Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-03, 19:42   #1
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

2010-12-11 Jim Miller - Charles Oliviera (Annat)


Datum: 2010-12-11
Tid: sent
Sport: MMA
Land: USA
Liga: Annat
Match: Jim Miller - Charles Oliviera

Spel: Charles Oliviera
Insats: 8/10
Odds: 1.87
Bolag: 5dimes + andra

Motivering:
Har dragit mig från att skriva rekar, men den här kände jag att jag borde fan bidra med;

Inom MMA är det ofta så att icke-amerikaner brukar ha lägre odds gentemot amerikaner (möjligtvis att så pass många jänkare bettar att oddsen justeras därefter). Scenariot vi har nu är en brasilianare (Oliviera) som ska fightas mot en välrenommerad Jänkare (Miller), och det kommer garanterat att bli ett krig, och en garanterat spännande match. Matchen är en jävligt bra matchup, och vi kommer få se förstklassig grappling, standup och brottning.

Nog om hur mkt jag ser fram emot matchen, fram till själva motiveringen. Oliviera är 14-0 inom mma, och för de som såg hans senaste match så förstår ni vad jag menar. Han plockade isär TUF-vinnaren Escudero så det bara small om det. Fyfan vad bra han var, helt jävla sanslöst. Jag sa till mig själv, den här killen kommer ha bältet om något år. Så förbannat bra var han. Han ströp ut en riktigt vass kille med en hängandes stående rear naked choke, vilket är något man inte ser särskilt ofta. Hans BJJ är således förbannat solid. Han kunde även hävda sig stående, och hade en riktigt bra förmåga att välja var fighten tog plats.

Nu möter han Jim Miller, som absolut inte är någon duvunge, utan som är 18-2. Han har bara torskat mot Graynard och Edgar, men enligt vad jag sett från Miller och vad jag sett från Oliviera så är den sistnämnda strået vassare.

Enligt mina predictions så är Oliviera en potentiell contender, och kommer förmodligen ha bältet inom något år.

1,87 på både gäller på 5dimes, och oddsen lär likna varandra på de flesta sajter så fort de kommer upp, och här är Oliviera helt klart favorit enligt mig. Har inte gjort några matematiska beräkningar, utan snarare konstaterat att det är ett överodds om det det är som jag tror, att han är en blivande superstjärna inom Lightweight.

Dvs, in med pengarna. Själv kör jag 8/10 Units på honom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snittgurkan (+2)

Senast redigerad av Moffegrev den 2010-12-03 klockan 19:53.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 20:22   #2
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul att du rekar Moffe

Hmm, själv tror jag att han ännu inte är redo för någon som Jim Miller. Har själv tidigare tyckt att Miller är överskattad och ofta spelat emot honom men nu måste jag börja ge efter, snubben är riktigt bra. Han har en sjuk haka, solid standup, bra tdd och vass bjj

Olivera rider på på en fet hypevåg medans Miller är lite av en darkhorse som inte får den cred som han förtjänar trots vinster över riktigt bra motståndare. Leanar faktiskt åt spel på Miller men jag ska tänka över det noga.

BOL!

EDIT: Ska även tillägga att Miller har bra brottning och Olivera har tidigare blivit lätt nedtagen på grund av sin flängiga stil. Visst har Olivera offensiv bjj från rygg men Miller är ingen newbie för såna situationer.

Senast redigerad av 1nce den 2010-12-03 klockan 20:34.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 20:33   #3
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Jag såg att du lagt in spreadsheet-tråd i reken, och att du har Miller som vinnare i den.
Förmodar att du ska Oliviera som vinnare.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 20:39   #4
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Miller är allround och tuff som 1nce säger med mer erfarenhet i ufc. Men Olivieras bjj är helt sjuk jag kan inte låta bli att se hans triangle/armbar mot Elkins där han blir nedtagen hamnar i guard och läser av att Elkins ska slå med sin höger arm, låser upp den swip swip alla momenten i triangle till armbar. Mot Escudero trodde jag inte han skulle göra bra ifrån sig stående då jag såg honom på ett open workout slå pads, såg inte särskilt bra ut men åter igen överraskade han. Ska bli intressant att följa hur oddset ändras i denna fight då många jänkare kommer spela på miller.
Ska bli även bli intressant om the hype is real...........
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 20:42   #5
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Jag såg att du lagt in spreadsheet-tråd i reken, och att du har Miller som vinnare i den.
Förmodar att du ska Oliviera som vinnare.

Ja, Oliviera ska bli vinnare, blev något kaiko när jag slängde upp reken.

I min mening så är Oliviera en blivande champion. Jag kan ha fel givetvis, men magkänslan säger att den här killen är något speciellt. Har sett helt sinnessjukt bra ut, det lilla man sett av honom i UFC.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 20:43   #6
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pinnen ute med oddsen nu också!
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 20:45   #7
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Miller är allround och tuff som 1nce säger med mer erfarenhet i ufc. Men Olivieras bjj är helt sjuk jag kan inte låta bli att se hans triangle/armbar mot Elkins där han blir nedtagen hamnar i guard och läser av att Elkins ska slå med sin höger arm, låser upp den swip swip alla momenten i triangle till armbar. Mot Escudero trodde jag inte han skulle göra bra ifrån sig stående då jag såg honom på ett open workout slå pads, såg inte särskilt bra ut men åter igen överraskade han. Ska bli intressant att följa hur oddset ändras i denna fight då många jänkare kommer spela på miller.
Ska bli även bli intressant om the hype is real...........
Mmm, det var lite det som fick mig att hänga på hypen kring Oliviera. Escudero är en läskigt bra judokille, och borde lätt kunna diktera var fighten ska ta plats. Det gick dock inte speciellt bra mot Oliviera.

Tror samma sak kommer hända mot den duktiga brottaren Miller.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 20:48   #8
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
I min mening så är Oliviera en blivande champion. Jag kan ha fel givetvis, men magkänslan säger att den här killen är något speciellt. Har sett helt sinnessjukt bra ut, det lilla man sett av honom i UFC.
Håller med, the sky's the limit for this kid. Men är han verkligen redo för lejonen? Vi får se...

Känns som en no bet men om oddset på Miller går upp till dryga 2x så kommer jag nog hugga honom med mindre insats.

Får lite Hathaway känsla...
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 21:00   #9
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Känns som en no bet men om oddset på Miller går upp till dryga 2x så kommer jag nog hugga honom med mindre insats.
LOL, det gick fort 2.05@Pinnacle,
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 19:01   #10
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du fick Olivera när oddsen låg som högst, nu sjunker den hos samtliga books.

Själv var man för tidig med att hoppa på tåget i den motsatta riktningen .

Hoppas fan att du vinner denna, det förtjänar du
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 19:31   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Du fick Olivera när oddsen låg som högst, nu sjunker den hos samtliga books.

Själv var man för tidig med att hoppa på tåget i den motsatta riktningen .

Hoppas fan att du vinner denna, det förtjänar du
Fitta, har inte kastat in pengar på den ännu. Bettade upp allt på 5dimes igår, är ju fan typiskt att de alltid ska hora sig med oddsen.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td