![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 148Svensk boll 2013 Stats: 29 - 38 - 5 ROI: 86.19% Vinstprocent: 43.28% |
![]() Allsvenskan - sista omgången!
2011-10-23 16:30 Syrianska FC - GAIS
2011-10-23 16:30 IFK Göteborg - IFK Norrköping FK 2011-10-23 16:30 IF Elfsborg - Trelleborgs FF 2011-10-23 16:30 Djurgården - Gefle IF FF 2011-10-23 16:30 Mjällby AIF - Halmstads BK 2011-10-23 16:30 Örebro - Malmö FF 2011-10-23 16:30 Helsingborgs IF - AIK 2011-10-23 16:30 BK Häcken - Kalmar FF Jahaja, då var det tyvärr dags för sista allsvenska omgången för iår. Tråkigt! Ännu tråkigare är såklart att HBK åker ur, men det får bli nya tag i Superettan nästa år för våra kära grabbar! Finns en del smask i omgången tycker jag och tänkte dela med mig av det här. Tyvärr brukar inte de asiatiska linesen släppas förrän dagen före matcherna spelas, så detta är endast EU-bookie-spel. GAIS -0.5 @ 2.80 Ruskigt fint odds på GAIS som givetvis ska vara favoriter, rätt stora dessutom i denna match. Syrianska redan klart för kvalspel om inte ett totalriggat scenario inträffar där TFF slår Elfsborg borta med många mål. Motivationen ligger i att komma med positiv energi till kvalmatchen mot (förmodligen) Ängelholm. GAIS kan i bästa fall komma fyra, och jag tror man är sugna på att ge Häcken en match om titeln "bäst i Göteborg". Man har en så gott som intakt trupp (Reuben är avstängd) och har ett fint lag när så många spelare är tillgängliga. Tycker att det korrekta oddset är att GAIS ska vara -0.25 till lite över 2 gånger och det är ett fiiint value i de höga oddsen på raka tvåan. Hög insats! Mjällby -0.5 @ 1.6 HBK har som bekant varit katastrof hela säsongen, och rundade av med ett brutalt bottennapp på hemmaplan mot DIF senast. Nu ner till Mjällby för att bara "spela av skiten". Truppen är tunn, backlinjen katastrof (om inte Micke S är med) och man skapar knappt några målchanser. MAIF har trots allt ett bra lag och jag ser inte varför de inte skulle gå in och slå Halmstad i sista omgången. Den här matchen vinner de MINST 2 gånger av tre, och jag tycker att det korrekta oddset är -1.25 @ 1.90 på MAIF. Även här hög insats. Elfsborg - TFF, över 1.5 i HT @ 2.25 TFF, katastrof bakåt. Elfsborg brukar trumma på bra i matchinledningen. Elfsborg har dessutom andraplatsen att spela för om AIK får stryk nere i Helsingborg. Hult saknas, men här lär det bli målglatt ändå. Ser det som åtmindstone en 50/50 att det är två mål i matchen redan vid halvtid. Finns endast på Sportingbet just nu, därav den låga insatsen. Annars tror jag starkt på spelet. IFK Norrköping +0.5 @ 2.3+ Blåvitt har inte rosat någon marknad i år och har gjort ett flertal plattmatcher på hemmaplan på slutet. Här saknas dessutom superviktiga Tobbe H. Norrköping blev klart för allsvenskt spel sist och kan nog absolut ge Blåvitt en match här. Medel insats. ___________ Fyll gärna på med egna tankar och funderingar! |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Mjällby är väl ett av få lag som HBK presterat bra mot i år? För mig de vann hemma och de vill nog gärna avsluta katastrof säsongen "bra". Så jag skulle nog säga att oddset stämmer någorlunda bra där. Ser mer värde i x2 faktiskt till 2.40 typ. Men har inte sett HBKs senaste matcher så jag vet inte hur mycket spel de har tappat sen senaste mötet men ifall de är lika bra som de var sist så är det värde i x2. Dock är det väldigt hypotetiskt och jag avstår spel överhuvudtaget därför.
Blir nog EL istället för mig. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Sharp$: 148Svensk boll 2013 Stats: 29 - 38 - 5 ROI: 86.19% Vinstprocent: 43.28% |
![]()
Att säga att HBK "presterade bra mot MAIF" vete fan. En tursam seger där enda målet i matchen gjordes av Bagarn, fast i fel kasse. Har dessutom svårt att se att HBK skulle vara bättre nu än då, snarare sämre då ett flertal spelare lämnat sedan dess.
Ser nu f.ö att Unibet har 2.3 på ö1.5 mål i ht i Elfsborg. Fint! |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1955Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
![]()
Sportingbet ligger högt på flertalet överspel, avvaktar och ser vad asien lägger dock. Betydelselösa matcher i sista omgången brukar kunna bli målglada, har dock så dålig koll på allsvenskan, men de flesta matcher ser på förhand ut att kunna bli målrika.
Norrköping rak till hela 6x borde väl kunna vara något, även AIK till runt 4x? Senast redigerad av Slurf den 2011-10-20 klockan 17:40. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Nu är jag visserligen inte helt opartisk, men jag har väldigt svårt att se MFF förlora på söndag. Man har ofta väldigt lätt för just Örebro, de 8 senaste matcherna lagen emellan har slutat med 7 vinster till MFF och 1 oavgjord.
Noterbart är även att det tre senaste mötena uppe i Örebro (2008 och framåt) samtliga slutat 0-3 i Malmös favör. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
Målrika matcher idag?
2010 2 av 8 matcher slutade över 2,5 2009 3 av 8 matcher slutade över 2,5 2008 7 av 8 matcher slutade över 2,5 ![]() Dubbel Mjällby + Elfsborg för min del.
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Ja, det är lite av en trap att det ska gå över i alla matcher.
Dubbeln med MAIF o IFE är trots allt rätt sund, även om 1.25 är ett odds som i stort sett aldrig är spelbart i en sån serie som allsvenskan. Denna gång känns det dock som att "dom bara vinner" för att tala RoK-språk. Kom upp lite asiatiska lines nu. U2.75 i GBG-NKPG känns bra! Senast redigerad av axelroos den 2011-10-22 klockan 09:47. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|