Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-06, 10:41   #1
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

UFC 124: St-Pierre vs. Koscheck II - Dec 11th


Georges St. Pierre vs. Josh Koscheck
Thiago Alves vs. John Howard
Jim Miller vs. Charles Oliveira
Joe Stevenson vs. Mac Danzig
Stefan Struve vs. Sean McCorkle
Dan Miller vs. Joe Doerksen
Ricardo Almeida vs. T.J. Grant
Dustin Hazelett vs. Mark Bocek
Matt Riddle vs. Sean Pierson
Jesse Bongfeldt vs. Rafael Natal
John Makdessi vs. Pat Audinwood

Tugga!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+1)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 14:25   #2
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Har ju redan rekat Oliviera, men som sagt var, jag tänker ga in hart pa honom. Tror han är nästa stjärna, och isf är det här bjudodds.

Howard vs Alves: Lär bli en jävligt underhallande match, och gar förhoppningsvis inte till decision. Oddsmässigt vettefan, Alves känns ju döfött att lira till 1,3, men fragan är om jag ger Howard spec. stor vinstchans i den här.

Yes, en av mina absoluta favoritfighters ska köra, mot en förhoppningsvis bättre matchup för honom än Daley/Story. Hans flummiga groundgame är en ren jävla njutning att kolla pa. Gillar hazelett som satan, och Bocek borde han väl kunna submitta iaf.

Dan Miller lär ju spöa Doerksen iaf. Vet inte hur den ser ut oddsmässigt ännu, sa lugnar mig lite med analyserandet.


Rätt sweet kort i övrigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+1), 1nce (+1)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 16:14   #3
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Jag har inte direkt varit stekhet på senare tid men men, funderar underspel på Stefan Struve vs. Sean McCorkle. Anledning Struve's fightingstil: knocka eller bli knockad ,av alla hans matcher har bara en gått tiden ut. Liksa för McCorkle endast en match har gått till domslut.

3.5 på danzig är mig ett överodds tror det kommer fortsätta stiga. Danzig har enligt mig bättre stående än stevensson men stevensson har en grapplingfördel.

Tror jag ska fadea dig moffe på Hazlett vs bocek om oddset är rätt. Inte för att jag inte gillar Hazlett hans guard är världsklass, utan för hans styrka är Bocek's styrka båda är svartbälten i bjj men Bocek har bättre brottning.Han har även deltagit i adcc med hyfsat resultat. Ger Hazlett reachfördel stående men Bocek är starkare. Ska bli intressan var oddset landar.

Håller med om att Miller borde vinna över Dorksen då han säkert kommer hålla matchen stående. Funderar även spela på den lättare brosan om oddset fortsätter stiga.

Det har även varit lite hype runt Jesse Bongfeldt kan vara värd att kolla upp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+1)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 18:15   #4
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vill faktiskt tro att Koscheck har större chans än vad oddsen säger, går att få runt 5x. Ska fundera/analysera lite mer innan eventuellt spel med liten insats. Var ju länge sen första matchen gick och tyckte inte GSP var särskilt vass mot Hardy, han har mycket att bevisa nu på hemmaplan.

Som JJ så gillar jag Bocek. Grym grappler med bra brottning och en intensiv stil. Lirade på Bocek när han mötte Jim Miller förut och det domslutet var fan inte rättvist, jag tyckte matchen var riktigt jämn och en draw hade varit det rättvisa resultatet. Hazelett kommer hamna på rygg och sen blir det en grapplingmatch, känns som att denna kommer gå tiden ut med Bocek liggandes på topp största delen av matchen. Då båda är så pass bra grapplers så kommer det nog att bli ganska tillknäppt när ingen vill begå ett ödesdigert misstag. Får jag gissa kommer Hazelett att vara favorit men i mina ögon ska Bocek vara liten favorit, matchen går ju till och med i Kanada.

Olivera vs. Miller, det kommer bli en jämn match men jag håller Miller som knapp favorit, mycket för sin rutin på denna nivå. Kommer bli en intressant match att se då det kommer reda ut en del frågetecken, särskilt om Oliveras kapacitet. Om Miller vinner blir det sannolikt på decision medans Olivera troligen har lite fler vinstalternativ.

Struve vs. McCorkle, kan inte bestämma mig vem jag tror vinner så jag låter nog denna vara om jag inte får nån snilleblixt. Håller med om underspel men 1.25 på att den inte går tiden ut lockar knappast. Ö/U linan kommer nog hamna på 1.5 ronder med under som favorit och jag vette fan om det heller skulle locka. Struve och Morecraft sluggade på rätt friskt och den gick ändå till andra ronden, jag tror denna blir lite mer avvaktande. Vi får se hur oddsen hamnar och ifall nån book kastar ut en bjudning på underspelet, annars kan jag tänka mig att testa ö1.5 ifall jag får runt 2.15.

Oddset på Danzig är nog aningen för högt faktiskt, oddset verkar kunna stiga lite till så jag väntar också.

Dan Miller borde inte kunna bli hotad av Doerksen men oddset kommer knappast vara spelbart då Doerksen blir stor dog mot alla han möter. Har ju lirat Doerk förut då jag har sett värde men här ska han inte ha speciellt stor chans.

Alves vs. Howard, matchoddsen lockar inte till spel. Kommer troligen bli bra med action stående men frågan är om nån kan avsluta...

Kanadicken TJ Grant kommer nog få ett fint underdogodds och kan säkert bjuda upp till dans mot Almeida. Har inte jättebra koll på Grant men han har ganska bra och explosiva double-leg nedtagningar, han är likvärdig med Almeida stående, har bra legkicks och KO-power. Grant är ju också en grym grappler men Almeida är förmodligen vassare. Nån av er som har tankar om denna?
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 19:55   #5
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

När vi ändå diskuterar GSP vs Hardy, så kom jag att tänka på GSP's armbar mot hardy, där hardy vägrade tappa. GSP hade ju kunnat bryta av armen på honom, men gjorde det inte.

Var det pga att han är en sån jävla good guy?

Rätt säker på att GSP kommer plocka Koscheck via decision, och funderar på att betta på det. Finns till runt 2,6 eller ngt liknande på 5dimes (lol, ska sluta skriva ut det, 1nce sänker linan direkt :P).
Frågan är om GSP kommer ligga på Kos i 5 ronder, och jag tror svaret på den frågan är ja. Kos kommer försöka svinga och sänka den elusiva GSP som ständigt går på takedowns och öser ner Kos och dominerar honom på marken.

De har båda snackat så jävla mkt om att "den här fighten kommer inte gå till distance" osv. Det är precis vad jag tror att den kommer att göra. Prestigé står på spel, och båda vill vinna, men ingen vill riskera något. Vad som talar mest emot Koscheck i den här matchen är knappast hans fysik/skills, utan snarare hans mindset. Kolla bara under showen hur jävla besatt han var av GSP. Det var som när man själv fick ett sms av tjejen man var kär i, man överanalyserade innehållet och klantade bort alltihop, vilket är precis vad Kos kommer göra.

Segrare: GSP via dec. vilket jag precis gått all in på 5dimes till 2,9. (8units på GSP via decision)


Avvaktar lite med betsen, har lite ekonomiska problem för tillfället, men det kommer, var så säkra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+1)

Senast redigerad av Moffegrev den 2010-12-06 klockan 20:14.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 20:18   #6
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Segrare: GSP via dec. till 2,9.
Det är ju en väldigt trolig utgång, fint odds du fick. Var det hos 5dimes? Isåf har jag helt missat det . Missar ibland att kolla/analysera vissa specialspel men jag vill nog påstå att du har hittat ett guldkorn här. Ju mer jag tänker och räknar på det så får jag den spelbar från 2.25

Får se om jag kan hitta nåt liknande odds eller om det har hunnit sjunka, isåf lirar jag den ist för raka på Kos.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 20:25   #7
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu ser jag vilken du har lirat! GSP via unanimous decision 2.90@5dimes, varianten som jag först trodde du menade: GSP via decision är 2.45@5dimes.

Då får jag omvärdera mina beräkningar en aning men inte så värst, då tycker jag den är spelbar från ~2.35 då sannolikheten för att det blir en split/majority decision är väldigt liten. Bra spel

Hakar på!

EDIT: Sportingbet har 2.75 på GSP by decision, tycker det är samma värde eftersom det är lite större chans att den går in. Går in med 7.5u på den.

Senast redigerad av 1nce den 2010-12-06 klockan 20:34.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 21:03   #8
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Nu ser jag vilken du har lirat! GSP via unanimous decision 2.90@5dimes, varianten som jag först trodde du menade: GSP via decision är 2.45@5dimes.

Då får jag omvärdera mina beräkningar en aning men inte så värst, då tycker jag den är spelbar från ~2.35 då sannolikheten för att det blir en split/majority decision är väldigt liten. Bra spel

Hakar på!

EDIT: Sportingbet har 2.75 på GSP by decision, tycker det är samma värde eftersom det är lite större chans att den går in. Går in med 7.5u på den.
Hehe, tanken var att gå in, innan 1nce har slashat oddset totalt. Men om GSP inte avslutar Hardy, varför skulle han avsluta Koscheck, to prove a point? Tveksamt, ytterst jävla tveksamt. GSP till 1,2 känns helt efterblivet att spela, när jag istället får 2,9 på i princip samma jävla outcome.

Inte fan kommer GSP knocka Koscheck. Ser bara inte hur det kan ske.
Submitta brottaren Koscheck. Ser inte hur det kan ske heller?
TKO'a Koscheck. Ok, här finns det en liten chans, dock brukar Greg Jacksson i princip säga åt GSP att inte ens försöka förbättra sin position, utan bara plocka poäng och kontrollera motståndaren, vilket han är bäst i världen på.

Det enda egentliga hotet mot det här bettet (som är befogat) som jag ser, är domarna som är helt sanslöst efterblivna och kan döma matchen lite hur fan som helst. Ser exempelvis den efterblivna negern Cecil Peoples döma matchen lite som man själv drar en lott ur en tombola, dvs det kan gå hur fan som helst.

Varför har ingen kickat den blinda jävla efterblivna kuksugaren?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 21:20   #9
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haha, Cecil Peoples, finns ju sköna klipp när han gör en massa annat än att titta på matcherna som han dömer, tror det fanns nåt klipp då han reser sig och går och snackar med nån en bit bort om jag inte minns fel, LOL

Lägger till detta spel:

3u på Jim Miller by decision 3.26@5dimes. Har ju 3.5u på raka sen tidigare men denna är betydligt bättre och jag önskar att jag inte hade hunnit lira raka...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 21:25   #10
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Nu ser jag vilken du har lirat! GSP via unanimous decision 2.90@5dimes, varianten som jag först trodde du menade: GSP via decision är 2.45@5dimes.

Då får jag omvärdera mina beräkningar en aning men inte så värst, då tycker jag den är spelbar från ~2.35 då sannolikheten för att det blir en split/majority decision är väldigt liten. Bra spel

Hakar på!

EDIT: Sportingbet har 2.75 på GSP by decision, tycker det är samma värde eftersom det är lite större chans att den går in. Går in med 7.5u på den.
Kollade wikipedia nyss, och 6/7 av GSP's decisions har varit unanimous, alla utom #1 mot Penn. Inte fan lär det bli en fair fight. Att han skulle vinna på split decision måste ju vara minimal jävla chans, alltså tror jag att du tappar värde på det hela.

Är lite halvfull för tillfället, men här kommer mina uträkningar;

GSP via decision: Måste ske oftare än 42,5% för att vara lönsamt att betta.
GSP via U.A Decision: Måste ske 34,5% för att vara lönsamt.

dvs i procentenheter skiljer det 8 procentenheter, och om du bettar i units kommer du på 8 units att tappa 4,4 units om det blir vinst.

Vettefan om det är värt, är som sagt var inte helt nykter ikväll, men

14,3% att ett decision skulle bli ett Split, ger ett odds på 2,741 för ett decision (båda) enligt mina beräkningar, vilket betyder att 2,9 isf är mer lönsamt att spela, än att scenariot att båda kan inträffa, om du inte tror att den här matchen lär bli extremt jämn, vilket isf skulle totalsabba alla mina uträkningar.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 21:35   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Haha, Cecil Peoples, finns ju sköna klipp när han gör en massa annat än att titta på matcherna som han dömer, tror det fanns nåt klipp då han reser sig och går och snackar med nån en bit bort om jag inte minns fel, LOL

Lägger till detta spel:

3u på Jim Miller by decision 3.26@5dimes. Har ju 3.5u på raka sen tidigare men denna är betydligt bättre och jag önskar att jag inte hade hunnit lira raka...
Hmmm, har inget emot Millerbetet, om han vinner lär det väl vara på just decision. Cecil Peoples däremot, hade jag kunnat skriva en magisteruppsats om, men drar mig för det.

Det blinda efterblivna jävla skrället dömde väl i Shogun vs Machida 1 också, och man såg ju resultatet därefter. Helt jävla sanslöst hur de inte har kunnat få in några vettiga människor som dömer ännu, så jävla svårt är det faktiskt inte.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 22:09   #12
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

@Moffe

What is the difference between a Majority Decision, Split Decision and Unanimous Decision?

Majority Decision – One judge says the fight is a draw, the other two judges pick the same fighter as the winner.
Split Decision – One judge picks one fighter, the other two judges pick the other fighter.
Unanimous Decision – all judges pick the same fighter as the winner.
Draw - One judge fighter A wins. Next judge says fighter B wins. Last judge says the fighters tied.
Majority Draw - Two judges have the fight tied, the third judge has picked one or the other fighter as the winner.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 22:20   #13
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
@Moffe

What is the difference between a Majority Decision, Split Decision and Unanimous Decision?

Majority Decision – One judge says the fight is a draw, the other two judges pick the same fighter as the winner.
Split Decision – One judge picks one fighter, the other two judges pick the other fighter.
Unanimous Decision – all judges pick the same fighter as the winner.
Draw - One judge fighter A wins. Next judge says fighter B wins. Last judge says the fighters tied.
Majority Draw - Two judges have the fight tied, the third judge has picked one or the other fighter as the winner.
AH fitta, you got me there, kände faktiskt inte till majority decision. Dock känns det ju som ett longshot(vet dock aldrig med cecil peoples).


Edit: När jag tänker efter vad som just hände i helgen känns det jävligt efterblivet att betta på ett U.A för någon, men jag låter magkänslan göra sitt. Ser jag dock att Cecil Peoples har dömt matchen till Kos's fördel efter 5 dominanta ronder för GSP bränner jag mitt sparkonto och åker över till Nevada och stryper retardet.
Hmm, du kan stryka min uträkning, den är åt helvete, iom listan du just postade.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-07, 10:16   #14
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1u på fight of the night, Alves vs, Howard 9.00@Sportingbet.

Kommer sannolikt bli en stående fight, en blandning av teknik och sluggande, ingen av dem är den typen som håller igen. Tror också att de kommer ha svårt att avsluta den andre så det blir nog en lång match och nån som blir taggad ett par ggr.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-07, 10:22   #15
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Fan vad jag hoppas att Koscheck blir knockad. Skiter egetnligen i mitt bet, vill mest se Kos förlora.

Edit: 1nce: Visst fan var det ett högt odds pa GSP decision/unanimous. 2,75 resp. 2,9, är det nagot vi har missat i den här reken, eller beror det helt sonika pa att det är 5 ronder?

Det är inte sa att det är retarddomarna #1 som dömer det här eventet?

Googlade Cecil Peoples och hittade det här;

Citat:
In the 70’s Cecil was himself one of the karate’s leading tournament fighters. As a Kenpo Karate stylist, Cecil squared off against some of the best in the sport, and in the process earned the reputation as a force to be reckoned with in the then fledging sport of point and full contact karate. In addition to numerous local victories, Cecil won the top Ten National Titles including the International Karate Champion, Rocky Mountain Karate Champion, California Karate Champion, New Mexico State Champion and Guatemala International Champion.

In 1996, the 8th degree black belt was inducted into the USA Karate Hall of Fame and his Van Nuys California School was named School of the Month by Black Belt Magazine. Cecil was also named The National Black Belt Official of the year in 1998 and in 1999 he was inducted into the International Muay Thai Federation Hall of Fame.

As Chief Instructor of Cecil Peoples Karate, in Van Nuys, California this martial arts master continues to set the standard for excellence as a teacher and as a championship referee.

Senast redigerad av Moffegrev den 2010-12-07 klockan 11:03.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td