![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() Dagens fotboll 19/2
Vad spelar ni idag?
FA-Cup idag och som vi alla vet så är detta turneringen där verkligen allt kan hända. Spelet på Stoke lockar mig idag. Bet365 erbjuder 2.10 (-1AH) men jag avvaktar tills jag ser vilket lag man ställer upp med. Stoke (10a i PL) möter Brighton (1a League One) i FA-cupen. Så länge Stoke inte ställer upp med renodlad B-lag så satsar jag en liten slant på att Stoke vinner denna match, -1AH. Läget i Stoke då? Det har sagts att Sörensen får fortsätta som cup-målvakt och lär starta mot Brighton. Ryktas även att Etherington är tillbaka från skada och ska spela idag. Sidibe är väl fortfarande skadad men i övrigt så är det skadefritt hos Stoke. Hos Brighton är Craig Noone borta p.g.a. cupspel med sin förra klubb Plymouth. Chris Wood och Matt Sparrow (nyckelspelare i Brighton) har båda varit borta från träning med skador men det finns en chans/risk att de är spelklara i tid. Radostin Kishishev är hemma i Bulgarien p.g.a. familjeskäl. Ett annat spel jag tittat på är Birmingham - Sheffield W -1AH (finns till 2.20) men frågan är hur fokuserade Birminghamspelarna är till denna match då dom ska spela Carling Cup-final mot Arsenal om en vecka. Risk att man roterar friskt i laget? Vågar nog inte spela på Birmingham och hoppas att om det blir någon skräll i FA-cupen idag så blir det just i den här matchen... |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Banned
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551Rovfisken- nya regler-1102 Stats: 92 - 131 - 4 ROI: 99.28% Vinstprocent: 41.00% |
![]()
Klipper in det jag skrivit i min speldagbok för er som fortfarande inte sprungit vilse och hamnat där.
Spoiler:
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
SV Elversberg - SC Wiedenbruck 2000 1 1,80 Expekt
Bortalag saknar fyra spelare, Strickmann, Kickermann, Kniat och Mainka. Kickers Offenbach - Rot Weiss Ahlen 1 1,50 betway Bortalag har tre avstängda spelare, Busch, Flottmann och Vrzogic och skador på Taylor, Book och Ghasemi-Nobakht . Dubbel 2,52 12bet.
![]() ![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Hade tänkt att spela Stoke. Till min stora sorg så hade ju Blåsarn tagit med den, sååå enkla stålar,
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Testar att spela över 2,5 mål till 1,88 i träningsmatchen mellan Trelleborg och Halmstad idag.
Som HBK:are följer jag Halmstad en del och det har hänt mycket i den klubben under försäsongen. Den nye spanske tränaren "Pep" vill förändra HBK:s spel i grunden där offensiv och rolig fotboll skall premieras. För att lyckas med detta har träningen förändrats och 4 spanjorer har införskaffats. Alla fyra är duktiga offensiva krafter. HBK ställer upp med en sanslöst offensiv 3-5-2 uppställning idag: Kalle Johnsson Salomonsson, Zvirgzdauskas, Magyar Zamora, Diaz, Görlitz, Javi H, Olsson Raúl Ruiz, Sise Bara två utav dem i startelvan är egentligen defensivt lagda spelare. Salomonsson på backplatsen är ingen mittback utan snarare offensiv ytterback/yttermittfältare. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |||||||
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 587Jackee Totals 2-6 - Avslut Stats: 116 - 95 - 0 ROI: 115.35% Vinstprocent: 54.98% |
![]()
Celta Vigo har vunnit 7, spelat 3 oavgjorda och förlorat 1 match hemma den här säsongen. Kollar man både på borta och hemma så hittar man de på en andra plats i ligan. Inför den här matchen har de ett så gott som skadefritt lag och har egentligen bara ett frågetecken om en spelare som är osäker till spel (en back, Hugo Mallo. Kommer han inte till start så är det troligtvis Ander Murillo som tar hans plats.). Tenerife har vunnit 2, spelat 4 oavgjorda och förlorat 5 matcher borta den här säsong. Kollar man på både borta och hemma så hittar man de på en 20 plats (av 22). Inför den här matchen har Tenerife likt Celta Vigo ett frågetecken på en spelare om han kommer komma till spel eller inte. Men allt tyder på att han kommer vilas hela matchen (mittfältare, Mikel Alonso). Annars så har de en spelare som är garanterad att vara borta(back, Pablo Sicilia) . Jag väljer att spela 3u/5u. Har ni några frågor om matchen så är det bara att "hojta" till så ska jag försöka besvara de. Väljer att vara lite kortfattad när jag rekar då jag i vanliga fall brukar kunna babbla på alldeles för länge. Men som sagt har ni frågor så svarar jag gärna. |
|||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Citat:
Lagen: TFF: Viktor Noring – Jonathan Asp, Thommie Persson, Ibrahim Koroma, Erdin Demir – Joakim Nilsson, Magnus Andersson - Thiago, Marcus Pode, Andreas Wihlborg - Fredrik Jensen. Ersättare: Fredrik Persson, Viktor Svensson, Joakim Sjöhage, Robin Jacobsson, Jonathan Åkerman. HBK: Kalle Johnsson, Thomas Zvirgzdauskas, Richard Magyar, Emil Salomonsson, Ivan Diaz, Marcus Olsson, Zamora, Javi H, Raúl Ruiz, Michael Görlitz, Joe Sise. Ersättare: Viktor Kristiansson, Kujtim Bala, Ryan Miller, Anel Raskaj, Jonas Saevarsson, Markus Gustafsson, Viktor Ljung |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
1.55 på Blåvitt-Landskrona i eftermiddag känns klart spelbart.
Blåvitt förvisso utan sina Landslagsspelare men med en bred trupp. Erik Dahlin – Erik Lund, Mikael Dyrestam, Hjalmar Jonsson, Logi Valgardsson – Alexander Faltsetas, Thomas Olsson – Stefan Selakovic, Hannes Stiller, Robin Söder – Pär Ericsson. Bänk: Marcus Sandberg, Elmar Bjarnason, Andreas Drugge, Joel Allansson, Kalle Svensson, Tobias Sana. Landskrona kommer till spel utan Fredrik Olsson och Fredrik Liverstam som är sjuka och Ajsel Kujovic som inte är klara för spel. Lägg där till årspremiär i GBG och en 2500-300 åskådare = ett HELTAGGAT Blåvitt |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Spelat Kilmarnock till 2.9 på Expekt. Aberdeen dras med avstängningar medan Kilmarnock får tillbaka backen Wright och viktige Eremenko.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
Försöker hitta odds på över 2.5 mellan TFF och HBK via betsmart.se men får bara upp Sportingbet, där jag är limiterad. Varför erbjuder William Hill livebet på matchen när de inte har odds innan avspark? Ska ut och luncha och hinner inte sitta vid burken kl 13.00...
edit: insåg att WH liksom många andra har en mobilapp som låter en betta live så det löste sig, om än till ett inte särskilt fördelaktigt odds Senast redigerad av Soap den 2011-02-19 klockan 13:24. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
Soap // Finns på bet365, ger 1.85 i dagsläget
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 | |
![]() Citat:
Halmstad -1 AH till oddset 6.6 hos bet365. Tycker att oddset är alldeles för högt. Tror att om HBK väl vinner så gör de det med fler än ett mål likt träningsmatchen mellan Örebro och Häcken igår. Kom dock ihåg nu att jag är HBK:are, men jag tycker att oddset är lite för bra för att inte synas. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Dagens spel:
Trelleborg-Halmstad Ö 2.5 1.85 b365 Info finns ovan som känns bra och jag testar. Chelsea-Everton U 2.5 1.90 b365 Chelsea som alla vet är inte direkt i någon superform. Everton brukar matcha Chelsea hårt och det blir ofta jämna matcher. Everton saknar idag Chelsea dödaren Saha och det gör att jag tror CFC tar hem matchen tillslut, men oddset var inget vidare och jag väljer att gå på underspelet här istället som jag ser en del värde i. Chelsea har för tillfället svårt att göra mål samtidigt som Everton saknar sin notoriske målskytt, endast Cahill samt fasta situationer som jag känner mig nervös över att Everton gör mål på och Cahill har varit ur slag sedan han kom hem från de asiatiska mästerskapen. Chelsea lär fortsätta spela sin posession-i-sidleds-fotboll och lär inte skapa många chanser mot ett kompakt Everton. Jag tror på 1-0, 1-1, eller 0-0 i den här kampen. Odense-Helsingborg X2 1.80 b365 1-1 i förra matchen för mindre än en månad sedan och nu spelar man mot varandra på nytt. HIF som kommer till spel med följade lag: Pär Hansson – Christoffer Andersson, Marcus Nilsson, Peter Larsson, Erik Edman – Rasmus Jönsson, May Mahlangu, Ardian Gashi, Marcus Bergholtz – Alexander Gerndt, Erik Sundin Ett starkt lag på pappret som de två senaste matcher tagit 2 stycken 2-0 segrar. Odense kommer i stort sett också dom med sin bästa trupp men jag tror ändå HIF har goda chanser att ta poäng här mot danskarna, trots att matchen spelas på plastgräs i just Danmark. Mainz-Bayern München 2an men AH -1 2.025 b365 Bayern är på gång och lär säkert vilja hålla uppe sitt momentum inför CL åttondelen vs Inter i nästa vecka. Man har i stort sett en skadefri trupp där enda tunga avbräcket är Olic. Man har fått igång sitt målskytte men framför allt kantspelet med Ribery och Robben. Holländaren med 2 mål senast lär vara sugen på att bättre på sin målskörd. Man har siktet in på 2a platsen i ligan och då krävs det en vinst här. Mainz har tappat helt efter vinteruppehållet och är inte alls lika respektlösa och offensiva som i början av säsongen. Tror stenhårt på Bayern här att de grejar det med ett par bollar! Senast redigerad av Riise den 2011-02-19 klockan 11:07. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 | |
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|