![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 789Innebandy 11/12 Stats: 7 - 11 - 0 ROI: 90.13% Vinstprocent: 38.89% |
![]() 2011-07-20 Serbia U19 - Turkey U19 (European U19 Championship)![]() Datum: 2011-07-20 Tid: 18:00 Sport: Fotboll Land: Internationell Liga: European U19 Championship Match: Serbia U19 - Turkey U19 Period: ft Spel: Turkey U19 Insats: 3 Odds: 2.40 Bolag: Ladbrokes Motivering: Äntligen dags för ett avgörande i U19-EM. Turneringen avgörs i Rumänien och endast åtta lag kvarstår nu efter två kvalrundor. Jag tycker mig ha hittat ett intressant spel i första omgången i grupp B i matchen Serbien-Turkiet. Serbien tog sig till slutspelet genom tre raka vinster i första kvalrundan mot Bulgarien, Luxemburg och Irland. I andra kvalrundan fick man det betydligt tuffare och man tog sig med nöd och näppe vidare via målskillnad efter att ha hamnat på samma poäng som både Norge och Wales. Även Turkiet vann sin grupp i första kvalrundan efter att ha kryssat mot Wales och vunnit mot Kazakstan och Island. Man vann sedan alla tre matcher i andra rundan. Man slog bland annat Tyskland med 1-0 i den sista direkt avgörande matchen. Lagen har anmält följande trupper till mästerskapet: Turkiet Målvakter: Ömer Kahveci, Aykut Özer Försvarare: Okan Alkan, Kamil Çörekçi, Furkan Şeker, Sezer Özmen, Sefa Başıbüyük, Berkay Öztuvan, Atinç Nukan Mittfältare: Orhan Gülle, Ömer Ali Şahiner, Gökay Iravul, Engin Bekdemir, Nadir Çiftçi, Şervan Taştan Anfallare: Muhammet Demir, Ali Dere, Hasan Ahmet Sari Serbien Målvakter: Nikola Perić, Spasoje Stefanović Försvarare: Jovan Krneta, Marko Petković, Uroš Čosić, Aleksandar Pantić, Uroš Vitas, Danilo Kuzmanović Mittfältare: Filip Malbašić, Miloš Jojić, Andrej Mrkela, Darko Brašanac, Goran Čaušić, Nenad Lukić, Ivan Rogač Anfallare: Djordje Despotović, Nikola Trujić, Aleksandar Pešić Turkiet kommer till Rumänien med full trupp och en hög målsättning. Laget har som mål att först och främst ta sig till semifinalen vilket jag inte alls tror är omöjligt. Man har ett samspelt lag där stommen har spelat ihop enda sedan U-15. Man spelar en offensiv och kreativ fotboll vilket 20 mål på 6 matcher i de första två rundorna är ett bevis på. Muhammet Demir gjorde 8 av dessa mål vilket vilket han toppar skytteligan på. Till matchen mot Serbien har man tre spelare avstängda. Furkan Şeker (försvarare), Nadir Çiftçi (mittfältare) och Şervan Taştan (mittfältare). Av dessa får Furkan Şeker ses som det största avbräcket då han spelat samtliga sex matcher hittills. Serbiens trupp är klart försvagad om man jämför med kvalet. Man saknar förstemålvakten Marko Dmitrovic (Röda Stjärnan) som är sjuk och varken försvararen Matija Nastasic (Fiorentina) eller anfallaren Luka Milunovic (Zulte Waregem) har fått tillåtelse av sina klubblag att deltag och saknas därför. Den sistnämnde var tongivande i kvalet där han gjorde 4 mål och 3 assist på 6 matcher. Man hade hoppats på förstärkning genom Filip Djuricic (Heerenveen) men även där har klubblaget satt stopp. Han har i och för sig inte spelat något i kvalet, (spelar i U21) men det hade varit ett välbehövligt tillskott för Serbien då han är den mest lovande spelaren i denna årgång (1992-1993). Inte nog med det, lagkaptenen Uroš Čosić (back), Darko Brašanac (mitfältare) och Nenad Lukić (mittfältare) som gjorde alla tre målen i sista kvalmatchen mot Norge är allihop avstängda till denna match. Det är allihop riktigt tunga avbräck. Serbien saknar alltså sex ordinarie spelare, däribland förstemålvakten och lagkaptenen. Lägg där till att Milunovic, Brašanac och Lukić tillsammans gjorde 11 av 17 mål i kvalet så förstår ni att det är ett rejält försvagat Serbien som kommer till start i premiären. Jag tror Turkiet har goda möjligheter att vinna denna match mot ett rejält vingklippt Serbien. Ladbrokes erbjuder 2.40 på Turkiet vilket är ett klart överodds. Bör sänkas minst 20 punkter enligt mig. Testas till 3/5 units. BOL om ni ryggar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+1), KP (+3), Thore10 (+5), RobinD (+5), Grnvit (+5), linusiuz (+5), Boone (+10) Senast redigerad av Prime den 2011-07-19 klockan 21:42. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Sharpest
|
![]()
Vacker rek! Märks att du studerat den. Ryggar och hoppas på att bollen inte är för rund den här gången.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
![]()
Riktigt bra rek. Tack så mycket! Skönt att veta vad man ger sig in på
![]()
![]() |
#4 |
![]()
kanonrek, ryggar!
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Bra rek!
Vann bra med pengar på Turkarna tidigare och har kikat på dom även denna gång. Given rygg! |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
LL Cool J is hard as hell.
|
![]()
Väldigt välskriven rek! Tackar som bjuder på informationen.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 789Innebandy 11/12 Stats: 7 - 11 - 0 ROI: 90.13% Vinstprocent: 38.89% |
![]()
Eter att oddset på Turkiet droppat rejält har det nu börjat stiga något igen. Detta beror förmodligen på att Turkiets skyttekung Muhammet Demir varken finns med i startelvan eller på bänken. Varför vet jag faktiskt inte. Vi får hoppas på att turkarna grejar detta ändå.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|