Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-01, 18:39   #1

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

UFC on Versus: Kampmann vs Sanchez

Nu ni mina tre musketörer ska det dras fram värde. Här ser jag en hel del godbitar som har smygit sig in i oddsen, och nu ska de gröna siffrorna fram.

Citat:
Diego Sanchez vs. Martin Kampmann
C.B. Dollaway vs. Mark Muñoz
Alessio Sakara vs. Chris Weidman
Brian Bowles vs. Damacio Page
[edit]Preliminary card
Joe Stevenson vs. Danny Castillo
Steve Cantwell vs. Cyrille Diabaté
Thiago Tavares vs. Shane Roller
Takeya Mizugaki vs. Reuben Duran
Rob Kimmons vs. Dong Yi Yang
Rousimar Palhares vs. Dave Branch
Igor Pokrajac vs. Todd Brown
Intressanta odds enligt mig:

CB Dollaway till 2,6
Alessio Sakara till 2,1
Stevensson till 1,65
Cantwell till 2,05 (Tror på tidig sub här)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-03-01 klockan 18:40.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 19:20   #2

1nces avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1878

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har Tavares och Kampmann hittills. Tavares spelet känns bra men jag börjar få lite kalla fötter när det gäller Kampmann med tanke på hur vild Diego var när han besegrade Paulo Thiago.

Nu är ju inte Kampmann riktigt samma typ av motståndare och även han har besegrat Thiago, i mitt tycke på ett mer dominant vis. Diego är ju ingen gåta precis, han kommer gå på sina takedowns non-stop men Kampmann har bättre takedown defense än Thiago och även bevisligen bättre bjj. Det som däremot är en gåta är strategin som Kampmann hade senast mot Jake Shields och även kostade honom segern imo, risken är att nåt liknande inträffar, OM Kampmann har en bra strategi och gör det han är bäst på så ska han vinna. Jag tror inte att Diego lyckas ta ner Kampmann hur enkelt som helst och Kampmann bör kunna ta sig upp igen eller svepa. Ångrar inte mitt spel då jag tror han vinner denna match men till oddset 1.71 som jag lirade 5u på rekommenderar jag snarare 3-4u nu vid närmare eftertanke (1.735@Pinnacle).

Thiago Tavares har jag som en ~55% favorit över Shane Roller. Brassen är mer mångsidig och har mött tuffare motstånd, hans standup är helt ok men det är hans bjj som är främsta vapnet. Roller är en brottare, hans stående game är sämre än brassens och jag tycker inte att hans brottning är speciellt bra heller. Roller har en hel del vinster via submissions men det är knappast mot motståndare av Tavares kaliber och Roller har dålig toppkontroll och är allmänt slarvig på marken. SKulle han ta ner Tavares vilket han förmodligen lyckas nån enstaka gång så kommer Tavares kunna studsa upp igen.

@Moffe
Joe Daddy ser intressant ut till det oddset, får kika lite mer på hans motståndare. Har hört att Sakaras motståndare är game så det blir nog pass på honom eller eventuellt spel på hans motsåndare. Cantwell är också intressant, det som oroar är tidigare skadeproblem och lång frånvaro, tror det oddset kan stiga en del också.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 20:07   #3

1nces avatar

Standard

7u på Rousimar Palhares 1.57@5dimes.
Gammal 2011-03-01, 20:45   #4

1nces avatar

Standard

8u på att Sanchez vs. Kampmann GÅR tiden ut 1.60@Sportingbet.

Snubblade just över denna pärla, oddset måste just ha släppts eftersom jag kollat lite då och då. Sanchez har gått tiden ut i 4 av sina 5 senaste och Kampmann i 3 av sina 5 senaste. Rent stilmässigt är det inte mycket som talar för att det blir nåt avslut i denna match, Diego är svårknockad och har aldrig blivit subbad, Diego har heller inga vapen i arsenalen som talar för att han skulle göra showen kort med Kampmann. Är det nån som avslutar matchen före slutsignalen så är det Kampmann, men även det känns icke troligt.
Gammal 2011-03-01, 21:21   #5

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Har inte sportingbet, men känns som ett vettigt bet. Det enda avslutet jag skulle kunna se är att Kampmann subbar Diego, men fan, det känns inte speciellt troligt.

Det märkliga med kampmann är verkligen hur "styles make fights". Förstår inte riktigt hur han kunde dominera Paulo Thiago och i min mening Jake Shields, för att sedan jävligt enkelt bli knockad av Paul Daley.
Vågar inte röra fighten bettingmässigt, förutom att den med största sannolikhet går till distance.

Btw, Munoz vs Dolloway, not to go to distance till 2,1 @ paddy ??? Möjligtvis ifall CB kan subba Munoz, eller om Munoz kan slå ut Dolloway? Vad tycker ni, finns det värde här?

Är lite småfull och sitter mest och spawnar idéer för galan.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2011-03-01, 21:29   #6

1nces avatar

Standard

Moffe, 5dimes har 2.60 på Munoz EJ tiden ut. Jag lyckas inte måla upp den matchen i mitt huvud, hur jag än försöker... Det känns som att den kan komma att se ut hursomhelst, men det känns som att det borde finnas lite värde i 2.60 iaf.
Gammal 2011-03-01, 21:33   #7

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Har gulat på 5dimes, men är lite sugen på att fylla på. Bra odds på sidan, helt klart.

Gammal 2011-03-01, 23:52   #8

1nces avatar

Standard

5u på Cyrille Diabate 1.95@5dimes.

Färskade upp minnet genom att titta på gamla matcher med dessa. Diabate är en grym thaiboxare men han har bjj skills också, främst defensiva, för att ta sig upp. Cantwell brukar föredra att stå, han har svartbälte i bjj men det är skillnad på svartbälten och SVARTBÄLTEN, jag tycker inte att han hör till den utsökta skaran. Annars har Cantwell väldigt teknisk standup men jag tycker han är en strikt träningsprodukt och det han gör är inte speciellt oväntade tekniker. Den främsta fördelen hans tekniska standup ger honom är defensivt då han sällan håller händerna fel och därmed inte tar alltför mycket skada. Diabate är ett par nivåer före i sitt stående game och Cantwell dukar knappast upp nåt nytt som fransosen inte tidigare smakat på. Tror denna går tiden ut med Diabate som segrare.
Gammal 2011-03-01, 23:55   #9

1nces avatar

Standard

Kollade på Joe Daddys motståndare också. Den matchen känns väldigt oviss och som oddsen ligger just nu så avstår jag. Castillo har brottningen för att kunna ta ner Daddy och han bör även ha en edge stående. Ska Daddy vinna så är det antingen genom att ta ner Castillo (lyckas han?) eller genom att sänka in en av sina berömda giljotiner när Castillo går på takedown.
Gammal 2011-03-02, 00:03   #10

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Hmm, nu är visserligen Gustafsson riktigt jävla bra, men tyckte han körde över Diabate fullständigt. Diabate är ändå 37 år gammal, och jag misstänker att han sett sina bästa år. På backen har han inte mycket att hämta. För att citera Koscheck "he's got quit in him", vilket man såg när Gustafsson gnp:ade honom, och han gav upp halsen för att han inte orkade kämpa emot mer och lät gustafsson slinka in med händerna runt halsen så han lättare skulle kunna tappa ur.

Lirar nog emot dig här ifall oddsen justeras. Vill ha runt 2 här. Tror dessutom inte att denna går till distance. Båda har potential att avsluta det stående, och Cantwell har goda chanser att subba Diabate.

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-03-02 klockan 00:04.
Gammal 2011-03-02, 15:29   #11

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Fan vad oddsen justerats. Sakara finns till 2,9! Det måste iaf testas, han har iaf rätt fin ko-power.

Gammal 2011-03-02, 18:41   #12

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Hmm, är lite sugen på att slänga en unit åtminstone på:

Kampmann via sub till 8,0. Han var ändå riktigt nära att subba Shields med ett Dárce-Choke, och Shields har galet bra BJJ (men taskigare kondis). Vet att Diego aldrig blivit subbad, men en unit skulle det ju kunna vara värt.

Är jag helt fel ute här?

Gammal 2011-03-04, 02:57   #13

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Haha vaffan, Cantwell är fan efterbliven. Vem fan väljer att stå och tradea med någon som är f.d världsmästare i thaiboxning och har 6 inches reach advantage???????

Snyggt bettat Moffe : holms::h olms:

Gammal 2011-03-04, 05:32   #14

1nces avatar

Standard

3-2 inatt, +3,5u

Dåligt flyt på de missade spelen. Tavares hade ju matchen innan den där högern från helvetet träffade rakt på knappen, lights went OUT... Jämn match mellan Diego och pölsemannen men jag tycker pölse borde ha fått domslutet. Jaja, nuff whineing, plus iaf

JayJay, where u at?
Gammal 2011-03-04, 19:43   #15

Moffegrevs avatar

Fighting 2013/2014

Standard

Jag dömde Kampmann vs Sanches till 29-28, där Kampmann vann första och andra ronden och Sanchez tredje. Relativt jämn andra rond, men tyckte dansken gjorde mer skada.

Btw, fyfan vad uselt fightingen gått för mig 2011, helt sanslöst jävla uselt faktiskt. Tror jag chillar lite med bettingen ett tag, kanske torrbettar nästa gala.

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-03-04 klockan 19:49.
Svara

td