Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-04, 09:08   #1

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

La Liga 15-17 oktober

Athletic Bilbao v Osasuna
Barcelona v Racing Santander
Getafe v Villarreal
Granada v Atletico Madrid
Levante v Malaga
Mallorca v Valencia
Rayo Vallecano v Espanyol
Real Madrid v Real Betis
Real Zaragoza v Real Sociedad
Sevilla v Sporting Gijon

Dags att få fart på forumet!!!
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 11:09   #2

fondells avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 445

Standard

Robin, du måste ha en analys också för att starta en tråd! Räcker inte bara med spelschema!

Din lille sharp$fiskare

Bry er inte om mitt inlägg för att det är oneliner, för antagligen kommer moderator att ta bort tråden.
Gammal 2011-10-04, 11:22   #3

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Standard

Det är inte för att kirra Sharps, det är för att få igång detta otroligt DÖDA forum igen - som på gamla dagar. Så fondell, börja öppna din trut och analysera och diskutera matcher igen så skulle det uppskattas

Jag tror stenhårt på Atletico Madrid och 2.20 är rena guldgruvan. Falcao och gänget vaknade till liv under några matcher innan man fick stordäng av Barca. Efter det har man kryssat två matcher, borta mot Rennes i Europa League, vilket måste ses som OK. Senast hemma mot Sevilla var det sjukt att man inte vann, man tryckte på konstant, visserligen hade Sevilla några kontringar men Atl. Madrid borde vunnit. Nu är det mer behagligt motstånd och jag tror att Falcao gör Hatten och Atletico vinner stort mot en nykomling som försöker deffa till sig en pinne
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 12:50   #4

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 55
Standard

Om jag skulle ranka i vilken ordning jag skulle spela spelen i dagsläget (då man inte exakt vet skadeläget osv på grund av långt till match) så ser det ut så här...

Matcher jag absolut skulle spela på

Mallorca v Valencia - 2.33
- Mallorca är väl hyfsat hemmastarka men Valencia har endast tappat poäng mot Sevilla (borta) och Barcelona (hemma). Mallorcas tränare Laudrup har ju dessutom nyligen sagt upp sig. Lite tur för Mallorca att uppehållet kommer så dom hinner stabilisera läget i laget någorlunda men jag tror inte på någon vidare harmoni i laget efter ett tränarbyte som inte berodde på dåliga presationer. För bra odds för att inte spela på Valencia.

Sevilla v Sporting Gijon - 1.34
- Laget med seriens kanske bästa hemmafans och tre raka hemmasegrar möter jumbon som har två mål, en 0-0 match hemma och fem förluster. Måste bara bli Sevilla-seger. Egentligen rätt sjukt att det är bättre odds på denna än på Reals match mot Betis. Dåligt odds på raka ettan men kan spelas med hög unit annars kan det spelas med handikapp om Sevilla mönstrar ordinarie elva.

Matcher jag skulle spela på vid nuvarande eller liknande odds

Athletic Bilbao v Osasuna - 1.82
- Det vanligtvis hemmastarka Bilbao började serien knackigt men efter en hemmavinst mot miljardärlaget PSG i Europa League och en bortavinst i derbyt mot Real Sociedad är man nog redo att ta första hemmasegern i ligan inför ett kokande San Mamés.

Getafe v Villarreal - 2.31
- Två lag som är väldigt svårtippade och som båda inlett under förväntan. Jag tror dock på Getafe här då dom har hemmaplan. Villarreal är inte alls bra borta och Getafe visade mycket fina tendenser senast då man hade en 2-1 ledning mot formstarka Málaga på bortaplan ända fram till 85-e minuten. Matchen innan det vann man mot uppstickaren Betis så jag tror helt klart på att Getafe fortsätter på sin formkurva när man nu har hemmaplan.

Granada v Atletico Madrid - 2.13
- Man brukar säga att en tabell aldrig ljuger men här tycker jag faktiskt att den gör det litegranna. Granada har 1 vinst, 1 oavgjord och 4 förluster. Dock så ska sägas att tre av förlusterna är 1-0 förluster och den sista (4-0 förlust mot Málaga) var inte alls så farlig som siffrorna visar. Faktum är att Granada i sina bästa stunder har ett ganska fint spel och hemma så har man slagit Villarreal. Om inte Falcao & Co. kommer igång med målskyttet i inledningen av matchen kan det bli en svår nöt att knäcka men jag tror ändå att Atlético tar sina tre första bortapoäng för denna säsong här. Däremot skulle jag inte spela om oddset sjunker under 1.90. Då skulle jag snarare leta efter +1,5 på Granada.

Matcher jag inte skulle spela på

Rayo Vallecano v Espanyol - 2.19
- Rayo har hittills inte visat på något lysande hemmaspel och Espanyol har tre förluster borta. Båda lagen är bottenlag och det är som att spela på lotto. Det kan antingen bli målfest eller väldigt målfattigt. Tror dock att Rayo med hemmafansen i ryggen tar den första hemma-trean för säsogen.

Levante v Malaga - 3.09
- Lätt omgångens mest svårtippade match. Levante har bara släppt in tre mål och Málaga bara fyra så förvänta er en målsnål match. Skulle nog inte spela ett tecken på denna match utan om det inte blir några större avbräck i lagens försvar så skulle jag spela på Under 2.5. Snittodds på det just nu är 1.83. Om jag skulle välja ett lag att spela på så skulle det vara med en liten insats och på det laget med bäst odds vilket just nu är Levante.

Barcelona v Racing Santander - 1.06
- Värdelöst odds. Spelas knappast som en rak singel. Att analysera handikappspel med så långt kvar till match orkar jag inte.

Real Madrid v Real Betis - 1.13
- Verkligheten har kommit ifatt Betis lite och man har nu två raka förluster. För Real är det tvärtom då man efter två poängtapp i ligan nu har tre raka vinster (en i CL) med minst tre mål. Värdelöst odds på raka ettan så det är ju handikappspel som får gälla här.

Real Zaragoza v Real Sociedad - 3.72
- Minst lika svårspelad som Levante - Málaga. Två lag som är upp och ner. Zaragoza är det enda lag som nollat Málaga så här långt (då på hemmaplan). Man fick dessutom med 2-2 borta mot Villarreal senast. Sociedad har två raka förluster men såg ut att vara riktigt på gång i derbyt mot Bilbao. OM jag skulle spela denna så skulle jag spela en väldigt liten insats på det lag som är underdog vilket just nu är Sociedad.

OBS: Oddsen är snittodds, finns bättre odds i många av matcherna på pinnen t.ex. Notera också att alla dessa värderingar är gjorda utifrån att lagen spelar med bästa lag. Om CL/EL-spel väntar veckan efter (som det förmodligen gör) så lär man invänta matchtrupperna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
capital-pb (+1)

Senast redigerad av trashbag den 2011-10-05 klockan 12:53.
trashbag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td