Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-26, 18:01   #1

jaroitens avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3307

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Årets Julklapp

Har hittat odds på årets julklapp på såväl Betsson som PAF. Vad tror ni det blir?

Betsson:
2.25 One-piece
5.00 Kaffemaskin
8.00 Smartphone
10.0 Träningsdojor
10.0 Gruppsköpspresentkort
11.0 Färgglada klockor
13.0 Färgglada klockor
15.0 Sällskapsspel
15.0 Stora hörlurar
16.0 Skönhetsupplevelse
.
.
.

PAF
4.00 One-piece
5.00 Kaffemaskin
10.0 Smartphone
10.0 Spabehandling
10.0 TV-serie
.
.
.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 18:04   #2

jaroitens avatar

Standard

Fick bli ett spel på One-piece (4.00) för egen del. Inte för att jag själv är inne i sånt, men känns som att det är enda alternativet som är tillräckligt nytt av lågoddsarna och PAF sticker ju ut en del jämfört med Betssons syn på saken.
Gammal 2011-10-26, 18:33   #3

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 987

Standard

Vem är det som utser årets julklapp?
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 19:15   #4

jaroitens avatar

Standard

Citat:
Årets julklapp utses i Sverige varje år sedan 1988 av Handelns utredningsinstitut och är en aktuell produkt som tros kunna sälja bra och även anses tidstypisk.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Årets_julklapp
Tidigare vinnare:
Citat:
2010 - Surfplatta
2009 - Spikmatta
2008 - En upplevelse
2007 - GPS-mottagare
2006 - Ljudbok
2005 - Pokerset - under året hade flera TV-program lanserat poker, speciellt Texas Hold Em
2004 - Platt-TV
2003 - Mössa
2002 - Kokbok - som förklaring anges sänkt bokmoms, TV-kockar samt ett nyväckt matlagningsintresse
2001 - Verktyg
2000 - DVD-spelare
1999 - Böcker, särskilt Bibeln
1998 - Datorspel
1997 - Elektroniska husdjur, till exempel Tamagotchi
1996 - Internetpaket
1995 - CD
1994 - Mobiltelefon
1993 - Parfym
1992 - TV-spel
1991 - CD-spelare
1990 - Wok
1989 - Videokamera
1988 - Bakmaskin
Gammal 2011-10-26, 19:53   #5

jempas avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 598

NHL 2011/2012
Stats: 121 - 146 - 3
ROI: 97.25%
Vinstprocent: 45.32%

Standard

Slänger in 1u på smartphone, känns inte helt omöjligt att det är dags i år för detta med så många nylanseringar som kommit nu i dagarna.
Gammal 2011-10-26, 20:13   #6

Pohjans avatar

Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Vad är One-piece? Själv tror jag på kaffemaskin.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 20:43   #7

Rejss avatar

Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pohjan Visa inlägg
Vad är One-piece? Själv tror jag på kaffemaskin.

Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 20:48   #8

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Jag har ändrat mig jag tar den tjejen som årets julklpp..

Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Heja Malmö
Gammal 2011-10-26, 20:52   #9

Andy90s avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2871
Standard

Jag tror på bibeln igen som -99
Gammal 2011-10-26, 20:55   #10

Wagners avatar

Sharp$: 2248
Standard

Citat:
För att en produkt ska kunna bli utsett till Årets Julklapp ska något, eller flera, av följande kriterier uppfyllas:

Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året
Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i stort antal
Produkten ska representera den tid vi lever i http://www.hui.se/arets-julklapp
Kaffemaskin känns helt passé och går fetbort. One-piece fick jag googla på, något djävla skämt eller?

Gör väl sig bättre i kåkbladet.

Ni grabbar som går igång på sånt här bör snarast söka hjälp.
Spoiler:
Tyvärr är ni obotliga. Självkastrering med rostig häcksax kanske kan lindra något.

Ja det ska väl spelas också. Får lämna bifall till smartphonen jag också. Med favoriter som har sämre chans än en travhäst på tre ben och en yxa i ryggen blir det överodds på det mesta. Gardera med skönhetsupplevelse till 16 ggr så känns det närmast heltäckt.

Varför Betsson har två olika odds för Färgglada klockor bryr jag mig inte ens om att fråga om. Herr och dam-ur kanske.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5), vuvuela (+6), velpelle (+5), mars (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 00:19   #11

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Haha, hur kan ni ha missat one-piecen? Tror på den eller smartphone, men sällskapsspel känns som en trolig outsider. Aldrig i livet att jag lägger spel på det dock, efter att mössan gick och tog hem titeln så känns det som väl mycket lotteri. Om man är väldigt insatt i detaljhandel och jobbar med det så går finns det nog ändå en del värde.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 03:49   #12

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 12
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Jag tror på bibeln igen som -99
Många som hade underliga funderingar där kring millennium skiftet

Jag skulle inte sätta allt för mycket pengar på one-piece, tror den lätt kan utebli i dom flesta hemmen.

Kamera - 25.

Nog för att alla smartphones har dugliga kameror, men HD-hero och Lytros kameror är spännande nyheter och helt överkomliga priser.
vuvuela är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 07:19   #13

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Liten hint kanske. Dock från USA.

Citat:
Spoiler:
Surfplattor kommer högst upp på amerikanernas önskelistor. Dessa har till och med gått om önskan om fred på jorden. Detta visar en undersökning publicerad på CNN:s nyhetssajt.

Ipads och andra surfplattor toppar amerikanska julklappsönskelistor. Årligen görs undersökningar om vad folk önskar sig av tomten. Kläder kommer högt upp, även minidatorer. Men först därefter kommer önskningar om fred på jorden, lycka och pengar.

Det är en stor skillnad mot i fjol, skriver CNN:s nyhetssajt. Då hamnade önskan om fred och lycka högst upp och laptops och surfplattor först på tredje plats. Allt enligt den amerikanska branschorganisationen Consumer Electronics Association.

Den amerikanska genomsnittskonsumenten prognostiseras spendera runt 770 dollar på julklappar i år. Detta är en liten ökning mot i fjol. Runt en tredjedel av julklappspengarna kommer gå till elektronikhandeln - vilket är den högsta andelen någonsin.
EDIT: Glöm detta. Surfplattan var ju förra årets julklapp. Snacka om att USA är efter.

Senast redigerad av Misär den 2011-10-27 klockan 07:21.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 10:21   #14

Phibess avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 1
Standard

Fick en bakmaskin förra året. Man kanske skulle fortsätta vara 22 år efter verkligheten och önska sig en videokamera i år då.
eddieh (+1)
Phibes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 12:15   #15
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Känns väl lite udda om handelns utredningsinstitut skulle välja en vara som bara gynnar ett enda företag, som dessutom har bas i Norge(?). One-piece tror jag inte på.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
vuvuela (+10)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 15:56   #16

Reg.datum: dec 2010

Standard

Citat:
Känns väl lite udda om handelns utredningsinstitut skulle välja en vara som bara gynnar ett enda företag, som dessutom har bas i Norge(?). One-piece tror jag inte på.
Jo det kunde man väl ge sig fan på att one-piece kommer från Norge.

Inte en chans att det kommer att sälja här i Sverige.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 16:15   #17

dillehals avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Corner Visa inlägg
Inte en chans att det kommer att sälja här i Sverige.
Får man fråga vart i Sverige du bor som slipper ser skiten live överallt?
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 16:28   #18

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 300
Standard

Känns lite skumt att one-piece plagget ligger så högt upp. Om man tänker på vad som varit årets julklapp förut, så har det varit mer eller mindre "hype" över de sakerna...
Surfplattan var på reklamer hit o dit, o varannan man pratade med hade skaffat eller skulle skaffa en. Sen om man tar det ett år tillbaka så var spikmattan i vartannat skyltfönster, men samtidigt kanske inte det var samma "hype" eller "trendsettare" som surfplattan.

2.25 One-piece - För dåligt marknadsfört, ingen "bred" marknad.

5.00 Kaffemaskin - Känns väl lite passé? Espressomaskiner, kaffekapslar tjatades det om för 2-3 år sedan.

8.00 Smartphone - Blir mer o mer avancerade, men ingen riktigt "Ny pryl", men helt klart en kandidat

10.0 Träningsdojor - En riktig outsider, har varit mkt tjat om dessa easytoneskorna och på de senaste åren har det blivit mer o mer fokus på ett sunt liv.

10.0 Gruppsköpspresentkort - Hmm, har folk så dålig fantasi?

11.0 Färgglada klockor - Ingen kommentar

15.0 Sällskapsspel - liten outsider

15.0 Stora hörlurar - Lite som kaffemaskinen, har varit mkt tjat om det för ett par år sedan, har börjat svalna nu.

16.0 Skönhetsupplevelse - en upplevelse var årets julklapp för ett par år sedan, känns som att det dröjer ett tag innan ngn annan upplevelse blir det igen.

Jag skulle spela på: 1. Träningsskor (bra odds, goda chanser), 2. Smartphone (mkt goda chanser, sådär odds), 3. Sällskapsspel, en rolig outsider.
kiffmeister är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 17:12   #19

Sharp$: 327
Standard

Alltså ni anar inte hur populära daffedräkter är (onepiece). Var på min tjejs gymnastiktävling å titta på...

Så fort varenda liten tös å pojke hade gjort sina saker kröp de ner i sina mysiga varma daffedräkter och fortsatte vidare som ingenting. Min tjej gjorde likadant, kom fram till mig och vill kramas å sånt. Jag ba stack därifrån å lämna henne satt hemma å titta på manlig actionfilm.
Arzosah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 17:30   #20

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Möjligt att namnet One-piece är skyddat men de kan knappast få ett mönsterskydd som är bra nog att de får ensamrätt på att saluföra den typen av plagg.

För övrigt är det väl inte så fruktansvärt många företag som är stora på surfplattor (2 st har väl över 90% av marknaden ihop iaf?) och det gick ju bra.

Gammal 2011-10-28, 17:49   #21

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arzosah Visa inlägg
Alltså ni anar inte hur populära daffedräkter är (onepiece). Var på min tjejs gymnastiktävling å titta på...

Så fort varenda liten tös å pojke hade gjort sina saker kröp de ner i sina mysiga varma daffedräkter och fortsatte vidare som ingenting. Min tjej gjorde likadant, kom fram till mig och vill kramas å sånt. Jag ba stack därifrån å lämna henne satt hemma å titta på manlig actionfilm.
Shit, du är den tÿngaste.

Tror nog själv på Smartphone eller One-Piece.
Lazlo (+1)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2011-10-28 klockan 17:52.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 17:55   #22
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Möjligt att namnet One-piece är skyddat men de kan knappast få ett mönsterskydd som är bra nog att de får ensamrätt på att saluföra den typen av plagg.

För övrigt är det väl inte så fruktansvärt många företag som är stora på surfplattor (2 st har väl över 90% av marknaden ihop iaf?) och det gick ju bra.
Ganska så säker på att One-Piece är ett skyddat varumärke. Vore ungefär samma som om de skulle sätta iPad som årets julklapp istället för surfplatta.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 18:29   #23

gesons avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 900

Standard

One piece känns ju inte direkt nytt då hypen var i våras/somras. Nu finns alldeles för många kopior(typ ziperall) och så de som är riktigt usla.Men att det ska bli årets julklapp,nja tror jag inte på.
Smartphone kanske men har inte alla(utom jag) det redan?
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 23:40   #24

Stekels avatar

Standard

Jovisst Boone men då hittar de på nåt nytt fyndigt namn a la surflatta istället för One-Piece menar jag.

Geson du har nog rätt, hajpen är lite gammal ändå. Smartphones är det förvånandsvärt mycket folk som inte skaffat faktiskt, men det känns ändå långsökt att de sätter en så liknande produkt som förra årets klapp igen.

Skit samma, jag ska inte spela på det ändå men det är ju kul att spekulera. Blir intressant att se vad det blir. Lite dåligt med ordentliga trender i år, åren det blev ett poker-set och spikmatta var ganska givna men känns öppnade i år. Blir väl vantar eller nåt annat fånigt, eller nån ny ännu fulare variant på den där hemska mössan med boll på som blev populär förra vintern eller när det nu var.

Gammal 2011-10-28, 23:56   #25

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tror inte på one piece, dock ser de förbannat bekväma ut. Kanske ska ge mig själv en i julklapp.

Smart Phones känns som en grej som folk köper själva. Kaffemaskinen känns inte direkt ny eller fräsch.

Svårt som fan att hitta något här. One piece till 4,0 kanske det finns lite värde i, men tveksamt.

Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 00:02   #26

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jovisst Boone men då hittar de på nåt nytt fyndigt namn a la surflatta istället för One-Piece menar jag.

Geson du har nog rätt, hajpen är lite gammal ändå. Smartphones är det förvånandsvärt mycket folk som inte skaffat faktiskt, men det känns ändå långsökt att de sätter en så liknande produkt som förra årets klapp igen.

Skit samma, jag ska inte spela på det ändå men det är ju kul att spekulera. Blir intressant att se vad det blir. Lite dåligt med ordentliga trender i år, åren det blev ett poker-set och spikmatta var ganska givna men känns öppnade i år. Blir väl vantar eller nåt annat fånigt, eller nån ny ännu fulare variant på den där hemska mössan med boll på som blev populär förra vintern eller när det nu var.
Ja det har du rätt i.

Jag ändrar mitt tips till Gruppsköpspresentkort och garderar med Skönhetsupplevelse. Vinner kosedress/burka är det synd om människan - Citat av August Strindberg.
Gammal 2011-10-29, 00:15   #27

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vinner kosedress/burka är det synd om människan - Citat av August Strindberg.
Så sant! Snygg avatar förresten, ska du inte lobba för att turkisk yoghurt ska vinna när du brinner så för produkten?

performance (+2)
Gammal 2011-10-30, 00:10   #28

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Fick bli ett spel på One-piece (4.00) för egen del. Inte för att jag själv är inne i sånt, men känns som att det är enda alternativet som är tillräckligt nytt av lågoddsarna och PAF sticker ju ut en del jämfört med Betssons syn på saken.
Speciellt som Betsson har 1.25 på burkan nu.

4 ggr finns kvar hos PAF. Man kanske ska aktivera sitt gamla konto.
Gammal 2011-10-30, 12:26   #29
Banned

Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Bara jag som håller andan i rädsla av skitlukt när ett onepiecemongo går förbi?
eddieh (+1)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 16:41   #30

Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Bara jag som håller andan i rädsla av skitlukt när ett onepiecemongo går förbi?
Hahahaha nej det är du inte ensam om
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 17:53   #31

Donalds avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 181

Standard

Intressant nu när Zlatans bok kommit upp som favorit både hos Paf och Unibet. Känns dock som om det ligger på fel abstraktionsnivå.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 08:30   #32

Donalds avatar

Standard

Färdigpackad matkasse blev årets julklapp, WTF?
Gammal 2011-11-15, 08:34   #33
KP
Sharpest

KPs avatar

Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Färdigpackad matkasse blev årets julklapp, WTF?
Pinsamt!

http://www.hui.se/BinaryLoader.axd?O...ttachment=True

där finns rapporten, hur fan??

Handelns viktigaste försäljningsperiod står för dörren och det är för tjugofjärde året i rad dags för HUI Research att utse Årets Julklapp. I år tar vi fasta på den tjänstifieringstrend som vi har uppmärksammat i detaljhandeln. Årets Julklapp 2011 är den färdigpackade matkassen.

Motivering till Årets Julklapp 2011
"Matkassen"

E-handeln har utvecklats starkt under de senaste åren och börjar nu sprida sig till andra branscher än de traditionellt framgångsrika. Tjänsteinslaget inom detaljhandeln ökar generellt, drivet av en kombination av ökad köpkraft och tidspress som gör hushållen villiga att betala för bekvämlighet i sin vardag. De färdigpackade matkassarna har fått sitt riktiga genombrott i år och därmed fått fart på den länge mycket begränsade näthandeln med mat.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 08:40   #34

Sharp$: 2707
Standard

Vem fan ger bort mat i julklapp?
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 09:30   #35
KP
Sharpest

KPs avatar

Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Vem fan ger bort mat i julklapp?
Jag tycker det är diskriminerande att få en matkasse. Jag kan köpa min egen föda tack.
Lite som att ge någon en påse tuggummi, munsköljd, tandborste och plackers. Indirekt syftar man ju på att någon har dålig andedräkt.

Årets Julklapp ska man kunna ge till vem som helst egentligen. Inte kan man ge en matkasse till någon som leder utav ätstörningar och/eller är anorektiker. Den personen hade garanterat tagit illa upp.
Jäkla skämt
Iamthelegion (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 09:44   #36

Wagners avatar

Standard

Där gjorde väl sig bolagen en hacka. Tyckte hela upplägget kändes skumt med helkroppspyjamas som favorit och så ramlar det in en vinnare som ingen verkar ha tagit med på totalisatorn. Smart.
Gammal 2011-11-15, 12:01   #37

Donalds avatar

Standard

Det konstigaste tycker jag är att det är en förbrukningsvara och något som de flesta varken skulle vilja ha eller ge bort. Bara två gånger tidigare är det en förbrukningsvara som blivit vald (doft och upplevelse) och dessa är ju mer av presentkaraktär.
Gammal 2011-11-15, 12:03   #38
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det luktar konspiration lång väg! HUI har ihop det med bolagen no doubt!

Spoiler:

Senast redigerad av RobinD den 2011-11-15 klockan 12:05.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 12:08   #39

Pohjans avatar

Crusher

Standard

Nej detta var ingen "rolig" årets julklapp. Undrar hur många som kommer ge bort årets julklapp iår??

Heja Malmö
Gammal 2011-11-15, 12:31   #40

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jo måste väl vara presentkorts varianten i så fall, vem fan kommer och ger bort en påse mat på julafton....finns ju inte direkt brist på den varan då
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 13:12   #41

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Funderade på att ge detta till mina anställda i år blir nog till att tänka om med tanke på reaktionerna här..
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 13:24   #42

zimzelens avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2321

Standard

Det intressanta nu är... vem här kommer att få en matkasse i julklapp
Gammal 2011-11-15, 13:32   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Funderade på att ge detta till mina anställda i år blir nog till att tänka om med tanke på reaktionerna här..
Som en julklapp från ett företag tycker jag det känns helt okej, men att komma med en kasse mat som julklapp till farmor på julafton känns konstigt
Gammal 2011-11-15, 14:34   #44
Super Moderator

dellgrens avatar

Sharp$: 8661
Standard

Då får jag väl gå emot strömmen och tycka det är ett helt fantastiskt och rätt val! Jag hade inte själv tanken på att det skulle bli valt men nu med facit i hand är det en kanongrej!

Jag hoppas ju naturligtvis att det är i form av ett presentkort som matkassen ligger under granen. Jag känner många som använder sig av denna tjänst och dom är mycket nöjda. Helt rätt i tiden och bra val av HUI!
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 12:35   #45

Stekels avatar

Standard

Ja de som jobbar med att ta det här beslutet på HUI har en ganska fet guldsits att plocka extrainkomster iallafall, undrar om de utnyttjar det...

Håller med KP, något känsligt i många fall att ge bort en sån tjänst. Fullkomligt onödig för de allra flesta skulle jag tro, de som behöver det mest är väl de som är socialt handikappade och inte kan laga mat. De har ju dock den eminenta tjänsten http://connysmatkasse.info/ att vända sig till. Är nog inte helt seriöst dock.

Gammal 2011-11-16, 17:22   #46

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Nu får Ni fan ta & kamma er skulle man behöva vara socialt handikappad för att ha nytta av en sådan här tjänst? & så vitt jag vet följer det inte med någon kock som slänger ihop maten åt dig heller. Handen på hjärtat hur många av Er har inte tänkt tanken...Vad ska jag äta i dag? Undrar vad som finns hemma i kylskåpet? Håller dock med om att man inte kan ge detta till vem som helst då det kan uppfattas som en pik.

Jag skulle då bli glad om jag fick en trots att jag är långt ifrån någon novis i varken köket eller i det sociala livet.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 22:41   #47

Donalds avatar

Standard

Tänkte bara passa på att fråga. Hur ser ni på att inte själva bestämma vad ni ska äta? Jag själv tränar hårt och är väldigt noga med vad jag äter. Kollade två exempelkassar på Linas matkasse och såg att på två exempelveckor var det bara fisk en gång, rödspätta. Själv äter jag fet fisk 4 gånger i veckan och magrare alternativ utöver det. Dessutom var det sallad någon gång med på tok för lite protein. Givetvis lär det ju vara dåligt med rött kött också eftersom de förmodligen försöker hålla nere kostnaderna.
Gammal 2011-11-16, 23:22   #48
Super Moderator

dellgrens avatar

Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Tänkte bara passa på att fråga. Hur ser ni på att inte själva bestämma vad ni ska äta? Jag själv tränar hårt och är väldigt noga med vad jag äter. Kollade två exempelkassar på Linas matkasse och såg att på två exempelveckor var det bara fisk en gång, rödspätta. Själv äter jag fet fisk 4 gånger i veckan och magrare alternativ utöver det. Dessutom var det sallad någon gång med på tok för lite protein. Givetvis lär det ju vara dåligt med rött kött också eftersom de förmodligen försöker hålla nere kostnaderna.
Du kanske inte tillhör deras primära målgrupp
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 23:52   #49

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Nu får Ni fan ta & kamma er skulle man behöva vara socialt handikappad för att ha nytta av en sådan här tjänst? & så vitt jag vet följer det inte med någon kock som slänger ihop maten åt dig heller. Handen på hjärtat hur många av Er har inte tänkt tanken...Vad ska jag äta i dag? Undrar vad som finns hemma i kylskåpet? Håller dock med om att man inte kan ge detta till vem som helst då det kan uppfattas som en pik.

Jag skulle då bli glad om jag fick en trots att jag är långt ifrån någon novis i varken köket eller i det sociala livet.
Nej det är klart alla har mer eller mindre nytta av tjänsten. Personligen skulle jag förmodligen äta både nyttigare och mer regelbundet, men det på avkall av mitt fria val jag gör varje dag att inhandla och tillaga precis det jag har lust med för stunden.

Har man inte tid att handla mat inbillar jag mig att man inte heller har tid att laga mat, då det tar mycket längre tid än att inhandla den, och jag förstår faktiskt inte vad de kan ha för primär kundgrupp (det är väl barnfamiljer men det jag villl åt är att efterfrågan saknas/inte är så stor). Förmodar att de säljer bra iallafall, alternativet är väl att de lägger en jäkla bunt pengar på marknadsföring och hoppas skapa ett behov som täcker den utgiften inom kort. Nu lär de få in en del medel då årets julklapp alltid säljer som smör, men min gissning är att försäljningen sedan kommer stagnera och krympa till rimlig storlek.

Nu är jag fullständigt ointresserad av miljöfrågor egentligen men för de som är lagda åt det hållet kan ju roa sig med att fundera över hur mycket mer mat som kommer slängas i och med det här (som om det inte var nog innan).

Gammal 2011-11-16, 23:55   #50

AdamSmiths avatar

Sharp$: 236

Streak NHL
Stats: 54 - 53 - 0
ROI: 114.52%
Vinstprocent: 50.47%

Standard

Smått sjuk affärsidé....ännu sjukare att massor av människor kommer ge bort den i julklapp. Måste vända mig mot detta då jag anser att mänskligheten är på väg mot en annan planet då man inte ens orkar komma på vad man ska äta och gå till affären. Nästa tjänst ser ni mig driva: Adam Skåpöppnaren AB - När du inte har tid, eller lust att ta fram saltet ur skåpet till din matkasse från Lina.
AdamSmith är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 23:57   #51

Stekels avatar

Standard

Åh jag ser att de har "kenyakassen" också http://www.linasmatkasse.se/kenyakasse, ett knep är annars att handla mat själv istället och skicka de pengar du sparar till de som behöver det mer...

Gammal 2011-11-17, 00:26   #52

Wagners avatar

Standard

En sak om du beställer det du behöver och får allt hemkört, det kan jag förstå. Men här köper du en kasse (svindyrt) och måste lik förbannat åka och handla som förut. Så vad är poängen?

Så djävla svårt kan det inte vara att komponera en meny och köpa det du behöver när du ändå är i affären. Har du svårt att få ihop mat som passar på tallriken lär det inte bli lättare för att någon annan plockar ihop innehållet åt dig.

Har man ändå beslutsångest är det väl bara att sätta på sig en ögonbindel när man är på Ica och krafsa ihop det man springer in i.
Gammal 2011-11-17, 06:21   #53
Gb

Gbs avatar

Sharp$: 1782

Standard

Vem faan gillar att laga mat med varor som ngn annan har kommit på att du ska käka? Därför krogen är uppfunnen, en meny med olika val och en kock som lagar det. För att vara on topic, matkasse som årets julklapp måste -som ngn innan har sagt- vara en jävla konspiration.

Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 06:37   #54

Sharp$: 1836

Standard

Citat:
En sak om du beställer det du behöver och får allt hemkört, det kan jag förstå. Men här köper du en kasse (svindyrt) och måste lik förbannat åka och handla som förut. Så vad är poängen?

Så djävla svårt kan det inte vara att komponera en meny och köpa det du behöver när du ändå är i affären. Har du svårt att få ihop mat som passar på tallriken lär det inte bli lättare för att någon annan plockar ihop innehållet åt dig.

Har man ändå beslutsångest är det väl bara att sätta på sig en ögonbindel när man är på Ica och krafsa ihop det man springer in i.
Svindyrt håller jag inte med om. Jag körde ut Linas matkasse för två år sedan och vart sugen att testa en veckomeny.
Jag tog en kopia på menyn och åkte till Coop Forum och gjorde inköpen.
Jag blev ganska förvånad när jag fick betala 50kr mer för kassen än vad Linas tog ink. hemkörning.
Förmodligen så dealar dom till sig grymma rabatter tack vare enorma volymer.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 09:08   #55

Wagners avatar

Standard

Det lär bli dyrt på grund av svinnet. Eller gör du av med exakt detta på 14 dagar?
Spoiler:
(vecka 20)Citron 1 st E
Dill 1 kruka E
Fänkål 1 st E
Grön paprika 1 st A
Gul lök 2 st A, B
Gurka 2 st B, C, D
Körsbärstomater 250 g E
Morötter 500 g A, B
Romansallad 1 st C, D
Rucola 70 g D
Röd chili 1 st E
Röd paprika 2 st A, B
Rödlök 2 st C, D
Sugar snaps 150 g E
Tomater 5 st C, D
Vitlök 1 st C, E
Zucchini 1 st C
äpple 1 st B
Oliver 290 g D
Pasta 500 g D
Ris 1 kg A, B
Skivad ananas 1 burk A
Svarta bönor 400 g D
Tunnbröd 1 pkt C
Kycklingfilé ca 1 kg A, C
Räkor 1 kg E
Apetinaost 300 g D
Kalvfärs ca 500 g B
Lammkorv 250 g C
Matyoghurt 2 dl C
Tagliatelle 500 g E

Med tanke på att kassen levereras med 14 dagars mellanrum (Linas) lär det bli några vändor till affären. Stort kylskåp rekommenderas också..
Gammal 2011-11-17, 12:29   #56
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Det lär bli dyrt på grund av svinnet. Eller gör du av med exakt detta på 14 dagar?
Spoiler:
(vecka 20)Citron 1 st E
Dill 1 kruka E
Fänkål 1 st E
Grön paprika 1 st A
Gul lök 2 st A, B
Gurka 2 st B, C, D
Körsbärstomater 250 g E
Morötter 500 g A, B
Romansallad 1 st C, D
Rucola 70 g D
Röd chili 1 st E
Röd paprika 2 st A, B
Rödlök 2 st C, D
Sugar snaps 150 g E
Tomater 5 st C, D
Vitlök 1 st C, E
Zucchini 1 st C
äpple 1 st B
Oliver 290 g D
Pasta 500 g D
Ris 1 kg A, B
Skivad ananas 1 burk A
Svarta bönor 400 g D
Tunnbröd 1 pkt C
Kycklingfilé ca 1 kg A, C
Räkor 1 kg E
Apetinaost 300 g D
Kalvfärs ca 500 g B
Lammkorv 250 g C
Matyoghurt 2 dl C
Tagliatelle 500 g E

Med tanke på att kassen levereras med 14 dagars mellanrum (Linas) lär det bli några vändor till affären. Stort kylskåp rekommenderas också..
Svinnet är ju precis en del som INTE ska vara ett problem när du inhandlar dessa kassar då alla recept är beräknade att använda exakt det du finner i påsen.Sen om du är själv och beställer mat för 4 personer ja då blir det väl ett svinn om du inte fryser. Men det är ju heller inte kundgruppen.

Jag vet inte om jag håller med all kritik här inne, jag själv gillar att laga mat och bestämma själv och komponera det jag ska äta. Men visst finns det stunder där jag önskar att jag slapp tänka då jag är stressad och oinspirerad.

Jag antar att det dessutom finns otroligt många människor som är helt och hållet ointresserade eller för okunniga för att sätta ihop en bra måltid åt sig själva och sina barn.

Om detta då fyller ett hål och det enda man behöver köpa utöver detta är kringprodukter likt mjölk, ketchup, olivolja, mjöl etc som i stort sett alltid finns hemma och där frukostmat kan inhandlas på kvartersbutiken så nog sparar folk tid.

Det ju framförallt tid och bekvämlighet de säljer, sen är bekvämlighet subjektivt och tjänsten passar inte alla.

Precis som lokaltrafiken säljer tillgänglighet och snabba kommunikationer som är miljöanpassade så åker jag bil för att jag inte tycker att det är ett dugg lättillgängligt att vänta på pendeln..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 12:47   #57

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Svinnet är ju precis en del som INTE ska vara ett problem när du inhandlar dessa kassar då alla recept är beräknade att använda exakt det du finner i påsen.Sen om du är själv och beställer mat för 4 personer ja då blir det väl ett svinn om du inte fryser. Men det är ju heller inte kundgruppen.

Jag vet inte om jag håller med all kritik här inne, jag själv gillar att laga mat och bestämma själv och komponera det jag ska äta. Men visst finns det stunder där jag önskar att jag slapp tänka då jag är stressad och oinspirerad.

Jag antar att det dessutom finns otroligt många människor som är helt och hållet ointresserade eller för okunniga för att sätta ihop en bra måltid åt sig själva och sina barn.

Om detta då fyller ett hål och det enda man behöver köpa utöver detta är kringprodukter likt mjölk, ketchup, olivolja, mjöl etc som i stort sett alltid finns hemma och där frukostmat kan inhandlas på kvartersbutiken så nog sparar folk tid.

Det ju framförallt tid och bekvämlighet de säljer, sen är bekvämlighet subjektivt och tjänsten passar inte alla.

Precis som lokaltrafiken säljer tillgänglighet och snabba kommunikationer som är miljöanpassade så åker jag bil för att jag inte tycker att det är ett dugg lättillgängligt att vänta på pendeln..
Precis, svinnet är en av de anledningar jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa en sådan matkasse. När jag handlar i vanliga fall så blir det alltid något man handlar för mycket av och då får kasta när det ligger kvar i kylen och blir gammalt.
Gammal 2011-11-17, 12:47   #58
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Svindyrt håller jag inte med om. Jag körde ut Linas matkasse för två år sedan och vart sugen att testa en veckomeny.
Jag blev ganska förvånad när jag fick betala 50kr mer för kassen än vad Linas tog ink. hemkörning.
Då missade du programmet Plus antar jag där de kollade upp hur mycket dyrare det var att handla det via linasskitkasse jämfört med i en affär själv!
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 13:14   #59
Banned

Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Min julklapp hade varit en ärlig politiker.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 15:24   #60

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Precis, svinnet är en av de anledningar jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa en sådan matkasse. När jag handlar i vanliga fall så blir det alltid något man handlar för mycket av och då får kasta när det ligger kvar i kylen och blir gammalt.
Tänkte inte på det. Klart att någon annan vet bättre vad som går åt för den enskilda familjen. Som tur är sitter ju alla i hushållet vid bords samtidigt och äter av samma mat. Sen äter ju alla familjer exakt lika mycket också.

Annat när jag var grabb då räckte med att tjura vid matbordet så ringde farsan efter hämtpizza och så ställdes det fram läskflaskor som var lika stora som en själv.

Eller hur var det nu?
Gammal 2011-11-17, 15:45   #61

axelrooss avatar

Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Svårt att tro att de är en större aktör på marknaden och kan förhandla till sig "grymmare dealer" än Coop-kedjan dock.
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td