|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-12-17, 10:51 | #1 |
Helgens Innebandy
Hej.
Vi gjorde härliga pengar under VM, nu drar SSL och Allsvenskan igång. Ni kan följa mina spel här: http://www.spreadsheet.se/innebandy77. Har ni frågor elr funderingar om spelen så är det bara att skicka ett meddelande elr kommentera här nere. Har lagt ut 5 spel än så länge, men kan mycke väl komma fler. Maxspelet på Älvsjö-Gävle är de spelet jag tror mest på. Älvsjö ligger på en sjätte plats i den väldigt jämna allsvenska norra. Man är endast 5 poäng efter serieledande Tyresö ( som man slog hemma med 6-3 ). Älvsjö som länge har varit ett stabilt allsvenskt lag har som mål att ta sig upp i SSL, till detta år har man gjort några nyförvärv och truppen ser på förhand mycke stark ut. Största utroppstecknet är Hakim Wafa som var poängkung i Hässelby. Man har en tung och stabil trupp med en riktigt hög lägsta nivå och gör därav inga plattmatcher. Hemma i Älvsjö är man stark och har endast torskat en match. Vi hoppas Patrik Markus som var en av Estlands bästa spelare under VM bibehåller formen =) Gävle då? Jo detta Gävle som ALLTID är med i toppen och ALLTID är så nära att nå superligan. Det är inte samma Gävle som tidigare år. Man har tappat dom 2 klart bästa spelarna i laget(kanske serien) Per Erik Jansson och Billy Nilsson. Dom gjorde säkert 50% av poängen. Nu har man fyllt upp med lite junisar och några div2 spelare. Satt man är klart sämre iår än tidigare. Man har dock fått en okej start. På 5 senaste har man endast tagit 2 poäng och jag tror man komer få kämpa i de nedre regionerna innan säsongen är slut. Detta ska bara Älvsjö vinna med minst 2 bollar. Man är en klass bättre och jag tycker svenskaspel är ganska generös då vi får 1.75 på -1.5 Lycka till vid rygg och som sagt, ser gärna att ni kommentarar och ställer frågor. Tycker det är alldeles för lite innebandysnack här =) / 77aN
2010-12-17, 11:03 | #2 |
Tjena gbkalle, Undrar bara om du har något att göra med bandyn, du skrev att VI gjorde mycke deg under vm,
2010-12-17, 11:09 | #3 | |
Citat:
Där VI gick många units plus....
2010-12-20, 10:59 | #4 | |
Citat:
Helgen är slut och det blev tillslut 4/7 och 4.75 units plus. Inte så nöjd, tyckte jag föll på målsnöret i några matcher. De viktiga maxspelet på Älvsjö -1.5 satt riktigt bra. Man ledde hela matchen och hade bra kontroll. 8-4 slutade matchen. Matcher måndag, tisdag och onsdag.. håll ögonen i spreaden där spelen läggs! BOL 77aN
2010-12-20, 21:38 | #5 |
Fortsatt fin form. 2/2 idag till 2.25 och 2.40.
/http://www.spreadsheet.se/innebandy77