Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-28, 10:21   #4126
one

ones avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
blev lite nyfiken och luskade lite i reglerna. det här står under 'fastställande av spelresultat' - matchresultat.
"Avbryts match, som spelas helt inom Spelperioden, före den ordinarie matchtidens utgång och förklaras
den av arrangerande förbund eller dylikt för färdigspelad gäller det resultat som förelåg vid matchens slut.
Med färdigspelad match avses här match som ej ska spelas till slut eller spelas om vid senare tillfälle.
Har för avbruten match inget besked om resultatet erhållits från arrangerande förbundet eller dylikt
senast vid Spelperiodens slut ska matchen ej anses ha spelats i sin helhet inom Spelperioden."

här tolkar jag det som att i första delen att matchen blir 0-0 då. men sen sista meningen menar väl på att har det inte kommit något beslut om resultat inom ett dygn och det kommer det väl inte göra så räknas den inte.

under mer specifika regler för bomben kan man läsa det här: "För spelat vadalternativ på BOMBEN är det Löpande Oddset lika med 0,6 x T/V där V är summan av
insatserna i kronor för vadalternativet och T den totala insatsen i kronor för vadhållningen vid tidpunkten
för beräkningen." vet inte om det här hjälper för att räkna ut ngt men kanske svårt ändå...

sen står det så här:
"Om en match utgår vid vadhållning omfattande tre eller fyra matcher gäller vadhållningen de två
respektive tre återstående matcherna. Vid Systemspel ska som insats per Enkelspel gälla den i
insatsfältet markerade insatsen multiplicerad med antalet valda resultat i den match som utgått, vilket är
(då reduceringar ej är gjorda) antalet målmarkeringar för hemmalaget multiplicerat med antalet
målmarkeringar för bortalaget."

vadhållningen antar jag är fram till spelstopp?? men om nu matchen ogiltigförklaras enligt ovan kanske det här tillämpas?

hade du flera tecken i ifk - malmö?
intressant att se vart det slutar
Det bästa för min del vore om matchen återupptogs o Göteborg gjorde 3 snabba, men har inte 0-0, så hoppas egentligen inte att matchen återupptas och definitivt inte att resultatet 0-0 räknas som slutresultat, utan att den helt enkelt stryks från kupongen.

Sitter med 1,2,3,4-0,2 i den avbrutna matchen

Den som lever får se, spännande tider
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 10:38   #4127

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Såhär står det på Text-tv

"Matchen mellan IFK Göteborg och Malmö
FF bröts i går efter att ett knallskott
kastats in mot planen. Enligt Svenska
fotbollförbundets tävlingsbestämmelser
ska laget vars supportrar orsakat att
matchen bröts förlora matchen med 0-3.

-Det är huvudregeln. Sen finns det
undantagssituationer som att om det
finns särskilda skäl kan matchen
återupptas. Finns synnerliga skäl kan
vi besluta att det uppnådda resultat,
0-0, ska gälla, säger Kerstin Elserth,
ordförande i disciplinnämnden, till TT."

Jag sitter på sju rätt på Topptipset med ett värde på 15.000 kr. Jag har singel-tvåa kvar på Malmö. Kommer matchen lottas? OM man tillskriver Malmö segern med 0-3 kommer det då bli resultat på Bomben och Topptipset?

Fan nervöst...
Gammal 2016-04-28, 10:41   #4128

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

Tror den kommer att lottas om det inte kommer något resultat från förbundet under dagen.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 10:48   #4129

doobs avatar

Standard

Fått besked via SS chat...

"vi väntar besked från förbundet. Om inget besked kommer innan 23:59 så blir det lottning på Topptipset"

"Matchen är lottad. Så skulle det krävas lottning för att fastställa ett resultat så blir det en 1:a på topptipset"

"Ja, alla matcher lottas alltid direkt efter spelstoppet ifall detta händer"

Så det är kört för min del som har tvåa...
Gammal 2016-04-28, 10:58   #4130

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6751
Standard

spelperioden är något luddigt men så här står det om bomben:

"Spelperioden för vad på BOMBEN avser, om inte annat meddelas, tiden från det att vadet registrerats i
Centraldatorn till dess att den sista match som ingår i vadhållningen färdigspelats. Spelperioden kan
dock inte sluta tidigare än då vadet registrerats i Centraldatorn eller senare än sista förväntad matchdag
för samtliga matcher som ingår i Vadomgången."

"om inte annat meddelas" känns lite luddigt. men här säger väl de annars att när matcherna är spelade på matchdagen så är spelperioden slut. och det har ju inte kommit något resultat ännu, men som sagt om inget annat meddelas kan de nog använda lite som de vill. av det jag läst mig till så tycker jag att oddset borde bli för de tre andra matcherna multiplicerat me antal tecken i ifk - malmö. 8ggr i ditt fall one. men man ska inte ropa hej än, får en lustig känsla att de kör på 0-0 och vänder blad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 11:04   #4131

jaroitens avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3307

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kollade upp hur de gjorde i samband med "Päron-gate", även fast det ser ut som att de dömde 0-0 då, så är det rätt klart om man kollar på oddset att de helt enkelt strök den matchen och körde på 3-match bomb då. Vore konstigt om det skulle vara något annat nu.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 11:12   #4132

schteks avatar

Standard

chattade lite precis med svenska spel, då jag ändå inte har något bättre för mig hehe.

de väntar besked från svff, spelperioden/vadperioden gäller fram till midnatt. har de inte kommit något besked angående matchresultat eller att den återupptas så stryks matchen från bomben. oddset blir 1.0 osv. så lite jobbiga timmar fram till midnatt för dig one.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+2)
Gammal 2016-04-28, 11:31   #4133
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
chattade lite precis med svenska spel, då jag ändå inte har något bättre för mig hehe.

de väntar besked från svff, spelperioden/vadperioden gäller fram till midnatt. har de inte kommit något besked angående matchresultat eller att den återupptas så stryks matchen från bomben. oddset blir 1.0 osv. så lite jobbiga timmar fram till midnatt för dig one.
Ja det är spännande tider helt klart Men vore skönt med ett besked från Svs, även dom måste ju ta för givet att matchen inte kommer att återupptas före midnatt...

Frågan är hur många kuponger som i så fall är med o delar på vinsten, tittar man på liverättningen så tolkar jag det som att det inte är många kuponger som är med efter dom 3 matcherna som är färdigspelade.
http://liverattning.se/bomben/2016-0...visa-fler/odds
1:orna på IFK och MFF var de mest streckade i den matchen och 1-1 hade givit 4 vinnare... vet att man förmodligen inte riktigt kan tolka det så. Men hyfsad utdelning borde det kunna bli

Eller så slutar det med att de hittar en helt annan lösning och utdelningen blir nada för min del

Senast redigerad av one den 2016-04-28 klockan 11:33.
Gammal 2016-04-28, 11:35   #4134

doobs avatar

Standard

Någon med besked NÄR förbundet tar beslut? Kommer det under dagen?
Gammal 2016-04-28, 11:46   #4135
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Någon med besked NÄR förbundet tar beslut? Kommer det under dagen?
Läser man Aftonbladet så tolkar jag det som att det är 0% chans att det kommer beslut från Svff under dagen...
Gammal 2016-04-28, 11:52   #4136

schteks avatar

Standard

så här står det i en artikel i aftonbladet:
"Okej, så hur lång tid kommer detta att ta?
– Jag kommer skicka in mitt underlag till Disciplinnämnden innan veckans slut. Så förhoppningsvis kommer de kunna fatta ett beslut så snart som möjligt. Det här ärendet har hög prioritet, säger Anders Hübinette."

det kanske pressas fram ett beslut idag, men känns ju inte direkt så. vet att de pratade i cmore-studion igår om att det kan variera väldigt med sådana här beslut, men med all medial uppmärksamhet så vem vet.

spännande att doob vill ha 0-3 innan midnatt och one vill inte ha något besked alls innan midnatt
Gammal 2016-04-28, 12:27   #4137
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
så här står det i en artikel i aftonbladet:
"Okej, så hur lång tid kommer detta att ta?
– Jag kommer skicka in mitt underlag till Disciplinnämnden innan veckans slut. Så förhoppningsvis kommer de kunna fatta ett beslut så snart som möjligt. Det här ärendet har hög prioritet, säger Anders Hübinette."

det kanske pressas fram ett beslut idag, men känns ju inte direkt så. vet att de pratade i cmore-studion igår om att det kan variera väldigt med sådana här beslut, men med all medial uppmärksamhet så vem vet.

spännande att doob vill ha 0-3 innan midnatt och one vill inte ha något besked alls innan midnatt
Ja vi står på olika sidor här jag o doob, enda chansen att vi båda vinner är att matchen återupptas idag o slutar 1-2... Kan jag få ett odds på det?

Beroende på vad oddset på Bomben kan tänkas bli om inget besked kommer från Svff innan 23:59, någon som kan tolka ut något från liverättningslänken, så kan jag hålla tummarna för doobs 0-3 men bara om oddset på Bomben blir under 15000

Senast redigerad av one den 2016-04-28 klockan 12:29.
Gammal 2016-04-28, 13:20   #4138

doobs avatar

Standard

Att få ett beslut i frågan idag känns jävligt långsökt....Tyvärr....

Och kommer 0-3 under dagen så ger jag mig fan på att lottningen gäller ändå!

Konstigt att ingen information om när mötet ens hålls har kommit?

Så jävla surt att lottningen redan är avgjord men det är bara vända blad och gå vidare...
Surt med så bra utdelning!
Gammal 2016-04-28, 13:26   #4139
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Håller med!

För min del får gärna besked om att Änglarna tilldöms segern med 3-0 komma under dagen. "Så där osportsligt får ju inte Sana reagera"��
Gammal 2016-04-28, 13:42   #4140
Administrator

Lazlos avatar

Sharp$: 25026

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Vore väldigt konstigt om inte matchen stryks från bomben och därmed förändrar utdelningen rejält. Svårt att sia om vad oddset landar på isf.

Nollorna i avbrutna matchen var ju endast tredje mest streckade tecknet så alla som inte hade med nollorna men satte dom andra matcherna kommer ju hugga in på kakan. 5 skulle dela på potten om 0-0 står sig och vi får hoppas att det bara är 1 till som ska ta del av potten om matchen stryks.

Om matchen stryks så är 5 av 6 tecken streckade inom 25-40% och bara Örebros 4:a rensar en del.

En eventuell lottning gäller väl bara för vilket tecken som matchen ska ha för ett europatips eller liknande, man lottar väl inte vilket exakt slutresultat det blir?

Själv hade jag en Hammarskjöld på Under 2.5 och pinnacle har nog aldrig varit så snabba att "rätta" ett spel, tror insatsen var återbetald innan domarna hade hunnit av planen.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td