![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() Långtidsspel - Mästare
Tänkte att man kunde börja diskutera lite långtidsspel i de europeiska ligorna som kan vara värda att investera i. Utgår ifrån Betfairs odds i nuläget. Börjar själv lite smått med egna tankar kring Premier League. Enda ligan där marknaden är hyfsat igång än så länge.
PREMIER LEAGUE United har väl det stabilaste lagbygget, dock är 2.92 inget alls att hänga i granen. Inte heller 3.75 på Chelsea lockar, då det är kvar mycket frågetecken från ifjol. Tittar vi däremot åt Arsenal-hållet, så är det mer intressant. OM det nu stämmer att Nasri och Fabregas stannar (vilket dock är långt ifrån säkert) är 10 ggr pengarna intressant. Dessutom en mycket bra förstärkning i Gervinho. I dagsläget ser jag mest spelvärde i Gunners, trots målvaktsfrågetecken. Skytteligavinnare då? Att Javier Hernandez just nu är favorit känns mycket underligt i mina ögon. Visst, en kanonsäsong förra året, men andra året är svårt att sia om. Mycket osäkert kort. Intressanta odds i nuläget enligt mig: Edin Dzeko, 30.00. Sturridge, 70.00. Carroll, 21.00. Starka målskyttar alla tre som har kapacitet att göra mycket mål. Dzeko kan mycket väl få det att lossna nu när han fått acklimatisera sig. Sturridges 8 mål på 12 matcher i Bolton imponerade förra året, och får han på nytt chansen till en framträdande roll i ett mittenlag kan det bli ett rejält genombrott.
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Caroll vinner ingen skytteliga om du frågar mig, ska man kunna trejda på spelet krävs att han hänger på i början vilket jag tror blir svårt med tanke på hans fitness.
Suarez däremot kan nog ligga i topp efter 5-10 omgångar och droppa, vad betalar han? |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Suárez ligger just nu på 16.50. Jag lutar mest åt spel på Dzeko just nu. 30 där känns för högt, speciellt då Tevez verkar försvinna och det (mest troligt) blir bosniern som ska göra målen.
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Sturridge är ett bättre spel imo, tycker att Dzeko är överskattad.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Tänk på att ni genom att satsa nu binder upp pengarna ett helt år i tiden. Tid där pengarna skulle ha kunnat läggas i säkra värdepapper, satsats på flera kortsiktiga bets eller investerats i någonting helt annat. En sak om man bara spelar för skojs skull, men det ska löjligt mycket till innan odds på såna spel blir ekonomiskt försvarbara. EV på spelet måste vara groteskt högt.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
![]()
Skulle hellre vänta in den. Mycket möjligt att han kommer loss ordentligt men att han rivstartar säsongen låter mindre troligt.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Förstår inte riktigt. Räkneexempel: ett långtidsspel a 1000 kr som löper över ett år med ev +50% (högt räknat) ger 1500 kr. Ett spel i veckan med ev +1% (lågt räknat) ger 2800 kr vid årets slut. Men det här är nog ot så jag ska vara tyst nu.
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Citat:
Ja det e nog bäst att du går till dina värdepapper! De försöker komma på bra idéer där de spelar på höga överodds och sedan bokar det spelet och plussar hur det än slutar, slutresultat e inte det viktiga. Om du pratar om spel så tycker jag långtidsspel e ofta mycket bättre än kortisiktiga spel eftersom det klarar av varianser bättre.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Boyd Tennis To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Intressant att du vill spela Dzeko, men tycker att Hernandez är ett osäkert kort då det är hans andra säsong?
Hur många har Dzeko lirat? Dessutom levererade Hernandez direkt, medan Dzeko inte imponerat på någon. Att sen oddset inte är det mest spelbara på Hernandez är en annan sak, köper bara inte din motivering. Håller med RobinD om att Dzeko är överskattad. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
vettitusingen om inte Carroll kan vara värd det ändå, får vi (pool) bara in en ytter som kan slå inlägg samt använder oss av Adam på fasta sitz då har vi mkt att hämta i Carroll.
Givetvis lite partisk, men vi såg ju vad han kunde med Newcastle, där han dessutom hade en riktig bra start för att sedan tappa av ju mer säsongen led med skador och diverse. Är han frisk å redo för första matchen så känns 21 ggr som ett bra odds att trada på sen.
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Citat:
Problemet ar ju fortfarande, som den tidigare postaren skrev, att under tiden ett langtidsspel avgors sa hade du kunnat omsatta den summan valdigt manga ganger (och under den tiden bor SD minska i takt med hogre volym med spel). Det spelar ingen roll om man bokar efter, du laser fortfarande upp pengar som hade kunnat omsattas.
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
Moderator
![]()
Med sund MM så är låsningen av ett par u på långtidsspel knappast ett problem för omsättning på andra mer kortsiktiga spel. Förstår inte diskussionen alls faktiskt. Om spelet dessutom läggs i trade syfte så lär utköpet dessutom komma rätt fort och då ligger inte mer än vinsten låst.
Korrekt är att spela om du har +EV, outright marknader tenderar dessutom att bjuda på en hel del överodds enligt min erfarenhet. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Nu ar jag inget snille pa trading men jag utgick fran att oddsen inte kommer fran en oddsbors och da bor val mer an endast vinsten vara last?
Hursomhelst, det var inte huvudpoangen i mitt inlagg utan det var att ifragasatta timadolfs "Om du pratar om spel så tycker jag långtidsspel e ofta mycket bättre än kortisiktiga spel eftersom det klarar av varianser bättre". For MIG ar det obegripligt (se ovan varfor).
![]() ![]() |
![]() |
#15 | |
Sharpest
|
![]() Citat:
Då spelet inte avgörs förrän säsongens slut så ligger insats+eventuell vinst låst på båda sidorna av spelet. Du kan dock bocka av traden som avklarad tidigt men all kapital är låst fortfarande. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|