Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-06, 20:33   #1
JSQ

JSQs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2440
Standard

F1 Malaysias GP 10/4

Då var det äntligen dags för säsongens andra lopp som går av stapeln i Malaysia nu på söndag. Vad vi alla kommer ihåg från säsongens första lopp är Vettels överlägsenhet vilket det ska bli intressant att se om han kan fortsätta med här på Malaysia.

Som vanligt så är vädret i Malaysia lite oberäkligt och inför helgen ser det ut som om att vi kan vänta oss åskstormar och regnskurar vilket enligt mig i sådant fall gör loppet lite mer intressant.

Citat:
The weather can be unpredictable in Sepang, however, and showers are expected on Thursday and Friday, with thunderstorms possible in the region on Saturday and Sunday.
Förra årets resultat:

1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:33:48.412
2 Mark Webber RBR-Renault +4.8 secs
3 Nico Rosberg Mercedes GP +13.5 secs

Det ska även bli intressant att se hur däcken kommer att klara den eventuella värmen i Malaysia och Pirelli själva säger att dom förväntar sig 3-4 pit stops under loppet.

Citat:
Pirelli expects teams to choose between three and four stops this weekend, however, as their tyres degrade more dramatically in higher temperatures. The key will once again be maintaining flexibility and being willing to modify tactics.

Pirelli will again bring their hard and soft rubber, but will also give each driver two extra sets of a revised hard compound. "We never believe in standing still at Pirelli,” motorsport manager Paul Hembery says, “which is why the teams will have two extra sets of slick tyres available to them during Friday's free practice sessions for evaluation purposes."
Så här innan någon träning har körts har jag inte hittat något intressant spel dock tycker jag att oddsen på Vettle är lite väl låga när det gäller vem som tar pole.

Vid regn under kvalet kan jag på förhand tänka mig både Hamilton och Alonso till pole, går att få till 6 respektive 11 på diverse bolag (Betfair har högre men inget djup i sina marknader).

Återkommer efter fredagens träningar med mer tankar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3), Andreas B (+1)
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-07, 02:22   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2279
Standard

Tror mycket på McLaren här, och Hamilton då givetvis. Vettel och Red Bull ska givetvis vara favoriter, men McLaren gjorde bra race förra året efter sitt debakel i kvalet.

En bana som är både snabb och teknisk, där McLaren borde gynnas av dom snabba delarna medans Red Bull är bättre i dom mer tekniska. Ferrari vet jag inte riktigt var dom är.

Jag funderar på en liten insats på Hamilton, eller McLaren, som vinnare. Som vanligt dock så föredrar man ju att vänta till efter träningarna och kval.

ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 15:47   #3
JSQ

JSQs avatar

Standard

Tyckte tidslistan från träningarna såg intressanta ut så ska nog gå att hitta något spel till kvalet. Ska bara läsa lite om träningarna när jag kommer hem, sen återkommer jag.
Gammal 2011-04-08, 17:06   #4
JSQ

JSQs avatar

Standard

Efter att ha läst lite kring dagens träningar och sett att det var torrt väder idag så kommer jag vänta tills efter morgondagens träning med att lägga eventuella spel på kvalet då det fortfarande finns en risk för regn under morgondagen. Får hoppas att man inte försover sig bara
Gammal 2011-04-09, 09:24   #5
JSQ

JSQs avatar

Standard

Självklart missade man morgonens träning pga nattens Baseball men men, några spel till kvalet blir det iaf!

Ogiltigt spel-ID: 346400

Vettel har inte visat upp några monster tider på träningarna dock tror jag inte han har gett allt ännu och kommer definitivt finnas med i diskussionerna när vi närmar oss slutet av Q3. Förutom Vettel tror jag att Webber, Button, men framför allt Hamilton kommer att vara med och göra upp om polen.

Efter samtliga träningar tycker jag att Webber och Hamilton bör ha en likvärdig chans som Vettle att placera sig i pole medan Button kommer lite bakifrån. Tycker därför att detta spel känns bra då eventuella andra överraskningar kan ske om det till exempel kommer regn i Q3, vilket det enligt rapporter fortfarande finns en risk för.

Ogiltigt spel-ID: 346402

Av de förarna som nämnts ovan så tror jag absolut mest på Hamilton och tycker att 6.13 var för högt för att avstå ett mindre spel också. Förhoppningsvis slår regnet till under Q3 då jag tror att Hamiltons chanser till pole ökar då.

Ogiltigt spel-ID: 346401

Tycker den forna världsmästaren har gett ett bättre intryck och positivare kommentarer än sin lagkamrat. Sen har han även placerats sig bättre än Rosberg under samtliga träningar.

Senast redigerad av JSQ den 2011-04-09 klockan 11:07.
Gammal 2011-04-09, 11:07   #6
JSQ

JSQs avatar

Standard

Tyvärr så var det som jag trodde att Vettel inte visat allt tidigare under helgen och han visade sig vara för stark och tog hem kvalet med .106 före Hamilton =(
Gammal 2011-04-10, 09:04   #7
JSQ

JSQs avatar

Standard

Ogiltigt spel-ID: 347237

La detta spel redan igår och jag tycker att få över 2 på Vettel i dagens lopp är lite för högt då jag tror han vinner relativt enkelt förutsatt att KERS:n håller och det är regnfritt i början av loppet.

Nu finns spelet att få till 2.20 på Bet 365 (har inte kollat någon annan stans) under Vinnare (Förbättrade odds). Har ingen aning om den kategorin är någon skillnad mot kategorin Vinnare men Vettel finns även till 2.1 där också.

Ogiltigt spel-ID: 347415

Ogiltigt spel-ID: 347416

Samma tänk här, håller bilen så tror jag ingen förutom Vettle har något att sätta emot Hamilton.

Vart lite kortare motiveringar men är så trött så att jag vill dö så ja
Gammal 2011-04-10, 09:19   #8

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2279
Standard

Verkar som det ligger regn i luften, blir ju ett kul race isåfall, men kan/kommer ju förändra allting.

Tror faktiskt inte Vettel får det lätt här och det finns en stor chans att Hamilton vinner. En bra start och han kanske redan är om vid första kurvan eller varvet.

Ska även varnas för Button, och att han slår Webber finns det ganska fina odds på.

Bol!
ExtraCheese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-10, 12:32   #9
JSQ

JSQs avatar

Standard

+0.5u på Loppet och -4 totalt på GP:et efter att Hamilton haft ett dåligt sista pitstop och efter det verkade han ha något problem. Vettel vann dock enkelt.
Svara

td