|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-09, 18:15 | #151 | |
Citat:
|
||
2011-03-09, 22:46 | #152 |
Yes hade oddset varit 1.20 hade jag gått in med MAX!!
|
|
2011-03-09, 23:27 | #153 |
Testade att satsa 5 euro på The Moniker på Nordicbet och det gick bra för mig. Konstigt att det inte gick för dig då, men jag ligger ganska mycket back hos just NB så det kanske är därför. Måste vara det bästa oddset jag spelat på sedan jag fick 30 ggr pengarna på Gurkan i BB. Bolagen verkar inte speciellt bra på musiktävlingar och tv-evenemang vilket vi får vara glada för
|
|
2011-03-10, 01:23 | #154 |
Jag fick nyss spela 100 kr på The Moniker hos Nordicbet utan problem. Oddset är just nu 13.
|
|
2011-03-10, 02:25 | #155 |
Nu har Nordicbet tagit bort oddsen på MF.
|
|
2011-03-10, 12:36 | #157 | |||
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
2011-03-10, 21:59 | #158 |
ja spelar moniker/saade top 2 oavsett ordning till 3.15 på SS.
|
|
2011-03-10, 22:36 | #159 |
moniker att komma top 3 hos unibet till 1,55 är taget det med, i lägsta laget men..
|
|
2011-03-10, 22:50 | #160 | |
Citat:
|
||
2011-03-12, 00:01 | #161 |
Årets höjdare!
Tänkte blanda mig i detta eftersom jag lägger enormt mycket tid varje år på Melodifestivalen och Eurovision. Har taktkänsla som en tegelsten men lyckats väldigt bra på liret. Sen jag var på plats i Globen 2000 och spelade Bröderna Olsen till 13 ggr har jag plussat varje år utom ett. Största vinsten var Lordi 2006 till 40 ggr.
Sitter riktigt bra med i år också då jag har The Monikor till 16 ggr, nere under 4 ggr nu. Det är så tacksamt eftersom packet alltid vaknar sent. Lika varje år. Rybak som inte kunde torska 2009 släpptes till 4 ggr, slutade på ca. 1,60. Tyskan ifjol, inte lika klar, men lirades till 5,50 tidigt. Det är inte svårare än att lyssna på låtarna om och om igen. Kör alla i Ipod konstant sen dom släpps. Det är ofta stor skillnad på hur man värderar en låt de första gångerna man hör den gentemot efter 10-20 ggr. Sen läsa på reglerna och kolla statistik från tidigare års röstning. De som sätter odds är inga gamblers utan musikfreaks och dom har ofta ingen känsla för liret. Sen måste en vinnarlåt väcka känslor, helst glädje. Folk vill ha något som sticker ut och är annorlunda, titta bara på vinnarna senaste åren. De klassiska schlagerlåtarna är lika chanslösa varje år, likt förbaskat är de ofta favoriter iaf. Lite lurigt iår eftersom det är ändrade regler för röstning. En internationell jury med 11 enheter står för hälften av poängen, 473. Andra halvan kommer från packet MEN skillnaden är att nu får alla poäng eftersom de 473 poängen delas procentuellt efter antal röster. 10% av rösterna ger 47 poäng etc. Det som stör är att röstningen kommer vara öppen fem minuter efter det att alla jurys presenterat sina röster. Det är sjukt löjligt och svårt att värdera. Dessutom får man rösta hur många ggr som helst. Gissar att många veckopengar kommer ryka när tonåringarna ska försöka hjälpa Saade till vinst. Gillar inte reglerna som gör det mer svårvärderat men finns många riktigt bra odds Vinnare. Tror The Monikor vinner. Swingfly har också bra chans. Saade kan också vinna men kommer inte få lika högt av juryn, sedan hur packet röstar är lite svårvärderat. Men 1,60 på Saade är ett hån. Mina lir: The Monikor 16 ggr (4 nu, lite värde iaf) Swingfly 15 ggr (finns kanske högre) Vinnare Juryröster. Kanske det mest spelvärda. Juryns uppgift är mycket tydlig, att rösta fram den låt som har bäst chans i en final. Här tror jag Danny, Saade och Sara Varga får käka grus. Mina lir: The Monikor 5 ggr på SS Swingfly 7 ggr på SS Sista plats. Svårt såklart men finns en del spelvärda. Tror inte Sara Varga får några poäng av juryn och kommer därför hamna mycket långt ner. Tror även Danny floppar men att han kommer sist är kanske en utopi. Tror att Brolle hamnar sist men till 2,40 är det ospelbart. Mina lir: Sara Varga 15 ggr på Unibet Danny 50 ggr på Unibet H2H. Finns många H2H men inte hittat så många spelbara men finns två som jag tror sitter 8 av 10. Som jag skrev tror jag Sara Varga kammar noll hos juryn och då ska hon vara helt chanslös att ta in de försprång som Nicke Borg skaffat sig som borde bli 3-6a av juryn. The Monikor har slaktas hos bolagen och kommer med garanti får höga poäng, främst av juryn. Danny borde floppa som en av favoriterna. Mina lir: Nicke Borg före Sara Varga till 1,90 på Unibet The Moniker före Danny till 1,57 på Bet365. Över/under. Kanske de bästa liren men surt med maxinstasen som är 1000 på singlar hos SS. Skulle det gått att göra komber på dessa hade jag gått All-in. Har dock lirat ändå för det finns rena bjudningar även om de nya svårvärderade röstningsreglerna tar ner värdet något. Mina lir: Brolle under 36p på SS till 1,70. Bör inte få några poäng av juryn och då är det klart, bra chans även om han får 7e platsen. The Moniker över 145p på SS till 1,98 (hur tänker dom här? räcker med en 3e plats hos juryn och 12% av folket. Tror på 1-2a plats och 15-20% av folket) Märkligt bra! Danny under 130p på SS till 1.70. Måste få minst 3e platsen av juryn sen 10% av folket. Finns inte enligt mig. Sara Varga under 95p på SS till 1,70. Måste få minst 5e platsen av juryn sedan 11% av folket. Finns inte del2. Swingfly över 106p på SS till 1,85. Behöver bli 4a hos juryn och sedan få 9% av folket. Tack!! The Playtones under 53p på SS till 1,70. Kommer få lite poäng av folket och knappast bättre än 6a hos juryn. Bra odds. Livespel. Sist men inte minst måste liven vara öppen och påfylld för här kan det dyka upp värden. När Serbiskan vann 2007 med Molitva så fanns inte torsk efter man sett hennes liveuppträdande. Oddsen var dock desamma som innan. Många år "visas" vinnaren på liven då det troligen kommer ut från de som räknar röster vilken som vinner. Nästan alltid har det odds som slaktats på slutet också vunnit. Blev dock lurad på detta när oddset på Nicke Borg slaktades i uttagningen på liven. Fyllde på med mer lir, men blev tystad av Bengtzing... Om ovan går som jag tänkt kommer Saade ha en bit upp till ledaren inför folkets röster. Då lär alla fjortisar tömma spargrisen och börja rulla sina SMS-tummar. Kanske kan det vara läge med ett gardspel då om Saade står i högt odds. Detta är dock bara en hobbyanalys då jag inte blir förvånad om de nya reglerna kommer ge överraskningar. Till sist, de undersökningar som brukar presenteras om vad folket tror brukar sällan överrensstämma med resultatet, kanske blir så iår, vem vet, isf vinner Saade helt överlägset. Lycka till!! |
|
2011-03-12, 01:40 | #162 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
Mycket intressant och läsvärt, Luvan14.
|
2011-03-12, 10:51 | #163 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 781100 Favorit Stats: 6 - 3 - 0 ROI: 101.56% Vinstprocent: 67.00% |
Glöm inte bort, att den Internationella Juryn dömer inte ikväll. Dem har redan lagt sina röster, juryn lägger sina poäng på genrepet dagen innan. Alltså igår.
Av källor som var på plats, ska Eric Saade ha misslyckats med sitt nummer, och varit grymt besviken över sin insats. Danny ska ha varit den som har lyckats bäst. Jag tror "In the club" charmar internationella juryn mer, och detta är ingen tävlingen där folket har makten om nu någon trodde det Jag lägger en chans peng på att Danny vinner hela kalaset. Danny att vinna Melodifestivalen 2011@ 9.40 € 20 Spelet är lagt hos Betfair. PGA tidsbrist hinner jag inte motivera varför, men tror helt enkelt att det kommer att stå mellan Saade och Danny, och att internationella juryn gick till Dannys favör och det är det som avgör(oj, blev ett rim också) Trevlig helg, grabbar !
2011-03-12, 10:55 | #164 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 781100 Favorit Stats: 6 - 3 - 0 ROI: 101.56% Vinstprocent: 67.00% |
Kul att se att det finns en schlager-räv till här Tyvärr håller jag inte alls med dig på mycket, men jag är långt ifrån någon expert. Tycker du dömer ut Danny alldeles för hårt här och har inte lagt i åtanke den internationella juryns betydelse i tävlingen. Personligen tycker jag att Moniker har bäst låt, fast jag vet att han inte har fått juryns röster och Svenska folket har sina favoriter på andra håll därav försvinner han ur leken. Likadant H2H och specialspelen är jag också lite fundersam på hur du tänkte, men som sagt jag är långt ifrån någon expert Lycka till ikväll !
2011-03-12, 12:05 | #165 |
Intressant analys från repet! Mkt intr av hur du vet att juryn inte "köpte" The Moniker. Är det en personlig åsikt eller har du info från någon/något?
Anledningen till sågningen av Danny och Saade är ju deras låga odds. Finns de med betydligt bättre odds och minst likvärdiga chanser. Kan inte tänka mig att juryn vill skicka något av dessa bidrag till Tyskland, för där skulle båda vara chanslösa. |
|
|