![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() 2011-02-09 Rot Weiss - Ahlen - Hansa Rostock (3. Liga )
Datum: 2011-02-09
Tid: 19:00 Sport: Fotboll Land: Tyskland Liga: 3. Liga Match: Rot Weiss - Ahlen - Hansa Rostock Spel: Hansa Rostock 2 Insats: Odds: 2.00 Bolag: Unibet Motivering: Rot-Weiss Ahlen - Hansa Rostock ---> 2.00 @ Unibet Här möter 14 placerade Rot-Weiss Ahlen 2 placerade Hansa Rostock. Ett Hansa Rostock som efter att ha åkt ut ur 2. Bundesliga nu tagit sig själva i kragen och vill direkt tillbaka. Man har ju trots allt lirat Bundesliga fotboll för inte alls så länge sen. Ahleen kommer från 1 vinst, 1 oavgjord och 4 förluster de senaste 6 matcherna och med en målskillnad på 8:14. Rostock kommer från en stark 0-2 bortavinst mot Koblenz. Man har 4 vinster och 2 förluster på de senaste 6 matcherna med en målskillnad på 12:4. Man har ordning på försvaret och en riktigt bra offensiv med Scheid i spetsen som gjort 4 mål senaste 5 matcherna. Sist lagen möttes vann Rostock med 2-0. I Hansa har mittbacken Martin Stoll skadat sig men hans plats tar tidigare startelva spelare Lange som är minst lika bra. Ahlen har däremot viktiga David Vrzogic avstängd i denna match likaså Marcel Busch. Det största avbräcket för Ahlen är att deras bästa målskytt Matthew Taylor(10mål) har sträckt bakre låret och kommer att missa matchen. Ett svagt Ahlen mot ett formstarkt Rostock ska i de flesta fall sluta i seger. Här har Hansa Rostock chans att knappa in på serieledarna. Man har 2 matcher mindre spelade och ligger på 47 poäng. 1an ligger på 52. Vinner man sina 2 bakomliggande matcher så är man på en första plats och alltså en direktplacering till 2. Bundesliga. Detta gör att ett motiverat Rostock går in på plan mot ett formsvagt, skadedrabbat Ahlen med endast vinst i sikte. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Väldigt tunt med fotboll idag, så mkt uppskattad rek. Provar med 3U.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Kinish de finns ju gott om landskamper. Dock anser jag inte att det finns så mycket värt att spela. Har rekat en landskamp som jag tror mig ha funnit lite spelvärde i annars är det som du säger väldigt tunnt.
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Lirar sällan vänskapsmatcher. Svårt att bedöma motivation och tränarens syfte med matchen osv. Har varit hemma med sjukt barn hela veckan och har väldigt långtråkigt, så det blev många lir för att vara mig
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Det gick ju fint!
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |