Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-09, 22:09   #16
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Sobotta @3.55 är också intressant. Han är southpaw, solid stand-up och bra markgame och på hemmaplan i Tyskland dessutom. Möter en i mitt tycke överskattad Amir Sadollah som är 3-2-0. Sadollah har fin muay thai men saknar power och har en ganska ömtålig haka.

Vad säger ni?
Amir Sadollah har usel brottning och take down defense. Vad vet du om Sobotta?


Jag sneglar lite på Ferreira vs Matyushenko där vinst för Alexandre Ferreira +250.

Matyushenko är den bättre allround fightern men börjar bli gammal 38 eller 39. Medans Alexandre Ferreira's grappling är i världsklass var med i adcc x-antal gånger.

Är det bara bookmaker som släppt oddsen?
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 22:24   #17
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av James-j Visa inlägg
Amir Sadollah har usel brottning och take down defense. Vad vet du om Sobotta?


Jag sneglar lite på Ferreira vs Matyushenko där vinst för Alexandre Ferreira +250.

Matyushenko är den bättre allround fightern men börjar bli gammal 38 eller 39. Medans Alexandre Ferreira's grappling är i världsklass var med i adcc x-antal gånger.

Är det bara bookmaker som släppt oddsen?
Det känns som att vaktmästarn's tid börjar vara kommen men man vet aldrig då han är en stålgubbe men jag har ingen vidare koll på Ferreira. Säg vad du kommer fram till så kanske jag hakar på, vi fördelar arbetsbördan

Sobotta kan ta en hård smäll till skillnad från Sadollah och han hävdade sig helt ok stående mot en grym kickboxare som Paul Taylor. Sobotta har hyfsade takedowns men kasst TD-försvar inte för att jag tror att Sadollah vill rulla med honom. Jag känner mig ganska säker på att Sadollah inte kommer slå ut Sobotta iaf och jag tycker chansen ska vara ganska god att Sobotta träffar hårt eller tar ner Sadollah. Det känns som att han har fler sätt att vinna matchen på.

Vad tror du om Sakara då?

Nu kom skitbookien Bodog upp med odds också.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 22:41   #18
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Vad tror du om Sakara då?

Nu kom skitbookien Bodog upp med odds också.
Både Sakara och Rivera har imponerat på mig senaste tid. Sakara har helt klart bättre boxning men Rivera har bättre reach. Jag tror att Rivera kommer att komma ut hårt och försöka ta ner och straffa Sakara på marken som han gjorde med quarry och Groove. Kan Sakara hålla det stående så fördel Sakara även plus för Sakara om matchen går förbi rond 1, men Sakara får inte hamna på rygg då Rivera har bra reach och tryck grnp då kan kvällen bli kort.
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 12:37   #19
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lagt in några spel i mitt sheet, skriver rekarna lite senare.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 13:38   #20
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-13 Alessio Sakara - Jorge Rivera (UFC)


Datum: 2010-11-13
Tid: 18:30
Sport: MMA
Land: Tyskland
Liga: UFC
Match: Alessio Sakara - Jorge Rivera

Spel: Alessio Sakara
Insats: 6.00
Odds: 2.000
Bolag: Pinnacle

Motivering:
En rolig slugfest att vänta och matchen lär inte gå tiden ut.

Boxaren Sakara har utvecklats mycket de senaste åren, bra boxning har han alltid haft men nu kan han kombinera den med sparkar på ett naturligt sätt, hans takedown defense är bra och han är svår att hålla nere. Han har helt otroliga kombinationer då han blandar blixtsnabba slag och sparkar i serier med bra power dessutom.

Rivera är en veteran som också brukar föredra att stå, han har bra power men är inte alls lika explosiv eller teknisk som Sakara. Rivera skulle kunna tänkas att vilja ta ner Sakara för att neutralisera honom med sin tunga ground and pound men jag tycker inte hans takedowns är tillräckligt bra för att ta ner Sakara och han får förmodligen nöja sig med att ta reda på vem som är den bättre stående.

För mig är saken klar, Sakara är den bättre strikern. Båda har tåliga hakor men båda har även KO-power nog för att knocka den andre. Rivera är ganska stationär och kommer därför vara sårbar mot Sakaras explosiva slag/spark-kombos. Det är viktigt att Sakara håller sig rörlig så att Rivera inte blir bekväm med distansen och kan tajma in sin tunga höger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moffegrev (+1)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 13:57   #21
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ryggar 1nce pa Sakara. I övrigt tar jag det lugnt med bettingen pa det här cardet. Känner tyvärr inte till speciellt manga namn, och ser möjligtvis bara ett par long shots som skulle kunna ga in.

Möjligtvis att nagon enstaka unit aker in pa Sobotta och Ferreira. Skeppar givetvis in ett par units pa Marquardt ocksa, dock suger ju oddsen, men blir en tv-peng där.

Testar även ett par units pa Carlos Rocha, som vunnit alla sina matcher pa submission (dock emot nobodys), mot en Chris Mcgray som enligt mig aldrig riktigt övertygade i TUF.


I övrigt ett jävligt ointressant kort. Förutom Marquardt vs Okami känns hela galan som ett stort undercard, men de brukar ju kunna leverera.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 14:20   #22
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-13 Seth Petruzelli - Karlos Vemola (UFC)


Datum: 2010-11-13
Tid: 16:00
Sport: MMA
Land: Tyskland
Liga: UFC
Match: Seth Petruzelli - Karlos Vemola

Spel: Karlos Vemola
Insats: 5.00
Odds: 1.952
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Talangen Karlos Vemola går nu ner till lätt tungvikt vilket är en mer naturlig viktklass för honom då han vägde in på endast 222 lbs inför förra matchen mot Jon Madsen. Han är 6-faldig tjeckisk mästare i brottning och jag tror han kommer vara ett odjur i den här viktklassen. Teknisk boxning har han förmodligen aldrig hört talas om, han föredrar att svinga vilt och hårt och är väldigt intensiv.

Seth Petruzelli är främst en stående fighter han har en lurig stil och bra teknik med KO-power. Han har ett ganska bra takedown defense och jobbar bra underifrån på att ta sig upp. Men...

Jag tror att Vemola blir lite för mycket för Petruzelli att hantera och jag kan se Vemolas brottning bli nyckeln till seger. Petruzelli är även lite väl förtjust i att stå och byta slag vilket kan bli ödesdigert om Vemola träffar med storsläggan men det lämnar honom även öppen för nedtagningar. Petruzelli är den klart bättre strikern och bra takedown defense till trots så får han det väldigt svårt att hålla sig på fötter. Vemola har bättre kondition och om matchen går förbi första ronden kommer det gynna honom allt mer.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:23   #23
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-13 Peter Sobotta - Amir Sadollah (UFC)


Datum: 2010-11-13
Tid: 17:30
Sport: MMA
Land: Tyskland
Liga: UFC
Match: Peter Sobotta - Amir Sadollah

Spel: Peter Sobotta
Insats: 4.00
Odds: 3.650
Bolag: Pinnacle

Motivering:
23 årige hemmasonen Peter Sobotta möter en i mitt tycke överskattad TUF-vinnare i Amir Sadollah.

Sobotta kommer från en judobakgrund men kan beskrivas som ganska allround utan att vara toppklass inom något område. Solid stående teknik med bra sparkar, hyfsade nedtagningar och bra markgame. Hans brister är ett dåligt takedown defense och det finns en vissa brister i hans förmåga att kontrollera motståndare på marken.

Sadollah har riktigt bra och teknisk muay thai men saknar power, han rör sig bra och så länge han lyckas hålla sig på fötter så brukar han metodiskt utarbeta sina motståndare. Han har en bra defensiv guard och är aktiv från botten men hans takedown defense är inte speciellt bra.

Senast Sadollah mötte en judoka (Dong Hyun Kim) gick det inte speciellt bra för honom, han blev enkelt nedtagen och kontrollerad trots att han inte tog speciellt mycket skada. Nu är ju inte Sobottas judo på samma nivå men han borde kunna ta ner Sadollah och upprepa proceduren för att hamna före i domarnas scorecards. De har en likvärdig kondis så ingen fördel där men en X-faktor kan bli Sadollahs ömtåliga haka om Sobotta lyckas träffa hårt med ett slag eller en hög spark.

Matchen går förmodligen tiden ut och jag tror det kommer bli en jämnare tillställning än vad oddsen tyder på.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 16:27   #24
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-13 Andre Winner - Dennis Siver (UFC)


Datum: 2010-11-13
Tid: 18:00
Sport: MMA
Land: Tyskland
Liga: UFC
Match: Andre Winner - Dennis Siver

Spel: Andre Winner
Insats: 3.00
Odds: 2.110
Bolag:

Motivering:
England vs. Tyskland och det lär gå hett till som vanligt. Två tekniskt skickliga stående fighters och högt tempo i lättviktsklassen.

Andre Winner är tidigare finalist i TUF och båda har gemensamt att de har förlorat mot Ross Pearson. Winner är en av alltför få lättviktare med one-punch KO-power och han är explosiv med lång reach. Han är bra på att sätta upp snabba serier med händerna men borde mixa upp det med sparkar oftare. Han har ett riktigt bra takedown defense och är bra på att ta sig upp.

Hemmafightern Dennis Siver mixar upp teknikerna på ett bra sätt och har en giftig spinning back kick som vi förmodligen kommer få se. Han rör sig bättre än Winner men han har inte samma power och kommer ordentligt till korta i räckvidden. Han har ett ganska bra markgame men det blir för kostsamt att försöka ta ner Winner.

Jag håller Winner som knapp favorit här. Siver lämnade sig öppen för den loopande högern vilket blev början på slutet när han mötte den hårt slående Melvin Guillard. Winner gillar också att loopa högern och har liknande power som Guillard och jag tror högersläggan kommer att träffa Siver hårt. Skulle matchen gå tiden ut så kan det sluta hur som helst när domarna avgör.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
James-j (+1)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 17:08   #25
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är det nån som har analyserat dessa?

Rob Kimmons - Kyle Noke
Alexandre Ferreira - Vladimir Matyushenko
Carlos Eduardo Rocha - Kris Mccray
Mark Scanlon - Pascal Krauss
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 18:25   #26
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Är det nån som har analyserat dessa?

Rob Kimmons - Kyle Noke
Alexandre Ferreira - Vladimir Matyushenko
Carlos Eduardo Rocha - Kris Mccray
Mark Scanlon - Pascal Krauss
Har inte analyserat matchen direkt, utan mest kollat upp Carlos Eduardo Rocha, och ser att han har spöat en hel del tyska nobodys. Verkar mestadels som om han har slagit tyskar, och mma är en riktigt liten sport i Tyskland som inte riktigt har fått den uppmärksamhet den rimligtvis förtjänar.

Men, kollar lite youtubevideos på honom nu, och har kollat upp honom på Wikipedia. Brasse som är obesegrad, och vunnit alla utom en match på submission (dock går matcher i Tyskland i princip uteslutande i ring, vilket förenklar för submissionkillar). Dock verkar han rätt slick på marken.

ChrismcGray (stavning?) är killen som jag anser halkade lite in på ett bananskal via TUF. Han var fan inte speciellt bra, utan såg rätt långsam och seg ut, och blev dessutom utstrypt av Court McGee.

Min mening är att McCray är en sopa, och att han knappast håller ufc-klass, och kommer bli utkickad rätt snart. Ett bet på Carlos känns givet, dock relativt litet för att testa vattnet. Vi vet helt enkelt för lite om honom.

Men jag testar en 3u på honom iaf.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 18:36   #27
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ok, jag ska kika lite på Rocha. McCray är väl ingen stjärna precis men jag vill minnas att han är stark i clinchen och har hyfsad brottning.

För den som vill tjäna in lördagsgodiset rekommenderar jag att lira Sakara vs. Rivera att INTE gå tiden ut 1.72@PaddyPower, hela 28 euro fick man betta på den
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 21:13   #28
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Ryggade dig med 6u på Sakara. Fick honom till 1,98 på Betsson, ser att det har sjunkit på de andra bookisarna.

Ince: Vilka sidor använder du huvudsakligen för mma-betting (förutom pinnacle)?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 21:40   #29
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1878


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Ince: Vilka sidor använder du huvudsakligen för mma-betting (förutom pinnacle)?
-Tycker 5dimes är bäst, de är ofta först ut med oddsen och det är då man kan fynda bäst.
-Bookmaker är också ofta först ut men brukar ha lägre limit.

-Sportingbet tycker jag är bra, hyggliga limits och de är ofta snett ute på specialspelen.
-PaddyPower har kassa limits men det finns en massa specialspel med rena bjudningar mellan varven.
-Expekt har du säkert redan, de brukar ibland vara tidiga med spelen och har ibland utstick.
-Ladbrokes hade en period då de inte alls längre hade MMA. Nyligen kom det tillbaka och det finns en del fina odds där.
-Bwin är ofta snett ute med sina ö/u spel men limiten brukar vara kring 500-1000 kr.

De två översta är bra att ha om man vill kunna hugga spelen direkt när de släpps, Bookmaker är inget att ha annars men 5dimes rekommenderar jag.

Sen finns ju Betsson, Unibet, NordicBet, Bet365, Centrebet mfl. men dessa har sällan nåt som inte finns hos de andra.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-11, 23:06   #30
 
James-js avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 238
Sharp$: 339

Only MMA
Stats: 26 - 46 - 0
ROI: 102.74%
Vinstprocent: 36.00%

Standard

Rob kimmons vs Kyle Noke
Jag ser Kimmons som en gate kepper till ufc för nykomlingar då han inte har potential för nå top 10 i ufc.
Rob Kimmons har hunnit med 5 matcher i UFC 3 vinster och två förluster. Vinsterna har kommit mot nykomlingar till ufc. Förlusterna mot mer kvalificerat motstånd Miller och Rivera. Stilmässigt så föredrar Kimmons att ta matchen till marken där han föredrar top position men han har även en hyfsad guard. När han möter strikers går han i clinch där han antingen går för nedtagningar eller sitt signum move guillotine choke.
Hans stående är mediokert inget riktigt tryck i nävarna och kort reach.Jag ser honom inte som direkt explosiv eller stark fighter mer som tuff och envis.

Kyle Noke australiensare är mest känd från reality showen the ultimate fighter där han förlorad i kvarten mot MCcray. Jag måste erkänna att jag inte har någon vidare koll på Noke mer än att han tränar hos Jacksson's. I sin UFC så slog han Bryant på TKO. I sin förlust mot McCray så såg jag hål i hans brottning då han blev nedtagen gång på gång och kontrollerad på marken. Han verkar dock ha hyfsad bjj men på marken ger jag Kimmons fördel
Slutsat: Fördel Noke stående men har Noke's take down defense förbättras så pass sedan the Ultimate fighter att han kan hålla fightern stående. Ja det är frågan....?

Alexandre Ferreira - Vladimir Matyushenko
Vladimir Matyushenko 39 år är en allround veteran inom mma och har mött många stora namn i sin karriär. Han har en brottarbakgrund och föredrar att ta ner sina motståndare för grnp eller submissions. I sin senaste match förlorade han i rond 1 på tko mot John Jones. Vilket inte säger så mycket då Jones har plöjt igenom dom flesta på senare tid annars har bara förlorat mot topnamn som Ortiz och Noguirea.

Alexandre Ferreira är främst en grappler av rang med bra take downs och submissions. Han tränar numera med Chute box. Med sina 171 cm är han inte direkt bland de längre i light heavy weight hans stående är inte direkt i världsklass.
Slutsats: Jag gillar x-faktorn i den här matchen kan Ferreira ta ner Matyushenko så tror jag att han har en chans. Blir matchen en stående affär eller att Matyushenko får topposition så tror jag Ferreira är rökt. Men jag väljer att gå in med 1 unit på Alexandre Ferreira 3,50

Carlos Eduardo Rocha - Kris Mccray
Svår match att säga något om då Rocha för mig är helt okänd. Hans bjj verkar vara legit, såg någon match på youtube med honom där han såg sådär ut.Visst kan Rocha subba McCray men åt andra sidan kan McCray knocka Rocha. Oddsen för den här matchen verkar vara even steven så jag passar nog.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
1nce (+1)
James-j är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td