![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
![]() EM-kval 2-3 september
Landslagsuppehåll och stort utbud EM-kvalmatcher.
Mycket vinna-eller-försvinna-matcher med lag som halkar efter utan 3 poäng nu. Oddset på Sverige runt 1.83...även överspelet kan vara intressant, Ungern enbart hållit nollan mot san Marino hittills och med lite osäkerheter i Sverige kan vi absolut släppa till ett mål. Sverige har ett fantastiskt bra record mot Ungern och säkrar i princip grupptvåaplats vid seger. Senast redigerad av FrankieJr den 2011-08-29 klockan 11:54. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
4 Units spelat på Sverige till 1.83! Sverige måste vinna för att ta den eftertraktade "bästa 2a" placeringen som gör att man blir direktkvalificerad till EM. Avbräcken i truppen är få, det är väl Mellberg som inte kan vara med, men i mitt tycke så spelar det inte så stor roll eftersom jag anser att Jonas Olsson bör vara ordinarie, men visst, med Mellbergs rutin blir det väl kanske ett litet avbräck. Hur som helst så offensivt har man alternativ om någon nyckelspelare blir skadad, vi såg ju Hysén som kom in och avgjorde i träningsmatchen mot Ungern, Gerndt, Chippen m.fl. är goda ersättare. Dessutom har vi Ki Källström i kanonform, han levererar assist efter assist i Lyon och han har tagit ytterligare ett steg i sin utveckling i år!
Sverige bara vinner till 1.83! ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Inte för att vara glädjedödaren, men hur ser ni värde i 1.83 på Sverige när man kan spela den till 1.95 på Tipico och 1.86-1.88 på en del reko siter iaf?
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Lite glädjedödare måste du erkänna att du var!
![]() Ska jag vara ärlig har jag inte kollat runt, enbart titta på bet365 där det steg från 1.75 till 1.83, ärligt talat tycker jag inte oddset på Sverige ska vara mer än maximalt 1.70. I kvalsammanhang har Ungern och Sverige mötts 3 gånger under 2000-talet, och Sverige har vunnit samtliga nere i Budapest. Och nu tycker jag Sverige har ännu bättre förutsättningar än tidigare plus att det är "måste-match" med tanke på "bästa 2a". Men givetvis är det mer spelvärde i 1.95 än 1.83, det går inte att undgå ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Håller med i att Sverieg bör vinna den och att de troligen gör det, dock har vi ju vunnit samtliga gånger med nöd och näppe för att uttrycka det milt!
Men 1.95 tog jag iaf med ett par units. Samma sak med England till 1.70, England i kvalsammanhang brukar sällan göra oss besvikan under senaste åren och Bulgarien är ett riktigt dåligt landslag numera. England vann med klara 4-0 på Wembley och var överlägsna då, de slarvade dock bort 2 poäng hemma mot Schweiz senast det begavs. Helt i onödan egentligen, två mål på två frisparkar och de kom tillbaka och borde avgjort i slutet. Alltså full fokus att vänta från England då de har Montenegro på samma poäng. Här är Englands trupp: Goalkeepers Robert Green (West Ham United), Joe Hart (Manchester City), David Stockdale (Ipswich Town - On Loan From Fulham) Defenders Leighton Baines (Everton), Gary Cahill (Bolton Wanderers), Ashley Cole (Chelsea), Phil Jagielka (Everton), Phil Jones (Manchester United), Joleon Lescott (Manchester City), Micah Richards (Manchester City), Chris Smalling (Manchester United), John Terry (Chelsea) Midfielders Gareth Barry (Manchester City), Tom Cleverley (Manchester United), Stewart Downing (Liverpool), Adam Johnson (Manchester City), Frank Lampard (Chelsea), James Milner (Manchester City), Scott Parker (West Ham United), Theo Walcott (Arsenal), Ashley Young (Manchester United) Forwards Darren Bent (Aston Villa), Andy Carroll (Liverpool), Jermain Defoe (Tottenham Hotspur), Wayne Rooney (Manchester United) Fetmarkerade spelare har ju inlett säsongen på bra sätt och då jag inte sett resterande spelare kan det ju hända att även de är i bra form. Lite märkligt att Carroll är med i truppen tycker jag, Crouch måste anses vara ett bättre alternativ för den spelartypen i dagsläget. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
![]()
Fyller på med att Phil Jones, Micah Richards, Tom Cleverley och Chris Smalling startat säsongen på imponerande sätt. Med stommar från City+United ser det riktigt bra ut. Konkurensen om platserna i England kan möjligen göra alla hungrigare...
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
Minnet är kort - men visst var vi väl knappast nära att inte vinna senaste matchen mot Ungern? Var det inte en ganska komfortabel 2-0-seger. Kommer ihåg att Wernbloom gjorde två och både Zlatan och Toivonen hade bud på fler?
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 | |
Moderator
![]() Citat:
05/09/09 WQE Hungary 1 - 2 Sweden 07/09/05 WQE Hungary 0 - 1 Sweden 02/04/03 EUC Hungary 1 - 2 Sweden 26/04/95 EUC Hungary 1 - 0 Sweden 15/04/93 FRI Hungary 0 - 2 Sweden Senast det begavs så sprintade Zlatan in 2-1 i 90'e med magen. Gången innan så gjorde han mål från ingen vinkel utan att det var en målchans. Gången innan det minns jag inte. De två äldre knappast aktuella. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Citat:
Senast redigerad av FrankieJr den 2011-08-29 klockan 18:06. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
Moderator
![]()
Jag har själv lirat Sverige så jag håller med, men 1.95 kontra 1.83 är stor skillnad. Ska jag vara ärliga så skulle jag nog säga att 1.83 är ett odds med EV break even som bäst.
Jag tror att Sverige vinner 54-55% av gångerna och således ser jag att 1.83 är i underkant, men vi värderar ju alla olika som tur är ^^ |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
Rooney att näta i matchen till 2.20 @ Coral känns sunt på förhand. Karln är ju som sagt minst sagt i form. Vinst för gästerna tickar stadigt neråt, kan vara en idé att plocka 1.67 hos Ladbrokes i rent tradingsyfte.
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom." Senast redigerad av Soap den 2011-08-29 klockan 15:49. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Citat:
Tycker även att handikappspel på Österrike ser bra ut - officiella linan just nu på +2... Tyskland har redan vunnit gruppen och Österrike måååste få till ett resultat för att ha chans. Reverse fixture slutade 1-2 med tysk seger i 90:e. Vet inte hur duktiga Österrike är på att föra match dock - tyskarna lär knappast vika ner sig på hemmaplan men lär säkert matcha en del truppspelare... OM inte tyskarna spelar sönder Österrikarna tidigt tycker jag att under 3.0 mål till 2.30 kan vara intressant. Senast redigerad av FrankieJr den 2011-08-30 klockan 06:49. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Sverige och England känns på något sätt säkra. Så vill lägga till en chans-match.
Vitryssland - Bosnien och Hercegovina 2 till 3,27 @ redbet Riktigt spelbar match måste jag påstå. Bosnien som ligger trea med 10p, 3p efter ledande Frankrike, kommer försöka att vara med i toppen. Vitryssland ligger på en andraplats med 12p. Vitryssland har också en match mer spelad. Bosniens lag: Målvakter: Kenan Hasagic (Istabul BB), Asmir Begovic (Stoke) Backar: Munsur Mujdza (SC Freiburg), Safet Nadarevic (Eskişehirspor), Emir Spahic (Sevilla), Sasa Papac (Rangers FC) Mittfältare: Haris Medjunjanin (Valladolid), Senad Lulic (Lazio), Miralem Pjanic (Lyon), Zvjezdan Misimovic (Dynamo Moskva), Sejad Salihovic (Hoffenheim) Anfallare: Edin Dzeko (Manchester City), Vedad Ibisevic (Hoffenheim), Zlatan Muslimovic (PAOK FC) Det är grymt bra lag på pappret kan man lugnt säga. Dzeko i storform, likaså Stoke-målvakten Asmir Begovic. Flera bosniska nyhetssidor skriver att Bosnien är laddade för att ta sig till EM 2012, att det är dags nu med den breda truppen man har. Jag vet inte vad ni tycker men lätt spelvärt enligt mig. Fegar man så kan man ta X2 till 1,65 @ redbet Sverige, England och Bosnien. Blås igång tack! ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MrGerrard (+5) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|