Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-26, 07:35   #4111

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Ni missade ändå på båda lagen i PL-matchen också.
Ja, såg det sen :-) skönt att det inte bara föll på ett snäpp för lågt på HIF.
Gammal 2016-04-27, 23:31   #4112
one

ones avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Offtopic!

Men va tror ni händer med kvällens fyramatchers-bomb som innehöll den avbrutna matchen Göteborg-Malmö?

Som jag tolkar reglerna på Svs så måste matchen spelas klart imorgon annars räknas den matchen bort från kupongen. Vad kan oddset tänkas bli om det bara är de tre matcher som spelats som räknas? Kan man se det nånstans?

Någon med något annat tänkbart scenario?
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 00:16   #4113

jaroitens avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3307

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Offtopic!

Men va tror ni händer med kvällens fyramatchers-bomb som innehöll den avbrutna matchen Göteborg-Malmö?

Som jag tolkar reglerna på Svs så måste matchen spelas klart imorgon annars räknas den matchen bort från kupongen. Vad kan oddset tänkas bli om det bara är de tre matcher som spelats som räknas? Kan man se det nånstans?

Någon med något annat tänkbart scenario?
Oddset bestäms ju efter hur mycket som satsades på den vinnande kombinationen. Om matchen tas bort så kommer oddset att räknas ut baserat på vinstpotten/antalet satsade kronor på vinnande rader.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 07:34   #4114
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
Oddset bestäms ju efter hur mycket som satsades på den vinnande kombinationen. Om matchen tas bort så kommer oddset att räknas ut baserat på vinstpotten/antalet satsade kronor på vinnande rader.
Jo det är jag helt på det klara med o det va inte riktigt det min fråga gick ut på

Var mer intresserad av om det nånstans går att hitta odds för om det blir en eventuell trematchers-bomb nu när det blev som det blev i Göteborg...
Gammal 2016-04-28, 08:31   #4115
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Jo det är jag helt på det klara med o det va inte riktigt det min fråga gick ut på

Var mer intresserad av om det nånstans går att hitta odds för om det blir en eventuell trematchers-bomb nu när det blev som det blev i Göteborg...
Om matchen inte färdigspelas idag kommer matchen innefatta alla rätta komber som är möjligt, vilket är 121 st (0-F för båda lagen).

Nuvarande odds är drygt 120 000 ggr såg jag. Rimligtvis borde man kunna ta nuvarande odds / 121, MEN jag kan ha fel, det är bara vad jag tror.

Senast redigerad av robfri den 2016-04-28 klockan 08:42.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 08:45   #4116
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Om matchen inte färdigspelas idag kommer matchen innefatta alla rätta komer som är möjligt, vilket är 121 st (0-F för båda lagen).

Nuvarande odds är drygt 120 000 ggr såg jag. Rimligtvis borde man kunna ta nuvarande odds / 121, MEN jag kan ha fel, det är bara vad jag tror.
Du har ofta rätt robfri men i det här fallet tror jag du har fel Tror inte man kan räkna på det sättet, men den som lever får se...

Tittar man på potentiell utbetalning på olika resultat mellan Göteborg och Malmö, så skulle 4 matcher och de mest streckade tecknen 1-1 mellan IFK-MFF ändå ge 95K. 4:an på ÖSK var streckad på mindre än 1% av alla inlämnade kuponger, vilket gör att det här kommer att bli intressant
Gammal 2016-04-28, 09:33   #4117

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 5323
Standard

om dom skulle räkna på robfris förslag.
så bör man ju räkna på det som ska delas ut i potten...
dvs 380536:-

men ganska säker på att dom helt enkelt kommer att plocka bort Göteborgsmatchen.
och dom som har 3 rätt får dela på dom 380536:-
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 09:46   #4118
one

ones avatar

one-Bomben vid rullpott

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cochise Visa inlägg
om dom skulle räkna på robfris förslag.
så bör man ju räkna på det som ska delas ut i potten...
dvs 380536:-

men ganska säker på att dom helt enkelt kommer att plocka bort Göteborgsmatchen.
och dom som har 3 rätt får dela på dom 380536:-
Så tror jag oxå, men frågan är hur många rader som är kvar efter dom tre matcherna
Gammal 2016-04-28, 09:52   #4119
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Plocka bort matchen kommer de inte göra. Alla möjliga resultat kommer räknas med eftersom den inte färdigspelas, sen att det inte skulle slutat F-F är en annan sak.

Var själv med om detta när FBK-Modo blev avbruten för ngt år sedan. Matchen återupptogs inte dagen efter. Resultat när detta skedde var 0-2, utdelning sedan baserades på övriga 2 matcher på Bomben samt i Fbk-matchen blev alla 121 möjliga resultat "vinnande".

Sen gällande min uträkning kan jag absolut ha fel
Gammal 2016-04-28, 09:59   #4120

jaroitens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Sen gällande min uträkning kan jag absolut ha fel
Du har absolut fel, det är som jag och cochise sa. Hur skulle de göra om det var en handbollsmatch som var den inställda matchen tror du? Där är ju målalternativen betydligt mycket mer än 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,F. Har inte exakt koll, men åtminstone brukar det väl vara 0,...,50,F? Skulle då bli 52*52=2704 man skulle dividera det vinnande oddset med.
Gammal 2016-04-28, 10:10   #4121
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Du har absolut fel, det är som jag och cochise sa. Hur skulle de göra om det var en handbollsmatch som var den inställda matchen tror du? Där är ju målalternativen betydligt mycket mer än 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,F. Har inte exakt koll, men åtminstone brukar det väl vara 0,...,50,F? Skulle då bli 52*52=2704 man skulle dividera det vinnande oddset med.
Jag kan ju inte ha rätt jämnt Även om det är som One skriver, att jag oftast har rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1), jaroiten (+1)
Gammal 2016-04-28, 10:13   #4122

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6751
Standard

blev lite nyfiken och luskade lite i reglerna. det här står under 'fastställande av spelresultat' - matchresultat.
"Avbryts match, som spelas helt inom Spelperioden, före den ordinarie matchtidens utgång och förklaras
den av arrangerande förbund eller dylikt för färdigspelad gäller det resultat som förelåg vid matchens slut.
Med färdigspelad match avses här match som ej ska spelas till slut eller spelas om vid senare tillfälle.
Har för avbruten match inget besked om resultatet erhållits från arrangerande förbundet eller dylikt
senast vid Spelperiodens slut ska matchen ej anses ha spelats i sin helhet inom Spelperioden."

här tolkar jag det som att i första delen att matchen blir 0-0 då. men sen sista meningen menar väl på att har det inte kommit något beslut om resultat inom ett dygn och det kommer det väl inte göra så räknas den inte.

under mer specifika regler för bomben kan man läsa det här: "För spelat vadalternativ på BOMBEN är det Löpande Oddset lika med 0,6 x T/V där V är summan av
insatserna i kronor för vadalternativet och T den totala insatsen i kronor för vadhållningen vid tidpunkten
för beräkningen." vet inte om det här hjälper för att räkna ut ngt men kanske svårt ändå...

sen står det så här:
"Om en match utgår vid vadhållning omfattande tre eller fyra matcher gäller vadhållningen de två
respektive tre återstående matcherna. Vid Systemspel ska som insats per Enkelspel gälla den i
insatsfältet markerade insatsen multiplicerad med antalet valda resultat i den match som utgått, vilket är
(då reduceringar ej är gjorda) antalet målmarkeringar för hemmalaget multiplicerat med antalet
målmarkeringar för bortalaget."

vadhållningen antar jag är fram till spelstopp?? men om nu matchen ogiltigförklaras enligt ovan kanske det här tillämpas?

hade du flera tecken i ifk - malmö?
intressant att se vart det slutar
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 10:16   #4123

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

kan bli så att man använder det resultat som förbundet ger enligt Svs livechat. 0-0 eller 0-3 antar jag ligger närmast.
Detta om besked kommer under dagen.

Senast redigerad av bjarnea den 2016-04-28 klockan 10:19.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-28, 10:18   #4124
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
blev lite nyfiken och luskade lite i reglerna. det här står under 'fastställande av spelresultat' - matchresultat.
"Avbryts match, som spelas helt inom Spelperioden, före den ordinarie matchtidens utgång och förklaras
den av arrangerande förbund eller dylikt för färdigspelad gäller det resultat som förelåg vid matchens slut.
Med färdigspelad match avses här match som ej ska spelas till slut eller spelas om vid senare tillfälle.
Har för avbruten match inget besked om resultatet erhållits från arrangerande förbundet eller dylikt
senast vid Spelperiodens slut ska matchen ej anses ha spelats i sin helhet inom Spelperioden."

här tolkar jag det som att i första delen att matchen blir 0-0 då. men sen sista meningen menar väl på att har det inte kommit något beslut om resultat inom ett dygn och det kommer det väl inte göra så räknas den inte.

under mer specifika regler för bomben kan man läsa det här: "För spelat vadalternativ på BOMBEN är det Löpande Oddset lika med 0,6 x T/V där V är summan av
insatserna i kronor för vadalternativet och T den totala insatsen i kronor för vadhållningen vid tidpunkten
för beräkningen." vet inte om det här hjälper för att räkna ut ngt men kanske svårt ändå...

sen står det så här:
"Om en match utgår vid vadhållning omfattande tre eller fyra matcher gäller vadhållningen de två
respektive tre återstående matcherna. Vid Systemspel ska som insats per Enkelspel gälla den i
insatsfältet markerade insatsen multiplicerad med antalet valda resultat i den match som utgått, vilket är
(då reduceringar ej är gjorda) antalet målmarkeringar för hemmalaget multiplicerat med antalet
målmarkeringar för bortalaget."

vadhållningen antar jag är fram till spelstopp?? men om nu matchen ogiltigförklaras enligt ovan kanske det här tillämpas?

Haha, jisses, med dessa "regler" kan de nog göra lite som de vill

Är nog bara att avvakta & se vart det slutar.
Gammal 2016-04-28, 10:18   #4125

jaroitens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
Om man har fler resultat i matchen som ställs in och rätt i övriga så får man alltså så får man alltså en större andel av potten än om man hade spikresultat i sista matchen. Hade man 4 resultat så får man 4 gånger så stor del osv..
Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
kan bli så att man använder det resultat som förbundet ger enligt Svs livechat. 0-0 eller 0-3 antar jag ligger närmast
Wow, det vore helt befängt, särskilt att använda sig av 0-3. Men visst, man kan väl aldrig vara säker med Svs. :o

Senast redigerad av jaroiten den 2016-04-28 klockan 10:19.
Svara

td