Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-27, 09:49   #1
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

2010-11-27 Hoelz vinner - (Annat)


Datum: 2010-11-27
Tid: 18.00
Sport: Storslalom damer
Land: USA
Liga:
Match: Hoelz vinner

Spel:
Insats: 200
Odds: 4
Bolag: Nordicbet

Motivering:
Hoelz vinner @ 4

Tanja pallen @ 2.25

Inget snack om att min personliga favo Rebensburg gjorde mig(oss) glad i premären där hon motsvarade förväntiningarna som jag la på henne, snyggt av henne men att vinna back to back som relativt ung är MKT svårt.

Innerst inne hoppas jag på att hon lyckas igen för hon åker så grymt bra, effektivt o fint så det är galet och den enda som kommer nära när det gäller ren teknik är min andra favo Katrin Zettel.

Zettel kommer tyvärr inte till start pga av skada o är hemma i Österrrike och jobbar på med träning och rehab, hade hon stället upp så hade jag lätt tippat henne topp 3 i denna tävling o t.o.m ev att vinna, för hon är en fantastiskt skidåkare med troligen den bästa känslan för att anpassa sig till olika underlag av alla damer.

Men nu är hon inte med......

Va gör vi då??

Jo eftersom att jag tror att unga Rebensburg (hon gav 17 ggr som vinnare i OS, 7 ggr i Sölden dom slantarna tackar vi för) inte riktigt orkar med att vinna igen så tror jag stenhårt på hennes landsmaninna Hoelzl som va bra med i förra tävlignen i Sölden och som vann denna tävlngen förra året.

Hela det Tyska laget har en sjuk fart just nu och jag tror att det är pga av satsningen som tyska förbundet gjorde för ngt år den för att dom skulle vara på topp inför hemmaVM i Garmisch denna säsong och H har troligen den bästa farten av dom alla i GS just nu, inkl systrarna Riesch. Hon är sååå galet snabb när det väl stämmer, tyvärr kan farten hon bygger upp oxå skapa en del problem eftersom hon inte alltid hinner med själv, o det gör att ibland så kommer det ett misstag eller två under åket, hade Hoelz haft samma exemplariska teknik som Zettel/Rebensburg hade hon varit överlägsen skulle jag tro.

Jag skulle t.o.m gå så långt att säga att om Hoelz står i denna tävlingen så vinner hon.
Åkare som tex Riesch har aldrig lyckats i denna backen(och åker generellt lite sämre på andra sidan atlanten), då kan vi plocka bort dom från vinstchansen.

Hoelz vann som sagt förra året före Zettel o dom 2 va HELT ÖVERLÄGSNA då.

Dom va över 1 sek snabbare än 3an o H va 1,24 sek före 3an . Zettel ställer som sagt inte upp pga skada o 4 ggr på en åkare som är så pass bra och som trivs sååå fint i denna backen är såklart spelvärt även om det är en ny tävling idag

Hoelz har åkt blixtrande fort både i Sölden o på träning enl rapport, och om inte Riesch kan hota vem då...... tja det finns Tanja o ngn mer men dom har inte farten just nu imo.....

Tanja trivs som fisken i vatten här och att hon ska fixa en ny topp3 till 2,25 är mkt troligt det oxå

Senast redigerad av Kirtap den 2010-11-27 klockan 12:33.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 21:24   #2
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: någonstans söder om norr
Inlägg: 1 071
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

När eller nära.....


1 WORLEY TessaFRA 1:02.70 1:04.11 2:06.81
2 REBENSBURG Viktoria 1989 GER 1:02.11 1:04.71 2:06.82
3 HOELZL Kathrin 1984 GER 1:03.14 1:03.69 2:06.83

Mmmmmm 2 hundradelar från att hon vinner o kolla in tiderna i 2a åket, Hoelz leder i 1a efter 2 mellantider o gör tyärr ett misstag pga av fart som jag skrev om i reken, hon tappar säkert 1,4-1,5 sek där, men visar i 2a va hon kan om det stämmer....

Surt när hon är sååå nära

Att man sen liverar Goegl att vinna @ 14 ggr och hon kommer 4a, 5 hundradelar efter gör ju inte saken direkt bättre :(

Nya tag imrgn
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td