![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() 2011-10-02 Espanyol - Real Madrid (Liga BBVA)![]() Datum: 2011-10-02 Tid: 22:00 Sport: Fotboll Land: Spanien Liga: Liga BBVA Match: Espanyol - Real Madrid Period: ft Spel: Real Madrid -1.5 Insats: 5 Odds: 1.7 Bolag: Bet365 Motivering: Mycket spel i kvällens match mellan Espanyol och Real Madrid. Matchen spelas i Barcelona där Espanyol vanligtvis är starka. De ligger just nu på 10e plats och tagit 6p på de inledande 5 matcherna. Hemma är de som sagt som starkast och och tagit full pott mot Getafe och Bilbao. Men det är långt mellan Real Madrid och dessa lag. Real madrid ligger på 5e plats och har 10p från de inledande 5 matcherna. Det såg ut som om Real var på väg i en svår svacka men de visade sig verkligen i förra matchen mot Vallecano med en slakt på 6-2. Bortalaget kommer ge sitt allt för att återställa ställningen i La Liga och jag spelar mycket på de ikv då jag tror att de kommer att köra över hemmalaget som ändå är rätt starka hemma. Dock så ser de rent för svaga ut för tillfället. Olika spel på matchen Vinst för Real med 2 måls skillnad tror jag lätt på och satsar 5 u av 7 (där 7U = 7% av BR = MAXBET) på Real Madrid -1.5 till ett odds på 1.7 Spelar 4 u av 7 (där 7U = 7% av BR = MAXBET) på Real Madrid 1/1 HT/FT till ett odds på 1.61 och slutligen 3 u av 7 (där 7U = 7% av BR = MAXBET) på ö3.5 mål till ett odds på 2.1 Hoppas och väntar mig slakt från Real ! Lycka till om du följer! ![]() EDIT (mer info): Kaka på hugget senast, ronaldo e på G (alltid ), altintop kan få spela och unga spelare som vill visa sig kanske får chansen ikv. Medan Espanyol saknar Pandiani och Amat. Inget som påverkar matchbilden alls, bara positivt. Annars ser nog elvan ut såhär: Casillas – Sergio Ramos, Varane, Albiol, Marcelo – Khedira, Xabi Alonso, Özil, Kaká – Cristiano Ronaldo, Higuaín där Ronaldo och Higuain har stått för 7 av de 10 mål man gjort de första fem. Benzema i all ära, men så mycket kommer han nte saknas. Mötet mot Ajax i veckan vanns 3-0 men kunde lätt slutat med 5,6-0 och de har klarat sig ur sin "svacka". -1.5 är det jag tror mest på, ö2.5 ger för låga odds. ö3.5 till den äventyrliga. 2/2 då jag tror Real kommer att ge full fräs från första minute och vinna matchen tidigt. Sedan kontra då espanyol i andra kommer att försöka kryssa/reducera. Bästa oddsen för tillfället: -1.5 RMA : pinnacle 1.91 hittade HT för 1.7 på bet365 HT/FT bet365 1.8 ö2.5 : pinnacle med odds 1.52 ö3.5: 188bet.com med odds 2.29 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cborje (+1) Senast redigerad av fireas den 2011-10-02 klockan 11:54. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Real Madrid har ju varit urusla på bortaplan flera gånger detta året, speciellt de två senaste bortamatcherna med förlusten mot levante, samt X:et mot racing, men även mot Zagreb i CL.
Samtidigt är ju Benzema borta, samt flertalet försvarare. Hur som helst. Hur lyckas du hitta DET LÄGSTA oddset på nätet och göra en rek om det? Otroligt. Finns till 1,92 på Asien. Ditt HT/FT finns även till 1,8 på bet365 och över 3,5 till 2,22 på Pinnen. Hur kan du ha gröna siffror i ditt sheet? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fireas (+5) Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-10-02 klockan 09:31. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
12 units på ett Real ur form alltså? Måste säga att lägga så många ägg i samma korg är oklokt.
Över 3.5 och -1.5? Då kan du ju lika gärna kräma på mer på -1.5 då jag antar att du inte räknar med 1-3 utan snarare 0-4. Vid 0-3 och 0-2 torskar du dessutom ditt överspel. Hoppas det går vägen, men reken var inte speciellt välskriven denna gång och jag tror inte denna aproach är vägvinnande i längden. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fireas (+5) |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
En sak som talar för Real är att Espanyol inte är jätteintresserade av att just slå Real Madrid eftersom man just har en gemensam motståndare/rival i F.C Uefa. Espanyol ser hellre att Madrid-laget vinner La Liga än stadsrivalen..
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Låt killen vara herregud, det är detta han tror och brinner för!
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Lär dig skilja på konstruktiv kritik och obefogad kritik.
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
Finns inget som heter konstruktiv kritik, det är skitsnack
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Reken handlar mest om Espanyols spel gentemot Reals kommer nte att hålla. De har inte imponerat och detta mot sämre lag. Espanyols spel och Reals motivation i ligan kommer att hålla dessa uppe tror jag.
Jag tror det kan bero på att jag är RMA fan men detta handlar om pengar och det kommer nog att vara vinstinbringande då jag inte lägger ner så mycket på att bara heja på laget. Motivationen hos Real gör det hela för mig här och deras spel i senaste matchen visade att den lilla dippen i förra veckan inte gör de nåt. Blickar framåt mot La Liga där de har med Barcelona att göra. Kan nog ge mig på punkten, efter att ha läst igenom reken, att det kanske var lite väl. Men -1.5 tror jag starkt på med tanke på hur Espanyols motståndare och spel varit, därför handlar Reken om -1.5 i första hand. Kaka på hugget senast, ronaldo e på G (alltid ![]() Annars ser nog elvan ut såhär: Casillas – Sergio Ramos, Varane, Albiol, Marcelo – Khedira, Xabi Alonso, Özil, Kaká – Cristiano Ronaldo, Higuaín där Ronaldo och Higuain har stått för 7 av de 10 mål man gjort de första fem. Benzema i all ära, men så mycket kommer han inte saknas. Detta kanske skulle stått med i Reken, håller med Robin D här med att jag förhastade mig för mycket och skulle lagt ner mer tid på reken, ber om ursäkt för detta LadydeWinter: Att jag för tillfället har bara bet365 beror på ett par anledningar som jag inte tänker gå igenom här, och jag spelar till det oddset, finns nästan alltid högre och nu när jag tänker efter kommer jag att kolla upp högsta odds och lägga det i posten. Tack för "tipset". Jag har gröna siffror för att jag vinner. (tyckte det svaret var lika bra som frågan ![]() Men allt som allt, kommentarerna uppskattar jag och jag skulle skrivit mer i reken om varför jag spelade som jag spelade. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1), Soap (+1), Grandpa (+1), RobinD (+1), Vlad (+1) Senast redigerad av fireas den 2011-10-02 klockan 11:36. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Citat:
Helt rätt i vad du säger. Reken handlar som sagt om -1.5 men jag tänkte att det skulle vara rättvist att berätta allt jag spelar på matchen. Sedan mötte de Ajax i veckan och vann 3-0 men kunde sluta med 5,6-0 och de har klarat sig ur sin "svacka". Att säga jag spelar -1.5 och sedan har vid sidan om ö3.5 och 1/1 . Känns orättvist att hålla det i mörker. Lagt till info i reken och lite förklaringar, ber om ursäkt för alla för en faktiskt, "tunn" rek. Men med infon som lagts till hoppas jag man förstår mer hur jag resonerat Senast redigerad av fireas den 2011-10-02 klockan 11:37. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Citat:
![]() ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Thore10 (+2) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Tilläggen till reken kändes nödvändiga och förklarar bättre vad du tänker, tycket dock fortfarande att du har för många ägg i samma korg
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av fireas den 2011-10-02 klockan 17:01. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
@FIREAS Jag ryggar -1,5
Espanyol borta är inte en promenad i parken kanske, men efter det att barca slaktar Gijon med flera bollar och Messi sätter någon/några bollar, tror jag C.R kommer haka på och sätta 2 bollar minimum han med. haha rätt roligt att resonera på detta knäppa sätt. Men helt ärligt så tror jag att Barcelona vinner med flera bollar och att det kommer elda på Madrid som spelar efter. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 | |
![]() Citat:
Hehe, jag hoppas det går in hehe ![]() ![]() ![]() Lycka till ![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|