Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-06, 13:19   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Skidskytte 6/2


Så är det dags för jaktstarterna från fredagens sprint och på jaktstarter brukar oddsen hamna mer rätt eftersom det är lite enklare att förutsäga händelseförlopp men jag ska ge mig in bland de rosa fluffmolnen och leta vinnande spel i dag. I går gick det inte riktigt som jag tänkt och marginalerna var inte med mig om tredjeplatsen för Italien heller. Nya tag i dag och mina funderingar är som följer.

Först undrar jag ifall Marie Dorin kände sig sjuk eller om det var att hon ville vila till i dag, jag misstänker det senare. Det kan betyda en liten del i det hela nämligen vilka som vilade i går alternativt körde. Nu är förvisso skidskyttar vana vid att tävla flera dagar i sträck men kroppen ska likväl återhämta sig så jag tycker vi värderar ner de som körde i går ett steg.

Herrarnas lopp startar 16.00 och damernas startar 18.00.


Herrar

Rent sportsligt kan de kan ha en bättre startordning än vad de lyckats regissera ihop. Arnd Peiffer ut 16 sekunder före en jagandes Martin Fourcade som presterar på topp tävling efter tävling och han är också utnämnd som dagens favorit. Bakom dessa två herrar startar sen Ivan Tcherezov och Terje Boe med ytterligare 20 sekunder respektive 10 sekunder.

Normalt ska det vara en av dessa fyra som vinner loppet men jag vill leta värde längre ner i startlistan då det finns en viss risk att dessa fyra kommer att skjuta samtidigt som någon annan av denna kvartett och eventuellt samtliga ifall det blir någon tidig bom på de två första. Det kan även vara att de jagar ikapp även utan bommar då det scenariot är vanligt när tidsavstånden inte är alltför stora. Men jag kan tänka mig att Peiffer och Fourcade skjuter samtidigt vid första liggande och att Boe och Tcherezov skjuter samtidigt.

Vad finns det då för intressant bakom dessa fyra som med en bra dag kan avancera i startfältet? Sergei Sednev är faktiskt den enda jag kan tänka mig utmanar. Chansen ligger i att han fortsätter skjuta stabilt i liggande samtidigt som det ska till en del strul för övriga men möjligheten finns där även om han startar 77 sekunder efter Peiffer men det är enbart halvminuten till Boe. Svårt men inte alls omöjligt. Hans svaghet kommer sen i stående med knappt under 80% i träff men oddsen är också därefter. Och det kommer att vara nerver på många håll när det drar ihop sig till tredje skjutningen som är första stående.

Så mitt vinnarspel blir på Sednev samt blir det ett bet på topp 3 också. Låg eller medeinsats kommer att användas och odds runt 50 samt 15 finns. Vill man lägga sitt bud på en av de fyra i täten och ska ha värde så är det Peiffer eller Tcherezov. Snegla mer åt Tcherezov då jag inte känner mig alltför säker på Peiffer som går ut först. Enda lilla risken att väga in är om Tcherezov är mer sliten än övriga då han tävlade i går och fick en tuff uppgift men gjorde det bra i spåret, dock kan hans tempo där ha satt sig i skjutningen som inte alls var bra. Men Tcherezov till 8-10 gånger känns bra. Jag ser som de flesta andra Martin Fourcade som favorit då hans form är imponerande men odds under 3 känns inte aktuellt.

Finns det några bra H2H spel då? Marknaden är stor och de flesta bolag erbjuder olika H2H och hittills har jag inte hittat något där jag tycker oddset känns fördelaktigt. Jag återkommer med H2H samt damernas lopp under eftermiddagen. Men vad gäller H2H kommer jag titta extra på vilka Sednev och Slesinger kommer att stå mot.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 14:42   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Jag hittar inget alls av intresse vad gäller H2H. Det närmaste jag kommit är Slesinger mot Birnbacher runt 1.60 men jag vill upp mot 1.80 där samt är det Sednev mot Jay knappt 2 i odds.

Men jag hittar inte tillräckligt med värde här. Jag skulle vilja hitta Sednev mot Birnbacher till 1.65 så hade jag spelat men den H2H hittar jag inte.

Det får bli att gå igenom damerna istället den tiden det öär kvar fram till start, runt 20 minuter.

Det är inte säkert jag hinner skriva något om damernas jaktstart, men så fort jag lagt egna spel finns de i spreadsheet så kika in i den där jag har flest spel, den uppdateras fortfarande även om jag är på väg att göra om det hela.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 15:47   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Snabb uppdatering, och ev hinner jag skriva ner något inför damerna då jag ska iväg snabbt nu.

Vindstötar på skjutvallen och osäkert skytte av flera gjorde att det blev Boeuf som vann skidskyttet och jag vet inte hur det går att hitta honom. Han gick ut samtidigt som Sednev men mellan dessa skilde det över 2½ minut i mål. Sednev var en riktig besvikelse i liggande skyttet där han normalt sätt är säker och det stående var också klart sämre än väntat.

Tcherezov skjuter 1-1-2-0 och det var en bom för mycket annars hade segern varit där. Normalt ska Tcherezov slå Boeuf med tanke på att han startade 24 sekunder före och hade "bara" två bom mer, men likväl 10 sekunder efter i mål.

Men annars var det en spännande tävling då det blev mycket bom på vallen, men det är svårt att veta vilka som får vindstötarna där. Men jag var väl inte så nära på Tcherzov som jag vill göra gällande då Peiffer sköt tre bom på sista samt sköt Bergman två bom. Där ser vi det underbara med det rent mentala i skidskytte, två stycken som tar segern med bättre skytte där.

Domracheva är jag inne på vad gäller damerna just nu. Men det är många som kan ta ifatt, bl a Mäkäräinen. Men jag funderar eventuellt att lägga ett bet på Ekholm också även om hon är favorit. Men det är svårt och det finns väl risk att det blåser ungefär lika mycket under damernas och då gäller det att ha en säker skytt - om det hjälper i blåsten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dompa (+2)
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 16:13   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 197
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Snabb uppdatering, och ev hinner jag skriva ner något inför damerna då jag ska iväg snabbt nu.

Vindstötar på skjutvallen och osäkert skytte av flera gjorde att det blev Boeuf som vann skidskyttet och jag vet inte hur det går att hitta honom. Han gick ut samtidigt som Sednev men mellan dessa skilde det över 2½ minut i mål. Sednev var en riktig besvikelse i liggande skyttet där han normalt sätt är säker och det stående var också klart sämre än väntat.

Tcherezov skjuter 1-1-2-0 och det var en bom för mycket annars hade segern varit där. Normalt ska Tcherezov slå Boeuf med tanke på att han startade 24 sekunder före och hade "bara" två bom mer, men likväl 10 sekunder efter i mål.

Men annars var det en spännande tävling då det blev mycket bom på vallen, men det är svårt att veta vilka som får vindstötarna där. Men jag var väl inte så nära på Tcherzov som jag vill göra gällande då Peiffer sköt tre bom på sista samt sköt Bergman två bom. Där ser vi det underbara med det rent mentala i skidskytte, två stycken som tar segern med bättre skytte där.

Domracheva är jag inne på vad gäller damerna just nu. Men det är många som kan ta ifatt, bl a Mäkäräinen. Men jag funderar eventuellt att lägga ett bet på Ekholm också även om hon är favorit. Men det är svårt och det finns väl risk att det blåser ungefär lika mycket under damernas och då gäller det att ha en säker skytt - om det hjälper i blåsten.
Utan att kunna så mycket om skidskytte (min första säsong som jag följer sporten), blir dagens spelfundering Ekholm före Tora Berger och min motivering är att Ekholm är en mycket säkrare skytt samt lugnare när det börjar bli för många på vallen samtidigt.
Tora Berger kan åka lite fortare än Ekholm men slarvar oftast med skyttet då hon snabbt vill iväg på spåret och åka. Rätt eller fel, kommentera gärna innan jag lägger mitt spel
Dompa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 16:40   #5
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Jag håller med dig helt och hållet, enda problemet är ju att Berger varit säker på slutet och har toppform men jag håller Ekholm som den bäste av dessa och är före Berger mer än 50% av gångerna så som det är nu, ner till 1.85 kan vara värde.

Har själv lagt samma spel men ej fått det matchat ännu men ska sänka oddset där. Funderar även på vinnarspel men känns lite osäkert då det kommer vind på vallen fram och tillbaka.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 16:48   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Bästa spel skidskytte

Efter att ha studerat det lite mer är bästa spelet topp 3 på Anna-Carin Zidek Olofsson. Även om formen inte är på topp så har hon ett lugn och är lite långsammare på vallen för att sätta skotten, det kan vara viktigt i dag ifall det blåser till på vallen. Sen är det lite tungkört i dag, ifall de inte har fixat till banorna och jag tror det passar bättre för en rutinerad och stark Zidek istället för att det gynnar enbart snabba åkare. Tyckte mig se detta hos herrarna.

Visst är det många placeringar hon ska plocka men oddset på Betfair, 18 ggr är bra samt finns det på Unibet till 11, har ej kollat mycket mer. På Nordicbet är det så lågt som 7.00 såg jag nyss.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 17:34   #7
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Frågan är om man ska ge sig in i skidskyttespel när det blåser så här. Det ger ju förvisso en extra dimension men det är så svårt att analysera vilka som ska skjuta bra, och framför allt vilka som får gynnsam vind medan andra kämpar i orkan. Känns ändå som det mesta spelet var rätt utom H2H Dorin - Semerenko. Sen att vinden inte var med mig i dag, ja vad ska jag säga. Det kommer nya tävlingar men nu känns det ändå tungt. Tcherezov tvåa och Domracheva trea..... två av mina vinnarspel ;/
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 17:49   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

En lite nogrannare summering även om det känns tungt.

ACO som var dagens spel gör det bra i spåret och har sjätte bästa tid där men på skjutvallen (och då pratar vi inte straffrundor) så tappar hon över två minuter på Berger som drog av skotten på 100 sekunder. Att hon träffar så bra när hon bara drar av skotten i dessa förhållande är imponerande eller bara tur. Så jag får vara nöjd med spelet för vem kunde ana att hon skulle skjuta sju bom när hon väntar så mycket på vallen som hon gör.

Helena Ekholm var en besvikelse och missar för mycket även om förhållandena var svåra. Hon missar i liggande igen vilket inte är bra men på det stående när jag ser värde i ett livespel så funkar det inte alls och det finns enbart vind att skylla på. Dåligt spel pre-start och ok spel live anser jag ändå.

Domracheva och Mäkäräinen var bra spel och de hade lite av flytet att träffa till det började gälla. De ligger i täten med Dorin inför tredje skyttet men där skjuter båda mina vinnarspel tre resp. två bom men chansen fanns fortfarande men i sista stående drar Mäkäräinen samtliga bom och Domracheva ytterligare två. Är ändå nöjd med dessa vinnarspel med odds på 25 resp 17.5.

Ja, den här helgen gick detv back på skidskyttet och det är första gången det sker den här säsongen. Riktigt missnöjd är jag med resultatet men med spelen är det väl ändå godkänt tycker jag. Men så hade jag nog kunnat tänka på vem som helst eftersom vinden ställde till det.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 17:56   #9
 
gustns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 513


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Usch för vindhelvetet, hade tre h2h-spel och alla såg bra inför sista där det fuckade upp sig helt pågrund av vinden
__________________
Cash is king, that makes me to the king of the kings!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
gustn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td