Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-26, 12:42   #1

zlotyss avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 62
Standard

Dagens fotboll 26/9

http://livescore.com/
http://www.flashscore.com/

Måndag idag. Bjuds inte på något jätteutbud precis. Men lite svensk fotboll bjuds det på.

Det är 2 matcher i allsvenskan: (Gefle-Kalmar, Djurgården-IFK Göteborg),

Och 6 matcher i Superettan:

(IK Brage-Östers IF, J-Södra-Ängelholms FF, Landskrona BoIS-Degerfors IF, Qviding FIF-Värnamo IFK, Västerås SK-Hammarby IF, Åtvidabergs FF-Falkenberg)

Jag är inne på Ängelholms FF raka 2an @2.10. Vid vinst idag mot karusell laget Jönköping Södra, så går man upp i serieledning av Superettan. Ängelholm går som tåget, och besegrade Åtvidaberg som ligger på tredjeplats senast med 2-0.

Har inga laguppställningar inför matchen men känns som motivation slår klass (om man nu kan kalla Jönköping för ett klass lag . J-södra vinner eller förlorar som oftast. Här är deras 10 senaste matcher Form: 0-3-0-0-3-0-3-0-3-3

Va har ni för tankar idag ?

Senast redigerad av zlotys den 2011-09-26 klockan 12:43.
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 13:20   #2
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Som vanligt postar vi inga one-liners i dagens fotbollstråd. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 13:56   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 147
Standard

Gefle hemma mot ett skadedrabbat Kalmar är intressant. Ikonen Rydström är en viktig kugge i Kalmar som saknas ikväll.
Det är även på hemmplan som Gefle tar de flesta av sina poäng, plastgräset är alltid till en fördel för Gefle som spelar mer än 50% av sina allsvenska matcher på plastgräs.

Deras två senaste hemmamatcher
Gefle-Syrianska 2-1
Gefle-Malmö FF 2-0

Kalmars senaste bortamatcher
Djurgården-Kalmar 2-1
(Göteborg-Kalmar 2-2 efter full tid, SC)
Syrianska-Kalmar 2-1

Skadorna i Kalmar märktes av ganska tydligt mot Djurgården, de hade svårt att etablera något spel och spelade med en man mer större delen av andra halvlek. Jag tror också att Kalmar spelarna tänker ganska mycket på Svenska Cup-finalen då det är deras ända chans till Europa spel 2012.

Jag tror Gefle vinner, tänkbart resultat 1-0?
aaffcc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 14:00   #4

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Gefle-Kalmar FF. Gefle har kommit igång på sistone och är obesegrade de 5 senaste matcherna medans Kalmars form är minst sagt tveksam ( stryk mot djurgården, vinst mot Trelleborg tack vare Berisha som inte är med idag och stryk mot Syrianska).
Gefles hemmarad är 6-3-4 ( 2 vinster och en oavgjord 3 senaste) och Kalmars bortarad är 2-2-9 med endast en oavgjord dom 5 senaste.
Kalmar saknar Berisha ( målvakten), Nouri, Israelsson, Santos och Rydström. Tillbaka efter skada/sjukdom är Mendes,Sobralense och Mattias Johansson.
Gefle pk finns till 1.79 men har varit uppe och vänt på 1.93 så jag avvaktar lite till. Är ganska dålig på att läsa oddsutvecklingen men hoppas kunna få upp den till 1.85 iallafall

(Du var lite snabbare än mig aaffcc)

Senast redigerad av MrGerrard den 2011-09-26 klockan 14:10.
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 14:06   #5

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 519
Standard

Jag tror på Djurgården. Dom verkar på gång och har gjort lite bra matcher på slutet. Hemmaplanen avgör kvällens drabbning. Djurgården har chans att avancera en hel del i tabellen med några vinster på slutet. Borde vara motivation nog.

Gävle har imponerat mer än Kalmar på slutet och får mitt tips. Rydström är ett avbräck också för Kalmar. Kalmar imponerar inte på bortaplan heller så det blir Gefle som vinner i kväll!
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 14:13   #6

Sharp$: 1817

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har spelat Gefle till 2.50 hemma mot Kalmar idag.
Det har varit jämna möten lagen emellan och de 5 senaste har slutat oavgjort, men idag kommer Kalmar med en ganska sargad trupp. Förstekeepern E.Berisha (25 matcher) samt lagets två bästa målskyttar R.Santos (26/5) E.Israelsson (24/6) är borta. Saknas gör även H.Rydström (24/1) E.Nouri (16/0) M.Sacramento (13/0).

Daniel Mendes (24/3) och Daniel Sobralense (19/5) återkommer åtminstone från skada och avstängning.

Gefle är i princip skadefritt. Man är obesegrade i de 5 senaste matcherna och kommer från segrar mot både Malmö (2-0) och Syrianska (2-1) på hemmaplan. En annan morot för spelarna borde vara att klubben bästa resultat någonsin i Allsvenskan är från 2006 då man kom på en 9onde plats med 39 poäng. Man betonar att målsättningen har varit att slå detta rekordet. Att bli bättre än nia och fixa mer än 39 poäng. Just nu har man 36 poäng och ligger på en 9onde plats med 4 matcher kvar att spela. Vid seger idag skulle man kliva förbi just Kalmar till en 8onde plats i tabellen och tangera det gamla "rekordet" på 39 poäng. Lite kuriosa

Sedan ska man inte glömma att Kalmar är väldigt svaga på bortaplan med 0-1-5 på 6 senaste matcherna.

Djurgården 2-1
Syrianska 2-1
Gais 1-0
Elfsborg 0-0
AIK 2-1
Trelleborg 3-2

Edit: Några hann före mig :P

Senast redigerad av vessl123 den 2011-09-26 klockan 14:14.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 14:18   #7

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5947
Standard

Följande singel spelas i ukrainska Vyscha Liga:

Metalurg Donetsk-Karpaty 1 2.50@Ladbrokes

Jag förstår inte det höga oddset på Metalurg Donetsk och med dagens förutsättningar förstår jag det än mindre. Det känns därför självklart för mig att spela den raka 1:an.

Ligaåttan Metalurg Donetsk (10 4 1 5 10-13 13) började säsongen på ett miserabelt sätt. De fyra senaste matcherna i liga och cup har däremot resulterat i vinster. Senast i cupen blev det vinst borta mot ligakollegorna Tavriya (7:a i Vyscha Liga) med 2-0. Före det har det blivit vinster i ligaspelet mot i tur och ordning Oleksandria (3-1 h), Obolon (1-0 b) och Volyn (2-0 b). Vi talar inte om några topplag men det är ju inte heller den här upplagan av Karpaty. Metalurg ska/bör tillhöra den bättre hälften av lagen i Vyscha Liga. 0-0 mot suveränerna Dynamo Kiev visar också att laget inte är så dåligt. Statistiken talar också för Metalurg Donetsk då man har fem raka vinster i liga och cup hemma i Donetsk mot just Karpaty. Enligt de sidor jag har varit inne och tittat på ska laget inte ha några avstängningar och på skadefronten ser det också ljust ut. Vi talar om ett internationellt lag som utöver de inhemska spelarna har spelare från Portugal, Brasilien, Armenien, Serbien, Mali och Bulgarien. Det har inte blivit så många mål men målskyttet är utspritt på en mängd spelare. Mest namnkunnig är nog anfallaren Traoré som har hyfsade meriter från bl.a. den ryska högstaligan.

Karpaty (15:e) gjorde bra ifrån sig förra säsongen men nu efter tio omgångar ligger laget i botten av tabellen (10 1 4 5 7-13 7). På bortaplan är man utan vinst så här långt (5 0 2 3 3-7 2). Två kryss har det blivit på slutet men de två poängen har tagits mot bottenlagen Oleksandria (1-1 b) och Obolon (0-0 h). En vinst på tio matcher är i vilket fall som helst mycket svagt. I cupen förra veckan lyckades men emellertid vinna med 1-0 mot Poltava. Man ska hursomhelst inte dra för stora växlar av den segern då Poltava är ett mediokert lag från andraligan. I den senaste ligamatchen mot Obolon drabbades laget av en utvisning och ett antal varningar villket ledde till att tre spelare nu är avstängda till dagens drabbning. Mittbacken Artem Fedetskiy (8/0), mittfältaren Oleg Golodyuk (7/0) och brasseanfallaren William Batista (4/1 ligamål) är därför inte med i kvällens match mot Metalurg Donetsk. Saknas gör också den andre ordinarie mittbacken Ivan Milosevic (6/0) då han är skadad. Fedetskiy, Milosevic och Golodyuk får betecknas som riktigt stora defensiva avbräck.

Jag skrev ju tidigare om Karpatys dåliga statistik mot Metalurg i Donetsk med fem raka förluster. Donetsk verkar inte vara någon bra plats för Karpaty då man även mot stadens storlag Shakhtar har usel statistik med sju raka förluster. Jag hoppas att traditionens makt fortsatt är stark.

Singeln spelas med ganska hög insats. Spelstopp 18.45.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+2)

Senast redigerad av soulman den 2011-09-26 klockan 14:22.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 14:33   #8

Standard

Någon som har några tankar kring Getafe - Real Betis? 2,55 - 3.55 - 2,80

Även om Betis faktiskt imponerande leder La Liga med 4 raka segrar så känns det som man snart kommer tappa poäng. Man har vunnit alla matcher med uddamålet och senast mot Zaragoza hade man 4-1 och höll sedan på att tappa till 4-4 och darrade rejält i slutet.

Getafe har inte fått igång sitt spel och har 3 raka förluster. Men det känns bara som en tidsfråga innan Real Betis går på sin första mina, då man inte riktigt har kvalitén för att stanna kvar i toppen.

Getafe DNB till 1.8 lockar...
Gammal 2011-09-26, 15:07   #9

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 120
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Någon som har några tankar kring Getafe - Real Betis? 2,55 - 3.55 - 2,80

Även om Betis faktiskt imponerande leder La Liga med 4 raka segrar så känns det som man snart kommer tappa poäng. Man har vunnit alla matcher med uddamålet och senast mot Zaragoza hade man 4-1 och höll sedan på att tappa till 4-4 och darrade rejält i slutet.

Getafe har inte fått igång sitt spel och har 3 raka förluster. Men det känns bara som en tidsfråga innan Real Betis går på sin första mina, då man inte riktigt har kvalitén för att stanna kvar i toppen.

Getafe DNB till 1.8 lockar...
Den enda matchen jag har sett live var när Getafe mötte Real Madrid och de gjorde väldigt bra ifrån även om matchen sluta 4-2 vilket verkligen inte speglar matchbilden (Cristiano fick en felaktig dömd straff). De har ju fått tillbaka en spelare som gjorde succé hos de en säsong och det är Pedro Leon.

Men som du säger, Real Betis borde börja tappa poäng, de är inget topplag utan ett mittenlag i spanien och det är inte som att Betis har vunnit sina matcher på ett övertygande sätt så Getafe singelspel lockar.
maykii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 15:33   #10

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1424

Standard

I den Finska ligan är det lönbart att ta en titt på ROPS-MYPA..

Tabellsista ROPS är ett helt annat lag på hemmaplan (1-7-5) än borta, medan MYPA är inget bra bortalag (3-3-7).. MYPA är i dålig form, förlorat sina 4 sista matcher, samt har problem med skador. Idag har de bara 4 spelare på bänken, varav en är målvakt. Dessutom vaktar deras tvåa målet från början.. MYPA saknar flere nyckelspelare och skaffade några "nyförstärkningar" från lägre divisonerna före augusti slutet..

Själv lade jag ROPS -1, -1,5 med oddset 6,00 på Bet365.
PetterPee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 15:43   #11

Standard

Oddset på Vålerenga 2 är tämligen uselt men som kombmaterial duger det. Bet365 har plockat bort matchen helt och hållet. Synd att det inte finns något bolag med hcp-spel på den här matchen. Det är 1X2 och över 3.5 mål som gäller hos i princip samtliga bolag. Det är lite trist.

2:an känns riktigt bra hursomhelst. Vålerenga 2 gör allt för att hänga kvar och till dagens match snackar vi om förstärkningar. Det här är säsongens vassaste trupp helt klart. Följande spelare från A-lagstruppen är med (antal matcher i A-laget samt mål i A-laget inom parentes): mv Gudmund Taksdal Kongshavn (0 matcher), försv. Aleksander Soli (4/0), försv. Andreas Nordvik (17/0), försv./mf Kristoffer Haestad (19/0), mf Adnan Haidar (10/0), mf Mohammed Fellah (20/2), mf Freddy Santos (19/0), fw Sidoine Oussou (1/0) och fw Håvard Nielsen (24/3).

Haestad och Nordvik får i princip kallas för ordinarie i förstalaget. De var avstängda igår i Vålerengas segermatch mot Rosenborg och är därför med idag. Dos Santos hoppade in i 80:e minuten i gårdagens match mot RBK, Nielsen hoppade in i 69:e minuten i samma match och även Solli fick några minuter på plan. Senast i segermatchen mot Mjölner (3-1) var Taksdal, Soli, Fredrik Stoor, Haidar, Oussou och Nielsen med från förstalaget. Idag försvinner Stoor som spelade igår men in kommer Fellah, Nordvik, dos Santos och Haestad. Dagens trupp ser därmed betydligt vassare ut.

Dagens motståndare Fram Larvik (10:a) visar usel form och borde bli en munsbit för detta kraftigt förtärkta Vålerenga 2. Senast spelade Fram Larvik 2-2 mot jumbon Skarp. Före det blev det 0-2 hemma mot Örn (6:a), 0-3 borta mot Harstad (11:a), 2-4 hemma mot Hasle-Lören (13:e) och dessförinnan blev det 0-5 borta mot Kjelsås (7:a). Stort frågetecken/stort minus således för form och kapacitet.

2:an känns klockren. Hcp-spel finns som sagt inte. 1.55@Bet24 är högst bland de bolag jag nyttjar. Jag kommer att spela en lågoddsare/bra favorit med denna en dubbel. Jag kör en dubbel med Vålerenga 2 2:a + St. Gallen 1:a till oddset 1.75@Bet24. Det blir ganska hög insats på denna. Spelstopp 17.00.

Senast redigerad av soulman den 2011-09-26 klockan 15:56.
Gammal 2011-09-26, 16:11   #12

Standard

Såg att Fake fick vålerenga till 2.65 tidigare idag. Nu finns de hur som helst till 1.90 på bet365 10 minuter in i matchen.

Edit: Och där sänktes den till 1.70 14 minuter in i matchen... Skumt...

Senast redigerad av vessl123 den 2011-09-26 klockan 16:12.
Gammal 2011-09-26, 16:25   #13

Fakes avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Stemmer det vessl123, oddsen ble dessverre slashet med en gang så jeg ikke rakk å legge ut rek. Var muligens en gavepakke fra SBOBET (VIF2 leder 1-0). Ellers er jeg enig med Soulman om Metalurg som jeg ser at mange tipser om på flere forskjellige sider. Kan Qviding - IFK Värnamo borteseier være verdt å spille på? Värnamo har vel mye å spille for mens Qviding er fortapt. Noen som har noe info der?

Senast redigerad av Fake den 2011-09-26 klockan 16:27.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-26, 17:24   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zlotys Visa inlägg
Jag är inne på Ängelholms FF raka 2an @2.10. Vid vinst idag mot karusell laget Jönköping Södra, så går man upp i serieledning av Superettan. Ängelholm går som tåget, och besegrade Åtvidaberg som ligger på tredjeplats senast med 2-0.

Har inga laguppställningar inför matchen men känns som motivation slår klass (om man nu kan kalla Jönköping för ett klass lag . J-södra vinner eller förlorar som oftast. Här är deras 10 senaste matcher Form: 0-3-0-0-3-0-3-0-3-3

Kan inflika med att Jönköping Södra har ett stort avbräck då deras store målskytt Branimir Hrgota (2a i skytteligan - 15 mål) är avstängd idag. På de 10 senaste matcherna har Jönköpings Södra gjort 18 mål och 11 (!) utav dessa har Hrgota stått för. Ängelholm har inga större problem i laget och man har har 8-2-2 på bortaplan. 2.10 på bortaseger känns väldigt bra med tanke på att man bör vara otroligt motiverade här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zlotys (+1), lordagspippi (+1), aaffcc (+1)

Senast redigerad av vessl123 den 2011-09-26 klockan 17:30.
Gammal 2011-09-26, 20:07   #15

Standard

Följande singel spelas i portugisiska Primeira Liga:

Éder aka Éderzito gör mål för Académica 2.87@Bet365

Éder (5/4 ligamål) är het för dagen och det finns goda chanser att det blir ytterligare mål ikväll hemma mot Feirense. Nästan tre gånger pengarna köper iallafall jag.

Singeln spelas med måttlig insats. Spelstopp 21.15.

Senast redigerad av soulman den 2011-09-26 klockan 20:09.
Svara

td