Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-31, 12:07   #991

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 5327
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
Slindoffer i ditt förslag har ju inte 2an på halmstad ngn funktion om man reducerar bort xet :/ om man börjar på 2 på mjällby...

Här kommer ett förslag från mig

Helsingborg: 1,2,3
Åtvidaberg:0,1

Häcken: 1,2,3
Elfsborg: 1,2,3 (alt. 0,1,2)

Mjällby: 1,2,3
Halmstad: 0,1,2

Gais: 1,2
Assyriska: 0,1

Skulle vi våga spika 0an på åtvid skapas ju utrymme för lite roliga streck. Men svårt att hitta dem. Dock som sagts tidigare, 4 fotbollsmatcher brukar ju ge bra betalt. Jag ser gais-assyriska som en sparmatch, tror inte slutresultatet hamnar utanför ramarna. 0an på gais känns aningen överstreckad på 20%. Likväl 2 på assyriska till 23%. 3orna som sticker ut där.
jo den tillåter 3-2 till Mjällby
cochise är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 12:25   #992

Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Slindoffer i ditt förslag har ju inte 2an på halmstad ngn funktion om man reducerar bort xet :/ om man börjar på 2 på mjällby...

Skulle vi våga spika 0an på åtvid skapas ju utrymme för lite roliga streck. Men svårt att hitta dem. Dock som sagts tidigare, 4 fotbollsmatcher brukar ju ge bra betalt. Jag ser gais-assyriska som en sparmatch, tror inte slutresultatet hamnar utanför ramarna. 0an på gais känns aningen överstreckad på 20%. Likväl 2 på assyriska till 23%. 3orna som sticker ut där.
Edit: Cochise sa det så bra

Senast redigerad av slindoffer den 2013-05-31 klockan 12:26.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 12:33   #993

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6761
Standard

Attans missade den
var så inne på att Halmstad kan plocka poäng
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 12:35   #994
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:

Kan säga att jag köper detta förslag rakt av ! Ser riktigt bra ut. Det enda jag kan "invända" mot är att man skulle kunna reducera bort Halmstad-seger för att ev ha råd med ngt tecken i annan match, men som sagt, förslaget i sej klockrent & från mej !
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 12:36   #995

Fotboll 13/14

Standard

Citat:

Jag har ju tidigare propagerat för spikar och fortsätter med det. Man måste våga spika för att få utrymme för många streck på andra lag. Skulle någon spela V75 eller V86 utan spik?

Jag håller med om att gais - assyriska nog slutar inom den ramen, men går man kort på åtvid så kan man få med iaf 3:an på gais. sedan är ju faktiskt Mjällbys 0:a intressant till 15%, även om jag tror Mjällby vinner. Men då kan man inte reducera bort oavgjort

Tycker 2:an och 4:an på HIF är klart mer streckvärda än 3:an
Gammal 2013-05-31, 13:11   #996
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Jag har ju tidigare propagerat för spikar och fortsätter med det. Man måste våga spika för att få utrymme för många streck på andra lag. Skulle någon spela V75 eller V86 utan spik?

Jag håller med om att gais - assyriska nog slutar inom den ramen, men går man kort på åtvid så kan man få med iaf 3:an på gais. sedan är ju faktiskt Mjällbys 0:a intressant till 15%, även om jag tror Mjällby vinner. Men då kan man inte reducera bort oavgjort

Tycker 2:an och 4:an på HIF är klart mer streckvärda än 3:an
Självklart kan du inte spela V75 lr V86 utan spik, å andra sidan kan jag tycka att det är en svår jämförelse. Jag pysslar mestadels med trav, där har du möjlighet att spika en 70 % med BRA chans, ibland ännu större. Den chansen har du inte på Bomben, spikar du där är det "fifty-fifty" att den sitter.

Däremot köper jag ditt resonemang att man får möjlighet till fler tecken om man lyckas hitta en spik som sitter, så jag förstår din tanke.
Gammal 2013-05-31, 13:19   #997

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4944
Standard

Jag spikar gärna nånstans för att få råd med fler mål för HIF, men det vet ni nog redan

Kan tänka mig att ha 0an på Häcken också. Visserligen beroende på om mittback Jon Jönsson i IFE kan spela eller ej...
Vet bara att han blev skadad på uppvärmningen mot HIF för ett par veckor sedan.

Senast redigerad av V75fahlle den 2013-05-31 klockan 17:55.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 13:41   #998

Fotboll 13/14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Självklart kan du inte spela V75 lr V86 utan spik, å andra sidan kan jag tycka att det är en svår jämförelse. Jag pysslar mestadels med trav, där har du möjlighet att spika en 70 % med BRA chans, ibland ännu större. Den chansen har du inte på Bomben, spikar du där är det "fifty-fifty" att den sitter.

Däremot köper jag ditt resonemang att man får möjlighet till fler tecken om man lyckas hitta en spik som sitter, så jag förstår din tanke.
Nej jag vet att det inte är samma streckfördelning och att jämförelsen därför blir lite skev. Men det är tanken bakom. Sedan är det ju så att streckprocenten du ser på bomben är insatsfördelningen och jämför du med insatsfördelning på trav så ser det inte helt olika ut, isf är det väl snarare så att du har större vikt på färre tecken på bomben.
Gammal 2013-05-31, 13:55   #999
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Nej jag vet att det inte är samma streckfördelning och att jämförelsen därför blir lite skev. Men det är tanken bakom. Sedan är det ju så att streckprocenten du ser på bomben är insatsfördelningen och jämför du med insatsfördelning på trav så ser det inte helt olika ut, isf är det väl snarare så att du har större vikt på färre tecken på bomben.
Som sagt, jag förstår din tanke med att försöka hitta en spik, men ser fortf inte riktigt hur man ska kunna jämföra det med ex v75. På V75 startar ex 12 hästar, du kanske kan plocka bort 3-4 st, resten har en ok chans att vinna. En match i fotboll kan det normalt sett blir 0,1,2,3,4 mål, blir det mer är det som att jämföra med de som man ansåg vara chanslösa i travloppet. Alltså MÅSTE man hitta ngn spik på trav för att kunna få med lite hästar i övriga lopp. På bomben kan man ex gå kort (2 streck) för 2 lag & ändå få med ok med resultat på resterande lag.

Vi har väl testat att ha spik ngn gång i detta bolag, mej veteligen har vi inte prickat ngn spik än iaf, om det beror på otur lr okunnighet låter jag vara osagt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sebkar (+2)
Gammal 2013-05-31, 14:42   #1000

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1763

Skidor 17/18
Stats: 13 - 59 - 0
ROI: 181.92%
Vinstprocent: 18.06%

Standard

Citat:
4 på Mjällby känns rolig och bra, och bara 3 % i nuläget. De har gjort 4 mål i två hemmamatcher redan. HBK är lite snåla med målen både framåt, men blir det något tidigt mål så kan det kanske rinna iväg.

3 på Häcken känns inte heller omöjlig om man ska leta sträck med låg procent.
Salinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 15:27   #1001

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4944
Standard

Vill bara flika in lite orsaker bakom min optimism till vad jag tippar blir en säker seger för HIF imorgon.

+ Sista matchen innan uppehåll, man vill avsluta snyggt, i serieledning. 2 p ner till IFK nu innan.

+ Roar Hansen (tränaren) har präntat in i spelarna att man jobbar i en samhandling och fortsätter anfalla även efter man gjort 1-0. Man har tappat för många ettmålsledningar i inledningen av säsongen (förlusten 1-2 mot Mjällby framför allt). Numera trycker man på för 2:an och när den väl kommer så brukar motståndarna tappa psyket och mer eller mindre ge upp. Lätt då att det blir ytterligare bollar i baken på motståndarna.
Bl.a. har vi sett 2 st 5-1 segrar på Olympia i vår om jag inte minns helt fel.

+ Bra grundtränat lag / bred trupp. Visar sig ofta i slutet av matcherna - från min 60 och framåt - då många av HIFs mål kommer.

+ Väderprognos:
08.00 16° SOL NO 3 (4) m/s
14.00 23° Regn N 3 (5) m/s
20.00 20° SOL NV 4 (6) m/s

Lite regn vid 14-tiden men det ska klarna upp sendare och bli stor sol senare på kvällen = vattnad plan och snabbt passningsspel - gynnar HIFs snabba passningsspel.

+ Över 10 300 biljetter sålda, folkfest och tryck på läktarna.

+ Bedoya tillbaka efter avstängning - viktigt för spelsättet. 4-4-2 spelet som funkat så bra med Accam på sin fav.pos. (vänsterytter) - optimalt för HIF. Mkt bättre spel.

+ Ingen spelare saknas mig veteligen, förutom de få långtidsskadade spelarna som varit borta hela säsongen.

+ Evenemanget "#Grillaåtvid" gäller för matchen - bara det tyder ju på optimism inom klubben/supportrar

+ Bra anfallsspel - många målfarliga spelare:
Simovic (trivs på Olympia - många mål där i år - 6 mål totalt), Bedoya - rörlig och alltid hot, Accam (5 mål), Lindström (6 mål - tot 10 p leder poängligan) / blixtsnabba kontringar

+ Gashi/Mahlangu - äger på mittfältet. HIF vunnit alla matcher Gashi varit med på o år, utom 1-1 derbyt mot MFF senast.

Senast redigerad av V75fahlle den 2013-05-31 klockan 15:29.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 16:22   #1002
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av V75fahlle Visa inlägg
Vill bara flika in lite orsaker bakom min optimism till vad jag tippar blir en säker seger för HIF imorgon.

+ Sista matchen innan uppehåll, man vill avsluta snyggt, i serieledning. 2 p ner till IFK nu innan.

+ Roar Hansen (tränaren) har präntat in i spelarna att man jobbar i en samhandling och fortsätter anfalla även efter man gjort 1-0. Man har tappat för många ettmålsledningar i inledningen av säsongen (förlusten 1-2 mot Mjällby framför allt). Numera trycker man på för 2:an och när den väl kommer så brukar motståndarna tappa psyket och mer eller mindre ge upp. Lätt då att det blir ytterligare bollar i baken på motståndarna.
Bl.a. har vi sett 2 st 5-1 segrar på Olympia i vår om jag inte minns helt fel.

+ Bra grundtränat lag / bred trupp. Visar sig ofta i slutet av matcherna - från min 60 och framåt - då många av HIFs mål kommer.

+ Väderprognos:
08.00 16° SOL NO 3 (4) m/s
14.00 23° Regn N 3 (5) m/s
20.00 20° SOL NV 4 (6) m/s

Lite regn vid 14-tiden men det ska klarna upp sendare och bli stor sol senare på kvällen = vattnad plan och snabbt passningsspel - gynnar HIFs snabba passningsspel.

+ Över 10 300 biljetter sålda, folkfest och tryck på läktarna.

+ Bedoya tillbaka efter avstängning - viktigt för spelsättet. 4-4-2 spelet som funkat så bra med Accam på sin fav.pos. (vänsterytter) - optimalt för HIF. Mkt bättre spel.

+ Ingen spelare saknas mig veteligen, förutom de få långtidsskadade spelarna som varit borta hela säsongen.

+ Evenemanget "#Grillaåtvid" gäller för matchen - bara det tyder ju på optimism inom klubben/supportrar

+ Bra anfallsspel - många målfarliga spelare:
Simovic (trivs på Olympia - många mål där i år - 6 mål totalt), Bedoya - rörlig och alltid hot, Accam (5 mål), Lindström (6 mål - tot 10 p leder poängligan) / blixtsnabba kontringar

+ Gashi/Mahlangu - äger på mittfältet. HIF vunnit alla matcher Gashi varit med på o år, utom 1-1 derbyt mot MFF senast.
Väl skrivet ! Min motivering till att jag inte tror det blir ngn målfest baseras helt & hållet på statistik. Hif har gjort 13 mål på 5 hemmamatcher hitills (dock har man gjort 5 mål vid 2 tillfällen vilket är starka papper). Åtvidaberg har endast släppt in 3 mål på 5 bortamatcher, har sett ett par av dessa, man ställer upp väldigt defensivt på bortaplan, vilket också givit bra resultat så jag tror på liknande denna gång. Gäller för Åtvid att hålla stången första 20 min, gör man det kommer det inte rinna iväg.

Med denna fakta om statistik anser jag "schtek" förslag i denna match som heltäckt, 1,2,3 hemmalag, 0,1 bortalag.

Senast redigerad av robfri den 2013-05-31 klockan 16:23.
Gammal 2013-05-31, 16:33   #1003

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6761
Standard

Väl skrivet fallhe. Helsingborg är helt klart bra. Själv tycker jag åtvid är luriga. Åtvid har väl spelat kompakt senaste och som robfri var inne på kan de hålla tätt ett tag tror jag det blir en tajt match.Om scenariot blir att säg åtvid gör 1-1 så vet jag inte om Helsingborg kan mala på, på samma sätt som om de har 1-0 men visst kommer ett och två tidigt har de potential att kunna göra fler.
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 16:51   #1004

Redbulls avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2859
Standard

#V75fahlle

Håller med i allt du skriver men vill bara komplettera med en sak:
Stora förändringen med HIF under säsongen var att man ändrade spelsystem. Inledningsvis trodde Roar mycket på sitt 4-2-3-1 men efter fyra matcher där facit blev: en vinst (DIF 3-0), en oavgjord (Öster 1-1) och två förluster (Blåvitt 0-1 och Mjällby 1-2) bytte han till en ganska så klassisk 4-4-2. Efter det har man sex vinster och en oavgjord på sju matcher.

HIF har nu gjort mål i 31 raka allsvenska matcher. Senast man inte gjorde minst ett mål i en match var mot MFF den 20:e maj 2012. Grymt facit. Men visst kommer detta brytas, frågan är bara när?

/Skånes stolthet Helsingborgs IF
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+1)

Senast redigerad av Redbull den 2013-05-31 klockan 16:52.
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 17:01   #1005

Fotboll 13/14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Som sagt, jag förstår din tanke med att försöka hitta en spik, men ser fortf inte riktigt hur man ska kunna jämföra det med ex v75. På V75 startar ex 12 hästar, du kanske kan plocka bort 3-4 st, resten har en ok chans att vinna. En match i fotboll kan det normalt sett blir 0,1,2,3,4 mål, blir det mer är det som att jämföra med de som man ansåg vara chanslösa i travloppet. Alltså MÅSTE man hitta ngn spik på trav för att kunna få med lite hästar i övriga lopp. På bomben kan man ex gå kort (2 streck) för 2 lag & ändå få med ok med resultat på resterande lag.

Vi har väl testat att ha spik ngn gång i detta bolag, mej veteligen har vi inte prickat ngn spik än iaf, om det beror på otur lr okunnighet låter jag vara osagt
Så det du säger är att i trav ska man spika då det finns 7-8 med chans i vissa lopp. T ex där man anser att det finns bra värde och god chans. Men på bomben ska man INTE spika då det finns 5-6 med chans??

Det förekommer ju lås på 2 hästar i trav också, precis som man kan låsa på två streck på bomben.

Anledningen till att man spikar och går kort i vissa travlopp är väl en kombination av att man anser att det finns värde, god chans och att skapa möjlighet att gardera upp andra lopp. Varför skulle det vara annorlunda på bomben? Du kan ju inte direkt gå kort på två lag och gardera upp övriga med 0-4.

Då tycker jag att det är bra att leta matcher där man kan spika resultat. Sedan har det väl varit en spik under de få omgångar jag varit med här, men jag tvivlar att det varit många fler tidigare, max 10(?). Skulle det vara ett bra underlag till att reda ut om det är bra eller dåligt att spika?

Men det är vad jag tycker

Edit: Jag tror det i mångt och mycket är en psykologisk sak det där med att inte spika, framför allt en nolla. Som med Gefle senast, så är man rädd att "inte vara med" efter första kvarten. Det är ju helt fel sätt att se på det.

Senast redigerad av slindoffer den 2013-05-31 klockan 17:06.
Svara

td