Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-05, 14:49   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Skidskytte 5/2


I kväll är det mixedstafetten och som jag redan nämnt lite i min speldagbok så ställer de flesta lag upp med väldigt mycket reserver. Så i går trodde jag inte att jag kunde finna spelvärde men intresset för skidskytte är så stort att jag likt en hackspett har vissa drifter som måste utföras. Jag att hitta spelvärde när det är skidskytte och hackspetten att dunka näbben mot ett trä så att huvudvärk uppstår.

Ryssland
Här har vi ett lag som är i stort sett med ordinarie bemanning. Svetlana Sleptsova på förstastreckan och sen tar Natalia Guseva över och på herrsidan har vi Ivan Tcherezov och Maxim Tchoudov. Här finns ingen svag länk och samtliga gjorde bra insatser i sprinten i går. Jag kan inte se det här laget förlora även om det finns ett par lag till som har helt ok laguppställning.

Frankrike
Detta lag är också hyfsat rustade inför i kväll med namn som Marie Laure Brunet, Marie Dorin, Vincent jay och Alexis Boeuf. Inget riktigt bottennapp men i grunden inte av samma kaliber som Ryssland. Dock gjorde samtliga det bra i går och formen är ett litet orosmoment men så långsam som Vincent Jay är t ex så borde Tcherezov kunna avgöra på den här sträckan ifall det fortfarande står och väger.

Italien
Michela Ponza och Katja Haller kör streckorna för damerna och när herrarna tar vid är det Rene Laurent Vuillermoz och Christian De Lorenzi. Starka namn för att vara Italien och jag tror dessa på allvar kommer att slåss om en medalj i dag. Ponza gjorde det riktigt bra i går och De Lorenzi har gjort bra lopp på slutet men övriga är inte starka nog för att kunna utmana om segern.

Tyskland
Har två riktigt starka namn på damsidan men sen känns det som att herrarna inte kan vara med och slåss längre, men jag är inte förvånad ifall Tyskland leder efter två sträckor. Kathrin Hitzer och Magdalena Neuner på damsträckorna och sen Alexander Wolf och Daniel Böhm vilka de två sistnämnda var bedrövliga i gårdagens sprint men sånt kan ändras snabbt dock. Men att detta lag ska slåss om segern ser jag som uteslutet. Får hoppas jag slipper äta upp detta sen bara.

Slovenien
Jag väljer att nämna Slovenien som det sista laget då de har ett för sin nation ett stark lag. Andreja Mali, Terja Gregorin på damsidan och Klemen Baur och Jakov Fak på herrsidan. Samtliga gjorde klart godkända insatser i går också men jag ser inte riktigt hur de ska kunna utmana ovanstående nationer.

Summering
När det gäller stafetter i skidskytte så är det någon som kom fram till att bommar på vallen inte skulle vara direkt avgörande utan samtliga åkare har tre extra skott på varje skjutstation innan det blir piskan på ryggen mot straffrundan. Detta gör att de lite sämre skyttarna inte tappar lika mycket som de annars skulle gjort men självklart är bommar likväl jobbiga, dels för att du inte hänger med i "klungan" och sen kan det leda till negativ stress och det mesta annat som inte är vidare bra för att få en guldmedalj om halsen.

Slovenien har det mest ordinarie laget av de ovan och de kom femma sist det begav sig, endast 45 sekunder efter namnstarka uppställningar. Tittar vi på det och att de gjorde det bra i går så är Slovenien med och slåss om segern i dag men jag tror ändå inte det kommer räcka så långt just för att det är för hårt emot likväl.

Det är supersvårt att sia om hur de olika sträckorna kommer att se ut i spåret men jag vill ändå ge mig in i snåren för att se ifall mina tankar är på rätt väg. Första sträckan kommer det vara de fem nationerna ovan som redan där skaffar sig en lucka till övriga, men jag tror inte att någon kör ifrån med så värst mycket utan samtliga kommer att vara med.

När andra sträckan sen körs så kommer Tyskland att gå ifrån och skaffa sig en ledning samtidigt som övriga fyra nationer kommer att få besök av Finland och när herrarna sen tar vid på tredje sträckan så kommer följande scenario att utspela sig.

Tcherezov i Ryssland ger sig ut på jakt direkt och kommer med stor sannolikhet även snabbt ta hand om taktpinnen, Vincent Jay kommer med skarpt skytte ta igen eller åka ifrån vid skjutstationerna men i spåret kommer han att tappa för mycket till Frankrikes förtret. Tyskland kommer nog vara med även om Wolf var bedrövlig i går med hela fem bommar så kan det likväl räcka för att inte vara så långt efter täten. Även Slovenien och Italien kommer att vara med inom rimlig tid för att slåss om medaljerna.

Ska jag gissa så kan de se ut ungefär så här inför sista växlingen

Ryssland leder
Tyskland tvåa, runt 30 sekunder bakom
Frankrike trea, runt 40 sekunder efter
Italien och Slovenien inom minuten tillsammans

Skulle scenariot slå in (vilket är extremt liten chans dock) så har Ryssland sitt svagaste kort på sista sträckan, Maxim Tchoudov. Normalt en stabil skidskytt men har bommat mycket för Ryssland i stafetter tidigare men får han gå ut med ett hyfsat avstånd så ska han hålla undan och det finns inget stjärnkort hos något av de andra lagen som kan göra under. Tyskland kommer falla samman medan Italien kommer nå en medalj tillsammans med Frankrike.

Och även omd et skulel bli kört på annat sätt och det blir bommar och straffrundor så tror jag likväl att Ryssland vinner detta. I går skrev jag att jag spelar runt 2.00 i odds, just nu erbjuds Ryssland till 2.25 vilket jag ser värde i. Medel insats skulle jag tycka vore lagom. Sen spelar jag även Italien till 2.50 på pallen, även här medel insats.

Det som talar mot Ryssland är att de har varit helt bedrövliga vad gäller stafett den här säsongen även om damerna har en seger och hyfsade placeringar samt så gjorde mixedlaget det godkänt sist.

Kan uppdateras vid behov. Sen finns det alltid en liten risk att det byts ut en åkare pga sjukdom eller liknande närmare start men det får vi ta. Ifall det ska läggas en liten insats på ett vinnarspel så kan Italien till 13 i odds vara synbart.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 20:48   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Don´t ever play favourites in biathlon

Ja, jag går emot en "regel" som jag har men just den här gången såg jag värde men ett fall för Guseva och ett uselt skytte av Tchoudov ställde till det. Jag är också den förste att äta upp att Tyskland inte skulle vinna detta, och det här skidskyttet gick riktigt illa med alldeles för stort rött på Tyskland samt klarade inte Italien tredjeplatsen, precis slagna av Ryssland efter uselt taktiskt upplägg av De Lorenzi.

Jag är inte nöjd med mitt livespel i dag men jag är ändå rätt nöjd med analysen av loppet även om det var omvänt mellan Tyskland och Ryssland.

Jag räknade med att Ryssland skulel ligga upp mot 40 sekunder efter när damerna hade kört men dåligt skytte av Guseva samt ett fall av densamme blev avståndet 1.12 iståället. Då ska Tcherezov helt plötsligt ta in 30 extra sekunder som jag inte räknat med, det visade sig bli för tufft. Tcheresov körde in 42 sekunder men kunde inte ta de sista 30 sekunderna, men det hade inte hjälpt i dag ändå. Tchoudov var för dålig.

Inför sista växlingen blev det såhär

Ryssland 30 sek efter, jag trodde "Ryssland leder"
Tyskland ledde, jag trodde "Tyskland tvåa, runt 30 sekunder bakom"
Frankrike trea, 30 sek efter, jag trodde "Frankrike trea, runt 40 sekunder efter"
Italien 1 min efter och Slovenien 1½ min efter, jag trodde "Italien och Slovenien inom minuten tillsammans"


Så Slovenien var 30 sekunder långsamma och Ryssland skulle bytt plats med Tyskland så var det i stort sett rätt analyserat, men så fel det kan gå ändå. Nya tag i morgon och då finns det förhoppningsvis mer värde att hitta än i dag. I dag bytte jag plats med hackspetten och skallade mot ett trä, jag borde veta bättre än att jag inte är en hackspett.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 20:53   #3
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 111
Sharp$: 828
Standard

Är du "rätt nöjd" med analysen när det skiljer en minut på tre sträckor mellan Tyskland och Ryssland?
kakan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-05, 22:00   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kakan Visa inlägg
Är du "rätt nöjd" med analysen när det skiljer en minut på tre sträckor mellan Tyskland och Ryssland?
Hade jag satt allt klockrent så hade jag utnämnt mig till spåman. Gör du en analys och huvuddelen av det du utgår från händer så får man vara nöjd, då har man varit på rätt väg. Att det sen händer saker som ingen kan förutsäga är inget som går att träffa rätt på. Tidsavståndet stämmer bra på samtliga lag inför sista växlingen utom just Tyskland och Ryssland.

Jag utgick från att Guseva inte skulle vara mer än 40 sekunder efter Neuner i värsta fall och min förhoppning var att det max skulle vara 30 sekunder men Sleptsova gjorde inget större väsen av sig på första sträckan och Guseva gick omkull tillsammans med fransyskan och vips var avståndet 70 sekunder mer för Tcherezov. Hela den sträckan blir ju helt annorlunda än om det enbart vore 40 sekunder. Nu bommar Tcherezov mer än beräknat och det kan bero på för högt tempo, stress eller nerver men här går det åt skogen.

Sen var Tchoudov sämre än jag kalkylerat med. Som sämst skull han gå ut jämte Böhm och med ca 30 sekunder före ifall sakerna klaffade bra för Ryssarna tidigare.

Alla mina tankar fanns inte med här i skriftlig form emn det har spridits i chatten samt så har jag mina egna tankar som inte alltid kommer fram. Så jag är rätt nöjd med analysen men om du kräver att jag ska pricka in alla lagen på sekunden så vet jag inte vad.

Vad förväntar du dig?

Klaga istället på mitt underspel på Newcastle - Arsenal och hylla mig isf för mitt spel på kryss till 110 i odds vid ställningen 1-4. Jag själv anser inte att dessa spelen var speciellt bra eller dåliga i förhand. Men det gäller ju att rannsaka spelen och se ifall man är helt fel i sina analyser, eller om man är rätt på det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dompa (+1)
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td