Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-26, 14:53   #76

TheDarkKnights avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
En slant är lirad på Lasse Stefanz till final, 12.5 i odds hos Unibet....

Efter att ha hört snuttarna av de stora favoriterna, Bengtzing, Love Generation, Bogren och Melody Club tycker jag inte att någon av dem sticker ut särskilt mycket....De kommer helt klart plocka en hel del poäng från varandra, och de har alla en hyfsat snarlik publik som röstar på dem....

Vad gäller Lasse Stefanz var den en säker dansbandslåt, lite mer fart, men med de vanliga inslagen av ord....Sveriges bästa dansband kommer plocka en hel del röster, och man sticker dessutom ut rejält bland övriga tävlande....till det har man många säkra röster från äldre människor, som generellt ju gillar dansband

Nåväl, tyckte helt klart att 12.5 vart ett överodds....

Vi minns ju alla Christer Sjögren som "chockade" och gick till final, eller Scotts som gick till andra chansen, har jag för mig, så nog kan även dansband i melodifestivalen
Håller helt klart med i ditt tänk och jag tror det blir väldigt farligt för mig och alla andra som sitter på bengtzing spel. Hon kommer få tuff konkurrens av MC och Love Generation i röstkampen.

Angående dansbands-musiken. Visst dem sticker ut, och Alexander Bard har skrivit låten till dem, men frågan är om Svenska folket röstar vidare 2 dansband till globen. Nu gick The Playtones vidare direkt förra helgen. Lasse Stefanz skulle egentligen varit med för något år sen men hoppade av i sista sekund och gav sin låt till Thorleifs(som då blev tvugna att döpa om låten till: Sweet Kissin in the moonlight), det blev platt fall och utslagna direkt och inte ens andra chans och jag tror att risken är densamma för Lasse Stefanz ikväll.

Men nu är jag ju så kylig och konservatist att jag inte lyssnar på låtarna i förhand, så jag kan mycket väl ha fel.

En liten oddsuppdatering på Bengtzing.

Bet 365: 1.90
Unibet: 2.10

Ett litet ras och ett tecken på att vi fyndade till 3,00

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 15:32   #77
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Anders Fernette har en låt som också behöver ett par gånger på sig för att fastna, hamnar i mitten ändå tror jag.

Linda Bengtzing blir dagens flopp. Även om det nu är Kempe som skrivit den och Bengtzing haft roliga och bra låtar tidigare så kommer hon floppa med dagens ihopkok. Känns som den inte kommer vara topp fem ens.

Love Generation kunde jag själv digga till men detta känns också som en flopp i detta sammanhang. Förstår inte vilka som ska rösta på dessa riktigt? Men jag diggar den riktigt mycket fakriskt.

Lasse Stefanz har en urtråkig danslåt som inte kommer gå hem hos några. De som ser paralleller med dansbandsikonen som kom vidare för något/några år sen kan lägga ner. Detta bidraget är helt chanslöst. Blir tufft att undvika plats 6-8!

Julia Alvgard har en låt som kommer att slåss i toppen, en låt som jag diggar riktigt mycket och som jag dessutom tror kommer gå hem hos många för sin variation. Blir det final direkt eller andra chansen? Hur sjutton kan hon ge 150 i odds att ta sig direkt till final? Ja, jag var tvungen att satsa här. Känns som oddset är way to högt! Lär komma före Bengtzing och Stefanz och sen är det inte många kvar att slå. Fick bara 3 euro accepterat utav mina 8 jag ville satsa. Hon möter ju skitlåtar bara.

Linda Pritchard är svårbedöm. En rätt bra låt men kan den få röster och av vilka? Nä, det blir nog en femteplats eller så. Behöver nog ett par gånger på sig, så i andra chansen kan den nog gå hem igen ifall den nu bara tar sig dit.

Nicke Borg kommer slåss hårt om plats 6-8 för här finns det ingen grupp alls som vill rösta, de som kan gilla detta kommer ringa på Pritchard långt före. Nä, snart är hela listan klar i dag. Vad får de egentligen släpa in i den här tävlingen?

Melody Club är ju överlägset bäst i grunden utan att blanda in dagens låt. De är kända och de kommer sopa banan med många i dag enbart pga detta. Hur är då dagens bidrag? Startar lamt men har ändå en liten spännande framtoning, lite som när "sing for you" eller vad den hette kom tvåa bakom Carola. Men låten är lam och inget som sätter sig precis. Svårbedömd och att de står i 1.15 är ju ett skämt. Skulle inte ens spelat för 2 i odds.

Min rangordning!

1. Melody Club - enbart på sitt kända namn (men jag tvekar - kan bli femma likväl)
2. Julia Alvgard - Jag är ju partisk här men detta var bra - kommer inte sämre än femma dock
3. Love Generation - Riktigt bra låt men svår att placera, dock topp fem
4. Linda Pritchard - Hoppas detta får fler chanser på sig, men det kan vara byte med Anders faktiskt
5. Anders Fernette - Helt ok låt men glöms den inte bort för fort? Topp fem iaf
6. Lasse Stefanz - Inte ens de största fansen kommer få upp den här högre än sjätte plats
7. Linda Bengtzing - Nej nej nej, det blir inte topp 5 och årets fiasko är klart
8. Nicke Borg - Redan bortglömd och överlägset sist i kväll!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 15:43   #78

jaroitens avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3307

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lasse Stefanz och Love Generation till final ger 100 gånger pengarna på Svenska Spel. Det fick bli strax över hundringen på det. Fingers crossed.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 16:05   #79
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Spoiler:
Efter att ha sett och hört snuttarna nu så kan man väl konstatera att Nicke är grovt överspelad. Har ingen bättre motivering än att den helt enkelt är lite för slätstruken och sen känns det inte som att artisten och hans stil kommer gå hem i stugorna heller. Iofs är det lite Takida över den som nån sa, men jag tror ju svenska folket har blivit hjärntvättade av radiobombarderingen i det fallet och att det inte räcker med en lyssning för att NÅGON ska tycka det är bra egentligen.

Klar vinnare, precis som oddsen visar, är Love Generation. Schlager-eurodisco som är perfekt för tävlingen helt enkelt. Tvåan bakom måste bli Bengtzing eller Melody Club, svårt att säga vilken. Första lyssningen av MC gav mig inte så mycket, Bengtzings däremot kändes som en hit direkt. Känns som Linda har fördel av att ligga som nr 6 mot MC nr 1 i ordningen.

Lasse Stefanz kan vara luringar till andraplatsen, men det finns väl inte nog många dansbandstokiga människor(?) som verkligen röstar på det där eller? Hade ingen kudde tillhands när jag kikade på deras bidrag men hade jag det så skulle jag gömt mig bakom den...

Svårt att säga så mycket om andra chansen men en som inte kommer dit innan grisar flyger är iallafall Alvgard för hon blir sist! Fernette ligger nog rätt pyrt till också som det känns.

Sammantaget lite mer svårtippat än förra gången. Top 3 känns så gott som hemma men bakom är det väldigt lurigt. Bästa oddset jag hittar (och då tittar jag bara på bet365) är 4ggr på att Bengtzing går tar sig till final på lördag. Folkkärt flickebarn det där, fan vet om inte låten sätter sig och hon vinner hela skiten, jag gillar iallafall 81ggr på det spelet!

1. Love Generation
2. Linda Bengtzing
3. Melody Club
4. Lasse Stefanz
5. Linda Pritchard
6. Anders Fernette
7. Nicke Borg
8. Julia Alvgard
Hur fan kan du och jag skilja oss så åt på Julia Alvgard? Någon är helt snett ute av oss iaf!
Gammal 2011-02-26, 16:21   #80

TheDarkKnights avatar

100 Favorit

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Hur fan kan du och jag skilja oss så åt på Julia Alvgard? Någon är helt snett ute av oss iaf!
Ska bli extra spännande och se hur det går, vem av er som är ute och cyklar

- Bob Valentino
Gammal 2011-02-26, 16:36   #81

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Mina resonemang kommer från att ha sett snuttarna som kom ut på torsdag kväll. Ger mycket mer än att lyssna på låten imo även om man bara får en halvminut. Sen är ju Alvgard helt okänd, hade Carola framfört den hade jag naturligtvis inte rankat den sist.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 16:45   #82
Banned

Standard

Citat:
Mina resonemang kommer från att ha sett snuttarna som kom ut på torsdag kväll. Ger mycket mer än att lyssna på låten imo även om man bara får en halvminut. Sen är ju Alvgard helt okänd, hade Carola framfört den hade jag naturligtvis inte rankat den sist.
Lyssna då på hela låten som ligger ut på svtplay.se också. Jag håller med att den snutten du sett inte gav så bra intryck men det var just ett litet träningspass.... hela låten har mycket bättre ljudkvalité.. inte säkert det kommer fram i vanliga tv-apparater om folk lyssnar på det.... Klart hon har en nackdel av att inte vara känd men vem förutom Melody Club kan vinna på det i dag? 150 i odds är ju sanslöst bra... Men hon behöver ju gå igenom rutan och ha karisma, annars är hon nog såld om hon ska se ut som, ett spöke som har tråkigt!
Gammal 2011-02-26, 16:56   #83

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Lyssna då på hela låten som ligger ut på svtplay.se också. Jag håller med att den snutten du sett inte gav så bra intryck men det var just ett litet träningspass.... hela låten har mycket bättre ljudkvalité.. inte säkert det kommer fram i vanliga tv-apparater om folk lyssnar på det.... Klart hon har en nackdel av att inte vara känd men vem förutom Melody Club kan vinna på det i dag? 150 i odds är ju sanslöst bra... Men hon behöver ju gå igenom rutan och ha karisma, annars är hon nog såld om hon ska se ut som, ett spöke som har tråkigt!
Har lyssnat och det låter såklart bättre än i klippet men det ändrar inget i sak, för det är ju faktiskt inte en radiotävling.

Både Stefanz och Bengtzing (vad fan är grejen med alla dessa zätan!?) är ganska välkända, troligtvis mer än MC.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 17:10   #84

TheDarkKnights avatar

100 Favorit

Standard

Citat:
Har lyssnat och det låter såklart bättre än i klippet men det ändrar inget i sak, för det är ju faktiskt inte en radiotävling.

Både Stefanz och Bengtzing (vad fan är grejen med alla dessa zätan!?) är ganska välkända, troligtvis mer än MC.
Lasse Stefanz var väll runt i varenda folkpark på 70-talet o besökte alla dansbanor. Lika många festivaler som Melody Club har spelat på under somrarna.

Båda har en stark publik, pensionärer vs ungdomar.

- Bob Valentino
Gammal 2011-02-26, 21:37   #85

TheDarkKnights avatar

100 Favorit

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKnight Visa inlägg
Veckans spel

Linda Bengtzing går direkt till final @ 3,00

Schlager-prinsessa som har bra med erfarenhet. Har fått ett utmärkt start nummer ( Låt nr 6) och har en hel del bra låtskrivare i sitt team i år. Där ibland den stora Schlager kungen Thomas G:son. Med andra ord har vi en riktigt bra och klassisk Schlager låt att se fram emot. 3 gånger pengen är det spelvärde alla dagar i veckan, förstår faktiskt inte hur Love Generation kan vara större favorit än Linda. Visserligen har dem " den gyllene åttan" som gått vidare samtliga veckor innan,

Så här tror jag att det kommer att se ut efter Lördagens deltävling.

Till Globen: Linda Bengtzing & Melody Club
Till 2:a Chansen: Anders Fernette & Love Generation

Jag har hela € 100 på Bengtzing, kom ihåg att lägga era spel i godan tid och lycka till på Lördag. !
JAAA DÄR SATT DEN !

Visst jag failade lite med Fernette och Melody Club, men prickade mitt spel och det är jag jävligt nöjd med, speciellt att hon fick flest röster av alla ikväll också. UNDERBART !

+ € 200

- Bob Valentino
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+10), Soap (+2)
Gammal 2011-02-26, 23:31   #86

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1600
Standard

Citat:
Anders Fernette har en låt som också behöver ett par gånger på sig för att fastna, hamnar i mitten ändå tror jag.

Linda Bengtzing blir dagens flopp. Även om det nu är Kempe som skrivit den och Bengtzing haft roliga och bra låtar tidigare så kommer hon floppa med dagens ihopkok. Känns som den inte kommer vara topp fem ens.

Love Generation kunde jag själv digga till men detta känns också som en flopp i detta sammanhang. Förstår inte vilka som ska rösta på dessa riktigt? Men jag diggar den riktigt mycket fakriskt.

Lasse Stefanz har en urtråkig danslåt som inte kommer gå hem hos några. De som ser paralleller med dansbandsikonen som kom vidare för något/några år sen kan lägga ner. Detta bidraget är helt chanslöst. Blir tufft att undvika plats 6-8!

Julia Alvgard har en låt som kommer att slåss i toppen, en låt som jag diggar riktigt mycket och som jag dessutom tror kommer gå hem hos många för sin variation. Blir det final direkt eller andra chansen? Hur sjutton kan hon ge 150 i odds att ta sig direkt till final? Ja, jag var tvungen att satsa här. Känns som oddset är way to högt! Lär komma före Bengtzing och Stefanz och sen är det inte många kvar att slå. Fick bara 3 euro accepterat utav mina 8 jag ville satsa. Hon möter ju skitlåtar bara.

Linda Pritchard är svårbedöm. En rätt bra låt men kan den få röster och av vilka? Nä, det blir nog en femteplats eller så. Behöver nog ett par gånger på sig, så i andra chansen kan den nog gå hem igen ifall den nu bara tar sig dit.

Nicke Borg kommer slåss hårt om plats 6-8 för här finns det ingen grupp alls som vill rösta, de som kan gilla detta kommer ringa på Pritchard långt före. Nä, snart är hela listan klar i dag. Vad får de egentligen släpa in i den här tävlingen?

Melody Club är ju överlägset bäst i grunden utan att blanda in dagens låt. De är kända och de kommer sopa banan med många i dag enbart pga detta. Hur är då dagens bidrag? Startar lamt men har ändå en liten spännande framtoning, lite som när "sing for you" eller vad den hette kom tvåa bakom Carola. Men låten är lam och inget som sätter sig precis. Svårbedömd och att de står i 1.15 är ju ett skämt. Skulle inte ens spelat för 2 i odds.

Min rangordning!

1. Melody Club - enbart på sitt kända namn (men jag tvekar - kan bli femma likväl)
2. Julia Alvgard - Jag är ju partisk här men detta var bra - kommer inte sämre än femma dock
3. Love Generation - Riktigt bra låt men svår att placera, dock topp fem
4. Linda Pritchard - Hoppas detta får fler chanser på sig, men det kan vara byte med Anders faktiskt
5. Anders Fernette - Helt ok låt men glöms den inte bort för fort? Topp fem iaf
6. Lasse Stefanz - Inte ens de största fansen kommer få upp den här högre än sjätte plats
7. Linda Bengtzing - Nej nej nej, det blir inte topp 5 och årets fiasko är klart
8. Nicke Borg - Redan bortglömd och överlägset sist i kväll!
Räknar man nerifrån från din lista så va du rätt ute!

Bra spel TDK, du verkar het på Melodifestivalen
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 23:43   #87

TheDarkKnights avatar

100 Favorit

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg

Tackar

Jag börjar väll snart bli självutnämnd spelexpert här på Melodifestivalen
Njaa, riktigt så väl är det väll inte. Men jag har tippat på det i något år och har aldrig gått minus på det så jag fortsätter. I år har jag ju fått en riktigt fin start och tjänar bra med pengar på det, är väll bara Sebastian som jag var fel ute på och skulle försöka skrälla in, annars har jag ändå haft hyffsad koll tycker jag.

Två veckor kvar, och mycket vill ha mer.

Jag kommer att fortsätta spela och "reka" Melodifestivalspel och göra allt för att bidra med vinnande spel till oss.

Kul att där finns ett sådant stort intresse för Melodifestivalen och den här tråden,

Slutligen så vill jag bara avsluta med bidraget som kom tvåa i 1993 års melodifestival....We are all the winners

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=57DMnAyFkDw[/ame]

- Bob Valentino
Gammal 2011-02-26, 23:46   #88
Banned

Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKnight Visa inlägg
Tackar

Jag börjar väll snart bli självutnämnd spelexpert här på Melodifestivalen
Njaa, riktigt så väl är det väll inte. Men jag har tippat på det i något år och har aldrig gått minus på det så jag fortsätter. I år har jag ju fått en riktigt fin start och tjänar bra med pengar på det, är väll bara Sebastian som jag var fel ute på och skulle försöka skrälla in, annars har jag ändå haft hyffsad koll tycker jag.

Två veckor kvar, och mycket vill ha mer.

Jag kommer att fortsätta spela och "reka" Melodifestivalspel och göra allt för att bidra med vinnande spel till oss.

Kul att där finns ett sådant stort intresse för Melodifestivalen och den här tråden,

Slutligen så vill jag bara avsluta med bidraget som kom tvåa i 1993 års melodifestival....We are all the winners
Tror intresset ligger i iof
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-26, 23:55   #89
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av R9B1N Visa inlägg

Hur ska jag annars räkna hade du tänkt? Räknar du uppifrån?
Gammal 2011-02-27, 00:01   #90

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg