Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-16, 20:34   #46

TheDarkKnights avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Då är vi mitt i veckan och här kommer min syn på helgens kommande härligheter.

Eric Saade kommer jag inte ens kommentera, han kan redan nu börja fira sin finalplats. Han har odds som inte ens är värda att nämna.

Då är vår ena finalist klar, men vi ska ha en andra också.

Jag tycker att favorit till denna plats är Sebastian. Han har varit med förr(gick då direkt till final) han har rätt målgrup framför tv;n. Förre detta Idol, samma fans som EMD. Etc.

Givetvis hänger mycket på låten han får, den är det ingen som vet hur den låter.

Men här kommer veckans bjudning ifrån Unibet, och håll i er nu....

Sebastian att gå direkt till Final!

Odds: 5.00 (!)

Tycker nästan att det är att begå tjänstefel i den här branschen att INTE satsa på Sebastian här. Han är favorit hos majoriteten av bolag jag har kollat upp(det här kan givetvis ändras med tiden och när låtarna väl släpps) men Unibet behandlar han som att han skulle konkurrera om bottenplatserna.

Jag hoppas på det här årets Schlager-fynd, kul om någon följer. Jag investerar € 20.

BOL på Lördag !

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 00:32   #47

Makandodeles avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 288
Standard

Vilka bolag har honom som favorit? Han verkar ligga därikring vad jag sett och med väldigt höga vinnarodds?
Dock är det möjligt att oddset är bra, gammal idoldeltagare och rätt svagt startfält i övrigt. Shirley Clamp lever på gamla meriter och kan mycket väl sluta sist igen.

Senast redigerad av Makandodele den 2011-02-17 klockan 00:36.
Makandodele är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 15:57   #48

TheDarkKnights avatar

100 Favorit

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Makandodele Visa inlägg
Vilka bolag har honom som favorit? Han verkar ligga därikring vad jag sett och med väldigt höga vinnarodds?
Dock är det möjligt att oddset är bra, gammal idoldeltagare och rätt svagt startfält i övrigt. Shirley Clamp lever på gamla meriter och kan mycket väl sluta sist igen.
Jag menade favorit till att komma top 2(gå vidare direkt till finalen). Där har Ladbrokes,Svenska Spel m.fl. haft honom som en av favoriterna utöver Saade såklart.

Idag när jag gick in på Unibet såg jag att Sebastian hade 2,50 i odds. En rejäl minskning alltså, just nu ligger han på 3.25. Ett odds jag tycker är spelvärt.

- Bob Valentino
Gammal 2011-02-17, 21:57   #49

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Såg min första deltävling på 5 år i helgen och märkte direkt att det var ju inte speciellt svårtippat! Men var och när kommer de här snuttarna ut, är det samma tid varje vecka?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 22:39   #50

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1375
Standard

dom spelades upp vid 21.00 ikväll
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 23:28   #51

Stekels avatar

Standard

Har gått igenom smygkikarna och Saade känns väl nästan spelvärd till 1.12(b365) faktiskt. Jag tycker nog Playtones är bättre ändå till 3.00(b365), de lär gå hem hos gamlingarna som får lite nostalgi och de flesta andra var ju så dåliga att örona blödde bitvis.

Sara Varga kanske får lite röster på den snyfttexten men låten var lite för tam för att nå till final. Sebastian och Shirley hade lite väl livlösa refränger för att riktigt slå. Shirley är väl mer folkkär så hon borde bli trea på det.

Sundblad och Lumholdt sjunger för jävla kasst och när inte låtarna var någon höjdare heller så går de nog bort.

Kan man inte spela på att Simon Forsberg får mindre än 100 röster?
Gammal 2011-02-18, 13:57   #52

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 206
Standard

har lyssnat en del jag med nu,.
Saade är ju redan klar enligt mig med.

frågan är bara vad man mer kan spela på?

Att spela "Topp två" hos SvS känns lite ovärt med tanke på att Saade förmodligen kommer etta, så istället för att ta t.ex Playtones och Saade "Topp två" till 2,95 ggr så kan man väl spela Playtones "Placering" att komma tvåa, till 4,00 ggr. Tankar?

Forsberg kandiderar nog om sista platsen, ska lyssna lite mer på dem.,
charlhenry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-18, 13:59   #53

Standard

1,22 att playtones kommer före sundblad är nästan taget det med!
tråkigt odds men ändå,

edit; den är höjd till 1,52 nu! det tycker jag är ett bra spel, känns det inte som sundblads låt "lucky" är överskattad?

Senast redigerad av charlhenry den 2011-02-19 klockan 01:31.
Gammal 2011-02-20, 16:22   #54

Standard

sköna plus i helgen!
hade ett lillspel på sundblad att komma sexa till 7 ggr ungefär som satt fint

ladda om inför nästa vecka nu :P
Gammal 2011-02-20, 18:49   #55

Stekels avatar

Standard

Det var kul det här! Själva festivalen i sig också, även om det är mer för allt runtom och de flesta låtar är så fruktansvärt dåliga. Undrar om det är med flit, det måste det väl ändå vara?

Playtones över Sundblad till 1.52 var väl det i särklass bästa odds jag sett på ett tag. Hur fan kunde den ha gått uppåt från 1.22 (som redan där var ganska bra)!?

Räknade hem finalplatsen för Playtones när de körde mycket eld i numret, det går alltid hem! Minus dock för scenkostymerna, det stack rätt bra i ögonen där. Blev lite skraj när Shirleys låt faktiskt avslutade ganska hyfsat, men hon kom väl aldrig nära? Någon som vet om och var det går att se hur många röster varje nummer fick?

Nästan så Lumholdt skulle kommit efter den där lame Simon med balladen, han kunde ju iallafall sjunga...
Gammal 2011-02-20, 19:06   #56

Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har gått igenom smygkikarna och Saade känns väl nästan spelvärd till 1.12(b365) faktiskt. Jag tycker nog Playtones är bättre ändå till 3.00(b365), de lär gå hem hos gamlingarna som får lite nostalgi och de flesta andra var ju så dåliga att örona blödde bitvis.

Sara Varga kanske får lite röster på den snyfttexten men låten var lite för tam för att nå till final. Sebastian och Shirley hade lite väl livlösa refränger för att riktigt slå. Shirley är väl mer folkkär så hon borde bli trea på det.

Sundblad och Lumholdt sjunger för jävla kasst och när inte låtarna var någon höjdare heller så går de nog bort.

Kan man inte spela på att Simon Forsberg får mindre än 100 röster?
Klockren analys! Du får nog komplettera din repertoar med Schlager
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-21, 11:38   #57

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Klockren analys! Du får nog komplettera din repertoar med Schlager
Hehe, ja men jag tror iofs inte jag har någon större edge än vem som helst med vettig analysförmåga och halvdålig koll på musiksverige. Extremt lättippat den här veckan, men vi får hoppas att nästa lördag blir lika bra!
Gammal 2011-02-22, 21:40   #58

TheDarkKnights avatar

100 Favorit

Standard

Veckans spel

Linda Bengtzing går direkt till final @ 3,00

Schlager-prinsessa som har bra med erfarenhet. Har fått ett utmärkt start nummer ( Låt nr 6) och har en hel del bra låtskrivare i sitt team i år. Där ibland den stora Schlager kungen Thomas G:son. Med andra ord har vi en riktigt bra och klassisk Schlager låt att se fram emot. 3 gånger pengen är det spelvärde alla dagar i veckan, förstår faktiskt inte hur Love Generation kan vara större favorit än Linda. Visserligen har dem " den gyllene åttan" som gått vidare samtliga veckor innan,

Så här tror jag att det kommer att se ut efter Lördagens deltävling.

Till Globen: Linda Bengtzing & Melody Club
Till 2:a Chansen: Anders Fernette & Love Generation

Jag har hela € 100 på Bengtzing, kom ihåg att lägga era spel i godan tid och lycka till på Lördag. !

- Bob Valentino
Gammal 2011-02-23, 01:57   #59

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKnight Visa inlägg
Veckans spel

Linda Bengtzing går direkt till final @ 3,00

Schlager-prinsessa som har bra med erfarenhet. Har fått ett utmärkt start nummer ( Låt nr 6) och har en hel del bra låtskrivare i sitt team i år. Där ibland den stora Schlager kungen Thomas G:son. Med andra ord har vi en riktigt bra och klassisk Schlager låt att se fram emot. 3 gånger pengen är det spelvärde alla dagar i veckan, förstår faktiskt inte hur Love Generation kan vara större favorit än Linda. Visserligen har dem " den gyllene åttan" som gått vidare samtliga veckor innan,

Så här tror jag att det kommer att se ut efter Lördagens deltävling.

Till Globen: Linda Bengtzing & Melody Club
Till 2:a Chansen: Anders Fernette & Love Generation

Jag har hela € 100 på Bengtzing, kom ihåg att lägga era spel i godan tid och lycka till på Lördag. !
Har du hört någon av låtarna? Jag inser att mycket hänger på artist och låtskrivare men det låter lite dumdristigt att spela innan man hört bidragen bara för att få ett par extra tiondelar på oddset.
Gammal 2011-02-23, 11:13   #60

TheDarkKnights avatar

100 Favorit

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har du hört någon av låtarna? Jag inser att mycket hänger på artist och låtskrivare men det låter lite dumdristigt att spela innan man hört bidragen bara för att få ett par extra tiondelar på oddset.
Låtarna släpps inte förrän Fredag kl 21(tror jag) men jag lyssnar alltid på låtarna först på lördagskvällen på live sändningen och aldrig innan.

Schlager har jag ändå relativt bra koll på, och jag har tippat sen några år tillbaka både på Mello & Eurovision. Och jag måste bara få skryta lite att jag aldrig har gått minus efter en Schlager-festival. Så jag litar helt enkelt på min taktik och kör på.

Dessutom så brukar bolen kunna dumpa oddsen ganska bra efter låtarna har släppts och allt ju närmre Deltävlingen vi kommer ( Se: Danny tidigare i tråden).

- Bob Valentino
Svara

td