Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-20, 12:35   #1

zlotyss avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 62
Standard

2011-09-20 Arsenal - Shrewsbury (Carling Cup)

Datum: 2011-09-20
Tid: 20:45
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Carling Cup
Match: Arsenal - Shrewsbury
Period: ht/ft

Spel: Arsenal
Insats: 5
Odds: 1.70
Bolag: Unibet

Motivering:
Arsenal kommer mönstra ett relativt starkt lag trots att det "bara" är Carling Cup. Efter den SNÖPLIGA 4-3 förlusten borta mot Blackburn så tror jag det finns en stor revansch-lust i laget. Fansen tror jag känner sig oerhört frustrerande efter lagets senaste prestationer.

Det är över 50.000 biljetter sålda på Emirates och jag ser inget annat än att Arsenal kommer gå ut med full fart i benen, redo att köra över stackars league 2 laget Shrewsbury. Förra åter skämde Arsenal ut sig när dom fick spela omspel mot självaste Leyton Orient. Med all denna statistik och minnen bakom sig så tror jag på full fokus hos Wenger´s mannar.

Det är förstås ganska svårt att ta ut en exakt startelva nu. Men jag skulle tippa på nått i stil med:

Fabianski

Jenkinson - Djorou - Miquel - Gibbs

AOC - Benayoun - Coquelin - Miyaichi

Chamakh - Park

Chamakh fick komma in mot blackburn och nätade direkt. Tror det är bra för killen som fått nöta mkt bänk sista tiden. Enligt mig är han en väldigt duktig anfallare. Park kommer få komma in från start till matchen, kan inte se nånting annat. Den förre Monaco anfallaren är kvick snabb och har en riktig bra bössa. Näsa för mål råder det ingan tvekan om. Ska bli oerhört spännande och se honom. Benayoun behöver vi väl inte nämna så mkt om. Killen har spelat i Liverpool och är för tillfället på lån från Chelsea. Han borde va sugen på vissa framfötterna om han ska ta en plats i startelvan framöver.

Den unge engelsmannen Oxlade-Chamberlain borde oxå få starta ikväll. Han har varit helt outstanding i u21 landslaget och är en stor talang imo.
Jenkinson, Djorou, Gibbs har alla spelat för A-laget denna säsong. Som sagt det är en stark elva som förmodligen kommer mönstras.

Go Gunners
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+1)

Senast redigerad av zlotys den 2011-09-20 klockan 13:35.
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 13:25   #2

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Har inget konkret att tillägga förutom den uttagna truppen för kvällens match på Emirates:
Chuks Aneke
Yossi Benayoun
Daniel Boateng
Marouane Chamakh
Francis Coquelin
Johan Djourou
Lukasz Fabianski
Emmanuel Frimpong
Kieran Gibbs
Carl Jenkinson
Damian Martinez
Ignasi Miquel
Alex Oxlade-Chamberlain
Oguzhan Ozyakup
Ju Young Park
Ryo
Sanchez Watt
Nico Yennaris

Wenger verkar ha en förkärlek till 4-2-3-1 (eller 4-3-3 beroende på hur man ser det) uppställning och frågan är om det inte blir:

Fabianski

Jenkinson - Djourou - Miquel - Gibbs

Benayoun - Frimpong

AOC - Park - Miyaichi
Chamakh

Det är ingen dålig trupp, möjligtvis orutinerat men alla i elvan (utom asiaterna) har fått spela i PL den här säsongen så tempot ska de klara av.
zlotys (+2)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 13:34   #3

zlotyss avatar

Standard

Rykten säger att Wenger eventuellt ska testa 4-4-2 , men det är ju som sagt bara rykten. Oavsett ser laget relativt starkt ut
Gammal 2011-09-20, 13:50   #4

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2081
Standard

Chamakh som målskytt? 4-2-3-1 eller 4-4-2 så ser jag att han avslutar många utav arsenals anfall, borde han inte kunna göra ett mål eller två ? minst ett mål finns till 1.67 och två mål eller fler finns till 4.00
abber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 13:51   #5

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Jag hoppas att det stämmer då Wenger verkligen behöver ändra sin taktik. Låt oss hålla tummarna för en 4-4-2 taktik som fungerar så kanske Wenger till slut spelar RvP och Chamakh på top. Det fungerar ju utmärkt för United med två anfallare och två offensiva yttermittfältare.
zlotys (+2)
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 14:16   #6

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Fin rek!
Har själv spelat handikapp MOT Arsenal här. Är dock osäker på om revanschlustan kan mättas av att vinna mot ett League 2 lag? Något är fel i Arsenal. Och jag tror att disharmonin i laget gör att man inte kommer att prestera några stordåd ikväll. 1-0?

Trots Arsenals finalplats förra året är ligacupen ett onödvändigt ont för många av storlagen.

Lycka till,

Senast redigerad av FrankieJr den 2011-09-20 klockan 15:01.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 16:31   #7

zlotyss avatar

Standard

Håller med dig till en viss del. Klart att Carling Cup kanske inte står högst på listan när man prioriterar dom olika tävlingarna. Men tror ändå att det finns hungriga spelare som kan avgöra denna matchen. Chamakh park benayoun som alla vill slå in sig i startelvan. 1-0 37 Min och spelet går in hehe
Gammal 2011-09-20, 18:55   #8
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Känns som att Arsenal är ute efter att vinna en match för sina fans skull oavsett vilken liga/cup det handlar om. Ge oss fans en vinst!

Jag tror denna match kommer ge ökat självförtroende i laget iom att de möter ett mycket sämre lag. De känner nog själva att de kan vinna denna match rätt enkelt.

1-0 i 25e, 2-0 i 44e, 3-0 i 75e, eventuellt 4-0 i 88e.
Jepp ni läste rätt.

GO GUNNERS!
velpelle (+5), zlotys (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 19:28   #9

bokis29s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Över 1.5 mål 2.025@bet365 i halvtid i Arsenal matchen
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-20, 19:49   #10

zlotyss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Känns som att Arsenal är ute efter att vinna en match för sina fans skull oavsett vilken liga/cup det handlar om. Ge oss fans en vinst!

Jag tror denna match kommer ge ökat självförtroende i laget iom att de möter ett mycket sämre lag. De känner nog själva att de kan vinna denna match rätt enkelt.

1-0 i 25e, 2-0 i 44e, 3-0 i 75e, eventuellt 4-0 i 88e.
Jepp ni läste rätt.

GO GUNNERS!
Ungefär så jag resonerade kring reken oxå :-D
Gammal 2011-09-20, 20:08   #11

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 132
Standard

ajajaj 0-1 just nu :/
Irakilap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td