Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-20, 23:52   #1
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

UFC 125: Resolution - Jan 1st


Frankie Edgar vs. Gray Maynard
Chris Leben vs. Brian Stann
Thiago Silva vs. Brandon Vera
Clay Guida vs. Takanori Gomi
Nate Diaz vs. Dong Hyun Kim
Dustin Poirier vs. Josh Grispi
Antonio McKee vs. Jacob Volkmann
Jeremy Stephens vs. Marcus Davis
Mike Thomas Brown vs. Diego Nunes
Daniel Roberts vs. Greg Soto
Phil Baroni vs. Brad Tavares

FETT CARD!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 00:02   #2
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har lirat Frankie och det finns några anledningar, men det verkar som att många duktiga MMA-cappers gillar Maynards chanser.

Förra matchen som Maynard vann var inte på något sätt ensidig, Frankie bjöd upp men det var nedtagningarna som avgjorde. Tyckte Frankie började ta över mot slutet av matchen och var den med mer diesel i tanken.

Andra faktorer är att Frankie är yngre och nu har samlat mer erfarenhet, han är bättre nu medans jag inte tycker att Maynards utvecklingskurva ökat lika brant.

Nu är det 5 ronder och det går förmodligen tiden ut. Jag skulle inte alls bli förvånad om Maynard vinner rond 1 & 2, sen vinner Frankie de tre sista. Kommer nog hålla ett öga på eventuellt livespel på Frankie ifall oddsen lockar efter ett par ronder.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 19:28   #3
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hoppas ni har haft en härlig jul! Nu är abstinensen plågsam, vill ha MMA nuuuuu!!!

Blir det nåt spel på Vera vs. Silva? NordicBet ligger kvar på [email protected], lite sugen är man...

Diaz vs. Kim, funderat mycket på denna match och det lutar åt ett spel på Kim. Han neutraliserar bra grapplers som få andra och när han får tag i folk så åker de ner. Lär väl gå tiden ut, Kim kommer inte få mycket offensivt uträttat då han inte kan ge något utrymme utan att det kanske straffar sig. Boxningen är helt klart i Diaz favör men Kim är en stor jävel i viktklassen vilket kommer bli jobbigt för Diaz. Kim på decision är mitt tips. Ska invänta lite fler bookies innan jag väljer raka eller by decision.

Oddsen borde nog komma ut under kvällen i morgon

EDIT: Lirar 4u på Kim by decision 2.55@5dimes. Hugger nu så att oddset inte droppar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+3)

Senast redigerad av 1nce den 2010-12-27 klockan 19:43.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 19:56   #4
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Jag ska sluta uttala mig om "säkra matcher" för jag har jävligt ofta fel i dessa, men jag ser verkligen inte hur Vera ska kunna ta Silva.

I mina ögon så är Vera den där killen som kom in jävligt hårt, övertygade, men sen helt slutade utvecklas, visst, hans stående är väl bra, men i övrigt saknar han ett bra game.

Kollar man Silvas senaste fight så torskade han den mot en brottandes rashad evans, som egentligen inte fick in någon skada alls på Silva. Så fort de gick in i klinch med varandra och växlade så sänkte Silva rashad rätt duktigt, och fick ner honom på marken, men torskade på decision.

Ser Silva vinna den här rätt lätt. 1nce; Tror du oddset på Silva kommer droppa eller studsa tillbaka igen?

Ursäkta flummet och den usla svenskan, men har gått runt i något form av jullov-/bakfyllerus ett par dagar nu, och hjärnan funkar inte som den ska.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 23:02   #5
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Härligt att börja surra mma med er igen
Jag håller till viss del med dig Moffe Vera har varit lite uddlös på senare matcher men jag tror att han kapacitet om han vågar trycka av som han gjorde tidigare i sin karriär men någon power puncher är han inte direkt men hans muy thai är väldigt tekniskt plus att han har reach på silva.
Lutar åt ett spel på Vera men du satte myror i mitt huvud angående hans rehab 1nce. Det enda jag vet är att han börja köra igen i mitten av sept (lätt träning eller sparring vet jag dock ej). Silva har ju även han varit skada.

Kim by dec 2.55 är ett bra spel det mest troliga men Diaz KO 8.50 känns nästan spelbart eller vad sägs frankie by KO 15 gånger pengarna eller maynard by KO 7.50.

Det åker nog in någon krona på Stann iaf annars hoppas jag på underkortet, kommer nog lägga ett par spel där om oddsen är rätta. Hoppas även att det erbjuds över under spel på underkortet. 1.57 tiden inte går ut på Leben vs Stann vad tycker ni om den boys spelvärd?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 23:37   #6
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

DHK vs Diaz lär gå till decision.

Edgar vs Maynard likaså. (Dock 3 i odds på att den inte går till decision)

Guida vs Gomi; Antingen vinner Guida på decision (Diaz to win inside distance till 4,7 låter spännande) eller så får Fireball kid in en rejäl jävla smäll och sänker Guida.... eller vänta lite, Guida går fan inte att sänka. Kolla bara hur sinnessjukt mycket stryk han fick av Sanchez utan att gå ner för räkning.
2,1 på att matchen går till distance känns som ett spel som kommer läggas med en liten insats.

Stor risk att en del fighter på det här kortet går till distance känns det som.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+2)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 23:57   #7
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

jag är allergisk mot tiden går ut matcher kan beror på att jag är den eviga optimisten som vill se en rolig gala med många avslut. Vilket spegla min betting, tänker ofta inte på överspel tyvärr that's my weakness
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 01:41   #8
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

JJ: Många gånger känns överspel som ett jävla lotto, så jag kan förstå varför. Vad fan kan sannolikheten ha varit att exempelvis mac Danzig skulle ha knockat Joe Stevensson? 1 på 30? Den kändes som ett solklart decision i mina ögon.

Maynard vs Edgar: Kan den sluta på annat än ett decision? Har någon av dessa herrar vad som krävs för att avsluta den andra, och framförallt, är sannolikheten högre än 33% att det sker? Vill gärna spela att en 5rondare inte ska gå till decision, jag vill bli positivt överraskad, men ser i ärlighetens namn inget annat scenario än 5 minuters dansande med lösa slag och jabbar från Edgar och GNP (lay and pray) från Maynard.
Har funderat på att betta Maynard via decision, men vill ha högre än 2,2 för den.

Maynard to win inside distance; 5,3....

Vet att 1nce tror på Edgar, och han finns till 3,05 via decision.
Något som talar för Maynard via decision är dessutom hur domarna dömer. Av tidigare insatser har vi ju fått lära oss att det finns inget som avgör en mma-match så mycket som take downs, och där har ju Maynard en edge.


Spoiler:


Har noll förhoppningar på main event här faktiskt.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 10:47   #9
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härligt tugg boys

@JJ
5dimes har 1.74 på Leben vs. Stann att inte gå tiden ut. Den är tricky och jag är helt kluven, kan nog inte hjälpa dig med den, sorry...

@Moffe
Edgar på decision @3.05 hade jag gärna tagit men skippar eftersom jag lirade raka så tidigt, fanns inga props då . Edgar vinner med 3 ronder mot 2! (tror jag)

Det har kommit ut lite fler odds! Sugen på Roberts som jag vet är bra men jag har inte koll på Soto. JJ, du har väl kollat upp Soto tidigare?

Volkmann kommer att spelas men oddset stiger så jag väntar tills vi når toppen. Jag tycker Volkmann ska spelas från 2.40 och uppåt.

Oddset på Stephens var i lägsta laget men om det stiger till 1.60 slänger jag nog in ett bet.

Kommer inte att röra Tavares till ~1.50, hoppades på en gåva där men icke
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 11:30   #10
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Soto vs Roberts bilr min 5u match om jag får minst 1.80 hos någon större bookie anledning är att båda är groundfighters men Roberts har edgen där då han har riktigt bra meriter i både brottning och grappling ex All-American in wrestling tagit medalj i ADCC plus att han tränar med Jake shields. Soto är brunbältare och tränar med pellegrino men har inte samma nivå på marken som Roberts.

Soto slog Nick Osipczak by dec 29-28, han blev även kontrollerad av Riddle i tre ronder innan han blev dq pga en upkick. Den här matchen ska Roberts ha om han tar ner den till marken och undviker en sluggfest.

Även fast jag är dålig på överspel så borde Mckee volkmann vara en kandidat...?

Även höga odds på både Baroni och Davis.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+5)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 14:45   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ryggar dig nog på Roberts där, såg stabil ut.

Mina bets lär bli något såhär;

Roberts @ 1,91 på 5dimes. 4 units
Silva @ 1,67 på 5dimes. 3 units
Silva via decision @ 3,53 1 unit Fulbet (rygga inte)
Diaz wins inside distance @ 4,26 1 unit Fulbet (rygga inte)
Guida via decision @ 3,25 1 unit Fulbet (rygga inte)

Räcker med att ett av fulbeten ska sitta för att jag ska gå plus på dem, men som sagt, mest underhållningsbets.

Har jag missat något som har bra spelvärde? Skippar main event helt tror jag, känns inte som om det finns något riktigt spelvärde för mig där.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 17:18   #12
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Behöver lite hjälp nu grabbar. De senaste betsen har verkligen gått käpprätt åt helvete.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 17:24   #13
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för infon! Kör 5u på Roberts.

McKee vs. Volkmann lär ju gå tiden ut som du säger JJ men hittar inga odds än. Baroni kan jag tänka mig att testa och stiger oddset så gör jag det garanterat. Davis är en annan femma, kan inte se honom vinna.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 17:46   #14
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Behöver lite hjälp nu grabbar. De senaste betsen har verkligen gått käpprätt åt helvete.
Vad funderar du kring?

Tycker du ska hålla ett öga på liven Edgar vs. Maynard (bet365 brukar ha livebetting). Om Maynard vinner 2 första via lnp och börjar se tröttare ut än Frankie i början av 3e så är det läge att lira Frankie (förmodligen högt odds).
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 18:30   #15
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Behöver lite hjälp nu grabbar. De senaste betsen har verkligen gått käpprätt åt helvete.
GSP by dec, pierson osv nedvärderar dig inte moffe tycker du har har rullat på bra på senare tid. Hojtar till om jag hittar något som jag tycker är spelvärt
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 23:15   #16
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Mjo mma'n senast gick helt ok, men är mest att jag torskat en massa onödigt skit som inte är bokfört i spreadsheetet. Har kört en del efterblivna bets som jag helt enkelt borde skitit i.
Ska fan aldrig förlita mig på turen igen, utan mer hålla mig till de strategier som jag vet är lönsamma och vettiga.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 23:23   #17
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Får dåliga vibbar ang. McKee vs. Volkmann, förmodligen är jag helt fel ute, för trött för att tänka klart och försöker för ivrigt att finna ett svar på gåtan... Men jag får lov att förklara hur jag tänker.

McKee fyller snart 41 bast och har just tecknat ett avtal på 4 matcher. Man ger honom Volkmann som imo är en riktigt bra fighter och definitivt har chansen att vinna över McKee. Ifall McKee vinner kan man snabbt få in honom i titelracet innan åldern tar ut sin rätt men gud förbjude om han torskar, då sitter UFC i en taskig sits när McKee har 3 matcher kvar på kontraktet utan egentlig chans till contender status.

Finns en del andra varningsklockor som ringer också. Hur i helvete kan McKee vara sån favorit och oddset fortsätter sjunka?! McKee är en hypead fighter som får mycket uppmärksamhet i media vilket UFC gillar men ändå är inte matchen med på maincard och dessutom är den inte med bland de 3 prelims som ska visas gratis på nån ny kanal som UFC samarbetar med. Är detta ett sätt att redan börja sopa igen spåren till en uppgjord match eller ett uppgjort domslut?

Får en sån jävla olustig känsla att det är förutbestämt att McKee ska vinna denna.

*Nu tar jag på mig dumstruten*
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 23:51   #18
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med det sagt går jag in med 5u på Volkmann 3.10@Pinnacle (hade bettat 8u utan noijjan).
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 13:08   #19
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Får dåliga vibbar ang. McKee vs. Volkmann, förmodligen är jag helt fel ute, för trött för att tänka klart och försöker för ivrigt att finna ett svar på gåtan... Men jag får lov att förklara hur jag tänker.

McKee fyller snart 41 bast och har just tecknat ett avtal på 4 matcher. Man ger honom Volkmann som imo är en riktigt bra fighter och definitivt har chansen att vinna över McKee. Ifall McKee vinner kan man snabbt få in honom i titelracet innan åldern tar ut sin rätt men gud förbjude om han torskar, då sitter UFC i en taskig sits när McKee har 3 matcher kvar på kontraktet utan egentlig chans till contender status.

Finns en del andra varningsklockor som ringer också. Hur i helvete kan McKee vara sån favorit och oddset fortsätter sjunka?! McKee är en hypead fighter som får mycket uppmärksamhet i media vilket UFC gillar men ändå är inte matchen med på maincard och dessutom är den inte med bland de 3 prelims som ska visas gratis på nån ny kanal som UFC samarbetar med. Är detta ett sätt att redan börja sopa igen spåren till en uppgjord match eller ett uppgjort domslut?

Får en sån jävla olustig känsla att det är förutbestämt att McKee ska vinna denna.

*Nu tar jag på mig dumstruten*
Jag håller med i mycket, som att för att få en 4 fightdeal så krävs det något extra kan vara som du säger att han har varit hypad i mma-världen under senare tid med doku-såpor osv. Det har även varit mycket snack angående hans fightingstil som har varit tråkig de lux.

Jag tror att UFC känner viss osäkerhet angående Mckee vilken klass han håller mot bättre motståndare. Nu ska han möta Volkmann som inte direkt är någon crowd-pleaser. Tror x-faktorn( risk för tråkig match) gör att de inte sänder matchen som gratis då jag ser gratis-matcherna som ett PR fönster utåt för att locka folk.

Sen noterade jag att Volkmann har varit underdog i alla sina ufc matcher. Känns lite som överskattad möter underskattad vilket gör matchen spelbar. Hoppas bara Volkmann kan stoppa Mckee's take downs och kanske subba honom eller ta ner honom.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 13:50   #20
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker Volkmann är jävligt underhållande att se, snubben ger verkligen järnet. Han är ingen teknisk boxare men har hygglig power, han har en jävligt aktiv guard och bra submissions, hans nedtagningar är ganska bra. En nackdel är hans dåliga teknik stående och att han ofta svingar vilt vilket öppnar för takedowns. Han kommer säkert bli nedtagen men han är såpass bra från botten att han ska kunna vålla problem för McKee ändå.

Lite sugen på att lägga ett litet bet på Volkmann by sub.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 15:23   #21
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Nu har jag fått en lite skev bild av Volkmann eftersom de enda fighter jag kommer ihåg med honom är mot Kampmann och mot Paulo Thiago, och båda dessa är enligt mig riktigt jävla bra.

För det första, att inte bli avslutad av Thiago är enligt mig en jävla bravad, däremot så var subben från Kampmann (som f.ö är en sjukt underskattad grappler) som han borde ha stått emot.

Har aldrig sett den här McKee utan bara wikipediat och youtubat honom, och han ser som sagt var utan att ha ett gediget register och riktigt vass brottning, men åldern ligger honom till last.

Frågan är ju om Volkmann har var som krävs för att subba den här snubben, för i brottningen lär han ju bli överkörd.

Testar Volkmann med 2 units.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 21:36   #22
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

5u på roberts till 2.0
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 21:42   #23
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
5u på roberts till 2.0
Den är ryggad! Var lite tidig så fick bara 1.95
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 22:35   #24
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ryggade dig på Roberts med 5U jag också. 2ggr pengarna i den här känns värt.

Delar ut sharpsen när han vunnit.

Nu ska det bli ett par rediga -bet;
Guida by decision @ 3,07 2 units
Diaz to win inside distance @ 4,21 2 units
Silva to win by decision @ 4,12 2 units

Motiverar mina holmsbets med att det räcker med att ett av de sitter för att jag ska gå plus på spektaklet.

Är lite sugen på ett straight bet på silva, men skippar nog.

Hur gör grabbarna grus med Leben vs Stann?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 22:39   #25
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Sugen på att testa 2 units på Diego Nunes också. 3,05
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 23:01   #26
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger nog ett tv-bet på Stann by dec.

http://www.sherdog.com/news/articles...ain-Card-29020

Den nya snubben som skriver previews sen nåra galor tillbaka verkar ha bra kolläven om jag inte alltid håller med
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 23:15   #27
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Diego Nunes har jag inte sett så mycket med men han verkar allround dock är Brown oxå tuff och står för viktklassen.

Vera har droppat i odds avvaktar lite på den, funderar lite på Baroni till 2.80. Känns som det är make it or break för Baroni, torksar han den här blir det tack och hej ufc

Vet inte om det är så smart att både spela på Stann och underspelet i samma match sover nog på den, eller stann by ko eller dec kanske

I min drömvärld så ska det släppas fler alternativ spel på underkortet oxå
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 23:34   #28
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan, det är ju bara vi 3 som diskuterar MMA här. Ska vi inte dra in i chatten alla tre och öppna upp ett mma-rum?

Edit: är inne nu
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 12:21   #29
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Inte en intervju eller videoklipp med Vera hmm jag blir nojig
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 11:58   #30
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker 1.52 på Ö4.5 ronder Edgar vs. Maynard @Bwin är ett bra lir. Jag låter den vara eftersom mitt senaste spel Edgar +3.5 är så snarlikt.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 12:10   #31
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Gott nytt på er!

Kollade precis på den weigh ins Vera såg rippade ut men han såg vekare ut än Silva i the stare down.

Funderar fortfarande på att spela på Baroni men han känns inte så stabil särskilt när kille har stora problem med bara att ta av sig jeansen.

Leben såg riktigt taggad och arg ut kommer nog smälla i den matchen
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 12:18   #32
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Funderar fortfarande på att spela på Baroni men han känns inte så stabil särskilt när kille har stora problem med bara att ta av sig jeansen.
Haha, tänkte också på samma sak. Baroni såg ut som en stel gammal gubbe med ryggvärk när han böjde sig ner. Tror ändå jag kör en tv-bet på honom.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 13:17   #33
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan, sitter och tvekar om jag ska betta main event. Har tidigare varit inne på Maynard, men frågan är fan om inte Edgar kan ta den här? Han underskattas ju konstant, och han kanske är bättre än vad man fått för bild av honom.

2,38 är ändå rätt högt odds för ngn som spöat bj penn 2 ggr i rad.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 14:47   #34
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Tror jag hoppar huvudmatchen dock märkligt att Edgar som har bältet är underdog. Jag kan inte låta bli att spela 3 u på underspelet på Leben stann till 1.90 Känns min anledning till spelet är att jag tror att båda har för mycket heder och stolthet att inte backa upp det dom säger so let's have a war
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 14:55   #35
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

@Moffe
Du kan ju alltid lira HCP på Edgar (+3.5 @5dimes). Jag känner mig iaf mycket säker på att Frankie vinner minst två ronder. Skulle Maynard vinna med 3 ronder mot två så sitter ändå HCP på Frankie.

I mitt huvud så vinner Maynard rond 1 & 2, 3:e ronden blir öppen (kan gå till endera), rond 4 & 5 vinner Frankie.

Det kommer bli 48-47 till nån av dem tror jag.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 15:11   #36
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

1nce: Ser riktigt bra ut faktiskt. Haha, aldrig sett ett handikappodds på en mma-fight tidigare. Förresten, vad händer ifall fighten inte går till distance om man bettat edgar+3,5?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 15:15   #37
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
1nce: Ser riktigt bra ut faktiskt. Haha, aldrig sett ett handikappodds på en mma-fight tidigare. Förresten, vad händer ifall fighten inte går till distance om man bettat edgar+3,5?
Ifall Edgar vinner inside the distance så är HCP spelet vinnande.

HCP räknas utifrån alla domarnas scorecards. Ex om Maynard vinner med 48-47 hos samtliga tre domare så blir totalen 144-141 och +3.5 täcker precis.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 15:27   #38
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ah tack så mycket för den pärlan. Det ser ju utan som ett grymt odds. Kör på det, 2 ronder borde ju Edgar vinna iaf.

Dessutom blir det som en tv-peng för main eventet, som annars vore rätt ointressant.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 16:38   #39
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu ska jag ladda upp med UFC på xboxen hela kvällen, sen sova och sen upp vid 04.

Ska ni vara uppe inatt?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 17:11   #40
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Nah orkar inte sitta uppe, för seg efter nyår. Blir att se det med ett gäng polare imorgon istället.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 17:22   #41
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Ne jag kommer nog inte heller palla. Sitter och tänker på en parlay någon som har något förslag?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 17:33   #42
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Guida/Silva till 2,78? Tror stenhårt på Guida faktiskt, ser inte hur han skulle kunna bli knockad med den grottmänniskakäken.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 17:58   #43
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stephens+Edgar+Kim lägger jag en liten på
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 18:01   #44
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Guida tar jag plusar på Brown
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 18:18   #45
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Slängde in lite betfairpengar på Guida. Tror fan han tar det här med redig köttning av Gomi som lär åka i backen rätt tidigt.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 19:22   #46
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Fick något ryck och la fler spel än vad jag egentligen borde men hittade överodds i KO/TKO spelen samt på underdogsen min vinstprocent kommer vara under två-siffrigt efter denna galan hoppas bara ROI inte faller för mycket.

BOL på er boys

Kommer lägga upp ett spread för bara underdogs kommer följa 1nce råd att inte satsa pengar i början utan blir mer som ett expriment
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 19:25   #47
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

JJ slår på stort, kul att se

BOL till er också!

ps: gå inte in i tråden om ni inte vill ha spoilers imorrn
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 22:37   #48
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

BOL?

Dyker upp framåt eftermiddagen någon gång. Lycka till nu killar, inga förtjänar det mer än vi.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 01:22   #49
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Kunde inte låta bli att se ett par prelims spoiler varning
Spoiler:
Roberts by sub 1st rond easy fucking money
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+5)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 07:25   #50
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Oavgjort????? Hur fan???
Hursomhelst GRYM FIGHT! snacka om comeback. Bjussar på en mäktig bild från läktaren. Har tagit massor

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 09:08   #51
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Hade bokat matchen att Edgar, inte skulle vinna.
Hos bookies räknas inte oavgjort resultat och oddset sätts till 1,00.
På spelbörsen räknas oavgjort men då som "dött lopp" och bägge är då vinnare.
Så jag förlorar pengar på att Maynard vann, trots att jag bokat Edgar att inte vinna??? Eller gjorde hann???

Den som spelat på Betfair att Maynard vinner, borde då rimligtvis ha vunnit dem pengarna jag förlorat!! Eller är det den som spelat på oavgjort resultat som vinner??? Och som enligt bookies inte får sluta oavgjord.
Men Edgar då, som jag bokat att inte vinna???
Som "Layare" är jag min egen bookie och jag spelar på att Edgar inte vinner, då förlorar jag.
Som "Backare" så spelar jag tvärtom och säger att Edgar vinner, och då vinner jag????
Bägge vinner, den som spelat på favoriten vinner mest. Den som bokar att underdogen inte vinner, vinner fast han vinner en förlust.

Snårigt värre. Usch vad sjuk man blir.

Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-01-02 klockan 16:02.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 09:15   #52
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

KP! Din jävel! Grym gala och om man kunde bli mer avis så är man det nu

Bettingen gick bra +8.36u. Gött att Volkmann visade att det är en annan nivå i UFC än den Mckee är van vid från gärsgårn'.

Brian Stann imponerade stort på mig och jag cashade in nåt tv-bet där.

Main event! Sjukt bra match och som jag scorade den så blev det också draw. Gotta love Frankie, otroligt jävla starkt att komma tillbaka som han gjorde. Nåt som gör mig sur är att Maynard alltid ska ha ursäkter, nu menar han att domaren borde ha stoppat matchen i 1:a och att han borde ha vunnit domslutet. Ville bara spy förut när Maynard försökte bortförklara sig efter matchen mot Rob Emerson när han slammade Emerson och samtidigt knockade sig själv. Hade 10-8 Gray i 1:a och 10-9 Gray i 3:e, Frankie 10-9 i 2:a, 4:e och 5:e. En draw var fullständigt rättvis, nuff said!

Vet att det är fult att komma med spel i efterhand men av allt jag har skrivit så vet ni att jag förväntade mig en jävligt jämn match mellan Frankie och Gray och därför hade jag lagt ett litet bet på draw. Sjukaste är att jag hade glömt bort detta bet och i samma sekund som Buffer säger "draw" så trillar poletten ner.

12/16/10 6:21am $5.00 $500.00 $505.00 Win 1/1/11 11:00pm Props Fighting 1113 Edgar/Maynard draw +10000* vs Fight not a draw



EDIT: På post fight konferensen (där Dana inte ens dök upp) sa UFC's vice VD att Frankie ska möta Pettis i nästa match men nu har Dana uttalat sig och sagt att det istället blir Frankie vs. Gray III ASAP. Inte mig emot efter den grymma matchen inatt. Kommer förmodligen betta Frankie igen och draw såklart
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+10)

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-02 klockan 09:39.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 14:12   #53
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Håller helt med dig 1nce, Stann var hur kung som helst att se.

Sen har jag en fråga, vad e definitionen för KO inom Ufc ?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 14:20   #54
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Sen har jag en fråga, vad e definitionen för KO inom Ufc ?
KO - Om fightern är helt väck av en eller flera smällar.

TKO - Om domaren kliver in och bryter.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 14:35   #55
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
KO - Om fightern är helt väck av en eller flera smällar.

TKO - Om domaren kliver in och bryter.
Precis vad jag trodde och förklarade, men sedan fick jag motfrågan varför man spelar KO när det aldrig händer? (Visade min kusin någons sheet här där personen spelade ca 6 matcher med att vinnaren skulle ta den på KO) han menar att blir någon så slagen att han säckar så står inte motståndaren kvar på benen som i boxning utan han går ner och fortsätter slå tills domaren bryter. Därmed borde man egentligen spela TKO och inte KO? Eller räknas båda som samma sak fortfarande i statistik/spelbolagsbedömning/officiellt resultat?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 14:47   #56
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bookies räknar det som samma sak, brukar faktiskt stå KO/TKO hos bookies. Det är väl vi som är slöa när vi lägger in spelen i spreadsheet .

Officiella resultatet gör skillnad på KO och TKO vilket kan vara av stort värde när man letar info.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 15:26   #57
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Har bara sett prelims fighterna än men åter igen en plus gala för alla 3
Nu slaktar vi spelbolagen a la

@1nce skaplig tv-peng ex 100 ångrar att jag inte ryggade handikappspelet på Edgar bra läst där

Tror jag gick 5.88 units plus båda 5 unit spelen satt
Underdog projektet gick även plus 1.88 units

Ibland är det förvirrande angående begreppen vid KO/TKO har läst i hos vissa siter där det står submission by strikes men antar då att dom använder ordet "submission" i den betydelsen av underkastelse ungefär som klapp inte som stryp eller lås.

Såg att jag hade slarvat med att skriva KO/TKO i mitt sheet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+10)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 19:43   #58
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Sådär. 16,92 Units +++++

Grym gala, riktigt grym, och Sharps ska delas ut. Ett av holmsbetten gick in, så där plussade man. Guida, Roberts (tack JJ) och Edgar+3,5 (Tack 1nce) gav utdelning.

Bettade även en trippel åt polaren med Stann, Silva och Edgar som gick in (void på Edgar givetvis), så blev en dubbel.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 19:46   #59
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

JJ och 1nce: Ni fick 10sharps som tack för de två betten jag ryggade er på.

Snyggt som satan med draw-bettet

F.ö en skitbra gala, och ett jävla härligt polettregn.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 21:21   #60
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Tack för sharpsen Moffe, nästa gång ska jag lyssna ditt förslag till parlay mina val är iskalla just nu.

Sett hela galan blev impade av Kim's grappling, även fast jag trodde på Stann innan så var han tuffare än jag trodde han kan bli en faktor att räkna med i framtiden.

Maynard Edgar var riktigt rolig att se fasiken va stryk Edgar tog i första sinnessjukt starkt att komma tillbaka frågan är inte om Maynard gjorde tillräckligt för att vinna men som sagt fortsättning följer.

Nästa gala blir 22 jan tror jag fight for the troops ser ifram emot och tjata med er då boys
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 21:41   #61
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Definitivt, och inför nästa gala måste vi försöka sammanställa "bra bets" mer gemensamt. Alla tre av oss är vinnande när det kommer till MMA och emellanåt dyker det upp riktiga jävla godbitar.

Tycker att det bästa bettet på den här galan var 1nces; Edgar +3,5 till 1,8. Det om något var ett jävla överodds, och vi ska fan kunna vaska fram fler bets av den kalibern till nästa gala.

Lite överambitiöst kanske, men vi skulle ju kunna ställa upp ett fantasyspreadsheet inför nästa där vi bara kör de bets som alla tycker känns jävligt vettiga och värda och torrköra det, sen får ju alla givetvis betta hurfan de vill.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 21:46   #62
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack mannen! Riktigt imponerande plus för din del . Snyggt på Guida, den var jag helt fel ute på.

Tack JJ för Roberts

Kan lika gärna delge några av mina missade bets också, hehe. Har den fula ovanan att betta en del MMA utanför sheetet där jag bara plockar ut russinen. Kunde inte hålla klåfingrarna i styr från Vera och sen bommade jag på Guida vs Gomi att gå tiden ut. Hade en massa mindre parlays där jag lyckligtvis inte hade med Gomi och Vera i fler än 2-3 st. Frankie var med i princip alla parlays så det var lite trist att han inte vann men det jämnade ut sig med drawbettet tack och lov.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:09   #63
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Fantasyspreadsheet låter som en bra ide'. Vi har alla tre olika kunskaper och kan bidra med olika vinklar. Tycker även att vi håller diskussionerna på en bra nivå peppar ta i trä så har inte några keyboard warriors hitta hit än.

Jag var riktigt nära att gå in på Vera men hans kroppsspråk såg svagt ut på invägningen.Inte för att ta något från Silva men Vera måste ha som Joe Rogan sa någon slags mental block killen har alla verktyg som ska finnas i fighters verktygslåda men han låser sig nästa varje gång, sportpsykologen nästa hållplats

Intressant även att det kommer upp en ny generation med unga fighters samtidigt många av de äldre faller fritt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+5)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:20   #64
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vettiga tankar JJ, håller med om att vi verkar ha lite olika kunskaper och synsätt vilket är bra om vi lyckas knyta ihop alltsammans. Jag har en tendens att trycka av lite förhastat ibland av rädsla att de nysläppta oddsen ska droppa, visserligen gör de ofta det men ofta stiger de, ex Bader. Det kanske jämnar ut sig i längden men det är alltid lika snöpligt att kunna få högre med lite tålamod.

Jepp, bra nivå! Inget sherdog forum här inte, jag kan inte fatta hur det forumet har kunnat spåra ur så jävla hårt, trodde inte något sånt ens var möjligt...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:20   #65
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Samma sak här, händer att jag skiter i att slänga in en del bets i spreadsheetet, men inte den här gången faktiskt. Har upptäckt att man bara lurar sig själv i det långa loppet. Bättre att köra med öppna kort och få det svart på vitt hur det gått.

Imponerande sub av Guida f.ö, hade aldrig trott att han skulle vinna på sub, men han verkar ha förbättrat sitt tidigare rätt usla ground game rejält hos Jacksson. Vet att Magnus "Jycken" Cedenbladh var där och tränade, och hans kommentar om Guida var hur jävla kass han var på grappling, men som sagt han tycks ha blivit bättre. Så jävla snygg transition in till giljotinen.

Vera är väl mer eller mindre slut nu. Han har inte sett bra ut på länge faktiskt, och hans brottning (som tidigare lovprisats) visade sig vara rätt usel, detta trots att han tränar med jävligt bra brottare.

Thiago Silva som jag tidigare har lovprisat visade sig inte alls vara speciellt vass stående mot Vera, utan imponerade isf mer med sitt ground game.

Leben såg ut som skit verkligen. Kändes som om han inte ens hade en gameplan utan körde den gamla vanliga taktiken; fram med hakan och veva som satan. Lärdomen här är väl att han ska vara underdog för att det ska vara spelvärde i honom.

Som befarat så visade det sig att Marcus Davies och Phil Baroni var två relativt säkra torskar på det här kortet (fanns dock noll värde i att betta emot de).

Var lite inne på en mindre summa på Nunes, synd att jag inte la den. Han grindade till sig ännu ett decision, och visade hur tråkig han faktiskt är.

Nästa gala ska vi plocka hem ännu fler vinster, och funderar på att betta lite fler units den gången faktiskt, har varit så jävla konservativ. Mitt unitbelopp är ändå jävligt lågt, och lagt på nivån att jag ska vara beredd att torska allt, så nästa gång blir det större belopp.

/Captain Hindsight to your command
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+5)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:25   #66
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Kollade precis bestfightodds och hittade direkt 3 odds som ser intressanta ut (varav ett redan bettat);
Bader @ 4,19
Carlos Eduardo Rocha 3,94
Jorge Rivera @ 3,89 (Förr eller senare kommer Bisping bli tvungen att gå in i clinch, han kan inte dansa till sig decisions i varenda fight. Tror lätt att han har vad som krävs för att sänka Bisping)

Alla tre känns som rätt saftiga överodds faktiskt, dock avvaktar jag.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:35   #67
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Vettiga tankar JJ, håller med om att vi verkar ha lite olika kunskaper och synsätt vilket är bra om vi lyckas knyta ihop alltsammans. Jag har en tendens att trycka av lite förhastat ibland av rädsla att de nysläppta oddsen ska droppa, visserligen gör de ofta det men ofta stiger de, ex Bader. Det kanske jämnar ut sig i längden men det är alltid lika snöpligt att kunna få högre med lite tålamod.

Jepp, bra nivå! Inget sherdog forum här inte, jag kan inte fatta hur det forumet har kunnat spåra ur så jävla hårt, trodde inte något sånt ens var möjligt...
Haha tänkt precis på sherdog där kör dom hårt internet-krigarna.

Att vara ute tidigt kan även vara en stor fördel. Själv är jag mer feg/försiktig känns nästan som ett måste för mig att se alla fighters på invägningen innan jag trycker av, oftast vid den tiden har oddsen hunnit sjunka rejält men nu har jag lärt mig att kolla upp inte par matcher innan som jag sätter eget spelvärde på och sedan trycka av när oddsen kommer ut.

@Moffe kungligt lirat denna gala fortsätt såhär så blir det klirr och PS spela inte på lag som Utah och utanför sheetet

Go natt boys väl mött nästa gång
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:35   #68
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Kollade precis bestfightodds och hittade direkt 3 odds som ser intressanta ut (varav ett redan bettat);
Bader @ 4,19
Carlos Eduardo Rocha 3,94
Jorge Rivera @ 3,89 (Förr eller senare kommer Bisping bli tvungen att gå in i clinch, han kan inte dansa till sig decisions i varenda fight. Tror lätt att han har vad som krävs för att sänka Bisping)

Alla tre känns som rätt saftiga överodds faktiskt, dock avvaktar jag.
Är också inne på Rocha men väntar då den troligen stiger och jag hinner analysera noggrannare.

Rivera känner jag mig osäker på. Han har inte riktigt snabbheten för att komma åt Bisping, styrkan att knocka folk har han men jag har för mig att han mest slår raka kombinationer vilket Bisping borde överleva. Om det blir clinch lever Bisping farligt men jag tror faktiskt att Bisping dansar hem denna.

Senast redigerad av 1nce den 2011-01-02 klockan 22:42.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 23:15   #69
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
@Moffe kungligt lirat denna gala fortsätt såhär så blir det klirr och PS spela inte på lag som Utah och utanför sheetet
Du har givetvis helt rätt. Borde verkligen ge fan i att rygga en massa annat skit som jag inte har en aning om, men speldjävulen sitter rätt djupt rotad i mig och jag tycker mig se värde överallt emellanåt.

Spreadsheetet är lösningen, fungerar lite som terapi för mig, samt att 1unit inte motsvarar någon större summa för mig.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td