Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-04, 13:18   #1

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

2011-06-05 Anthony Pettis by submission - Clay Guida (UFC)

Datum: 2011-06-05
Tid: 03:45
Sport: MMA
Land: UFC
Liga: UFC
Match: Anthony Pettis by submission - Clay Guida
Period: ft

Spel: Anthony Pettis by submission
Insats: 1
Odds: 5.5
Bolag: paddypower

Motivering:
Den här helgens höjdpunkt kickar igång natten till söndagen vid 3-tiden, och består av the Ultimate Fighter Finale, Guida vs Pettis.

Matchen som jag tänkte kolla lite närmare på är just main eventet. Ett rakt bett på Pettis tycker jag inte känns värt eftersom allt för mycket värde är borta ur leken (ligger runt 1,5), dock finns det fortfarande ett bet med värde i, och det är ett propsbet på Paddypower, där Pettis via submission står i 5,5.

För er som är insatta i fighting behövs ingen närmare beskrivning av Guida eller hans fightstil, men för er oinvigda så kan han beskrivas lite som en ångvält som kör i full gas hela fighten och aldrig tappar tempo. Lägg dessutom till att han troligtvis har LW's absolut bästa haka (har tagit emot helt sinnessjuka mängder stryk utan att gå ner för räkning). Han har dessutom vunnit sina tre senaste fighter via submission, men jag återkommer till det.

Pettis, hunken som blev riktigt känd för sin matrixspark mot Ben Hendersson:

http://www.youtube.com/watch?v=LH7oRb5Knjc

Ta en titt på den, även om ni inte är fightingintresserade, för den är bara helt sinnessjuk.

Om vi tittar på hans fightstil så ser vi klart och tydligt att han är en striker, och en riktigt vass sådan, dock lite väl mycket show off kanske. Vad man inte tänker på är att han har ett ground game som inte är dåligt heller, och var nära att subba Ben Henderson via stående rnc.

Nu till det intressanta. Pettis är next in line för en titelfight om han vinner den här fighten, och han är något frustrerad över att ha vunnit bältet i LW i WEC, precis galan innan det lades ned. Han är ung, och förbannat hungrig och han vill ha sitt bälte. Han har talat om att han vill bli den första som knockar Guida, något han inte kommer lyckas med. Sanchez fick in en stenhård spark rätt i ansiktet på honom, och överöste honom med slagkombinationer, och han föll inte. Samma sak kommer utspela sig mot Pettis, han kommer inte kunna knocka honom, och han vill vinna matchen på avslut.

Ser vi dessutom Guidas chans att vinna, så är det genom take downs och att ständigt gå på nedtagningar och gnp. Det är här det blir intressant, i och med att Guida har vunnit sina senaste fighter på submission, och alla talar om hur mycket bättre hans ground game har blivit. Knappast, säger jag, det handlar om att han fysiskt har kört över sina motståndare, och fått in styrkebaserade subs mot nednötta motståndare, något han knappast kommer kunna göra mot Pettis.

Senast Guida torskade på sub var mot Kenny Florian, en fysiskt svagare kille än Pettis, med sämre stand up, men med bättre ground game. En annan lirare som har sparrats med Guida är Magnus "jycken" Cedenbladh, som gång på gång subbade Guida, och sa att han hade riktigt uselt ground game (visst nu är han två viktklasser över, men han ska ändå inte kunna subba en berömd ufc-fighter så lätt).

Det jag tror kommer leda till en submission, troligtvis RNC eller triangle från Pettis är att han kommer bli nedtagen, samt frustrationen över att han inte kommer kunna knocka Guida.

Det här är inget bombsäkert bet, men till oddset 5,5 finns det absolut värde, och 1unit är det absolut värt att testa med. Jag har dessutom satt mina två senaste fightrekar, så är inne i en rek streak.

Spelet är alltså: Antony Pettis by submission till 5,5 @ Paddypower

BOL till alla er som väljer att rygga.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-05, 14:53   #2

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Nära skjuter ingen hare, men fan vad nära det var i slutet på andra och tredje ronden.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td