Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-21, 18:31   #1

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 659
Standard

Div 4 Småland Elit Östra: Älmeboda/Linneryd - BAIF

Tycker jag hittat ett bra spel i denna serie även denna helgen. På lördag 24 möts Älmeboda/Linneryd och Bergkvara AIF i näst sista omgången.
Nordicbet erbjuder oddset 3 på bortaseger (BAIF) och 1,70 på hemmaseger.
Jag tycker att mycket talar för minst en pinne för bortalaget och oddset 3 för BAIF-seger känns mycket lockande.

Varför?
BAIFs form är mer än bra; 7 segrar på de senaste 8 matcherna. Då har man ändå mött de två lag som ligger i topp. Enda förlusten på dessa åtta matcher var hemma mot Högsby. I den matchen hade BAIF två solklara lägen som "normalt" varit mål. Högsby vann matchen med ett slumpmål; långskott som tar på en back och ändrar riktning, målvakten halkar i det blöta gräset och bollen skruvar sig sakta in vid bortre stolpen. Men, även sådana mål räknas. Sett till hela matchen var dock BAIF värda minst en pinne.

BAIF ställer, så vitt jag vet, upp med starkast möjliga lag. Mittfältsmotorn Jesper Blomberg-Ternow är tillbaka efter avstängning och den kanske viktigaste spelaren Jon Björklund är tillbaka efter familjeangelägenheter (läs bröllop). Björklund tar hand om de flesta frisparkarna på offensiv planhalva och är en skicklig framspelare samt även bollhållare och markvinnare. Hans spelstil genererar även en hel del frisparkar inom 20-30 meter från mål vilket kan avgöra en förväntad tät match.

Hemmalaget ligger på 6: e plats med 34 poäng och bortalaget på 3:e med 38 poäng. Vid hemmavinst har laget en bra chans att knipa en positiv kvalplats och vid bortavinst har det laget en möjlighet att rentav bli direktuppflyttade. Så matchen är viktig för bägge lagen och motivation saknas inte.

Min slutsats är alltså att med hänvisning till BAIFs hysteriska form och att de ställer upp klart förstärkta jämfört med flera av de tidigare matcherna plus att de visat stark moral i avgörande lägen så är 3 för bortaseger klart intressant.
Kanske även 1,80 för X2 kan vara av intresse.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
O12 (+1), iniestaone (+1), filippooo (+1)
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-22, 15:24   #2

iniestaones avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 336

Tennis 2014
Stats: 15 - 18 - 0
ROI: 86.27%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Jag testar tvåan här, tack!
iniestaone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 14:08   #3

Standard

Har fått bekräftat att både Jon och Jesper medverkar i morgon. Absolut starkaste startelvan från BAIF, alltså.
Ska själv se matchen och jag blir förvånad om Thom Emilsson inte hänger minst två baljor. Oavsett divison har han gjort minst 20 mål varje seniorsäsong. Nu ligger han på 17 mål med 2 omgångar kvar;-)
Gammal 2011-09-23, 14:54   #4

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1169

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kör också på en två på 3 hos Bwin
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-23, 17:13   #5

Standard

Oddsen på Nordicbet lite lägre nu; 2,75 på bortavinst och 1,65 på X2.
T.o.m den nivån tycker jag är en felbedömnng av läget.
Till mitt tidigare inlägg kan jag foga att jag sett Älmeboda/Linneryd i år och de imponerade inte.
Pratade just nu med delar av BAIFs lag och de var mycket positiva till sina chanser i morgon.
Som sagt, mycket talar för minst en BAIF-pinne.
Gammal 2011-09-24, 14:17   #6

iniestaones avatar

Tennis 2014

Standard

Har du koll på matchen?
Gammal 2011-09-24, 15:53   #7

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1169

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En fin vinst vart det, undrar varför mitt tidigare inlägg blev bortplockat?
Fick för mig att matchen började 16:00 så man fick en trevlig överraskning på mailen.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 17:20   #8

Standard

Jodå, matchen satt som "planerat". 1-2 efter 1-1 i HT.
Thom Emilsson 1 mål samt en nick som räddas på mållinjen och ett skott insidan stolpen, så väldigt nära minst 3-1 till BAIF och minst 2 Emilsson-mål.
Hemmalaget visst övertag i första samt BAIF-dominans i andra. Hemmalagets mål kom efter en domartavla, visade gult kort och dömde frispark på en perfekt brytning, men som tur var förstörde det inte vårt spel på 2:an.
Gammal 2011-09-24, 18:36   #9
O12

O12s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3902

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Tack för denna moregolf! testa en liten peng, då jag har fått för mig att du verkar duktig på de få rekar du brukar komma med
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 19:26   #10

Standard

Tack för det. Jag följer lokalfotbollen noga och då har man kanske ett övertag mot oddssättarna. Ska kolla om Tjust- Räppe i div 4 Småland Östra Elit finns med på Nordicbet i morgon. Tror de flesta räknar med en enkel Tjustseger, men jag sticker ut hakan och tror på minst en pinne för Räppe.
Gammal 2011-09-25, 09:05   #11

iniestaones avatar

Tennis 2014

Standard

Hur bra som helst, tack så mycket!
Gammal 2011-09-25, 09:23   #12

Standard

Dagens match Tjust - Räppe finns inte på Nordicbet. Kanske ni hittar den någon annanstans. För er som ev. spelar denna match ger jag mina synpunket här:
Noterbart är att Räppe saknar 5-6 spelare p.g.a avstängning, skada eller förhinder. Främst märks f.d Österspelaren Wibrån.
Räppe, seriesegrare sedan flera omgångar, har "bara" äran att spela för medan matchen är viktig för Tjusts chanser till direktuppflyttning. Vid vinst har Tjust goda chanser att undvika positivt kval och gå upp direkt. Kvalet är komplicerat och det krävs förmodligen ett antal segrar för att gå upp. Så, slutsatsen blir att det är Tjust som har trycket på sig, de har allt att förlora och sådant brukar sätta sig mentalt.
Jag har själv sett både Räppe (en match) och Tjust (två matcher) i år. För mig var Räppe betyligt bättre, men då hade de ordinarie lag, vilket ju inte är fallet idag.
Tjust gav intryck av att vara lite svajiga, svårt att ta motgångar och ganska gnälliga.
Om de inte får hål på Räppe första halvtimmen eller om Räppe t.o.m tar ledningen kan jag tänka mig ett scenario där Tjust fokuserar mer på domaren och motspelarna, kanske även gnäller på medspelarna, än sitt eget spel.
Sammanfattningsvis; "normalt" bör Tjust vinna en sådan här match, men om Räppe satsar helhjärtat så blir pressen för stor på Tjust och 2 eller X2 ligger nära tillhands. Sedan är ju ev. odds naturligtvis avgörande för spel eller ej.

Senast redigerad av moregolf den 2011-09-25 klockan 09:26.
Gammal 2011-09-25, 16:09   #13

Standard

Vet inte om någon kunnat spela på denna match som tog slut just nu.
Inte oväntat vann Räppe och med hela 2-6. När jag såg att Räppe gjort 0-1 i 2:a minuten var matchen avgjord i mina ögon. Mycket riktigt stod det 0-3 kort efteråt. Som jag trodde, så var Tjust inte mentalt starka nog att klara detta tryck utan vek ned sig.
Otroligt, ja nästan skrämmande hur inställning, attityd och mental nivå på både enskilda spelare och laget som helhet påverkar resultatet. BAIF som var mitt tips i går ligger väldigt högt i alla dessa avseenden och Tjust, som förlorade i dag ligger lågt. Några punkter jag brukar titta på är hur man hanterar felaktiga domslut som går emot egna laget, hur man agerar om en medspelare gör ett stort misstag eller hur man agerar om laget har många målchanser men inte får in bollf-n. Om man struntar i domsluten, uppmuntrar medspelare som missat samt bara spelar vidare om man inte får in bollen utan tänker att vi skapar chanser, snart kommer målen, då har man ett stort mentalt övertag.
Kanske lite Off-Topic, men detta påverkar ju våra chanser att hitta bra spel.
Gammal 2011-09-25, 17:36   #14
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
En fin vinst vart det, undrar varför mitt tidigare inlägg blev bortplockat?
Fick för mig att matchen började 16:00 så man fick en trevlig överraskning på mailen.
Finns inga inlägg bortplockade ur denna tråd så nått jox måste det vara.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td