Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-03, 22:17   #16
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hehe, verkar som att jag kommer bli ensam med att skeppa in 10u på Guillard

eller inte? Vi får se...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:18   #17
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

I mina ögon så bör oddsen ligga Guilard 2.70 Dunham 1.40 -1.50. Mycket hype runt Dunham runt han senaste match mot sheark som han egentligen vann så han borde egentligen vara obsegrad.Guilard har varit mer berg och dalbana både i ringen och utanför
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:20   #18
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Tror du kommer få dig en redig julklapp av spelbolagen. Helt ärligt, tror lätt oddsen kommer ligga runt 1,3-1,4 på dunham.

Oddsen dyker väl upp om någon vecka eller så.

10units-bet på Guillard???? Det känns väldigt mycket över det faktiskt (Iofs brukar han sällan betta underdogs, utan han håller sig till sin "bankränta").

Jag skulle avråda, och istället lira ett mindre bet på Guillard via tko isf.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:27   #19
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eftersom jag ser Guillard som knapp favorit efter en av de mest grundliga analyser jag nånsin gjort så vore det dumt av mig att inte satsa 10u ifall jag får de förväntade 2.50-3.00 på honom.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 22:43   #20
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Du har givetvis rätt. Expected value av ditt bet (med utgångspunkt från dina "förväntade odds") blir isf;

Sannolikheten 52%
Odds: 2,5 - 3
Expected value: 7,8-10,4 units (beroende på vilket odds som väljs)

På pappret har du givetvis rätt, och tror du på det ska du investera, allt annat vore

Dock tror jag personligen att herr Guillards vinstchanser är knappare än 52%.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 23:24   #21
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för era åsikter! Slutanalyserat för idag och jag kommer förmodligen inte att lägga ner lika mycket tid på resterande analyser då det tog längre tid än vad hade tänkt mig.

Ha det gott dudes!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 00:20   #22
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haha, hittade ett par trådar om Guillard vs. Dunham på det utsökta sherdog forumet. Blev överraskad över att så många verkar gilla Guillard (trodde jag var ensam...) men det är sherdog som sagt

Om man orkar filtrera skräpet som skrivs så är det alltid en i typ var 20:e inlägg som har lite vettiga tankar, hehe.

http://www.sherdog.net/forums/f2/mel...unham-1479779/

http://www.sherdog.net/forums/f2/mel...unham-1460924/

Skulle det vara så att Dunham mot förmodan öppnar till högre odds än 1.70 kanske jag bombar där för att senare säkra ett surebet när Guillard stiger.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 00:42   #23
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hehe, fan glad att inte alla tomtar från Sherdog har hittat hit.

Din analys tycker jag stämmer jävligt bra, den enda skillnaden är att jag oddsmässigt ger Guillard lite lägre chanser, men visst fan kan han sänka Dunham.

Spänd inför oddsen på den här fighten. Över 2,5 i odds på Guillard så ryggar jag (dock inte med 10 units ).

Alternativt propsbettar den om man får tag i några höga odds där.

Många på Sherdog som tror på Guillard via tko verkar det som.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:06   #24
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Många one-liners med nonsens på sherdog. Alla tre tror att Guilard har en chans sedan att vi har värderat matchen olika ser jag som sunt. Nu är det upp till spelbolagen så får vi se var det hela landar
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:13   #25
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...blivit-rumsren

Haha, hittade den här på expressen när jag surfade runt lite. Satan vilket moraliserande pk-samhälle Sverige är. Kan ju inte vara många andra länder som rådfrågar en "mansforskare" om expertinsyn inom kampsporter.

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-01-04 klockan 19:20.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:02   #26
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Enda anledningen att MMA ansågs dåligt var de tidiga UFC-matcherna. Annars hade ingen brytt sig.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:21   #27
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Karin Sörbring kan knappast vara en kandidat för stora Journalistpriset. I artikeln om vi ska kalla det för artikel? copy och pastear hon ihop en jäkla massa fakta med enskilda intervjuer taget från olika sammanhang och pressar dem samman. Intressant läsning kanske men vad har tillexempel en professor i pedagogik för koppling till MMA. Sant att det säkerligen 4000 utövare i Sverige men alla tränar inte på elitnivå och utsätter sig för slag och sparkar mot huvudet(vilket främst görs under sparring). MMA kan som vilken sport som helst tränas på alla olika nivåer med olika syften.

Sedan att sporten uppfanns på 90-talet för att tänja på gränser är också ren bs då pankreation fanns redan under romartiden. Jag ser personligen att heller kontrollerat våld under kontrollerade former än våld på krogar. Att slag mot huvudet inte är hälsosamt vet de flesta men jag ser inte att de skrivs spalter om boxning, kickboxning där fightern utsätts för mer våld mot huvudet under längre tid dock med tjockare handskar. Känns som många är rädda för det som de inte känner till och att media skriver upp MMA som den stora stygga vargen
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:40   #28
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hehe, svensk ddr-media är något av ett skämt. har fan mer trovärdighet än de där tomtarna, och då är det illa.

Förresten, fan att man ska bo här och inte i usa. Kolla in det här jävla kortet;

http://en.wikipedia.org/wiki/UFC_126


Skulle vara så sjukt mäktigt att se det här main eventet live. Visst, det finns europeiska galor, men vi får ju aldrig se några större namn. UFC på plats är en upplevelse jag SKA uppleva igen.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:19   #29
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Matt Mitrione vs. Tim Hague

Matt Mitrione, 32 årig southpaw som tränar med Roufusport. Han är ganska oerfaren inom MMA med endast tre proffsmatcher vilka alla har gått under UFC's flagg. Nåt han definitivt har är talang för MMA och han utvecklas i snabb takt inom alla områden men främst sin muay thai vilket tränaren "Duke" Roufus kan krediteras.

Som sagt så är muay thaien hans i särklass bästa disciplin där han använder hela registret. Han har bra blick och tajming i boxningen, gillar att leda med jabben och slår mycket raka kombinationer vilket jag tycker han borde mixa upp mer med krokar och uppercuts. Hans sparkar är väldigt effektiva, särskilt de låga sparkarna(fråga Kimbo, hehe). Mitrione har riktigt bra fotarbete för att väga 253 lbs och det är inget fel på kondisen heller, han brukar sätta bra press och kontrar effektivt. Hans takedown defense är inte det bästa men det blir bättre vilket man kunde se mot Beltran som har helt ok brottning. När Mitrione blir nedtagen har han ett helt ok defense även om han inte har mött några högkalibriga grapplers och han scramblar bra så det krävs bra toppkontroll för att hålla honom nere. Har inte sett honom gå på takedown själv och det har aldrig heller varit hans strategi, han vill stå och tradea. Hans haka är riktigt solid och hans nävar besitter bra KO-power.

Svagheter som jag lagt märke till är att han i regel alltid svingar friskt när han backar vilket gör att nästan vem som helst kan ta ner honom med en doubleleg om man bara sätter upp det med några slag innan. Sen tycker jag att han ofta sluggas för mycket vilket nog har att göra med hans tåliga haka och power(alá Leben) men han vacklade faktiskt en gång när Beltran connectade.

Kan inte hitta info om vilket team Tim Hague tränar med. Han är 27 år och har hyfsad erfarenhet men varje gång han möter en kompetent motståndare tycks han förlora. Det kanske är på väg att förändras efter att han vann över Travis Wiuff i AMMA senast. Hague ser ut att vara i bättre form än tidigare, han väger 256 nu mot 266 i sin förra UFC match.

Tycker inte att Hague utmärker sig inom nåt speciellt område utan försöker hålla matchen där han känner sig ha en edge över motståndaren, hänger han inte med på fötterna så kommer han gå på takedown och hans takedowns är klart hyggliga men hans toppkontroll har brister även om hans Gn'P är rätt så tung. Stående har han ett hyfsat fotarbete(tills kondisen sviker) och gillar att loopa både högern och vänstern. Han är på inget sätt en bra striker men han blandar teknikerna. Han har riktigt tunga legkicks som han tyvärr nyttjar för sällan men han verkar ha bättrat på sitt game i clinchen. Han är ett blåbälte i BJJ men jag tycker inte att han visar upp nåra märkvärdiga skills med sin jitz(giljotiner kan vem som helst få in ibland). Han kan ta en bra smäll men är fullt möjlig att knocka(Todd Duffee). Två raka vinster i AMMA gav en biljett tillbaka till UFC. Tyvärr var matcherna i AMMA väldigt korta så man fick aldrig chansen att se hur kondisen var men han ser vältränad ut nu.

Största svagheten är/har varit kondisen. Förutom det tycker jag att han är ganska öppen för sparkar, höga som låga, vilket blir extra uppenbart när han knappt orkar röra sig efter 1:a ronden.

Mitt odds:
Matt Mitrione vs. Tim Hague 1.58 2.72
Gå tiden ut vs. Ej tiden ut 2.86 1.54

Motivering:
Den "nya" mer vältränade Hague kan bli en X-faktor i matchen men som jag ser det ska Mitrione vara tydlig favorit här. Mitrione är mycket bättre stående men eftersom han håller händerna lågt finns det god chans att Hague connectar hårt med högersläggan, jag tror inte Mitrione somnar men det kan jämna ut oddsen under matchens gång.

Eftersom Hague inte har mycket att hämta stående kommer han garanterat gå på takedown och jag tror han kan ha viss framgång men Mitrione tar sig nog oftast upp igen. Sen är det detta med Hagues kondition, den är säkert bättre men jag tror knappast den är bra nog för att han inte ska tröttna runt mitten av 2:a. I det läget kommer Mitrione kunna sätta i princip allt och jag skulle inte bli speciellt förvånad om "Meathead" vinner via legkick TKO.

Hague har chansen att vinna ifall han lyckas ta ner Mitrione tidigt och kan hålla honom nere åtminstone en stund för att sen repetera proceduren. Måste även ge Hague en punchers chance då han har riktigt bra tryck i högern.

Troligaste utgången är Mitrione by KO/TKO.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+10), James-j (+10)

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-05 klockan 12:13.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-05, 00:29   #30
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag gissar att oddset på Mitrione kommer komma ut högre än min värdering på 1.58 (kanske runt 1.70), vad tror ni?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td