mina tankar:

IFK Nkpg - DIF: 1,2(3)(4) - 0,1,2 Krav: dif får inte vinna.
Fördel Norrköping. Norrköping klarar sig som sagt utan Khalili och Thorvaldsson.
de har bra, disciplinerat lag, bra tränare, spelare och var bra mot HIF.
dif har ny spännande offensiv vänsterkant i godway som börjat bra i dif-tröjan. men det har ifk säkert koll på.
dif borde ha slipat på defensiven sedan bp-förlusten, men 1-1 senast hemma mot häcken övertygar inte.
norrköping har bra form, det har inte dif.

Esbjerg - St Etienne: 0,1,2 - 1,2,3
fördel st etienne. bör inte rinna iväg ändå, då det är europacup spel och mkt står på spel.

Elfsborg - Nordsjaelland 0,1,2(3) - 0,1,2(3)
jämnt. elfsborg har inte rosat allsvenskan på sistone. laget borde satsa på EL när man är ute ur CL och inte riktigt är med i toppen i AS.
Nordsjaelland är ett rätt bra danskt lag. tycker inte elfsborg ska vara aldeles för stora favoriter ändå. liten varning för nordsjaelland.

Tromsö - Besiktas 0,(1) - 1,2,3,(4)
klasskillnad, tromsö brukar göra minst 1 mål hemma, men osäkert om man mäktar med det mot besiktas. men vågar man spika på en så här stor rullpott när man säkert blir rikligt betald bara man sätter den...?

parenteserna är de jag tror minst på, men ändå känns det som att kan någon av dem gå in...
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 07:27   #1299
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Bra tugg inför denna runda, efter att ha gått igenom alla viljor presenterar jag ett nytt förslag som kan "bollas"

Norrköping - Dif: 1,2,3 -0,1,2
Esbjerg - St Etienne: 0,1,2 -0,1,2
Elfsborg - Nordsjälland: 0,1,2,3 - 0,1,2
Tromsö - Besiktas: 0,1 -1,2,3

Detta är på 5832 kr, måste alltså bantas ner. Genom att ta bort seger för DIF är vi nere 5184 kr. Sen gjorde jag ett ex & skrev ut systemet på 2 kuponger med enligt mej 2 simpla krav där minst 1 behöver sitta. Antingen att Norrköping gör 1 lr 2 mål, likaså på Elfsborg, 1 lr 2 mål för dem. Då hamnar vi på ca 4200 rader.
slindoffer (+1)
Gammal 2013-08-22, 09:23   #1300
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Saknas insättning från ett håll, 5 sharps till den som först gissar rätt på vem det är
Sebkar (+10)
Gammal 2013-08-22, 09:27   #1301

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 629
Standard

Kom precis till jöbbet och de är fixat nu =)
one (+5)
Sebkar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 09:27   #1302
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
Bra tugg inför denna runda, efter att ha gått igenom alla viljor presenterar jag ett nytt förslag som kan "bollas"

Norrköping - Dif: 1,2,3 -0,1,2
Esbjerg - St Etienne: 0,1,2 -0,1,2
Elfsborg - Nordsjälland: 0,1,2,3 - 0,1,2
Tromsö - Besiktas: 0,1 -1,2,3

Detta är på 5832 kr, måste alltså bantas ner. Genom att ta bort seger för DIF är vi nere 5184 kr. Sen gjorde jag ett ex & skrev ut systemet på 2 kuponger med enligt mej 2 simpla krav där minst 1 behöver sitta. Antingen att Norrköping gör 1 lr 2 mål, likaså på Elfsborg, 1 lr 2 mål för dem. Då hamnar vi på ca 4200 rader.
Ser bra ut! Jag skulle även kunna tänka mig att plocka bort nollan på Ellos för att banta ner systemet, tror inte att man går mållösa av plastgräset idag.
slindoffer (+3)
Gammal 2013-08-22, 09:29   #1303
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sebkar Visa inlägg
Kom precis till jöbbet och de är fixat nu =)
Det är skönt att höra att du gör "nytta" på jobbet
Gammal 2013-08-22, 09:35   #1304

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 629
Standard

Citat:
Robfri som lärt mej de mesta:=)
Sebkar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-22, 10:00   #1305
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Tro mej, han gör ingen nytta på jobbet, ja har lärt han allt ja kan när det handlar om att undvika arbets.uppg...
one (+1), Sebkar (+4)
Svara

td