Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-23, 11:30   #61

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKnight Visa inlägg
Låtarna släpps inte förrän Fredag kl 21(tror jag) men jag lyssnar alltid på låtarna först på lördagskvällen på live sändningen och aldrig innan.

Schlager har jag ändå relativt bra koll på, och jag har tippat sen några år tillbaka både på Mello & Eurovision. Och jag måste bara få skryta lite att jag aldrig har gått minus efter en Schlager-festival. Så jag litar helt enkelt på min taktik och kör på.

Dessutom så brukar bolen kunna dumpa oddsen ganska bra efter låtarna har släppts och allt ju närmre Deltävlingen vi kommer ( Se: Danny tidigare i tråden).
Exemplet med Danny är ju lite irrelevant då du väntade ända till lördag på att trycka av, du hade ju all info du behövde redan på torsdag kväll (det är då de släpps).

Tvivlar inte på dina tidigare resultat för det verkar vara en fanstastisk marknad att spela på. Allt jag säger är att du med största säkerhet kommer hitta bättre avkastning om du lyssnar på låtarna först.

Du får gärna dela med dig av lite tankar kring hur du rankar Eurovision också. Vissa år fattar jag bara inte hur vinnarlåten kunde segra. De senaste, Rybak och hon tyskan, var iofs ganska lätta.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 14:08   #62

TheDarkKnights avatar

Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Exemplet med Danny är ju lite irrelevant då du väntade ända till lördag på att trycka av, du hade ju all info du behövde redan på torsdag kväll (det är då de släpps).

Tvivlar inte på dina tidigare resultat för det verkar vara en fanstastisk marknad att spela på. Allt jag säger är att du med största säkerhet kommer hitta bättre avkastning om du lyssnar på låtarna först.

Du får gärna dela med dig av lite tankar kring hur du rankar Eurovision också. Vissa år fattar jag bara inte hur vinnarlåten kunde segra. De senaste, Rybak och hon tyskan, var iofs ganska lätta.
Jo absolut har du rätt på den punkten.

Men om man ser på det här exemplet, Linda Bengtzing + Thomas G:son, det vi har att vänta är en riktig schlager dänga. Jag kan redan nu säga att det är 80 % att det blir succé när dem två arbetar ihop i en Melodifestival.

Angående Eurovision exemplet är det sjukt svårt att tippa. Dessutom brukar spelbolagen ha ganska bra koll här så dem är ute ganska bra. Men mitt tips är att lyssna på låtarna ha lite magkänsla, vad tror du går hem i Öst-Europa( Har en jävla makt, gillar dem inte låtarna blir de svårt att slå igenom) och sen ha lite koll på övriga startfältet. Se vad länderna skickar för musik då kan man ha en liten aning om var deras poäng hamnar, euro-disco brukar gilla euro-disco o ballad gillar övriga ballader, givetvis finns det ju alltid undantag.

Men när det kommer till Eurovision är jag mycket hårdare med att analysera och lyssna på låtarna innan. I vår inhemska tävling här i Sverige betyder namn mer än låtar, så är det inte i den stora tävlingen ( Om inte Abba eller Roxette ställer upp)

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 14:50   #63

Stekels avatar

Standard

Ja det låter vettigt, vi får se hur det blir med ESC när oddsen och låtarna kommer!
Gammal 2011-02-23, 21:53   #64

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 206
Standard

kul med lite diskussion, imorn släpps låtarna!
känns som bengtzings låt kan bli vass, 5 ggr just nu på Paf att gå till final, känns rätt bra!
charlhenry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 11:08   #65

Stekels avatar

Standard

Jag litar på eran historiska kunskap nu grabbar, Linda direkt till final till 5.50ggr på b365 är taget. Fick inte in mer än 250 dock för snåljävlarna.

Har oddssättarna redan hört låtarna eller vad kan orsaken vara att Nicke Borg ligger på 1.83 mot Lindas 5.50? Skulle inte förvåna mig om det är folk som rör ihop det med Nick Borgen och spelar på hans gamla resultat.
Gammal 2011-02-24, 11:10   #66

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av charlhenry Visa inlägg
kul med lite diskussion, imorn släpps låtarna!
känns som bengtzings låt kan bli vass, 5 ggr just nu på Paf att gå till final, känns rätt bra!
2.50 nu hos Paf, men 3.00 hos Unibet.

Oddset på Nicke Borg har annars rasat hos bolagen.
Zegol är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 11:36   #67

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1375
Standard

odds-sättarna får ju alltid lyssna på låtarna onsdag eftermiddag, ej "live" dock utan inspelad version. nicke borg har tydligen en bra rocklåt ala takida och sånt har ju funkat i melodifestivalen förr, därav oddsraset.
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-24, 11:53   #68

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorro Visa inlägg
odds-sättarna får ju alltid lyssna på låtarna onsdag eftermiddag, ej "live" dock utan inspelad version. nicke borg har tydligen en bra rocklåt ala takida och sånt har ju funkat i melodifestivalen förr, därav oddsraset.
Herregud ännu en landsplåga i Takidas kölvatten... Hursomhelst, ska bli spännande att kika på snuttarna ikväll!
Gammal 2011-02-24, 15:19   #69

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Tackar och bockar för Bengtzing. Tog den också på bet365 vilket verkar vara ett riktigt överodds om man ser på vad de andra har för odds(braodds.com/melodifestivalen).
Gammal 2011-02-24, 23:32   #70

Sharp$: 1084
Standard

PAF ger 2,50 på att Eric Saade vinner hela baletten, medan Ladbrokes ger 2,00 på "Alla övriga deltagare". Sure bet på 11% alltså. Är det någon som kan något om MF och har någon aning om i vilket ben värdet finns?
BraOdds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-25, 00:10   #71

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 206
Standard

intressant det där, pratade precis med PAF och lads supporten, de skulle höra av sig imorgon och jag skulle ringa imorgon så jag fick veta maxbetten. Känns som att det inte är så mycket men kan vara värt ett försök..
tack för infon!
charlhenry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-25, 00:15   #72

Stekels avatar

Standard

Efter att ha sett och hört snuttarna nu så kan man väl konstatera att Nicke är grovt överspelad. Har ingen bättre motivering än att den helt enkelt är lite för slätstruken och sen känns det inte som att artisten och hans stil kommer gå hem i stugorna heller. Iofs är det lite Takida över den som nån sa, men jag tror ju svenska folket har blivit hjärntvättade av radiobombarderingen i det fallet och att det inte räcker med en lyssning för att NÅGON ska tycka det är bra egentligen.

Klar vinnare, precis som oddsen visar, är Love Generation. Schlager-eurodisco som är perfekt för tävlingen helt enkelt. Tvåan bakom måste bli Bengtzing eller Melody Club, svårt att säga vilken. Första lyssningen av MC gav mig inte så mycket, Bengtzings däremot kändes som en hit direkt. Känns som Linda har fördel av att ligga som nr 6 mot MC nr 1 i ordningen.

Lasse Stefanz kan vara luringar till andraplatsen, men det finns väl inte nog många dansbandstokiga människor(?) som verkligen röstar på det där eller? Hade ingen kudde tillhands när jag kikade på deras bidrag men hade jag det så skulle jag gömt mig bakom den...

Svårt att säga så mycket om andra chansen men en som inte kommer dit innan grisar flyger är iallafall Alvgard för hon blir sist! Fernette ligger nog rätt pyrt till också som det känns.

Sammantaget lite mer svårtippat än förra gången. Top 3 känns så gott som hemma men bakom är det väldigt lurigt. Bästa oddset jag hittar (och då tittar jag bara på bet365) är 4ggr på att Bengtzing går tar sig till final på lördag. Folkkärt flickebarn det där, fan vet om inte låten sätter sig och hon vinner hela skiten, jag gillar iallafall 81ggr på det spelet!

1. Love Generation
2. Linda Bengtzing
3. Melody Club
4. Lasse Stefanz
5. Linda Pritchard
6. Anders Fernette
7. Nicke Borg
8. Julia Alvgard
Gammal 2011-02-25, 00:19   #73

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av charlhenry Visa inlägg
intressant det där, pratade precis med PAF och lads supporten, de skulle höra av sig imorgon och jag skulle ringa imorgon så jag fick veta maxbetten. Känns som att det inte är så mycket men kan vara värt ett försök..
tack för infon!
De där 11% är nog jävligt borta imorrn innan du klarat av dina telefonbestyr, förmodligen innan du vaknar också om de inte är det redan nu...
Gammal 2011-02-25, 00:21   #74

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BraOdds Visa inlägg
PAF ger 2,50 på att Eric Saade vinner hela baletten, medan Ladbrokes ger 2,00 på "Alla övriga deltagare". Sure bet på 11% alltså.
Ingen aning om värdet här. PAF hade en limit på 40€ när jag tippade på valdeltagande i höstas.

edit: slängde just in en summa på PAF, deras gräns för Saade vinst ligger på 25€. Gäsp.

Senast redigerad av Soap den 2011-02-25 klockan 00:32.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-25, 22:15   #75

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En slant är lirad på Lasse Stefanz till final, 12.5 i odds hos Unibet....

Efter att ha hört snuttarna av de stora favoriterna, Bengtzing, Love Generation, Bogren och Melody Club tycker jag inte att någon av dem sticker ut särskilt mycket....De kommer helt klart plocka en hel del poäng från varandra, och de har alla en hyfsat snarlik publik som röstar på dem....

Vad gäller Lasse Stefanz var den en säker dansbandslåt, lite mer fart, men med de vanliga inslagen av ord....Sveriges bästa dansband kommer plocka en hel del röster, och man sticker dessutom ut rejält bland övriga tävlande....till det har man många säkra röster från äldre människor, som generellt ju gillar dansband

Nåväl, tyckte helt klart att 12.5 vart ett överodds....

Vi minns ju alla Christer Sjögren som "chockade" och gick till final, eller Scotts som gick till andra chansen, har jag för mig, så nog kan även dansband i melodifestivalen

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td