|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-04-12, 20:45 | #1 |
F1 Shanghai GP 15/4-17/4
I helgen är det dags för säsongens tredje lopp som går av stapeln i Shanghai, en bana med en hel del tekniska utmaningar.
Precis som Malaysia (inte detta år dock) så kan vädret vara en avgörande faktor här. Just nu är prognosen att fredag och lördag är regnfria medan söndagen och loppet kan få lite regn. Detta kan givetvis ändras ju längre in i veckan vi kommer. Har ett spel jag kommer spela i dagarna och det är Button att komma topp 3. Han genomförde loppet i Malaysia alldeles strålande och Shanghai är en bana han tycker om och kör bra på. Senaste fem åren har han placerat sig som följande: 1:a 3:a 17:e 5:e 4:e Spelet finns just nu till 2.25 @ Bet 365 som är marknadshögst bortsett från William Hill där det går att få spelet hela 3.3 om man inte är limiterad. Återkommer fredag/lördag med något mer spel och så hoppas jag på en bättre helg än förra veckan |
|
2011-04-13, 17:25 | #2 |
Vad jag sett ska det vara tvärtom med vädret, haha, det vänder tydligen snabbt. Dvs, regn Fredag-Lördag och regnfritt Söndag. Vi får se när det närmar sig.
Har tagit ett tidigt bet på Hamilton att vinna till 5.6. Hoppas han kvalar in topp2 och garderar upp isåfall. Funderar även på ditt Button-bet. McLaren som kommer med ytterliggare uppgraderingar inför helgen.
Tennis: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. F1: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2011-04-13, 18:47 | #3 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 201Kryssa lugnt Stats: 10 - 10 - 0 ROI: 208.55% Vinstprocent: 50.00% |
Button på pallen till 3,30 känns som ett grymt bet. 2,25 är lite mer osäkert då det under "normala" omständigheter finns tre förare (Vettel, Webber, Hamilton) som placerar sig före honom.
Å andra sidan är ju Button grym på att köra snabbt utan att käka upp däcken, så de nya reglerna känns som gjutna för honom. Sista stinten på Sepang illustrerade det rätt tydligt. Jag kommer att vara oerhört restriktiv med spel på F1 så här i säsongsinledningen då osäkerhetsfaktorerna är alldeles för stora innan man har fått grepp om de nya reglerna. När man dessutom slänger in eventuellt regn i ekvationen blir det om möjligt ännu snurrigare.
2011-04-16, 01:49 | #4 |
Ogiltigt spel-ID: 353903 Ogiltigt spel-ID: 353897 Ogiltigt spel-ID: 353904 Tror som sagt mycket på Button denna helg och hoppas att han kan göra bra ifrån sig redan i kvalet. Ogiltigt spel-ID: 353899 Väljer även ett vinnarspel på Hamilton även fast Vettel har dominerat träningarna än så länge. Dock så har vi sett att Red Bull haft lite problem med KERS:en vilket kan ställa till problem under loppet på denna bana. |
|
2011-04-16, 10:32 | #5 |
Vettel visade en otrolig överlägsenhet idag på kvalet, i alla fall vad som kan ses från tiderna. Han tog Pole med över 0.7 sekunder marginal :o
Button presterade bra och lyckades ta platsen bakom Vettel så det var skönt att man inte verkar ha varit helt fel ute gällande honom. Hamilton i sin tyr startar på 3:e plats. Kommer bli extremt svårt att rå på Vettel tror jag (precis som det varit tidigare) men får hoppas att Button/Hamilton kan visa något under loppet som de inte visade under kvalet |
|
2011-04-16, 13:17 | #6 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 201Kryssa lugnt Stats: 10 - 10 - 0 ROI: 208.55% Vinstprocent: 50.00% |
Känns nästan som att mästerskapet redan är avgjort. Vettel är ju fullständigt överlägsen och jag känner mig rätt så säker på att han "gör en Prost" i racen och bara såsar runt på halvfart för att inte slita på bilen i onödan. Skulle han bli ordentligt pressad finns det garanterat mer att ta ut i racen.
En som verkligen har gjort bra ifrån sig hittills är Paul di Resta. Har för mig att man inför säsongen fick runt fem gånger pengarna på att han skulle ta fler poäng än Sutil i år. Det känns ju hyfsat troligt får man lov att säga.
2011-04-16, 21:15 | #7 |
Jo jag tror det med, sa det efter förra loppet till de som har Vettel som vinnare, det är pengar på banken. Kan inte se någon annan utgång och tror till och med att det finns en liten chans att det blir så att vi får se en mer överlägsen vinnare i år än vad Schumacher var 2002 då han vann med 67 poängs marginal. Ska mycket till om det ska ske men som det ser ut nu tror jag det är möjligt i alla fall.
Dock bara 3:e loppet denna säsong så lång tid kvar och mycket kan hända. |
|
2011-04-16, 22:55 | #8 |
Känns ändå som att McLaren hänger med hyffsat och kanske utvecklar bilen snabbare och bättre än Red Bull under säsongen. Dessutom brukar skillnaden i racet vara mindre än under kvalet mellan bilarna. Förhoppningsvis kan Ferrari få igång på maskineriet snart, hoppas på nästa race, men även dom har bättre racetempo än kval.
Känner dock lite som RedX, att Vettel ofta bara ligger och glider runt under racen. Sen finns det ju så mycket mer att betta på än bara racevinnare ; match-ups!
Tennis: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. F1: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2011-04-17, 01:30 | #9 |
Ogiltigt spel-ID: 355670 Ett sista spel inför loppet. Båda förarna gjorde en missräkning under kvalet och pga kvalet avbröts med 2 minuter kvar av Q2 så kunde de inte kvalificera sig vidare. Nu startar de 14:e respektive 16:e och jag tror att det kan vara till fördel för Schumacher i denna H2H. Hoppas att han kan göra en lika bra start som senast och då bör han fixa denna duell tror jag. |
|
2011-04-17, 10:44 | #10 |
Ogiltigt spel-ID: 353903 Ogiltigt spel-ID: 353897 Ogiltigt spel-ID: 353904 Ogiltigt spel-ID: 353899 Ogiltigt spel-ID: 355670 3-2 och +10.63u. Om det inte hade varit för en Mark Webber som körde sista delen av loppet som en besatt man så skulle det varit betydligt mer med Button på podiumet. Grymt roligt lopp att kolla på! 3 veckor tills nästa lopp i Turkiet. |
|
|