Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-23, 15:31   #4396
one

ones avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Härligt engagemang i tråden idag har försökt blanda ihop era olika tankar med mina egna, vilket har mynnat ut i följande rad.

Brynäs:2,3,4,5
Frölunda:0,1,2,3
u-tips:1

Luleå:1,2,3,4
Skellefteå:0,1,3,4
u-tips:1
-max 7 mål!

Björklöven:0,1,2,4
Södertälje:2,3,4,5,6
u-tips:2
-max 9 mål!

-minst 1 u-tips, max 2 sitter!
-minst ett lag vinner med minst 2 mål!
-max 3 lag slutar på 2 mål!
-max 3 lag slutar på 3 mål!
-minst 5 hemmamål!
-minst 4 bortamål!
-max 21 mål totalt!

Kom igen, nu kör vi!!!

http://liverattning.se/bomben/2016-0...pottsbombbolag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+2), limeburn (+2), V75fahlle (+2)
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 15:41   #4397

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1848
Standard

Först av allt: Grymt bra jobbat alla inblandade

Har kanske varit uppe till diskussion innan kanske, men nu när vi fått in lite slantar i bolaget så hade jag önskat att vi även körde utdelningsreduceringar.
För min del behöver det inte vara några större grejor men att sätta över minst 20k i utdelning hade varit najs. Kan vara högre också för min del.
Visst kan det vara trevligt att få in lite småpengar men jag tycker det är roligare att ha fler rader på de större pengarna.

Som sagt, ett önskemål och jag är hur som helst glad för jobbet som folk lägger ner i bolaget.

Trevlig helg
limeburn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 15:47   #4398
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av limeburn Visa inlägg
Först av allt: Grymt bra jobbat alla inblandade

Har kanske varit uppe till diskussion innan kanske, men nu när vi fått in lite slantar i bolaget så hade jag önskat att vi även körde utdelningsreduceringar.
För min del behöver det inte vara några större grejor men att sätta över minst 20k i utdelning hade varit najs. Kan vara högre också för min del.
Visst kan det vara trevligt att få in lite småpengar men jag tycker det är roligare att ha fler rader på de större pengarna.

Som sagt, ett önskemål och jag är hur som helst glad för jobbet som folk lägger ner i bolaget.

Trevlig helg
Får se hur det blir med den saken... reduceringsprogrammet jag använder mig av just nu saknar funktionen att kunna utdelningsreducera. Har tagit tid att lära sig hitta "vettiga" reduceringar, vilket har varit uppe till diskussion här i tråden många gånger

Ska jag byta program lär jag spela in mig på det ett tag innan jag kör det på bolagets rader. Så lär nog dröja ett tag, men point taken
limeburn (+2)
Gammal 2016-09-23, 15:54   #4399

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6751
Standard

Jag har kollat lite i copema på utdelningsreducering. Upplevde det lite omständigt. Om jag förstod rätt så hämtar man aktuellt odds på alla kombinationer för tidpunkten sen Markerar man x antal rader som man sen vill ta bort och då känner programmet av vilka rader som ingår i systemet och raderar dessa. Jag har inte testat att slutföra och lämna in ngt, men har jag förstått det rätt? Någon annan som testat?
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 19:27   #4400
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Får se hur det blir med den saken... reduceringsprogrammet jag använder mig av just nu saknar funktionen att kunna utdelningsreducera. Har tagit tid att lära sig hitta "vettiga" reduceringar, vilket har varit uppe till diskussion här i tråden många gånger

Ska jag byta program lär jag spela in mig på det ett tag innan jag kör det på bolagets rader. Så lär nog dröja ett tag, men point taken
Jag tycker du kör på med det program du använder för tillfället. Inte just för att vi vann igår, utan mer att jag tycker det verkar vara lämpligt med just 3-matchers hockey vilket är den säsong vi går emot nu. Hur programmet står sej i 4-fotbolls-bomb låter jag vara osagt.

Sen har jag väl själv aldrig varit ett big fan av utd.reducering, men det är ju min åsikt & alla är vi olika så köper till fullo er som tänker tvärtom.

Mot TRE raka Nu jinxar jag väl eländet
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-23, 19:28   #4401
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
Jag har kollat lite i copema på utdelningsreducering. Upplevde det lite omständigt. Om jag förstod rätt så hämtar man aktuellt odds på alla kombinationer för tidpunkten sen Markerar man x antal rader som man sen vill ta bort och då känner programmet av vilka rader som ingår i systemet och raderar dessa. Jag har inte testat att slutföra och lämna in ngt, men har jag förstått det rätt? Någon annan som testat?
Du är rätt på det, använder det icke själv men har nära bekanta som kör Copema & de har förklarat så som du beskriver.
schtek (+1)
Gammal 2016-09-23, 22:37   #4402

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4942
Standard

Det var ingen lätt rad idag med 7-2 och 5-5. Men fin belöning om man hamnar rätt på det. Nya tag!
Gammal 2016-09-24, 00:50   #4403

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Uj uj uj, här skulle vi lagt en Skrällfångare™. Ganska exakt vad jag brukar sikta på där: 2-3 tecken streckade 1-10% och ytterligare 2-3 tecken streckade under 20% (men frågan är om 7:an på Brynäs verkligen varit streckad till 1% vid inlämning eller om den var helt off the charts).

Citat:
Ursprungligen postat av limeburn Visa inlägg
Rent allmänt så korrelerar utdelningen ganska väl med antalet lågstreckade tecken. Om man tänker sig att vi ger de tecken som är streckade under 10% ett värde av 10 poäng och de tecken som är streckade mellan 10% och 15% ett värde av 5 poäng så ser förhållandet mellan utdelning och antal (streckprocent)poäng vid fulltid i väldigt grova drag ut så här (räknat på hockeyomgångar med rullpott eller extrapengar):

Gränsen för utdelningar över 20 000 kr går ungefär vid 10 poäng, d v s det krävs att antingen ett tecken streckat under 10% sitter eller att två tecken streckade mellan 10% och 15% sitter.
Om det finns möjlighet att villkora på detta sätt i våra reduceringsverktyg så är detta ett alternativ att vikta lite mot de högre valörerna.

Senast redigerad av Calatan den 2016-09-24 klockan 06:49.
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-26, 06:42   #4404
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Dags för 4 matcher fotboll ikväll

Falkenberg-Hammarby
Sundsvall-Häcken
Göteborg-Östersund
Norrköping-Djurgården

Rullpott: 167 439:-
Spelstopp 18:59

Känns på förhand som en spännande omgång som på pappret ser ut att kunna ge bra betalt om man hittar tecknen.

Falkenberg-Hammarby
FFF rejält på sladd i tabellen tar emot ett Hammarby som varit ganska skapliga på slutet. Vågar man utesluta 0:an på hemmalaget? 1,2 skulle kännas "roligare". Mötet i våras slutade 3-3. 1,2,3 på bortalaget känns rätt så stabilt.

Sundsvall-Häcken
Häcken är kul! Spelar en rolig fotboll att titta på och bidrar oftast till att utdelningen på Bomben blir högre genom att spela målrika matcher(nu nollar man väl ikväll bara för att jag skriver så). Oerhört viktig match för hemmalaget som ligger precis över strecket. Mötet i Göteborg i våras slutade 1-0 till Sundsvall. 1,2-1,2,3
Möjligen fylla på med ett tecken upp på något eller båda lagen eller ta med nollan på Häcken(14% i skrivande stund) om utrymme finns.

Göteborg-Östersund
IFK har varit inblandade i målrika matcher på slutet, men då har man oxå haft motstånd som bjudit upp till det- Häcken, Örebro o Malmö. Tightare ikväll? Östersund vann vårens möte med 2-0. 0,2,3-1,2

Norrköping-Djurgården
Peking verkar inte kunna förlora just nu! 33-10 i målskillnad på 11 hemmamatcher talar sitt tydliga språk. Djurgården kommer från torsk i derbyt mot AIK senast 0-3. Vårens möte i Stockholm vann Peking med 1-0. Mer fart o fler mål här? Frågan är om man vågar utelämna 0:an på Djurgården för att istället plocka med 2:an som är betydligt roligare, man gjorde ändå 3 mål på MFF för en vecka sen. Raniege är dock avstängd ikväll vilket är ett litet aber... 1,2,3,4,5-1,2

Hur går tankarna?

Senast redigerad av one den 2016-09-26 klockan 06:43.
Gammal 2016-09-26, 08:44   #4405

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1763

Skidor 17/18
Stats: 13 - 59 - 0
ROI: 181.92%
Vinstprocent: 18.06%

Standard

Tycker det ser bra ut! Men vill gärna få med 4 på Häcken till 4%.

Citat:
Dags för 4 matcher fotboll ikväll

Falkenberg-Hammarby
Sundsvall-Häcken
Göteborg-Östersund
Norrköping-Djurgården

Rullpott: 167 439:-
Spelstopp 18:59

Känns på förhand som en spännande omgång som på pappret ser ut att kunna ge bra betalt om man hittar tecknen.

Falkenberg-Hammarby
FFF rejält på sladd i tabellen tar emot ett Hammarby som varit ganska skapliga på slutet. Vågar man utesluta 0:an på hemmalaget? 1,2 skulle kännas "roligare". Mötet i våras slutade 3-3. 1,2,3 på bortalaget känns rätt så stabilt.

Sundsvall-Häcken
Häcken är kul! Spelar en rolig fotboll att titta på och bidrar oftast till att utdelningen på Bomben blir högre genom att spela målrika matcher(nu nollar man väl ikväll bara för att jag skriver så). Oerhört viktig match för hemmalaget som ligger precis över strecket. Mötet i Göteborg i våras slutade 1-0 till Sundsvall. 1,2-1,2,3
Möjligen fylla på med ett tecken upp på något eller båda lagen eller ta med nollan på Häcken(14% i skrivande stund) om utrymme finns.

Göteborg-Östersund
IFK har varit inblandade i målrika matcher på slutet, men då har man oxå haft motstånd som bjudit upp till det- Häcken, Örebro o Malmö. Tightare ikväll? Östersund vann vårens möte med 2-0. 0,2,3-1,2

Norrköping-Djurgården
Peking verkar inte kunna förlora just nu! 33-10 i målskillnad på 11 hemmamatcher talar sitt tydliga språk. Djurgården kommer från torsk i derbyt mot AIK senast 0-3. Vårens möte i Stockholm vann Peking med 1-0. Mer fart o fler mål här? Frågan är om man vågar utelämna 0:an på Djurgården för att istället plocka med 2:an som är betydligt roligare, man gjorde ändå 3 mål på MFF för en vecka sen. Raniege är dock avstängd ikväll vilket är ett litet aber... 1,2,3,4,5-1,2

Hur går tankarna?
Salinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-26, 09:23   #4406
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

ser bra ut, som nämns ovan 4an på häcken intressant, sen skulle jag nog personligen försöka få med 0 på DIF. I övrigt inget att tillägga.
Gammal 2016-09-26, 09:32   #4407

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 4184
Standard

Håller helt med, ser det som mycket mer troligt att Häcken gör fyra än noll.

Sen tar jag hellre 0,1 på Östersund, de har bara gjort mer än ett mål två gånger på bortaplan i år. Såg matchen mot Norrköping och de har otroligt svårt att skapa chanser trots det höga bollinnehavet.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-26, 10:06   #4408
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Med de tankar som kommit in ser ramen ut såhär för tillfället: & då jag avskyr "hål i staketet" när det gäller fotboll plitar jag in en 1a på gbg

Falkenb. -Hammarby: 1,2 - 1,2,3
GIF Sunds-Häcken: 1,2 - 1,2,3,4
IFK Göteb-Östersund: 0,1,2,3-0,1,2
Norrköp -Djurgård.: 1,2,3,4,5-0,1,2

Ser ut som en bra ram,även om jag blir lite rädd när jag kikar en gång extra på raden & ser att både Falkenberg & Sundsvall måste göra mål...Men kanske bara är jag som känner den rädslan

8640 rader.
Gammal 2016-09-26, 10:18   #4409
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Med de tankar som kommit in ser ramen ut såhär för tillfället: & då jag avskyr "hål i staketet" när det gäller fotboll plitar jag in en 1a på gbg

Falkenb. -Hammarby: 1,2 - 1,2,3
GIF Sunds-Häcken: 1,2 - 1,2,3,4
IFK Göteb-Östersund: 0,1,2,3-0,1,2
Norrköp -Djurgård.: 1,2,3,4,5-0,1,2

Ser ut som en bra ram,även om jag blir lite rädd när jag kikar en gång extra på raden & ser att både Falkenberg & Sundsvall måste göra mål...Men kanske bara är jag som känner den rädslan

8640 rader.
Ja den raden måste ju bantas, frågan är hur? O frågan är om vi vågar chansa på att både FFF o Giffarna gör mål?

-minst en bortaseger känns väl som en rimlig reducering på dagens matcher
-minst ett lag vinner med minst 2 kanske oxå kan funka
Gammal 2016-09-26, 10:27   #4410
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ja den raden måste ju bantas, frågan är hur? O frågan är om vi vågar chansa på att både FFF o Giffarna gör mål?

-minst en bortaseger känns väl som en rimlig reducering på dagens matcher
-minst ett lag vinner med minst 2 kanske oxå kan funka
ja de reduceringar är väl vettiga helt klart.

Max 1 av Östersund & DIF får göra 2 mål känns väl oxå vettig, drar väl inte ner så mkt men svårt att se att båda skulle nå till 2 baljor.

Max 2 kryss borde väl dra ner en del oxå, kan kanske vara vettigt.

Senast redigerad av robfri den 2016-09-26 klockan 10:36.
Svara

td