Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-11, 23:20   #1

Febboss avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 286
Standard

2011-03-12 Burnley - Millwall (Championship)

Datum: 2011-03-12
Tid: 16:00
Sport: Fotboll
Land: England
Liga: Championship
Match: Burnley - Millwall

Spel: Burnley
Insats:
Odds: 1.90
Bolag: BET365

Motivering:
Slänger in en till rek, kommer kanske inte en till gällande Portsmouth imorgon mot Middlesbrough om jag orkar/hinner. Funderar lite på om man borde spela "Burnley", över 1,5 mål här istället för den raka 1an, but here we go

Burnley-Millwall 1 (1,90)

Burnley tar emot Millwall på Turf Moor i en match där tre poäng kan föra dem upp över slutspelsstrecket. De möter Millwall som tidigare under veckan besegrade QPR hemma på The Den, något som inte får underskattas.

Jag tror att Burnley kommer befinna sig över slutspelsstrecket när serien är färdigspelad. De har ett oerhört intressant lag med en solid defensiv, tillsammans med en intressant offensiv. Laget har haft vissa anfallsproblem på sistone då både Martin Paterson och Steven Thompson har haft skadeproblem. Detta problem är dock inte lika överhängande längre då Nathan Delfouneso har lånats in från Aston Villa. En ung och talangfull anfallare som behövde fem minuter mot Hull innan han nätade.

Burnley spelade riktigt bra under den första halvleken mot Hull och lyckades försvara sig bra under resterande delar av matchen. De hade även en stekhet målvakt i form av Lee Grant som räddade laget åtskilliga gånger.

Millwall var uppe och slogs om playoff-platser ett tag under säsongen men har på senare tid sjunkit i tabellen till en mer "rimlig" position. Laget har på sistone haft problem med målskyttet, så deras 2-0 seger mot QPR under veckan var oerhört förvånande för de allra flesta. Deras statistik innan QPR-matchen var "F-O-F-F-O", tre förluster och två oavgjorda. Laget kommer att få klara sig utan Darren Purse som avtjänar en två matcher lång avstängning.

Varför tror jag att Burnley vinner?

De har ett relativt komplett lag som håller en jämn nivå rakt igenom. En solid målvakt, rutinerad och talangfull backlinje tillsammans med skickliga mittfältsspelare såsom Chris Eagles, Jack Cork och Dean Marney, samt ett intressant anfallsspar i Jay Rodriguez och Nathan Delfouneso.

Laget är svårbesegrat på Turf Moor och har ligans bästa form. De har inte förlorat hemma mot Millwall sedan 1995 (även om jag tycker att sådan info oftast är irrelevant). Jag rankar inte Millwall speciellt högt och tror att de hamnar någonstans i mitten när säsongen summeras upp. Deras lag är allt för ojämnt och på resande fot skrämmer de inte många. Laget har nämligen spelat nio raka bortamatcher utan att vinna

Jag tror att Burnley kommer försöka kontrollera matchen från start. Deras tempo borta mot Hull var rasande snabbt inledningsvis mot Hull. Ett snabbt mål ledde till att de sedan kunde kontrollera matchen. Jag tror att ett liknande scenario är att vänta på Turf Moor.

Lagens form
Spoiler:

Burnley

V-V-V-O-V-V

Millwall
V-F-O-F-F-O
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbannat (+1), Pretender (+5), ziggen (+1)
Febbos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 10:09   #2

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Testar, tack.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 16:12   #3

Febboss avatar

Standard

Well, dedär var inte alls bra.

1-0 Millwall
Gammal 2011-03-12, 16:31   #4

Febboss avatar

Standard

Burnley dominerar matchen chansmässigt men vad hjälper det när man inte gör mål.

2-0 Millwall
Svara

td