|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-02-10, 19:10 | #31 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 781100 Favorit Stats: 6 - 3 - 0 ROI: 101.56% Vinstprocent: 67.00% |
Tror faktiskt att namn väger tyngre än bra musik här. Sanna Nielssen+ Schlager är oerhört tungt namn.
Angående för-släppet är jag old'fashion. Lyssnar på dem för första gången på lördagskväll. Håller på traditionen
2011-02-11, 09:29 | #32 |
Sanna finns till 34 (!) ggr nu på lads, bara så du vet!
|
|
2011-02-12, 10:39 | #33 |
Jag undrar vad i helvete spelbolagen håller på med?
Alla höjer oddsen på Sanna till skyarna. Det är inte ofta jag säger det, men jag misstänker grovt att oddssättarna är helt fel ute här.
2011-02-12, 11:46 | #34 |
http://braodds.com/melodifestivalen
Oddsen höjs på Sanna Nielsen 2.00 och Christian Walz 3.00. Oddset på The Moniker rasar har rasat, 2.00-2.50.. |
|
2011-02-12, 14:20 | #35 |
Någon mer än jag som kollat en minut av varje?
Vore kul med lite funderingar! |
|
2011-02-12, 16:34 | #36 |
Kvällens melodifestival rek
Jag har alltid haft bra kännsla för melodifestivalen. Jag vet oftast vilken typ av låt som svenska folket vill rösta på.
Kvällens deltagare är: Brolle - med en låt som känns stereotypisk för nutidens melodifestival. Vet inte riktigt hur jag ska katerigorisera denna låt, men den har allt som melodifesitv. åskådare gillar. Det är svårt att ogilla detta framträdande. Han kommer gå till final. Jag var inne igår på genrepet och kollade så för mig är det ganska lätt å bedömma på förhand..Det finns ju inte mycket statistik att gå på direkt i detta sammanhang, mer än att man vet vilka låtar som är typiska för melodifestivalen. Det lite mer svängiga stuket börjar ta större plats än alla dessa ballader, vilket har varit väldigt typsikt melodifestivalen i många år. det är väl sedan några år tillbaka man har tagit sig ur det slags träsket. Publiken har blivit bredare, och framförallt programmet har lyckats nå ut till mer ungdomar. Därmed kommer fler röster läggas på dem lite mer energiska låtarna. Melodifestivalen är inte så fint och propert som det varit tidigare och många musikstillar präglar tävlingen. The moniker - tävlar med en riktigt bra låt som kommer få många att gilla. spexig, energisk, färglad, melodisk. Det är många egenskaper denna låten har. Jag ser detta bidraget som en 2a eller 3e plats vinnare. utmaner till finalplats blir nog Sanna nielsen som kör på sitt vanliga balladstuk. Hon är ett ganska säkert kort till att gå till final eller andra chansen. Hennes låtar är nästan alltid desamma, men publiken köper det. Idag kommer hon få stor konkurrens om finalplatserna. Brolle kommer nästan med all säkerthet vinna. Jag kommer rekommender 2 st spel. 1 Typ av spel: går bidraget direkt vidare till andra chansen? Spel: The moniker - Ja odds: 4, på paf.com Det står ju som sagt iprincip mellan 3 bidrag om 2 finalplatser. En plats är brolles Men 2a platsen är ungefär en 60/40 duell, till The moniker:s fördel. Visst det kommer ju falla in en hel del röster på andra bidrag, men dem är för svaga att slåss om finalplats med 3 sådan här typsiska melodifestivals bidrag, och dessutom är dem riktigt bra för sin genre. Att spela på ett 4 odds känns ganska sjävklart, när det borde ligga runt 2 eller mindre. 2 Typ av spel: Loréen vs Anniela. Spel: Loréen odds: 1,72 Här är en miss av svenskaspel anser jag. Loréens låt är bra, inte mycket mer. Annielas bidrag är uruselt. Med låten Elektrisk kommer hon inte imponera på många. Hon är dock snygg, men det är inte särsilkt mycket till hjälp med hyfsat dålig sång och text. Spelvairanten X har ett odds på 3,15. Étt x mellan dem skulle innebära att båda går till andra chansen. Jag ser loréen som en 4 eller 5 plats vinnare, Och där kommer inte Anniela komma in. Jag har svårt att se att Annielas bidrag kommer få fler röster samtidigt som att det blir svårt med ett kryss, för Annielas bidrag är såpass dåligt att top 4 är på tok för svårt. 1,72 är fullt spelbart. Rygga om ni vill |
|
2011-02-12, 16:35 | #37 |
Jag har alltid haft bra kännsla för melodifestivalen. Jag vet oftast vilken typ av låt som svenska folket vill rösta på.
Kvällens deltagare är: Brolle - med en låt som känns stereotypisk för nutidens melodifestival. Vet inte riktigt hur jag ska katerigorisera denna låt, men den har allt som melodifesitv. åskådare gillar. Det är svårt att ogilla detta framträdande. Han kommer gå till final. Jag var inne igår på genrepet och kollade så för mig är det ganska lätt å bedömma på förhand..Det finns ju inte mycket statistik att gå på direkt i detta sammanhang, mer än att man vet vilka låtar som är typiska för melodifestivalen. Det lite mer svängiga stuket börjar ta större plats än alla dessa ballader, vilket har varit väldigt typsikt melodifestivalen i många år. det är väl sedan några år tillbaka man har tagit sig ur det slags träsket. Publiken har blivit bredare, och framförallt programmet har lyckats nå ut till mer ungdomar. Därmed kommer fler röster läggas på dem lite mer energiska låtarna. Melodifestivalen är inte så fint och propert som det varit tidigare och många musikstillar präglar tävlingen. The moniker - tävlar med en riktigt bra låt som kommer få många att gilla. spexig, energisk, färglad, melodisk. Det är många egenskaper denna låten har. Jag ser detta bidraget som en 2a eller 3e plats vinnare. utmaner till finalplats blir nog Sanna nielsen som kör på sitt vanliga balladstuk. Hon är ett ganska säkert kort till att gå till final eller andra chansen. Hennes låtar är nästan alltid desamma, men publiken köper det. Idag kommer hon få stor konkurrens om finalplatserna. Brolle kommer nästan med all säkerthet vinna. Jag kommer rekommender 2 st spel. 1 Typ av spel: går bidraget direkt vidare till andra chansen? Spel: The moniker - Ja odds: 4, på paf.com Det står ju som sagt iprincip mellan 3 bidrag om 2 finalplatser. En plats är brolles Men 2a platsen är ungefär en 60/40 duell, till The moniker:s fördel. Visst det kommer ju falla in en hel del röster på andra bidrag, men dem är för svaga att slåss om finalplats med 3 sådan här typsiska melodifestivals bidrag, och dessutom är dem riktigt bra för sin genre. Att spela på ett 4 odds känns ganska sjävklart, när det borde ligga runt 2 eller mindre. 2 Typ av spel: Loréen vs Anniela. Spel: Loréen odds: 1,72 Här är en miss av svenskaspel anser jag. Loréens låt är bra, inte mycket mer. Annielas bidrag är uruselt. Med låten Elektrisk kommer hon inte imponera på många. Hon är dock snygg, men det är inte särsilkt mycket till hjälp med hyfsat dålig sång och text. Spelvairanten X har ett odds på 3,15. Étt x mellan dem skulle innebära att båda går till andra chansen. Jag ser loréen som en 4 eller 5 plats vinnare, Och där kommer inte Anniela komma in. Jag har svårt att se att Annielas bidrag kommer få fler röster samtidigt som att det blir svårt med ett kryss, för Annielas bidrag är såpass dåligt att top 4 är på tok för svårt. 1,72 är fullt spelbart. Rygga om ni vill |
|
2011-02-12, 16:54 | #38 |
Tycker visst att man kan gå efter statistik här.
Framför allt kan man värdera hur pass folkkär en artist är. Jag tror precis som dig att Sanna Nielssen och Brolle är dem som sjunger sig vidare till final. Däremot tror jag att Sanna Nielssen kommer att bli kvällens stora vinnare. Hon har ett namn som går hem i Schlager-stugorna. Detta är ny mark för Brolle, dock kommer han gå vidare på ren populäritet bland ungdomarna. Dock ska läggas till att det nästan bara är Schlagerrävarna och barnfamiljerna som numera kollar på det här. Om vi kategoriserar "Håkan Hellströms fans" så är dem EMO-kidsen inte en del av publiken, och tror att man ska tänka efter lite på vilka som egentligen kollar på showen. Men annars håller jag helt med dig
2011-02-12, 18:39 | #39 |
Tack för utläggningen steinbrenner! mkt intressant.
väldigt kluven vart jag ska lägga kulorna ikväll, brolle känns bra iallafall. tror även att elisabeth A kan komma sist.. |
|
2011-02-12, 18:44 | #40 |
Tycker inte att Brolles låt var så speciellt bra.
Sanna Nielsen - I'm In Love lät som typiskt schlager iaf.
2011-02-12, 19:16 | #41 |
a det finns väl alltid lite statistik att gå på, men kan bli ganska svårt att värdera i ett sådant här sammanhang jag kollade på vilka som gick vidare till förra årets final och där kunde man ju se att det har skett en liten förändring, inte bara det året utan nåra år tidigare. en förändring som visar att annan musik uppskattas i en sådan här tävling....undrar egentligen hur många det är som ändrar sin inställning till artisten och dess bidrag efter han/hon hört låten live. känns svårt att hitta bra statistik i det avseendet, om det är så att folk ändrar sig efter de sett bidraget.. eller vad tror ni?
|
|
2011-02-12, 21:11 | #42 | |
Sharp$: 1656golf2011-2012 Stats: 32 - 24 - 8 ROI: 100.93% Vinstprocent: 57.14% |
Citat:
Senast redigerad av pawweshark den 2011-02-12 klockan 21:14. Anledning: felskrivning |
|
2011-02-12, 21:27 | #43 |
Fint spel! Grattis!
och Elisabeth kom sist också! |
|
2011-02-12, 21:35 | #44 |
Sweet !
Grattis till alla er andra som vann också speciellt du som lirade Elisabeth sist. Snyggt