|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-04, 06:16 | #1 |
Strikeforce och Bellator, 5 mars
Main Card
* Light Heavyweight Championship bout: Brazil Rafael Cavalcante (c) vs. United States Dan Henderson[1] * Women's Welterweight Championship bout: Netherlands Marloes Coenen (c) vs. United States Liz Carmouche[1] * Middleweight bout: United States Tim Kennedy vs. Netherlands Melvin Manhoef[1] * Lightweight bout: United States Billy Evangelista vs. United States Jorge Masvidal[1] Preliminary Card * Welterweight bout: United States Roger Bowling vs. United States Josh Thornburg[1] * Lightweight bout: Brazil Jorge Gurgel vs. United States Billy Vaughan[1] * Heavyweight bout: United States Jason Riley vs. United States Jason Freeman[1] * Middleweight bout: United States Marc Cofer vs. United States Mitch Whitesel[1] * Welterweight bout: United States J.P. Felty vs. United States John Kuhner[1] ------------------------------------------------------------------------------------------------- Main Card * Welterweight Quarterfinal bout: United States Chris Lozano vs. United States Lyman Good[1] * Welterweight Quarterfinal bout: United States Brent Weedman vs. United States Dan Hornbuckle[1] * Welterweight Quarterfinal bout: United States Anthony Lapsley vs. United States Jay Hieron[1] * Welterweight Quarterfinal bout: England Jim Wallhead vs. United States Rick Hawn[1] Local Feature Fights * Women's (115 lbs.) bout: United States Zoila Frausto vs. United States Karina Hallinan[1] * Catchweight (176 lbs) bout: United States Waachiim Spiritwolf vs. United States Jaime Jara[1] * Featherweight bout: United States Josh Herrick vs. United States Brandon Bender[1] * Bantamweight bout: United States Jesus Castro vs. United States Paul Ruiz[1] |
|
2011-03-04, 06:21 | #2 |
Börjar med denna:
8u på Jorge Masvidal (Strikeforce) 1.813@Pinnacle. Masvidal har teknisk och metodisk standup, han är betydligt längre än sin motståndare som inte alls är lika bekväm med att fightas stående. Motståndaren Billy Evangelista imponerar inte på mig, han är en kortväxt brottare med medioker standup och hans nedtagningar är inte heller speciellt bra. Masvidal har bra takedown defense och gör inga förhastade kombinationer så jag ser honom lugnt och metodiskt plocka isär Evangelista under tre ronder. |
|
2011-03-04, 06:44 | #4 |
1u på Billy Vaughan (Strikeforce) 4.30@Pinnacle/5dimes.
Fanns inte speciellt mycket video att se på Billy Vaughan men av det jag såg så ska han ha kapacitet att ställa till det för en åldrande och dalande Jorge Gurgel. Matchen kommer gå i 155 lbs vilket inte är helt optimalt för kortväxte Vaughan vars naturliga viktklass är 145. Vaughan har brottats på collegenivå men gillar att svinga friskt och byta slag vilket även Gurgel brukar gilla. Gurgel har riktigt bra bjj ocg är livsfarlig på marken men av nån märklig anledning ska han alltid stå och tradea vilket sällan ger honom en edge då hans standup är oteknisk och krävande. Enligt mig har Gurgel också tappat viljan att ta sin kärriär längre, han är 34 år. Nuförtiden fightas han för att det är kul och för att bjuda publiken på underhållning oavsett om han förlorar vilket han har antytt i postfight intervjuer. En yngre och hungrigare Billy Vaughan kommer gå all-in nu när han får uppträda på den stora scenen för första gången. Håller dock ner insatsen. Senast redigerad av 1nce den 2011-03-04 klockan 18:28. Anledning: Höjde insatsen till 1u |
|
2011-03-04, 12:42 | #5 |
|
|
2011-03-04, 21:13 | #6 |
3u på Jim Wallhead (Bellator) 2.25@5dimes.
Båda är ruggigt bra på judo och lite sisådär stående. Wallhead är aningen sämre än motståndaren Rick Hawn stående ur ett tekniskt perspektiv men jag tycker han besitter ett lugn och har en bra defensiv, han gör inget dumt och förhastat. Judo övertaget ger jag med liten marginal till Wallhead som dessutom trots att han är 8 år yngre är betydligt mer rutinerad inom MMA. Känns väldigt nära på slantsingling, med Hawn som pyttefavorit imo. |
|
2011-03-04, 21:42 | #7 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Ryggar allt så fort jag fått tummen ur och pumpat in mer cash på 5dimes.
Det bästa med att betta Strikeforce är att det sällan är fittiga decisions som i UFC. 1nce: Vad tror du om Manhoefs chanser? Oddset är ju ändå rätt högt på honom.
2011-03-04, 21:46 | #8 |
Tycker oddsen ligger nästintill helt rätt i Kennedy vs, Manhoef så inget spel såvida de inte flyttar sig. Vill att det ska komma ut props, då borde man hitta värde i antingen Kennedy by sub eller Manhoef by TKO/KO.
|
|
2011-03-04, 21:50 | #9 |
Rekommenderar 7u på Rafael Cavalcante 2.80@Expekt innan den sjunker. Jag lirade den tidigt (3 veckor sen) till 2.88 men den är sänkt till ~2.60 överallt och fortsätter droppa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+7) Senast redigerad av 1nce den 2011-03-04 klockan 23:31. |
|
2011-03-04, 23:19 | #10 |
En kunnig snubbe på SBR-forumet har rekat Chris Lozano (Bellator) vilken jag ryggade till 2.30. Den sjunker på alla US-books (~2.15 nu), Expekt har Lozano till 2.27 för den som är sugen. Detta är endast ett tips från min sida då jag vet att rekaren har bra profit över en längre tid, själv har jag inte analyserat matchen.
|
|
2011-03-05, 18:17 | #11 |
Sharp$: 1644Fighting 2013/2014 Stats: 40 - 92 - 6 ROI: 101.06% Vinstprocent: 30.30% |
Ryggar Cavalcante! Hendo börjar kännas gammal och trött. Går mest och laddar högersläggan och hoppas på K.O. Känns inte som om han har någon hunger kvar.
2011-03-05, 18:29 | #12 |
Ryggade Wallhead med 3u också, mest som en tv-peng på Bellator.
Sen slänger jag en unit på en fultrippel till 20 i odds; Cavalcante Vaughan Evangelista