Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-09, 18:15   #151

bulles avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Du har överskridit maximal möjlig vinst för detta spel "Winner Melodifestivalen 2011: The Moniker". Du har följande val:

Placera ditt spel på 0 SEK, och ansök om att få placera ytterligare 5 SEK
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 22:46   #152

StewiEs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 420
Standard

Yes hade oddset varit 1.20 hade jag gått in med MAX!!
StewiE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 23:27   #153

Sonnys avatar

Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rauger Visa inlägg
Nej är inte limiterad i övrigt. Är det någon annan som får igenom mer än 3 kr? Vad är det för poäng att lägga upp odds om ingen får satsa?
Testade att satsa 5 euro på The Moniker på Nordicbet och det gick bra för mig. Konstigt att det inte gick för dig då, men jag ligger ganska mycket back hos just NB så det kanske är därför. Måste vara det bästa oddset jag spelat på sedan jag fick 30 ggr pengarna på Gurkan i BB. Bolagen verkar inte speciellt bra på musiktävlingar och tv-evenemang vilket vi får vara glada för
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 01:23   #154

Sharp$: 1084
Standard

Jag fick nyss spela 100 kr på The Moniker hos Nordicbet utan problem. Oddset är just nu 13.
BraOdds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 02:25   #155

Sharp$: 1084
Standard

Nu har Nordicbet tagit bort oddsen på MF.
BraOdds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 12:19   #156

bulles avatar

Standard

Sänkt till 4.00
Gammal 2011-03-10, 12:36   #157

bulles avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
Vem är din favorit på lördag?
Resultat:

1 Eric Saade 31% (1694)
2 Danny17% (916)
3 The Moniker 13% (734)
4 Swingfly 8% (445)
5 Sanna Nielsen 8% (428)
6 Sara Varga 7% (369)
7 Nicke Borg6% (344)
8 Linda Bengtzing6% (314)
9 Brolle 3% (147)
10 The Playtones 3% (142)

Totalt antal röster: 5533
Citat:
Ursprungligen postat av AFTONBLADET
Vem är din favorit på lördag?
Ställningen just nu:
Danny (11.4 %)
Sara Varga (15.1 %)
The Moniker (18.2 %)
Brolle (4.1 %)
Linda Bengtzing (4.1 %)
Nicke Borg (10.3 %)
Swingfly (9.3 %)
Sanna Nielsen (5.8 %)
The Playtones (5.8 %)
Eric Saade (15.9 %)

Totalt har 20155 personer röstat.
Omröstningen startade 2011-03-09 14:54
Citat:
Ursprungligen postat av REGLER
Spoiler:
Tävlingsform finalen
Finalen direktsänds från Globen i Stockholm den 12 mars, där totalt tio bidrag tävlar och då läggs ytterligare två telefonnummer till de tidigare åtta. Dessa två bidrag utgörs av vinnarna i "Andra chansen". Vilka bidrag som representerar de olika telefonnumren kommer att presenteras i början av finalveckan. Poängen delas ut av tittare via telefon och SMS röstning (50%) samt 11 jurygrupper (50%).

Telefonslussen öppnar klockan 20.00.

Juryröstning
Varje jurygrupp (totalt elva) lämnar sina röster i följande ordning: 1, 2, 4, 6, 8, 10 och 12 poäng. Totalt delar alltså Jurygrupperna ut 11 x 43 poäng = 473. Medan Jurygrupperna redovisar sina röster fortgår Telefon och SMS röstning och avslutas först ca 5 minuter efter avslutad Juryomröstning. Detta för att publiken skall få möjlighet att via röstning "reagera" på resultatet från Juryomröstningen.

Till skillnad från tidigare tävlingar finns i år inga svenska jurygrupper utan elva stycken utländska. Respektive grupps presentatör befinner sig i Globen i en förberedd studio som kopplas in i programmet och levererar sina resultat.

Telefonröstning
Regler för telefonröster i Finalen:
1. Tittarna delar ut 473 poäng.
2. Poängen delas ut i proportion till andel samtal av totala antalet samtal.
3. Poäng delas bara ut i heltal.
4. Varje bidrags poäng avrundas till närmsta heltalspoäng.
5. Efter avrundning till hela poängtal för respektive bidrag kan en differens uppstå på totalsumman som hanteras på följande sätt:
A. Om totalsumman av de avrundade tio bidragen är lägre än 473 så ska det eller de bidrag som har avrundats nedåt, men som har högst decimalvärde istället avrundas uppåt tills det att summan 473 uppnås.
B. Om totalsumman av de avrundade 10 bidragen däremot är högre än 473 så ska det eller de bidrag som har avrundats uppåt, men som har lägst decimalvärde istället avrundas nedåt tills det att summan 473 uppnås.
6. Det bidrag med högst totalpoäng från jury och telefoni vinner tävlingen.
A. Om två bidrag hamnar på samma totalpoäng vinner den med flest antal telefonpoäng.
B. Om två bidrag hamnar på samma totalpoäng och har samma telefonpoäng så vinner den med flest antal faktiska samtal.
C. Om två bidrag hamnar på samma totalpoäng och har samma telefonpoäng och samma antal faktiska samtal vinner den med flest 12-poängare från jurygrupperna.

Om samma antal 12-poängare så går man vidare och räknar 10-poängare osv.

Gammal 2011-03-10, 21:59   #158

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 206
Standard

ja spelar moniker/saade top 2 oavsett ordning till 3.15 på SS.
charlhenry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 22:36   #159

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 206
Standard

moniker att komma top 3 hos unibet till 1,55 är taget det med, i lägsta laget men..
charlhenry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 22:50   #160

bulles avatar

Standard

Citat:
Knäckta av sjukdomar
Med två dagar kvar till finalen är flera artister utslagna Moniker ställde in rep.
Gammal 2011-03-12, 00:01   #161

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1779
Standard

Årets höjdare!

Tänkte blanda mig i detta eftersom jag lägger enormt mycket tid varje år på Melodifestivalen och Eurovision. Har taktkänsla som en tegelsten men lyckats väldigt bra på liret. Sen jag var på plats i Globen 2000 och spelade Bröderna Olsen till 13 ggr har jag plussat varje år utom ett. Största vinsten var Lordi 2006 till 40 ggr.

Sitter riktigt bra med i år också då jag har The Monikor till 16 ggr, nere under 4 ggr nu. Det är så tacksamt eftersom packet alltid vaknar sent. Lika varje år. Rybak som inte kunde torska 2009 släpptes till 4 ggr, slutade på ca. 1,60. Tyskan ifjol, inte lika klar, men lirades till 5,50 tidigt. Det är inte svårare än att lyssna på låtarna om och om igen. Kör alla i Ipod konstant sen dom släpps. Det är ofta stor skillnad på hur man värderar en låt de första gångerna man hör den gentemot efter 10-20 ggr. Sen läsa på reglerna och kolla statistik från tidigare års röstning. De som sätter odds är inga gamblers utan musikfreaks och dom har ofta ingen känsla för liret.

Sen måste en vinnarlåt väcka känslor, helst glädje. Folk vill ha något som sticker ut och är annorlunda, titta bara på vinnarna senaste åren. De klassiska schlagerlåtarna är lika chanslösa varje år, likt förbaskat är de ofta favoriter iaf.

Lite lurigt iår eftersom det är ändrade regler för röstning. En internationell jury med 11 enheter står för hälften av poängen, 473. Andra halvan kommer från packet MEN skillnaden är att nu får alla poäng eftersom de 473 poängen delas procentuellt efter antal röster. 10% av rösterna ger 47 poäng etc. Det som stör är att röstningen kommer vara öppen fem minuter efter det att alla jurys presenterat sina röster. Det är sjukt löjligt och svårt att värdera. Dessutom får man rösta hur många ggr som helst. Gissar att många veckopengar kommer ryka när tonåringarna ska försöka hjälpa Saade till vinst. Gillar inte reglerna som gör det mer svårvärderat men finns många riktigt bra odds

Vinnare. Tror The Monikor vinner. Swingfly har också bra chans. Saade kan också vinna men kommer inte få lika högt av juryn, sedan hur packet röstar är lite svårvärderat. Men 1,60 på Saade är ett hån.
Mina lir:
The Monikor 16 ggr (4 nu, lite värde iaf)
Swingfly 15 ggr (finns kanske högre)

Vinnare Juryröster. Kanske det mest spelvärda. Juryns uppgift är mycket tydlig, att rösta fram den låt som har bäst chans i en final. Här tror jag Danny, Saade och Sara Varga får käka grus.
Mina lir:
The Monikor 5 ggr på SS
Swingfly 7 ggr på SS

Sista plats. Svårt såklart men finns en del spelvärda. Tror inte Sara Varga får några poäng av juryn och kommer därför hamna mycket långt ner. Tror även Danny floppar men att han kommer sist är kanske en utopi. Tror att Brolle hamnar sist men till 2,40 är det ospelbart.
Mina lir:
Sara Varga 15 ggr på Unibet
Danny 50 ggr på Unibet

H2H. Finns många H2H men inte hittat så många spelbara men finns två som jag tror sitter 8 av 10. Som jag skrev tror jag Sara Varga kammar noll hos juryn och då ska hon vara helt chanslös att ta in de försprång som Nicke Borg skaffat sig som borde bli 3-6a av juryn. The Monikor har slaktas hos bolagen och kommer med garanti får höga poäng, främst av juryn. Danny borde floppa som en av favoriterna.
Mina lir:
Nicke Borg före Sara Varga till 1,90 på Unibet
The Moniker före Danny till 1,57 på Bet365.

Över/under. Kanske de bästa liren men surt med maxinstasen som är 1000 på singlar hos SS. Skulle det gått att göra komber på dessa hade jag gått All-in. Har dock lirat ändå för det finns rena bjudningar även om de nya svårvärderade röstningsreglerna tar ner värdet något.
Mina lir:
Brolle under 36p på SS till 1,70. Bör inte få några poäng av juryn och då är det klart, bra chans även om han får 7e platsen.
The Moniker över 145p på SS till 1,98 (hur tänker dom här? räcker med en 3e plats hos juryn och 12% av folket. Tror på 1-2a plats och 15-20% av folket) Märkligt bra!
Danny under 130p på SS till 1.70. Måste få minst 3e platsen av juryn sen 10% av folket. Finns inte enligt mig.
Sara Varga under 95p på SS till 1,70. Måste få minst 5e platsen av juryn sedan 11% av folket. Finns inte del2.
Swingfly över 106p på SS till 1,85. Behöver bli 4a hos juryn och sedan få 9% av folket. Tack!!
The Playtones under 53p på SS till 1,70. Kommer få lite poäng av folket och knappast bättre än 6a hos juryn. Bra odds.

Livespel. Sist men inte minst måste liven vara öppen och påfylld för här kan det dyka upp värden. När Serbiskan vann 2007 med Molitva så fanns inte torsk efter man sett hennes liveuppträdande. Oddsen var dock desamma som innan.
Många år "visas" vinnaren på liven då det troligen kommer ut från de som räknar röster vilken som vinner. Nästan alltid har det odds som slaktats på slutet också vunnit. Blev dock lurad på detta när oddset på Nicke Borg slaktades i uttagningen på liven. Fyllde på med mer lir, men blev tystad av Bengtzing...
Om ovan går som jag tänkt kommer Saade ha en bit upp till ledaren inför folkets röster. Då lär alla fjortisar tömma spargrisen och börja rulla sina SMS-tummar. Kanske kan det vara läge med ett gardspel då om Saade står i högt odds. Detta är dock bara en hobbyanalys då jag inte blir förvånad om de nya reglerna kommer ge överraskningar.

Till sist, de undersökningar som brukar presenteras om vad folket tror brukar sällan överrensstämma med resultatet, kanske blir så iår, vem vet, isf vinner Saade helt överlägset.

Lycka till!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+1), linusjkpg (+1), Jonken (+1)
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 01:40   #162

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Mycket intressant och läsvärt, Luvan14.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 10:51   #163

TheDarkKnights avatar

Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Glöm inte bort, att den Internationella Juryn dömer inte ikväll. Dem har redan lagt sina röster, juryn lägger sina poäng på genrepet dagen innan. Alltså igår.

Av källor som var på plats, ska Eric Saade ha misslyckats med sitt nummer, och varit grymt besviken över sin insats. Danny ska ha varit den som har lyckats bäst. Jag tror "In the club" charmar internationella juryn mer, och detta är ingen tävlingen där folket har makten om nu någon trodde det

Jag lägger en chans peng på att Danny vinner hela kalaset.

Danny att vinna Melodifestivalen 2011@ 9.40

€ 20

Spelet är lagt hos Betfair.

PGA tidsbrist hinner jag inte motivera varför, men tror helt enkelt att det kommer att stå mellan Saade och Danny, och att internationella juryn gick till Dannys favör och det är det som avgör(oj, blev ett rim också)

Trevlig helg, grabbar !

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 10:55   #164

TheDarkKnights avatar

Sharp$: 781

100 Favorit
Stats: 6 - 3 - 0
ROI: 101.56%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luvan14 Visa inlägg
Spoiler:
Tänkte blanda mig i detta eftersom jag lägger enormt mycket tid varje år på Melodifestivalen och Eurovision. Har taktkänsla som en tegelsten men lyckats väldigt bra på liret. Sen jag var på plats i Globen 2000 och spelade Bröderna Olsen till 13 ggr har jag plussat varje år utom ett. Största vinsten var Lordi 2006 till 40 ggr.

Sitter riktigt bra med i år också då jag har The Monikor till 16 ggr, nere under 4 ggr nu. Det är så tacksamt eftersom packet alltid vaknar sent. Lika varje år. Rybak som inte kunde torska 2009 släpptes till 4 ggr, slutade på ca. 1,60. Tyskan ifjol, inte lika klar, men lirades till 5,50 tidigt. Det är inte svårare än att lyssna på låtarna om och om igen. Kör alla i Ipod konstant sen dom släpps. Det är ofta stor skillnad på hur man värderar en låt de första gångerna man hör den gentemot efter 10-20 ggr. Sen läsa på reglerna och kolla statistik från tidigare års röstning. De som sätter odds är inga gamblers utan musikfreaks och dom har ofta ingen känsla för liret.

Sen måste en vinnarlåt väcka känslor, helst glädje. Folk vill ha något som sticker ut och är annorlunda, titta bara på vinnarna senaste åren. De klassiska schlagerlåtarna är lika chanslösa varje år, likt förbaskat är de ofta favoriter iaf.

Lite lurigt iår eftersom det är ändrade regler för röstning. En internationell jury med 11 enheter står för hälften av poängen, 473. Andra halvan kommer från packet MEN skillnaden är att nu får alla poäng eftersom de 473 poängen delas procentuellt efter antal röster. 10% av rösterna ger 47 poäng etc. Det som stör är att röstningen kommer vara öppen fem minuter efter det att alla jurys presenterat sina röster. Det är sjukt löjligt och svårt att värdera. Dessutom får man rösta hur många ggr som helst. Gissar att många veckopengar kommer ryka när tonåringarna ska försöka hjälpa Saade till vinst. Gillar inte reglerna som gör det mer svårvärderat men finns många riktigt bra odds

Vinnare. Tror The Monikor vinner. Swingfly har också bra chans. Saade kan också vinna men kommer inte få lika högt av juryn, sedan hur packet röstar är lite svårvärderat. Men 1,60 på Saade är ett hån.
Mina lir:
The Monikor 16 ggr (4 nu, lite värde iaf)
Swingfly 15 ggr (finns kanske högre)

Vinnare Juryröster. Kanske det mest spelvärda. Juryns uppgift är mycket tydlig, att rösta fram den låt som har bäst chans i en final. Här tror jag Danny, Saade och Sara Varga får käka grus.
Mina lir:
The Monikor 5 ggr på SS
Swingfly 7 ggr på SS

Sista plats. Svårt såklart men finns en del spelvärda. Tror inte Sara Varga får några poäng av juryn och kommer därför hamna mycket långt ner. Tror även Danny floppar men att han kommer sist är kanske en utopi. Tror att Brolle hamnar sist men till 2,40 är det ospelbart.
Mina lir:
Sara Varga 15 ggr på Unibet
Danny 50 ggr på Unibet

H2H. Finns många H2H men inte hittat så många spelbara men finns två som jag tror sitter 8 av 10. Som jag skrev tror jag Sara Varga kammar noll hos juryn och då ska hon vara helt chanslös att ta in de försprång som Nicke Borg skaffat sig som borde bli 3-6a av juryn. The Monikor har slaktas hos bolagen och kommer med garanti får höga poäng, främst av juryn. Danny borde floppa som en av favoriterna.
Mina lir:
Nicke Borg före Sara Varga till 1,90 på Unibet
The Moniker före Danny till 1,57 på Bet365.

Över/under. Kanske de bästa liren men surt med maxinstasen som är 1000 på singlar hos SS. Skulle det gått att göra komber på dessa hade jag gått All-in. Har dock lirat ändå för det finns rena bjudningar även om de nya svårvärderade röstningsreglerna tar ner värdet något.
Mina lir:
Brolle under 36p på SS till 1,70. Bör inte få några poäng av juryn och då är det klart, bra chans även om han får 7e platsen.
The Moniker över 145p på SS till 1,98 (hur tänker dom här? räcker med en 3e plats hos juryn och 12% av folket. Tror på 1-2a plats och 15-20% av folket) Märkligt bra!
Danny under 130p på SS till 1.70. Måste få minst 3e platsen av juryn sen 10% av folket. Finns inte enligt mig.
Sara Varga under 95p på SS till 1,70. Måste få minst 5e platsen av juryn sedan 11% av folket. Finns inte del2.
Swingfly över 106p på SS till 1,85. Behöver bli 4a hos juryn och sedan få 9% av folket. Tack!!
The Playtones under 53p på SS till 1,70. Kommer få lite poäng av folket och knappast bättre än 6a hos juryn. Bra odds.

Livespel. Sist men inte minst måste liven vara öppen och påfylld för här kan det dyka upp värden. När Serbiskan vann 2007 med Molitva så fanns inte torsk efter man sett hennes liveuppträdande. Oddsen var dock desamma som innan.
Många år "visas" vinnaren på liven då det troligen kommer ut från de som räknar röster vilken som vinner. Nästan alltid har det odds som slaktats på slutet också vunnit. Blev dock lurad på detta när oddset på Nicke Borg slaktades i uttagningen på liven. Fyllde på med mer lir, men blev tystad av Bengtzing...
Om ovan går som jag tänkt kommer Saade ha en bit upp till ledaren inför folkets röster. Då lär alla fjortisar tömma spargrisen och börja rulla sina SMS-tummar. Kanske kan det vara läge med ett gardspel då om Saade står i högt odds. Detta är dock bara en hobbyanalys då jag inte blir förvånad om de nya reglerna kommer ge överraskningar.

Till sist, de undersökningar som brukar presenteras om vad folket tror brukar sällan överrensstämma med resultatet, kanske blir så iår, vem vet, isf vinner Saade helt överlägset.

Lycka till!!

Kul att se att det finns en schlager-räv till här Tyvärr håller jag inte alls med dig på mycket, men jag är långt ifrån någon expert. Tycker du dömer ut Danny alldeles för hårt här och har inte lagt i åtanke den internationella juryns betydelse i tävlingen. Personligen tycker jag att Moniker har bäst låt, fast jag vet att han inte har fått juryns röster och Svenska folket har sina favoriter på andra håll därav försvinner han ur leken. Likadant H2H och specialspelen är jag också lite fundersam på hur du tänkte, men som sagt jag är långt ifrån någon expert

Lycka till ikväll !

- Bob Valentino
TheDarkKnight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 12:05   #165

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1779
Standard

Intressant analys från repet! Mkt intr av hur du vet att juryn inte "köpte" The Moniker. Är det en personlig åsikt eller har du info från någon/något?

Anledningen till sågningen av Danny och Saade är ju deras låga odds. Finns de med betydligt bättre odds och minst likvärdiga chanser. Kan inte tänka mig att juryn vill skicka något av dessa bidrag till Tyskland, för där skulle båda vara chanslösa.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td